reklama - zainteresowany?

Wynik całkowity - jakość i użyteczność w procesie podejmowania decyzji inwestycyjnych - Onepress

Wynik całkowity - jakość i użyteczność w procesie podejmowania decyzji inwestycyjnych
ebook
Autor: Artur Sajnóg
ISBN: 978-83-8220-178-9
stron: 458, Format: ebook
Data wydania: 2021-02-12
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 23,33 zł (poprzednio: 27,45 zł)
Oszczędzasz: 15% (-4,12 zł)

Dodaj do koszyka Wynik całkowity - jakość i użyteczność w procesie podejmowania decyzji inwestycyjnych

Tagi: Finanse | Rachunkowość

Problematyka pomiaru efektywnoÅ›ci dziaÅ‚ania przedsiÄ™biorstwa zawsze odgrywaÅ‚a zasadniczÄ… rolÄ™ w ekonomii i finansach, szczególnie w kontekÅ›cie podejmowania decyzji inwestycyjnych przez inwestorów. Przez dekady kategoria zysku operacyjnego bÄ…dź zysku netto i wskaźniki szacowane na ich podstawie byÅ‚y uznawane za kluczowe mierniki oceny dziaÅ‚ania oraz rozwoju jednostek. ObowiÄ…zkowa implementacja sprawozdania z wyniku caÅ‚kowitego do sprawozdawczoÅ›ci finansowej spóÅ‚ek gieÅ‚dowych przyczyniÅ‚a siÄ™ jednak do uwzglÄ™dnienia wyniku caÅ‚kowitego jako ważnej kategorii ekonomicznej, która może z jednej strony stanowić miernik analizy ekonomicznej jednostek o wzglÄ™dnie wysokiej jakoÅ›ci informacyjnej, z drugiej zaÅ› być użyteczna dla inwestorów w podejmowaniu decyzji inwestycyjnych. Zasadniczym celem książki jest ocena jakoÅ›ci informacyjnej i użytecznoÅ›ci decyzyjnej kategorii wyniku caÅ‚kowitego w porównaniu z kategoriÄ… wyniku finansowego netto spóÅ‚ek akcyjnych notowanych na GieÅ‚dzie Papierów WartoÅ›ciowych w Warszawie.

Ze Wstępu

Publikacja dotyczy tematyki aktualnej, ważnej, nie do koÅ„ca rozpoznanej i to nie tylko na gruncie polskim. Nie ma w polskiej literaturze ekonomicznej książki, w której tak kompleksowo byÅ‚aby omawiana problematyka wyniku caÅ‚kowitego. Z tego wzglÄ™du monografia ta nie ma bezpoÅ›rednio konkurencyjnej publikacji na rynku polskim. Jej odbiorcami mogÄ… być zarówno wykÅ‚adowcy, jak i studenci uczelni ekonomicznych, studiujÄ…cy rachunkowość, sprawozdawczość finansowÄ…, analizÄ™ finansowÄ…, ekonomikÄ™ i finanse przedsiÄ™biorstw, a także praktycy ksiÄ™gowoÅ›ci, specjaliÅ›ci z zakresu finansów i zarzÄ…dzania czy kierownictwo przedsiÄ™biorstw.

Z recenzji prof. dr hab. Magdaleny Jerzemowskiej

Dodaj do koszyka Wynik całkowity - jakość i użyteczność w procesie podejmowania decyzji inwestycyjnych

 

Osoby które kupowały "Wynik całkowity - jakość i użyteczność w procesie podejmowania decyzji inwestycyjnych", wybierały także:

  • Stwórz jednorożca. Od idei po startup wart miliony. Wydanie II rozszerzone
  • PieniÄ…dze pÅ‚ynÄ… z duszy. Odzyskaj swoje wewnÄ™trzne bogactwo
  • Zarabiaj na nieruchomoÅ›ciach. Praktyczny poradnik, jak kupić, wyremontować i wynająć mieszkanie
  • Blockchain i kryptowaluty. Kurs video. Zdecentralizowane finanse od podstaw
  • B

Dodaj do koszyka Wynik całkowity - jakość i użyteczność w procesie podejmowania decyzji inwestycyjnych

Spis treści

Wynik całkowity - jakość i użyteczność w procesie podejmowania decyzji inwestycyjnych eBook -- spis treści

Wstęp 7

 

RozdziaÅ‚ 1. Koncepcje kapitaÅ‚u i zysku w Å›wietle teorii ekonomii i finansów  17

1.1. Teoretyczne ujÄ™cia kapitaÅ‚u    18

1.2. Teoretyczne ujÄ™cia zysku         31

1.3. GÅ‚ówne kategorie zysku           36

1.4. Zysk a inne kategorie ekonomiczne i finansowe 40

 

RozdziaÅ‚ 2. Wynik caÅ‚kowity na tle ewolucji koncepcji zysku przedsiÄ™biorstwa         49

2.1. Koncepcje zysku przedsiÄ™biorstwa        50

2.2. Istota wyniku caÅ‚kowitego        58

2.3. Komponenty wyniku caÅ‚kowitego          63

2.4. Formy prezentacji wyniku caÅ‚kowitego w sprawozdawczoÅ›ci finansowej przedsiÄ™biorstw       69

 

RozdziaÅ‚ 3. Jakość informacyjna wyniku caÅ‚kowitego na polskim rynku kapitaÅ‚owym  77

3.1. Rola i znaczenie informacji w procesie podejmowania decyzji inwestycyjnych          78

3.2. Polityka informacyjna spóÅ‚ek gieÅ‚dowych            83

3.3. Cechy jakoÅ›ciowe wyników finansowych spóÅ‚ek gieÅ‚dowych          90

3.4. Podstawy prawne a praktyka stosowania MiÄ™dzynarodowych Standardów RachunkowoÅ›ci w Polsce   99

3.5. Forma i struktura prezentacji sprawozdania z wyniku caÅ‚kowitego spóÅ‚ek gieÅ‚dowych w Polsce            106

3.6. Heterogeniczność nomenklatury wyniku caÅ‚kowitego i jego komponentów               113

      1. Wynik caÅ‚kowity – problemy definicyjne   113
      2. Różnorodność w okreÅ›laniu skÅ‚adników pozostaÅ‚ego wyniku caÅ‚kowitego         124

 

RozdziaÅ‚ 4. Analiza komparatywna wyniku caÅ‚kowitego i wyniku finansowego netto spóÅ‚ek gieÅ‚dowych         139

    1. Zalety i wady wyniku caÅ‚kowitego oraz wyniku finansowego netto jako mierników efektywnoÅ›ci ekonomicznej               140

4.2. Wynik caÅ‚kowity i wynik finansowy netto jako determinanty wartoÅ›ci rynkowej        150

4.3. Wartość predykcyjna wyniku caÅ‚kowitego i wyniku finansowego netto        157

4.4. Ocena zróżnicowania wyniku caÅ‚kowitego i wyniku finansowego netto spóÅ‚ek gieÅ‚dowych w Polsce    162

4.5. Analiza komponentów pozostaÅ‚ego wyniku caÅ‚kowitego spóÅ‚ek gieÅ‚dowych                171

 

RozdziaÅ‚ 5. Użyteczność wyniku caÅ‚kowitego dla beneficjentów sprawozdaÅ„ finansowych     177

5.1. Beneficjenci informacji o wynikach finansowych przedsiÄ™biorstwa               178

5.2. Cel i metodyka badania            185

5.3. Charakterystyka wielkoÅ›ci i struktury próby badawczej    187

5.4. Badanie profilu inwestycyjnego respondentów  195

5.5. Preferencje respondentów w zakresie raportów finansowych       202

5.6. Przydatność wyniku caÅ‚kowitego w procesie podejmowania decyzji inwestycyjnych                211

5.7. Podsumowanie i wnioski          223

 

RozdziaÅ‚ 6. Wynik caÅ‚kowity jako miara efektywnoÅ›ci ekonomicznej spóÅ‚ek gieÅ‚dowych         229

6.1. Efektywność ekonomiczna przedsiÄ™biorstwa i metody jej pomiaru               230

      1. Istota efektywnoÅ›ci ekonomicznej przedsiÄ™biorstwa              231
      2. Mierniki efektywnoÅ›ci ekonomicznej przedsiÄ™biorstw           233
      3. Popularność nieparametrycznych metod oceny efektywnoÅ›ci ekonomicznej  236

6.2. Rentowność jako kluczowy wymiar efektywnoÅ›ci ekonomicznej przedsiÄ™biorstw      241

6.3. WpÅ‚yw pozostaÅ‚ego wyniku caÅ‚kowitego na efektywność ekonomicznÄ… spóÅ‚ek gieÅ‚dowych w Polsce    245

6.4. Wynik caÅ‚kowity na tle determinant efektywnoÅ›ci ekonomicznej spóÅ‚ek gieÅ‚dowych               265

 

RozdziaÅ‚ 7. Wynik caÅ‚kowity jako noÅ›nik wartoÅ›ci rynkowej spóÅ‚ek gieÅ‚dowych          281

7.1. Istota i koncepcje wartoÅ›ci przedsiÄ™biorstwa      282

7.2. NoÅ›niki wartoÅ›ci rynkowej przedsiÄ™biorstwa       291

7.3. Zysk ksiÄ™gowy jako determinanta wartoÅ›ci rynkowej przedsiÄ™biorstwa        297

7.4. Istotność decyzyjna wyniku caÅ‚kowitego dla podmiotów rynku kapitaÅ‚owego w Polsce            302

      1. TrwaÅ‚ość wyniku caÅ‚kowitego       303
      2. Wartość rynkowa spóÅ‚ek gieÅ‚dowych         312
      3. Wynik caÅ‚kowity a wartość rynkowa spóÅ‚ek gieÅ‚dowych         320
      4. Wartość predykcyjna wyniku całkowitego 336

 

ZakoÅ„czenie       353

Literatura           361

Spis tabel            397

Spis rysunków    403

ZaÅ‚Ä…czniki            407

Dodaj do koszyka Wynik całkowity - jakość i użyteczność w procesie podejmowania decyzji inwestycyjnych

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.