reklama - zainteresowany?

Zachowania i zwyczaje konsumentów. Wydanie VI - Onepress

Zachowania i zwyczaje konsumentów. Wydanie VI
Autor: Michael R. Solomon
Tytuł oryginału: Consumer Behavior, Sixth Edition
Tłumaczenie: Agnieszka Kasoń-Opitek, Bartosz Sałbut, Joanna Sugiero
ISBN: 83-246-0059-0
stron: 640, Format: A4, okładka: twarda
Data wydania: 2006-10-23
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 127,00 zł

Dodaj do koszyka Zachowania i zwyczaje konsumentów. Wydanie VI

Tagi: Marketing | Obsługa klienta | Sprzedaż

Jak zarobić na ludzkiej percepcji?

  • Zajrzyj za kulisy -- techniki manipulacji marketingowej. Dowiedz siÄ™, jak marketerzy ksztaÅ‚tujÄ… wÅ‚asne "ja" konsumentów, kreujÄ… nowe potrzeby i obiecujÄ… cuda.
  • Poznaj produkty, które majÄ… wÅ‚adzÄ™ nad ludźmi.

Zachowania konsumentów na rynku są powodowane wieloma czynnikami. Niektórzy przywiązują się do marki, inni są skłonni przepłacać bez konkretnego powodu, a jeszcze inni nieświadomie wybierają produkty odwołujące się do ich przekonań duchowych i intuicji. Nie do końca wiadomo, co skłania ludzi do wydawania pieniędzy w ten czy inny sposób. Zachowania konsumentów to obszar, który dopiero zaczęliśmy badać i który kryje w sobie niezmierzony potencjał marketingowy.

Michael R. Solomon, współautor sukcesów marketingowych firm takich, jak DuPont, Black & Decker, Visa i Calvin Klein opisuje wiele różnych modeli zachowań konsumentów. Jego odkrycia uświadamiają, że w produktach tkwią niewidoczne bodźce oddziaływujące na ludzką percepcję. Oto zaledwie mała próbka wniosków i przełomowych obserwacji, jakie autor rozwija w tej książce:

  • Teoria ról. Ludzie zmieniajÄ… decyzje odnoÅ›nie zakupów w zależnoÅ›ci od roli, jakÄ… odgrywajÄ… w danej chwili. Gdy robiÄ… zakupy szybko, wybierajÄ… strój na specjalnÄ… okazjÄ™, rozważajÄ… kosztowny zakup czy marzÄ… o tygodniu na Karaibach, zwracajÄ… uwagÄ™ na caÅ‚kiem inne skÅ‚adniki oferty.
  • NaÅ‚ogowa konsumpcja. Nieustanne robienie zakupów staje siÄ™ lekarstwem na stres, depresjÄ™ i nudÄ™... a także szansÄ… dla innowacyjnych marketerów.
  • Prawdziwe postawy konsumentów. 91% ankietowanych przyznaje, że regularnie kÅ‚amie, a 25% podaje w ankietach nieprawdziwe zarobki. To tylko wierzchoÅ‚ek góry lodowej w sferze ukrytych potrzeb, motywacji i dążeÅ„ konsumentów.
  • Teoria różnych aktorów. Nabywca i użytkownik to czasami dwie różne osoby. Grymas na twarzy dziecka bywa dla rodzica ważniejszy niż racjonalne przesÅ‚anki, takie jak cena, trwaÅ‚ość czy jakość produktu.
  • Konsumpcja wirtualna. Internet to nowy rynek dla produktów, które maÅ‚o kto kupuje w zwykÅ‚ych sklepach. Dowiedz siÄ™, jak marketerzy dziaÅ‚ajÄ…cy w sieci żerujÄ… na ludzkiej ciekawoÅ›ci.
  • Mroczne zachowania konsumentów. Tradycyjna teoria marketingu uczy, że konsument dziaÅ‚a racjonalnie i jest dobrze poinformowany. Å»ycie pokazuje coÅ› innego -- ludzie irracjonalnie szkodzÄ… sobie i innym, wpadajÄ… w naÅ‚ogi i dajÄ… siÄ™ wykorzystywać jako króliki doÅ›wiadczalne.

"Odkryj znaczenie symboli tkwiących w produktach. Dobry produkt to taki, który możesz poczuć, możesz go skosztować i powąchać -- a wszystko to za pomocą oczu. I nie będziesz wiedział, dlaczego się nim interesujesz"
Michael R. Solomon

Dodaj do koszyka Zachowania i zwyczaje konsumentów. Wydanie VI

Spis treści

Zachowania i zwyczaje konsument

Dodaj do koszyka Zachowania i zwyczaje konsumentów. Wydanie VI

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.