Współczesna mitologia coachingu. 70 prawdziwych odpowiedzi na 70 zasadniczych pytań - Onepress
ISBN: 978-83-246-4283-0
stron: 240, Format: ebook
Data wydania: 2012-04-26
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 25,85 zł (poprzednio: 46,16 zł)
Oszczędzasz: 44% (-20,31 zł)
MojÄ… intencjÄ… w czasie pisania tej książki byÅ‚o wydobywanie piÄ™kna coachingu spod masy nieporozumieÅ„, uogólnieÅ„, przekÅ‚amaÅ„ i osÄ…dów.
Czym jest i czym nie jest coaching?
Coaching funkcjonuje w biznesie od lat 70. XX wieku, a jednak wciąż jest dziedzinÄ… nowÄ…. Na tyle nowÄ…, że nawet definicyjnie samo pojÄ™cie i zwiÄ…zane z nim sÅ‚ownictwo nie sÄ… do koÅ„ca uporzÄ…dkowane. IstniejÄ…ce sprzecznoÅ›ci wynikajÄ… najprawdopodobniej z niewystarczajÄ…co sprecyzowanej wiedzy na ten temat oraz braku skrystalizowanych zasad, norm i reguÅ‚, które okreÅ›laÅ‚yby granice zainteresowaÅ„ tej dziedziny. KÅ‚opot polega na tym, że "pojemność" coachingu rozrosÅ‚a siÄ™ do gigantycznych rozmiarów — niestety, można w nim dziÅ› znaleźć wÅ‚aÅ›ciwie wszystko, co wiąże siÄ™ z usÅ‚ugami majÄ…cymi wspierać rozwój zawodowy.
Książka, którÄ… trzymasz w dÅ‚oni, nie jest nastawiona na to, by nauczyć kogokolwiek coachingu. Autor skupia siÄ™ w niej przede wszystkim na pÅ‚aszczyźnie sensu, nie zaÅ› celu. Demaskuje faÅ‚szywe i szkodliwe twierdzenia, z którymi spotykajÄ… siÄ™ czasami przyszli klienci - jak to, że coaching usunie wszystkie problemy, że nadaje siÄ™ na każdÄ… okazjÄ™, że jest dla każdego, że każdy może zostać coachem. Przedstawia temat również z perspektywy kandydata do tego zawodu, udowadniajÄ…c, że droga do mistrzostwa nie jest prosta, jednak bycie coachem może przynosić wiele satysfakcji.
Mit czy nie mit?
Tak czy nie? Przeczytaj, sprawdź i przekonaj się sam!
Piotr Pilipczuk - jeden z pionierów coachingu w Polsce. Reprezentuje nurt coachingu systemowego, holistycznego. Jest certyfikowanym trenerem ICC, najstarszej w Polsce miÄ™dzynarodowej szkoÅ‚y coachingu ( ukoÅ„czyÅ‚o jÄ… wielu coachów znanych i aktywnych w biznesie oraz nauce). Wraz z AnnÄ… Ratajczyk zainicjowaÅ‚ powstanie pierwszej na Å›wiecie Izby Coachingu. UczeÅ„ i wspóÅ‚pracownik wybitnych trenerów, Josepha O’Connora i Andrei Lages-O’Connor (zaÅ‚ożycieli International Coaching Community).
- Czy coaching to "taka terapia", tyle że w ramach firmy?
- Czy coach jest tym, który musi wszystko wiedzieć?
- Czy tylko psycholog może być dobrym coachem?
- Czy hipnoza to skuteczna technika pracy w coachingu?
- Czy w coachingu wszystkie chwyty sÄ… dozwolone?
- Czy coaching kiedyÅ› przeminie?
Osoby które kupowały "Współczesna mitologia coachingu. 70 prawdziwych odpowiedzi na 70 zasadniczych pytań", wybierały także:
- Insight. Droga do mentalnej dojrzałości 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
- 77 historii, które mogą dać Ci kopa w życiu i biznesie 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Budowanie zaangażowania, czyli jak motywować pracowników i rozwijać ich potencjał. Wydanie II 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Psychologia szefa 2. Coaching narzędziowy 46,07 zł, (12,90 zł -72%)
- Silny bez krzywdy. Jak zbudowa 44,48 zł, (12,90 zł -71%)
Spis treści
Współczesna mitologia coachingu. 70 prawdziwych odpowiedzi na 70 zasadniczych pytań eBook -- spis treści
Wstęp (9)
Podziękowania (16)
Część I (17)
- Mit 1. Wszystko jest coachingiem (19)
- Mit 2. Coaching jest dla każdego (21)
- Mit 3. Coaching może robić każdy (23)
- Mit 4. Coaching jest dobry na każdą okazję (25)
- Mit 5. Coaching nie działa (26)
- Mit 6. Coaching działa zawsze i błyskawicznie (28)
- Mit 7. Coaching jest pojedynczÄ… interwencjÄ… (30)
- Mit 8. Coaching jest rozwiÄ…zywaniem problemów (33)
- Mit 9. Coaching jest modÄ… (35)
- Mit 10. Coaching jest drogi/tani (37)
- Mit 11. Coaching to tylko rozmowa (39)
- Mit 12. Coaching to jakaÅ› "magia" (42)
- Mit 13. Coaching to "taka terapia", tylko że w ramach firmy (44)
- Mit 14. Coaching to rodzaj szkolenia (46)
- Mit 15. Coaching to narzÄ™dzie wpÅ‚ywu organizacji na pracowników (48)
- Mit 16. Coaching jest najlepszÄ… metodÄ… dokonywania zmiany i wspierania rozwoju (50)
- Mit 17. Celem coachingu jest realizacja licznych celów (51)
- Mit 18. Coaching to poważna sprawa (53)
- Mit 19. Coaching to jedynie zawód (54)
- Mit 20. Coachem jest każdy (55)
- Mit 21. Coach jest tym, który musi wszystko wiedzieć (57)
- Mit 22. Coach nie sÅ‚ucha, coach mówi (59)
- Mit 23. Coach "załatwia sprawę" (60)
- Mit 24. Coach ma być zaangażowany w rozwiÄ…zywanie problemów klienta (61)
- Mit 25. Coach wie lepiej niż klient (64)
- Mit 26. Coach ma dokonać zmiany, nauczyć (66)
- Mit 27. Coach odpowiada za wszystko (68)
- Mit 28. Klient odpowiada za wszystko (70)
- Mit 29. Nikt za nic nie odpowiada (72)
- Mit 30. Profesjonalny coach "poradzi" sobie z każdym klientem (73)
- Mit 31. Coach powinien dostarczyć płatnikowi plan coachingu, zanim rozpocznie pracę (75)
- Mit 32. Tylko psycholog może być dobrym coachem (77)
- Mit 33. Coach jest doskonałym człowiekiem (zna takie metody, to sobie pomaga pierwszemu) (78)
- Mit 34. Coach powinien motywować swojego klienta do zmiany (80)
- Mit 35. Coach musi chwalić swojego klienta (83)
- Mit 36. Coach potrafi mówić tylko o coachingu (84)
- Mit 37. Samopoczucie coacha nie ma znaczenia - liczy siÄ™ tylko klient (85)
- Mit 38. Samopoczucie klienta nie ma znaczenia - coach wie, co ma robić (87)
- Mit 39. Można nie lubić swojego klienta (czyli: relacja jest mało ważna) (89)
- Mit 40. Aby być coachem, wystarczy ukończyć jakiś kurs coachingu (91)
- Mit 41. Trzeba ukoÅ„czyć wiele kursów, by być dobrym coachem (92)
- Mit 42. Można być coachem bez uczestnictwa w jakimkolwiek kursie coachingu (93)
- Mit 43. Wystarczy przeczytać książkę (94)
- Mit 44. Wszystkie chwyty dozwolone (96)
- Mit 45. Wystarczą dobre chęci (99)
- Mit 46. Wystarczy dobry kontakt (100)
- Mit 47. Wystarczą narzędzia (101)
- Mit 48. Wystarczy intuicja (102)
- Mit 49. Wystarczy prowokacja (104)
- Mit 50. Wystarczy jedna interwencja (106)
- Mit 51. Hipnoza to skuteczna technika pracy w coachingu (107)
- Mit 52. Zmiany w coachingu następują poza świadomością klienta (109)
- Mit 53. Klient może pracować bez celu (111)
- Mit 54. Klient może pracować bez efektu (113)
- Mit 55. Klienci są słabi i nieporadni, dlatego potrzebują coacha (115)
- Mit 56. Zatrudnij coacha, on wskaże ci najlepsze rozwiązanie (117)
- Mit 57. Najlepszym coachem może być tylko przełożony (119)
- Mit 58. Dobrym coachem może być tylko ktoś doświadczony w danym obszarze (w dziedzinie zawodowej klienta) (120)
- Mit 59. Klient ma widzieć w coachu autorytet (121)
- Mit 60. Warto pisać raport dla zleceniodawcy/sponsora (122)
- Mit 61. Po coachingu ludzie zwalniajÄ… siÄ™ z pracy (123)
- Mit 62. Rezultaty coachingu sÄ… niemierzalne (125)
- Mit 63. Warto ćwiczyć coaching na bliskich (127)
- Mit 64. Empatia w coachingu to podstawa - jest najważniejsza (129)
- Mit 65. W coachingu nie jest potrzebna etyka (131)
- Mit 66. Coachingowa sesja e-mailowa jest tak samo efektywna (132)
- Mit 67. Jedna szkoła jest lepsza od tej drugiej szkoły (134)
- Mit 68. Lepsi od polskich sÄ… coachowie z zagranicy (136)
- Mit 69. Istnieje jedno rozumienie coachingu i jedno słuszne podejście (137)
- Mit 70. Coaching kiedyÅ› przeminie (138)
Część II (139)
Niemit jedyny. Istnieje jeden coaching jako metoda (141)
Definicja coachingu (142)
- Cechy charakterystyczne coachingu (147)
Cechy charakterystyczne coachingu jako dyscypliny (148)
- Coaching holistyczny (151)
- Cechy charakterystyczne coachingu holistycznego (151)
- Coaching operacyjny (155)
- Cechy charakterystyczne coachingu operacyjnego (155)
- Bazowe Zasady Coacha (157)
- Wyjaśnienia (160)
Dodatek (183)
Kodeks Coacha. Etyka zawodu coacha (185)
- Wstęp (185)
- Etapy profesjonalnej usługi coachingowej (197)
Piękno coachingu (201)
Głębia coachingu (207)
Istota coachingu (225)
Mistrzostwo w coachingu (233)
O autorach (237)