reklama - zainteresowany?

Wykorzystaj siłę design thinking! Przygotuj zespół do realizacji celów w środowisku VUCA - Onepress

Wykorzystaj siłę design thinking! Przygotuj zespół do realizacji celów w środowisku VUCA
ebook
Autor: Tomasz Krzemiński
ISBN: 978-83-283-8325-8
stron: 248, Format: ebook
Data wydania: 2021-05-01
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 27,45 zł (poprzednio: 54,90 zł)
Oszczędzasz: 50% (-27,45 zł)

Dodaj do koszyka Wykorzystaj siłę design thinking! Przygotuj zespół do realizacji celów w środowisku VUCA

Tagi: Twoja kariera | ZarzÄ…dzanie

Biznesowa nauka latania na najwyższym poziomie niepewności

Termin VUCA wywodzi siÄ™ z wojskowoÅ›ci. Jest to akronim utworzony od czterech angielskich sÅ‚ów: zmienność (volatility), niepewność (uncertainty), zÅ‚ożoność (complexity) i niejednoznaczność (ambiguity). KoncepcjÄ™ tÄ™ wprowadzono po to, by opisać pÅ‚ynnÄ… rzeczywistość Å›wiata po zakoÅ„czeniu zimnej wojny. Mniej wiÄ™cej na poczÄ…tku XXI wieku VUCA zaczÄ™to przeszczepiać na grunt biznesu, w którym również panuje coraz wiÄ™ksza zmienność i niejednoznaczność, roÅ›nie stopieÅ„ skomplikowania problemów, a dawne pewniki stajÄ… siÄ™ niewiadomymi.

Jak odnaleźć siÄ™ w takim Å›wiecie? OdpowiedziÄ… jest praktyczne podejÅ›cie do koncepcji VUCA, które proponuje autor tego przewodnika. SkÅ‚ada siÄ™ on z trzech części. Pierwsza, AGILE, stanowi ukierunkowanie pozwalajÄ…ce zrozumieć kontekst dziaÅ‚ania w Å›rodowisku VUCA oraz technologie, metody i narzÄ™dzia, które wspierajÄ… planowanie i realizacjÄ™ celów w takim Å›rodowisku. Druga, DESIGN, zawiera zestaw narzÄ™dzi, instrukcji i scenariuszy umożliwiajÄ…cych samodzielne zaprojektowanie kompletnego modelu strategic workflow - strategicznego strumienia pracy. Trzecia, THINKING, przygotowuje do realizacji celów i strategii.

Dodaj do koszyka Wykorzystaj siłę design thinking! Przygotuj zespół do realizacji celów w środowisku VUCA

 

Osoby które kupowały "Wykorzystaj siłę design thinking! Przygotuj zespół do realizacji celów w środowisku VUCA", wybierały także:

  • Mapa Agile & Scrum. Jak si
  • My
  • BÅ‚Ä™kitny umysÅ‚. MyÅ›l na odwrót, dziaÅ‚aj na opak, poznaj nieznane!
  • Koncepcja Alter Ego. W poszukiwaniu prawdziwego "ja"
  • Projekt Feniks. Powieść o IT, modelu DevOps i o tym, jak pomóc firmie w odniesieniu sukcesu

Dodaj do koszyka Wykorzystaj siłę design thinking! Przygotuj zespół do realizacji celów w środowisku VUCA

Spis treści

Wykorzystaj siłę design thinking! Przygotuj zespół do realizacji celów w środowisku VUCA eBook -- spis treści

  • O czym i dla kogo jest ta książka (8)
  • O autorze (9)
  • Instrukcja lotu (10)

agile (13)

  • VUCA (14)
    • Pod presjÄ… VUCA (14)
      • SiÅ‚y VUCA (15)
      • ŹródÅ‚a VUCA (16)
    • Jak dziaÅ‚ać w VUCA (16)
      • Nowa Å›cieżka strategiczna (18)
      • Integracja metod i kompetencji (19)
      • Zwinna strategia (22)
  • Technologia OKR (23)
    • Co to jest OKR (23)
      • Cechy metody OKR (25)
      • Jak dziaÅ‚a metoda OKR (31)
      • Zasady projektowania OKR-ów (33)
  • Strategic Workflow (37)
    • Strategiczny strumieÅ„ pracy (37)
      • Model Strategic Workflow (38)
      • Jak projektować Strategic Workflow (39)
      • Praktyka projektowania Strategic Workflow (42)
      • WartoÅ›ci Strategic Workflow (43)
  • Stragiler & Flying Squad (46)
    • Transformacja liderów i zespołów (46)
    • Stragiler (47)
      • Profile kompetencji Stragilera (48)
    • Flying Squad (49)
      • Profile kompetencji Flying Squadu (50)

design (53)

  • Flow Session (54)
    • Role i kompetencje (57)
    • Strategic Workflow Design Projektowanie w strefie 1., Runway (58)
      • Etap 1. Gdzie jesteÅ›my (59)
      • Szablon 1. | Navigator (61)
      • Instrukcja projektowania. Etap 1. Gdzie jesteÅ›my (62)
      • Krok 1. OkreÅ›l cel ogólny (62)
      • Krok 2. OkreÅ›l czynniki sukcesu (62)
      • Krok 3. OkreÅ›l czÅ‚onków zespoÅ‚u (63)
      • Krok 4. OkreÅ›l lidera (63)
      • Rezultaty projektowania. Etap 1. Gdzie jesteÅ›my (64)
      • Etap 2. Ukierunkowanie (66)
      • Szablon 2. | Analyser (68)
      • Instrukcja projektowania. Etap 2. Ukierunkowanie (69)
      • Krok 1. OkreÅ›l priorytety - kluczowe czynniki sukcesu (69)
      • Krok 2. Dokonaj analizy sytuacji (70)
      • Krok 3. OkreÅ›l siÅ‚y wpÅ‚ywu (71)
      • Krok 4. Poszukaj rozwiÄ…zaÅ„ (72)
      • Rezultaty projektowania. Etap 2. Ukierunkowanie (73)
      • Etap 3. Strategia (75)
      • Szablon 3. | GO Model Canvas (76)
      • Instrukcja projektowania. Etap 3. Strategia (77)
      • Krok 1. OkreÅ›l cel ogólny (77)
      • Krok 2. OkreÅ›l kluczowe czynniki sukcesu (78)
      • Krok 3. OkreÅ›l cele (Objectives) (79)
      • Krok 4. Dopasuj do celów mierniki KPI (81)
      • Krok 5. Zaproponuj projekty i inicjatywy (83)
      • Rezultaty projektowania. Etap 3. Strategia (84)
      • Etap 4. OKR-y (86)
      • Szablon 4. | OKR Canvas (87)
      • Instrukcja projektowania. Etap 4. OKR-y (88)
      • Krok 1. OkreÅ›l cel (Objective) (88)
      • Krok 2. OkreÅ›l kluczowe rezultaty (Key Results) (89)
      • Krok 3. Przypisz odpowiedzialność (90)
      • Rezultaty projektowania. Etap 4. OKR-y (91)
    • Podsumowanie projektowania Strefa 1. | Runway (93)
    • Strategic Workflow Design Projektowanie w strefie 2. | Feedback Loop (95)
      • Etap 5. Monitoring OKR-ów (96)
      • Szablon 5. | Check-In Canvas (98)
      • Instrukcja projektowania. Etap 5. Monitoring OKR-ów (99)
      • Krok 1. Wprowadź do szablonu OKR-y (99)
      • Krok 2. OkreÅ›l kadencjÄ™ Check-In dla OKR-ów (99)
      • Krok 3. Zaprezentuj zasady realizacji Check-In (100)
      • Rezultaty projektowania. Etap 5. Monitoring OKR-ów (101)
      • Etap 6. Ocena postÄ™pów (103)
      • Szablon 6. | Drop Zone Canvas (105)
      • Instrukcja projektowania. Etap 6. Ocena postÄ™pów (106)
      • Krok 1. OkreÅ›l kadencjÄ™ cyklu realizacji (106)
      • Krok 2. OkreÅ›l Drop Zone (106)
      • Krok 3. OceÅ„ rezultaty (106)
      • Krok 4. Zewidencjonuj rezultaty (107)
      • Rezultaty projektowania. Etap 6. Ocena postÄ™pów (108)
    • Podsumowanie projektowania Strefa 2. | Feedback Loop (110)
    • Strategic Workflow Design Projektowanie w strefie 3. | Service (111)
      • Etap 7. PrzeglÄ…d biznesu (112)
      • Szablon 7. | Business Review Canvas (114)
      • Instrukcja projektowania. Etap 7. PrzeglÄ…d biznesu (115)
      • Krok 1. Stwórz scenariusz Business Review (115)
      • Krok 2. OkreÅ›l zasady oceny realizowanej strategii (115)
      • Krok 3. OkreÅ›l zasady modyfikowania strategii (116)
      • Krok 4. OceÅ„ taktycznÄ… cenÄ™ wpÅ‚ywu (117)
      • Rezultaty projektowania. Etap 7. PrzeglÄ…d biznesu (118)
    • Podsumowanie projektowania Strefa 3. | Service (120)

thinking (123)

  • Creo Camp (124)
    • Role i kompetencje (127)
    • Scenariusz TOP-DOWN & BOTTOM-UP (128)
      • Top-down - draft OKR (129)
      • Bottom-up - final OKR (135)
      • Prezentacja OKR-ów do realizacji (136)
  • Scenariusz Creo Camp (137)
    • Strategic Workflow Strefa 1. Runway (137)
      • Wprowadzenie do przykÅ‚adu (137)
      • Model biznesu (140)
      • StrumieÅ„ wartoÅ›ci (142)
      • Charakterystyka strumieni wartoÅ›ci w przykÅ‚adzie (145)
      • Perspektywa planowania (147)
      • Design Thinking (147)
    • Creo Camp Scenariusz Runway (153)
      • Etap 1. Projektowanie draftu OKR lidera dla głównego strumienia wartoÅ›ci (154)
      • Krok 1. OkreÅ›lenie celu ogólnego (Goal) (157)
      • Krok 2. Analiza luk (158)
      • Krok 3. SformuÅ‚owanie celu (160)
      • Krok 4. OkreÅ›lenie wskaźników KPI (161)
      • Krok 5. Opracowanie draftu OKR (164)
      • Etap 2. Ukierunkowanie menedżerów (167)
      • Krok 1. Realizacja spotkania kierunkujÄ…cego (169)
      • Etap 3. Projektowanie draftu OKR menedżera operacyjnego strumienia wartoÅ›ci (170)
      • Krok 1. Projektowanie szablonu Navigator - operacyjny strumieÅ„ wartoÅ›ci (173)
      • Krok 2. Wybór priorytetów i wglÄ…d w sytuacjÄ™ (174)
      • Krok 3. OkreÅ›lenie celów i intencji rozwoju (175)
      • Krok 4. OkreÅ›lenie wskaźników KPI (176)
      • Krok 5. Opracowanie draftu OKR dla operacyjnego strumienia wartoÅ›ci (178)
      • Etap 4. Poszukiwanie rozwiÄ…zaÅ„ (Design Thinking) (180)
      • Krok 1. Poszukiwanie pomysłów rozwiÄ…zaÅ„ (182)
      • Etap 5. Pre-alignment draftów OKR (184)
      • Krok 1. Prezentacja portfolio rozwiÄ…zaÅ„ (186)
      • Krok 2. WÅ‚Ä…czenie inicjatyw/projektów do draftów OKR (187)
      • Krok 3. Opracowanie "dziedziczonego" draftu OKR (189)
      • Etap 6. Projektowanie draftu OKR menedżera rozwojowego strumienia wartoÅ›ci (192)
      • Krok 1. Projektowanie szablonu Navigator - rozwojowy strumieÅ„ wartoÅ›ci (195)
      • Krok 2. OkreÅ›lenie priorytetów i wglÄ…d w sytuacjÄ™ (195)
      • Krok 3. OkreÅ›lenie celów (197)
      • Krok 4. OkreÅ›lenie wskaźników KPI (199)
      • Krok 5. Przygotowanie draftów OKR dla rozwojowego strumienia wartoÅ›ci (200)
      • Etap 7. Poszukiwanie rozwiÄ…zaÅ„ (Design Thinking) (202)
      • Krok 1. Poszukiwanie pomysłów rozwiÄ…zaÅ„ (204)
      • Etap 8. Pre-alignment draftów OKR (206)
      • Krok 1. Wzbogacenie draftów OKR (208)
      • Krok 2. Zintegrowanie draftów OKR (209)
      • Etap 9. Przygotowanie finalnych OKR-ów (211)
      • Krok 1. PrzeglÄ…d i zatwierdzenie draftów OKR (213)
    • Podsumowanie przykÅ‚adu (215)
  • Strategic Sprint (216)
    • Role i kompetencje (221)
    • Scenariusz Strategic Sprint (222)
      • 1. Przygotuj i przeprowadź Kick Off (223)
      • 2. Przygotuj siÄ™ do Check-In (224)
      • 3. Zrealizuj Check-In (225)
      • 4. Przygotuj siÄ™ do Drop Zone (227)
      • 5. Zrealizuj Business Review (228)
  • Refuelling (regeneracja) (231)

  • Dodatki (234)
      • Czasowniki operacyjne do formuÅ‚owania celów (Objectives) (235)
      • Szablony do projektowania Strategic Workflow (236)
      • DostÄ™p do zasobów wiedzy i narzÄ™dzi (245)
      • Literatura (źródÅ‚a) (246)

Dodaj do koszyka Wykorzystaj siłę design thinking! Przygotuj zespół do realizacji celów w środowisku VUCA

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.