reklama - zainteresowany?

Wybrane aspekty zarządzania biznesem - Onepress

Wybrane aspekty zarządzania biznesem
ebook
Autor: Aleksandra Fudali, Ireneusz Miciuła, Krzysztof Miciuła, Krystyna Serafin, Justyna Kozłowska, Krzysztof Gąsiorowski, Bogumiła Smolorz, Monika Trojanowska, Agnieszka Raczek, Henryk Wojtaszek, Jolanta Kubicka
ISBN: 978-83-620-6258-4
stron: 172, Format: ebook
Data wydania: 2016-10-14
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 16,22 zł

Dodaj do koszyka Wybrane aspekty zarządzania biznesem

Tagi: E-biznes | Ekonomia | Zarządzanie

Książka zawiera wybrane artykuły naukowe przygotowane przez pracowników naukowych z Uniwersytetu Szczecińskiego WNEiZ, Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach WZ, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Koszalińskiej Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych w Koszalinie, Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, WZ Politechniki Częstochowskiej oraz Instytutu Organizacji i Systemów Produkcyjnych Politechniki Warszawskiej. Poszczególne tematy artykułów poruszają wybrane kwestie, które są istotne w tej problematyce, takie jak: zarządzanie współczesną organizacją, strategiczne myślenie, planowanie, strategia, decyzje strategiczne, kontrolowanie, controling; analiza funkcjonujących teorii optymalnych lokalizacji dla działalności rolniczej i przemysłowej; model wyceny aktywów kapitałowych (CAPM), który pozwala zobrazować zależność pomiędzy ryzykiem rynkowym a oczekiwaną stopą zwrotu; odpowiedzialność społeczna (i ekologiczna) przedsiębiorstw (Corporate Social Responsibility CSR); fuzje i przejęcia w Polsce; proces transformacji systemowej oraz restrukturyzacja przedsiębiorstw; zintegrowane systemy zarządzania polskiego górnictwa węgla kamiennego; kapitał intelektualny przedsiębiorstwa; analiza procesu rekrutacyjnego w przedsiębiorstwie; trajektorie internacjonalizacji korporacji chińskich i indyjskich. Mamy nadzieję, że to wydanie spotka się z pozytywnym przyjęciem i pomoże czytelnikom w zrozumieniu, a także ocenie rozmaitych kwestii z zakresu zarządzania biznesem.

Dodaj do koszyka Wybrane aspekty zarządzania biznesem

 

Osoby które kupowały "Wybrane aspekty zarządzania biznesem", wybierały także:

  • Mastering Blockchain. Second edition
  • 52 inspiruj
  • 52 inspiruj
  • Building Blockchain Projects
  • Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi

Dodaj do koszyka Wybrane aspekty zarządzania biznesem

Spis treści

Wybrane aspekty zarządzania biznesem eBook -- spis treści

Wstęp 6
 

ROZDZIAŁ I Czy możemy planować, zarządzać i kontrolować przyszłością organizacji we współczesnych czasach? 7

Wstęp 7

1.1. Zarządzanie współczesną organizacją 8

1.2. Proces zarządzania organizacją 18

1.3. Strategiczne myślenie 21

1.4. Planowanie w organizacji 23

1.5. Pojęcie i istota strategii 31

1.6. Kontrolowanie organizacji 41

Zakończenie 43

Bibliografia 45

Informacja o autorze 48


ROZDZIAŁ II Analiza teorii dotyczących gospodarki przestrzennej 49

Streszczenie 49

Wprowadzenie 49 2.1.
Teoria von Thünena 50

2.2. Lokalizacja przedsiębiorstwa przemysłowego według A. Webera 52

2.3. Przestrzenna substytucja według A. Predöhla 53

2.4. Ogólna teoria gospodarki przestrzennej według A. Löschema 55

Podsumowanie 56

Analysis theory regarding the economy spatial 57

Abstract 57

Bibliografia 57

Informacja o autorach 57


ROZDZIAŁ III Analiza rynków finansowych przy pomocy równań (linii) CML i SML 58

Wprowadzenie 58

3.1. Kierunki doskonalenia metod szacowania kosztu kapitału własnego 59

3.2. Linia rynku kapitałowego CML 60

3.3. Równanie SML 64

Podsumowanie 68

Bibliografia 68

Informacja o autorach 68


ROZDZIAŁ IV CSR we współczesnej organizacji 69

Wprowadzenie 69

4.1. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw 69

4.2. Budowanie odpowiedzialnej organizacji 72

4.3. Kierownik jako decydent działań społecznie odpowiedzialnych 74

4.4. Ranking odpowiedzialnych firm 75

4.4.1. Ranking FOB za 2012 rok 75

4.4.2. Ranking FOB za 2013 rok 77

Podsumowanie 79

Bibliografia 80

Informacja o autorze 81

 

ROZDZIAŁ V Fuzje i przejęcia w Polsce jako element zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem 82

Wprowadzenie 82

5.1. Pojęcie fuzji i przejęć 82

5.2. Motywy zawierania fuzji i przejęć 83

5.3. Rynek fuzji i przejęć w Polsce 85

Podsumowanie 88

Bibliografia 89

Informacja o autorze 89


ROZDZIAŁ VI Metody restrukturyzacji przedsiębiorstw oraz ich uwarunkowania 90

Wstęp 90

6.1. Transformacja systemowa w Polsce 91

6.1.1. Restrukturyzacja przedsiębiorstw 92

6.1.2. Rodzaje restrukturyzacji 94

6.1.3. Zachowania i reakcje Związków Zawodowych 95

6.2. Metody restrukturyzacji przedsiębiorstw 97

6.2.1. Benchmarking 97

6.2.2. Reeingineering 99

6.2.3. Lean management 100

6.2.4. Kaizen 100

6.2.5. Total Quality Management 101

6.2.6. Outplacement 103

6.2.7. Outsourcing 104

6.3. Realizacja programów rekonwersji zawodowej w Polsce 105

Podsumowanie 105

Recapitulation 106

Bibliografia 106

Informacja o autorze 107


ROZDZIAŁ VII Zintegrowane systemy zarządzania w polskiego górnictwa węgla kamiennego 108

Wprowadzenie 108

7.1. Analiza stanu polskiego górnictwa węgla kamiennego 109

7.2. Kierunki doskonalenia zintegrowanego systemu zarządzania kopalniami węgla

kamiennego 114

7.3. Proces restrukturyzacji w Lubelskim Węglu „Bogdanka” S.A. w Puchaczowie 116

Podsumowanie 118

Integrated Management Systems in Polish coal mining 119

Summary 119

Bibliografia 120

Informacja o autorze 121

 

ROZDZIAŁ VIII Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa – analiza wybranych klasyfikacji 121

Wprowadzenie 121

8.1. Ujęcia definicyjne kapitału intelektualnego 121

8.2. Komponenty kapitału intelektualnego a kapitał ludzki 123

8.3. Firma Skandia a kapitał intelektualny 126

8.4. Bariery w zarządzaniu kapitałem intelektualnym 128

Podsumowanie 129

Bibliografia 129

Informacja o autorze 130


ROZDZIAŁ IX Analiza procesu rekrutacyjnego w przedsiębiorstwie komercyjnym 131

Wstęp 131

9.1. Rekrutacja 131

9.1.1. Etapy rekrutacji 132

9.1.2. Proces rekrutacji 132

9.1.3. Selekcja 133

9.1.4. Analiza procesu rekrutacyjnego w wybranym przedsiębiorstwie 133

Podsumowanie 136

Bibliografia 136

Informacja o autorach 137


ROZDZIAŁ X Trajektorie internacjonalizacji korporacji chińskich i indyjskich we wczesnej fazie ich Internacjonalizacji 138

Wstęp 138

10.1. Proces internacjonalizacji korporacji EMNCs jako „late- internationalizers” 139

10.1.1. Początek internacjonalizacji chińskich korporacji 140

10.1.2. Etapy internacjonalizacji chińskich korporacji 141

10.1.3. Motywy i bariery internacjonalizacji chińskich korporacji w świetle rozwoju

ich strategii we wczesnej fazie internacjonalizacji 143

10.1.4. Globalna ekspansja chińskich korporacji 144

10.2. Proces internacjonalizacji korporacji indyjskich 145

10.3. Trajektorie internacjonalizacji korporacji chińskich i indyjskich 146

10.3.1. Podstawowe pytania w świetle koncepcji „trajektorii internacjonalizacji” 146

10.3.2. Koncepcja i typy „trajektorii internacjonalizacji” 147

10.3.3. Trajektorie internacjonalizacji korporacji chińskich i indyjskich w ujęciu porównawczym 149

Podsumowanie 154

Trajectories of internationalization of chinese and indian corporations in the early phase of their internationalization 155

Summary 155

Bibliografia 155

Informacja o autorze 159


Wykaz bibliografii 160

Dodaj do koszyka Wybrane aspekty zarządzania biznesem

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.