reklama - zainteresowany?

Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma - Onepress

Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma
ebook
Autor: Seweryn Pietrucha
ISBN: 978-83-283-5911-6
stron: 464, Format: ebook
Data wydania: 2019-03-21
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 43,45 zł (poprzednio: 77,59 zł)
Oszczędzasz: 44% (-34,14 zł)

Dodaj do koszyka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma

Tagi: Marketing

"Wizytówka Google pojawia się, gdy użytkownicy szukają Twojej i podobnych firm w wyszukiwarce lub Mapach Google"

z poradnika Google

Stworzenie wizytówki Google dla biznesu jest darmowe i dzięki temu dostępne dla każdego. Warto poświęcić czas na to, by dobrze zaprezentować swoją firmę w wyszukiwarce i w Mapach Google. Z mobilnej aplikacji Map bowiem korzystają na co dzień miliony użytkowników w Polsce i na świecie, poszukujących firm, usług i towarów w pobliżu. To Mapy, a dlaczego wyszukiwarka? Ponieważ większość potencjalnych klientów nie zna na pamięć adresu strony WWW przedsiębiorstwa, wpisuje jego nazwę w okienko wyszukiwarki. W odpowiedzi, po lewej stronie wyników wyszukiwania, Google pokazuje link do firmowej witryny. Po prawej - wizytówkę. Od jej jakości oraz kompleksowości zawartych w niej informacji osoba rozważająca zakupy czy podjęcie współpracy może uzależnić decyzję: skorzystać albo nie z oferty konkretnej firmy.

Jeśli zastosujesz się do rad, które znajdziesz w tej książce, sprawisz, że potencjalni zainteresowani będą podejmować pozytywne decyzje - i wybierać stronę Twojej firmy. Zdobędziesz także nowych klientów bez inwestowania dodatkowych pieniędzy w reklamę oraz odpowiednią reputację online, którą docenią zarówno użytkownicy internetu, jak i algorytmy Google. Jeżeli stworzysz wizytówkę zgodnie ze wskazówkami autora, unikniesz typowych błędów. Uzupełnisz i skonfigurujesz ją do poziomu 100 procent. Dowiesz się też, jak aktywnie ją prowadzić i skutecznie pozycjonować. Ominiesz pułapki, które czyhają w panelu Moja Firma na osoby dokonujące w nim zmiany danych. Otrzymasz gotowe instrukcje, dzięki którym wyróżnisz się spośród innych przedsiębiorstw i spółek w Mapach Google.

 

Dodaj do koszyka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma

 

Osoby które kupowały "Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma", wybierały także:

  • Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi
  • Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat
  • Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci
  • Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach
  • Wstawaj i walcz. Sprawdzone strategie, techniki i nawyki produktywności ludzi sukcesu

Dodaj do koszyka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma

Spis treści

Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma eBook -- spis treści

 

Wstęp 9

 

Rozdział 1. Siedem pytań o wizytówki Google nurtujących polskie firmy 11

  • 1.1. Ile kosztuje wizytówka Google? 11
  • 1.2. Czy wizytówkę Google trzeba odnawiać? 12
  • 1.3. Dlaczego mojej firmy nie widać w Mapach Google? 12
  • 1.4. Dlaczego dane na mojej wizytówce zostały zmienione? 15
  • 1.5. Dlaczego inne firmy widać wyżej w rankingu w Mapach Google niż moją? 16
  • 1.6. Jak usunąć opinię z wizytówki Google? 17
  • 1.7. Dokąd zmierza Google w wyszukiwaniu lokalnym? 17

Rozdział 2. Burzliwa historia wizytówek Google 19

  • 2.1. Typy stron Google+ 20
    • 2.1.1. Profil Google+ osoby 20
    • 2.1.2. Strona Google+ marki 23
    • 2.1.3. Lokalna strona Google+ 26
  • 2.2. Wizytówka lokalna w Mapach Google 27

Rozdział 3. Tworzenie konta Google 33

  • 3.1. Nowe konto Google z adresem Gmail 33
  • 3.2. Nowe konto Google z wykorzystaniem obecnego adresu e-mail 38

Rozdział 4. Konto marki w Google 43

Rozdział 5. Twoja firma w Mapach Google 47

  • 5.1. Zanim założysz nową wizytówkę 48
    • 5.1.1. Zakładasz całkowicie nową firmę 49
    • 5.1.2. Twoja firma już od kilku lat działa na rynku 50
    • 5.1.3. Promowałeś w przeszłości Twoją firmę w Panoramie Firm 54
  • 5.2. Tworzenie nowej wizytówki Google 55
    • 5.2.1. Kod nie zadziałał lub był błędny - co dalej? 63
  • 5.3. Przejęcie niezweryfikowanej wizytówki Google 63
    • 5.3.1. Wyszukiwarka Google - Graf Wiedzy 64
    • 5.3.2. Mapy Google 65
  • 5.4. Przejęcie zweryfikowanej wizytówki Google 66
  • 5.5. Usunięcie duplikatu wizytówki w Mapach Google 72
    • 5.5.1. Usunięcie duplikatu - niezweryfikowana wizytówka 73
  • 5.6. Zawieszenie lub usunięcie wizytówki przez Google 80

Rozdział 6. Twoja firma w wyszukiwarce Google 85

  • 6.1. Panel lokalny (Graf Wiedzy) 85
  • 6.2. Warunki konieczne do pojawienia się firmy w panelu lokalnym 88
  • 6.3. Działania naprawcze i długofalowe 94
    • 6.3.1. Budowanie reputacji w Mapach Google (i nie tylko) 95
    • 6.3.2. Umieszczanie informacji o firmie w katalogach internetowych 102

Rozdział 7. Konfiguracja wizytówki Google Moja Firma 103

  • 7.1. Logowanie do panelu Google Moja Firma 104
    • 7.1.1. Wskazówka nr 1 104
    • 7.1.2. Wskazówka nr 2 107
  • 7.2. Omówienie panelu Google Moja Firma 109
    • 7.2.1. Panel zbiorczy 109
    • 7.2.2. Panel pojedynczej lokalizacji 118
    • 7.2.3. Opis modułów na stronie głównej 120
  • 7.3. Nazwa firmy 125
  • 7.4. Adres i znacznik na Mapie 129
    • 7.4.1. Ustawienie obszaru działania 131
    • 7.4.2. Ukrywanie adresu firmy na wizytówce 132
    • 7.4.3. Zmiana pozycji znacznika 133
  • 7.5. Godziny otwarcia 134
    • 7.5.1. Niestandardowe godziny otwarcia 137
  • 7.6. Numer telefonu oraz adres strony WWW 138
    • 7.6.1. Numer telefonu 139
    • 7.6.2. Adres strony WWW 140
  • 7.7. Kategorie 144
    • 7.7.1. Lista kategorii w języku polskim 147
  • 7.8. Usługi 148
    • 7.8.1. Liczba znaków 151
    • 7.8.2. Tworzenie nowych sekcji i produktów 151
    • 7.8.3. Edycja, zmiana kolejności i usuwanie sekcji i produktów 152
  • 7.9. Atrybuty 152
  • 7.10. Opis firmy 155
    • 7.10.1. Przykłady opisów na wizytówkę Google 157
  • 7.11. Data otwarcia 158
  • 7.12. Zdjęcia 159
    • 7.12.1. Wskazówki techniczne dla zdjęć przesyłanych na wizytówkę w Mapach Google 161
    • 7.12.2. Nazywanie plików graficznych 162
    • 7.12.3. Tożsamość 163
    • 7.12.4. Zdjęcia firmowe 178
    • 7.12.5. Filmy 181
  • 7.13. Zdjęcia panoramiczne - wirtualny spacer 184
  • 7.14. Usuwanie zdjęć i filmów 186
    • 7.14.1. Usuwanie zdjęć i filmów autorstwa właściciela (panel Moja Firma) 186
    • 7.14.2. Usuwanie zdjęć i filmów autorstwa klienta 188
    • 7.14.3. Usuwanie zdjęć i filmów zamieszczonych z Twojego prywatnego konta Google 191
  • 7.15. Kanał YouTube 193
    • 7.15.1. Zanim utworzysz nowy kanał YouTube 194
    • 7.15.2. Tworzenie nowego kanału YouTube 196
    • 7.15.3. Weryfikacja kanału YouTube 208
    • 7.15.4. Łączenie kanału YouTube z innym kontem marki 212
  • 7.16. Aplikacja mobilna Google Moja Firma 217
    • 7.16.1. Urządzenia z systemem Android 218
    • 7.16.2. Urządzenia z systemem iOS 218
  • 7.17. Witryna internetowa Google Moja Firma 219
  • 7.18. Łączenie lokalizacji Google z kampanią Google Ads (AdWords) 224
    • 7.18.1. Rozszerzenie lokalizacji - łączenie wizytówki Google z kontem Ads 226
  • 7.19. Czat 229
    • 7.19.1. Włączanie czatu na wizytówce Google 233
    • 7.19.2. Wyłączanie czatu na wizytówce Google 233
    • 7.19.3. Edycja komunikatu powitalnego 234
  • 7.20. Produkty 236
    • 7.20.1. Dodawanie produktów do kolekcji 240

Rozdział 8. Prowadzenie wizytówki Google Moja Firma 245

  • 8.1. Zarządzanie kontami i użytkownikami - poziomy uprawnień (właściciele i menedżerowie) 245
    • 8.1.1. Konta prywatne i grupy lokalizacji (konta firmowe) w Google Moja Firma 247
    • 8.1.2. Zapraszanie nowego użytkownika do roli właściciela lub menedżera 252
    • 8.1.3. Zapraszanie nowego użytkownika do pojedynczej lokalizacji (wizytówki) 252
    • 8.1.4. Zapraszanie nowego użytkownika do zarządzania kontem firmowym (grupą lokalizacji) 255
    • 8.1.5. Akceptacja zaproszenia nowego użytkownika 256
    • 8.1.6. Zmiana uprawnień i usuwanie użytkowników 259
  • 8.2. Wpisy Google Moja Firma 265
    • 8.2.1. Cztery typy wpisów Google Moja Firma 268
    • 8.2.2. Przycisk nawołujący do działania - 6 opcji 269
    • 8.2.3. Czas wyświetlania wpisów 270
    • 8.2.4. Warunki i rekomendacje techniczne 270
    • 8.2.5. Szablon graficzny dla wpisów Google Moja Firma 270
    • 8.2.6. Tworzenie wpisu 271
    • 8.2.7. Edycja, statystyki i udostępnianie wpisu 281
  • 8.3. Opinie Google 284
    • 8.3.1. Bezpieczne pozyskiwanie opinii 286
    • 8.3.2. Odpowiadanie na pozytywne opinie 290
    • 8.3.3. Odpowiadanie na negatywne opinie 293
    • 8.3.4. Średnia ocen 296
    • 8.3.5. Przyczyny usunięcia opinii Google 298
    • 8.3.6. Dalsze wykorzystanie opinii Google 300
    • 8.3.7. Zgłaszanie opinii Google do usunięcia 304
  • 8.4. Pytania i odpowiedzi na wizytówce Google 306
    • 8.4.1. Monitorowanie pytań i odpowiedzi 309
    • 8.4.2. Zgłaszanie pytań i odpowiedzi do usunięcia 310
    • 8.4.3. Tworzenie pytań i odpowiedzi 313
    • 8.4.4. Publikacja, edycja i usuwanie pytań i odpowiedzi 315
  • 8.5. Statystyki wizytówki Google 319
    • 8.5.1. Sekcja Jak klienci szukają Twojej firmy 320
    • 8.5.2. Sekcja Hasła, które wpisują użytkownicy, by znaleźć Twoją firmę 320
    • 8.5.3. Sekcja Gdzie w Google klienci widzą Twoją firmę 321
    • 8.5.4. Sekcja Działania klientów 322
    • 8.5.5. Sekcja Zapytania o trasę 323
    • 8.5.6. Sekcja Rozmowy telefoniczne 324
    • 8.5.7. Sekcja Z czego jest znana Twoja firma 325
    • 8.5.8. Sekcja Popularne godziny 325
    • 8.5.9. Sekcja Wyświetlenia zdjęć 326
    • 8.5.10. Sekcja Liczba zdjęć 328
  • 8.6. Udostępnianie treści na stronie Google+ 328
    • 8.6.1. Udostępnianie wpisów na stronie Google+ 329
    • 8.6.2. Tworzenie kolekcji 339
  • 8.7. Kontakt z Pomocą Google Moja Firma 344
    • 8.7.1. Kontakt z działem wsparcia Google Moja Firma poprzez formularz 345
    • 8.7.2. Kontakt z działem wsparcia w panelu Google Moja Firma 345

Rozdział 9. Pozycjonowanie wizytówki w Mapach Google 353

  • 9.1. Analiza słów kluczowych 357
    • 9.1.1. Doświadczenie firmy 357
    • 9.1.2. Strony konkurencji 358
    • 9.1.3. Google Analytics 364
    • 9.1.4. Google Ads (AdWords) 367
    • 9.1.5. Google Search Console 374
  • 9.2. Uspójnianie danych teleadresowych 376
    • 9.2.1. Ustalenie oficjalnych danych 377
    • 9.2.2. Spis wizytówek i wpisów o firmie 380
    • 9.2.3. Tworzenie i edycja wizytówek internetowych 385
  • 9.3. Uzupełnienie i optymalizacja wizytówki Google Moja Firma 392
    • 9.3.1. Zdjęcia 392
    • 9.3.2. Kategorie 393
    • 9.3.3. Atrybuty 394
    • 9.3.4. Kolekcje Google+ 396
    • 9.3.5. Zaawansowane techniki optymalizacji zdjęć 396
  • 9.4. Optymalizacja strony internetowej 409
    • 9.4.1. Struktura i nawigacja na stronie internetowej 410
    • 9.4.2. Strona główna 414
    • 9.4.3. Zakładki z usługami i produktami 421
    • 9.4.4. Zakładka O nas 430
    • 9.4.5. Zakładka Kontakt 431
    • 9.4.6. Optymalizacja tytułów oraz metaopisów 436
    • 9.4.7. Marker danych w Google Search Console 439
  • 9.5. Opinie - reputacja 444
  • 9.6. Poprawianie błędnych danych w Mapach Google 446
    • 9.6.1. Wskazówka nr 1 447
    • 9.6.2. Wskazówka nr 2 448
    • 9.6.3. Wskazówka nr 3 448
    • 9.6.4. Zgłoszenie zmiany na wizytówce w Mapach Google 448

Rozdział 10. Twój plan działania 453

Koniec... albo początek 457

Dodaj do koszyka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.