Wybrane aspekty zarządzania biznesem - Onepress
ISBN: 978-83-620-6258-4
stron: 172, Format: ebook
Data wydania: 2016-10-14
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 16,22 zł
Książka zawiera wybrane artykuły naukowe przygotowane przez pracowników naukowych z Uniwersytetu Szczecińskiego WNEiZ, Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach WZ, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Koszalińskiej Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych w Koszalinie, Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, WZ Politechniki Częstochowskiej oraz Instytutu Organizacji i Systemów Produkcyjnych Politechniki Warszawskiej. Poszczególne tematy artykułów poruszają wybrane kwestie, które są istotne w tej problematyce, takie jak: zarządzanie współczesną organizacją, strategiczne myślenie, planowanie, strategia, decyzje strategiczne, kontrolowanie, controling; analiza funkcjonujących teorii optymalnych lokalizacji dla działalności rolniczej i przemysłowej; model wyceny aktywów kapitałowych (CAPM), który pozwala zobrazować zależność pomiędzy ryzykiem rynkowym a oczekiwaną stopą zwrotu; odpowiedzialność społeczna (i ekologiczna) przedsiębiorstw (Corporate Social Responsibility CSR); fuzje i przejęcia w Polsce; proces transformacji systemowej oraz restrukturyzacja przedsiębiorstw; zintegrowane systemy zarządzania polskiego górnictwa węgla kamiennego; kapitał intelektualny przedsiębiorstwa; analiza procesu rekrutacyjnego w przedsiębiorstwie; trajektorie internacjonalizacji korporacji chińskich i indyjskich. Mamy nadzieję, że to wydanie spotka się z pozytywnym przyjęciem i pomoże czytelnikom w zrozumieniu, a także ocenie rozmaitych kwestii z zakresu zarządzania biznesem.
Osoby które kupowały "Wybrane aspekty zarządzania biznesem", wybierały także:
- Mastering Blockchain. Second edition 157,37 zł, (29,90 zł -81%)
- 52 inspiruj 74,50 zł, (14,90 zł -80%)
- 52 inspiruj 74,50 zł, (14,90 zł -80%)
- Building Blockchain Projects 135,91 zł, (29,90 zł -78%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
Spis treści
Wybrane aspekty zarządzania biznesem eBook -- spis treści
Wstęp 6
ROZDZIAŁ I Czy możemy planować, zarządzać i kontrolować przyszłością organizacji we współczesnych czasach? 7
Wstęp 7
1.1. Zarządzanie współczesną organizacją 8
1.2. Proces zarządzania organizacją 18
1.3. Strategiczne myślenie 21
1.4. Planowanie w organizacji 23
1.5. Pojęcie i istota strategii 31
1.6. Kontrolowanie organizacji 41
Zakończenie 43
Bibliografia 45
Informacja o autorze 48
ROZDZIAŁ II Analiza teorii dotyczących gospodarki przestrzennej 49
Streszczenie 49
Wprowadzenie 49 2.1.
Teoria von Thünena 50
2.2. Lokalizacja przedsiębiorstwa przemysłowego według A. Webera 52
2.3. Przestrzenna substytucja według A. Predöhla 53
2.4. Ogólna teoria gospodarki przestrzennej według A. Löschema 55
Podsumowanie 56
Analysis theory regarding the economy spatial 57
Abstract 57
Bibliografia 57
Informacja o autorach 57
ROZDZIAŁ III Analiza rynków finansowych przy pomocy równań (linii) CML i SML 58
Wprowadzenie 58
3.1. Kierunki doskonalenia metod szacowania kosztu kapitału własnego 59
3.2. Linia rynku kapitałowego CML 60
3.3. Równanie SML 64
Podsumowanie 68
Bibliografia 68
Informacja o autorach 68
ROZDZIAŁ IV CSR we współczesnej organizacji 69
Wprowadzenie 69
4.1. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw 69
4.2. Budowanie odpowiedzialnej organizacji 72
4.3. Kierownik jako decydent działań społecznie odpowiedzialnych 74
4.4. Ranking odpowiedzialnych firm 75
4.4.1. Ranking FOB za 2012 rok 75
4.4.2. Ranking FOB za 2013 rok 77
Podsumowanie 79
Bibliografia 80
Informacja o autorze 81
ROZDZIAŁ V Fuzje i przejęcia w Polsce jako element zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem 82
Wprowadzenie 82
5.1. Pojęcie fuzji i przejęć 82
5.2. Motywy zawierania fuzji i przejęć 83
5.3. Rynek fuzji i przejęć w Polsce 85
Podsumowanie 88
Bibliografia 89
Informacja o autorze 89
ROZDZIAŁ VI Metody restrukturyzacji przedsiębiorstw oraz ich uwarunkowania 90
Wstęp 90
6.1. Transformacja systemowa w Polsce 91
6.1.1. Restrukturyzacja przedsiębiorstw 92
6.1.2. Rodzaje restrukturyzacji 94
6.1.3. Zachowania i reakcje Związków Zawodowych 95
6.2. Metody restrukturyzacji przedsiębiorstw 97
6.2.1. Benchmarking 97
6.2.2. Reeingineering 99
6.2.3. Lean management 100
6.2.4. Kaizen 100
6.2.5. Total Quality Management 101
6.2.6. Outplacement 103
6.2.7. Outsourcing 104
6.3. Realizacja programów rekonwersji zawodowej w Polsce 105
Podsumowanie 105
Recapitulation 106
Bibliografia 106
Informacja o autorze 107
ROZDZIAŁ VII Zintegrowane systemy zarządzania w polskiego górnictwa węgla kamiennego 108
Wprowadzenie 108
7.1. Analiza stanu polskiego górnictwa węgla kamiennego 109
7.2. Kierunki doskonalenia zintegrowanego systemu zarządzania kopalniami węgla
kamiennego 114
7.3. Proces restrukturyzacji w Lubelskim Węglu „Bogdanka” S.A. w Puchaczowie 116
Podsumowanie 118
Integrated Management Systems in Polish coal mining 119
Summary 119
Bibliografia 120
Informacja o autorze 121
ROZDZIAŁ VIII Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa – analiza wybranych klasyfikacji 121
Wprowadzenie 121
8.1. Ujęcia definicyjne kapitału intelektualnego 121
8.2. Komponenty kapitału intelektualnego a kapitał ludzki 123
8.3. Firma Skandia a kapitał intelektualny 126
8.4. Bariery w zarządzaniu kapitałem intelektualnym 128
Podsumowanie 129
Bibliografia 129
Informacja o autorze 130
ROZDZIAŁ IX Analiza procesu rekrutacyjnego w przedsiębiorstwie komercyjnym 131
Wstęp 131
9.1. Rekrutacja 131
9.1.1. Etapy rekrutacji 132
9.1.2. Proces rekrutacji 132
9.1.3. Selekcja 133
9.1.4. Analiza procesu rekrutacyjnego w wybranym przedsiębiorstwie 133
Podsumowanie 136
Bibliografia 136
Informacja o autorach 137
ROZDZIAŁ X Trajektorie internacjonalizacji korporacji chińskich i indyjskich we wczesnej fazie ich Internacjonalizacji 138
Wstęp 138
10.1. Proces internacjonalizacji korporacji EMNCs jako „late- internationalizers” 139
10.1.1. Początek internacjonalizacji chińskich korporacji 140
10.1.2. Etapy internacjonalizacji chińskich korporacji 141
10.1.3. Motywy i bariery internacjonalizacji chińskich korporacji w świetle rozwoju
ich strategii we wczesnej fazie internacjonalizacji 143
10.1.4. Globalna ekspansja chińskich korporacji 144
10.2. Proces internacjonalizacji korporacji indyjskich 145
10.3. Trajektorie internacjonalizacji korporacji chińskich i indyjskich 146
10.3.1. Podstawowe pytania w świetle koncepcji „trajektorii internacjonalizacji” 146
10.3.2. Koncepcja i typy „trajektorii internacjonalizacji” 147
10.3.3. Trajektorie internacjonalizacji korporacji chińskich i indyjskich w ujęciu porównawczym 149
Podsumowanie 154
Trajectories of internationalization of chinese and indian corporations in the early phase of their internationalization 155
Summary 155
Bibliografia 155
Informacja o autorze 159
Wykaz bibliografii 160