Wizerunek felietonisty i sposoby jego werbalnego komunikowania - Onepress
ISBN: 978-83-8142-409-7
stron: 428, Format: ebook
Data wydania: 2019-03-05
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 18,10 zł (poprzednio: 23,21 zł)
Oszczędzasz: 22% (-5,11 zł)
Jaki efekt wizerunkowy można osiągnąć za pomocą jakich działań werbalnych? Odpowiedź na to kluczowe w prezentowanej książce pytanie sformułowano na podstawie badań, w ramach których ponad pół tysiąca respondentów czytało teksty czterech różniących się w opiniach felietonistów (Krzysztofa Vargi, Piotra Zaremby, Magdaleny Środy, Szymona Hołowni), a następnie określało ich cechy wizerunkowe oraz wypisywało te fragmenty, które stały się podstawą do przypisania wskazanych epitetów. Analiza odpowiedzi pozwoliła zdefiniować cechy wizerunku komunikowanego językowo i utworzyć katalog wykładników tych cech. To pierwszy, a zarazem jedyny taki katalog powstały na bazie empirycznych danych, przydatnych nie tylko do działań badawczych, lecz także do praktycznego projektowania komunikacji wizerunkowej.
„Publikacja jest nowatorska ima charakter pionierski. [...] Konstruktywistyczna koncepcja trzech rzeczywistości, która stanowi inspirację dla autorki, wskazuje/potwierdza dwa akty: komunikowanie własnego wizerunku przez autora i kreowanie wizerunku autora przez odbiorcę/interpretatora. Autorka koncentruje się na tym drugim. [...] Monografia może trafić do językoznawców, medioznawców, mediolingwistów, komunikologów, zarówno specjalistów, jak i adeptów tych dziedzin. Powinna dać do myślenia czynnym dziennikarzom, uświadamiając im kreacyjną rolę odbiorcy”.
Osoby które kupowały "Wizerunek felietonisty i sposoby jego werbalnego komunikowania", wybierały także:
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Wstawaj i walcz. Sprawdzone strategie, techniki i nawyki produktywności ludzi sukcesu 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Wizerunek felietonisty i sposoby jego werbalnego komunikowania eBook -- spis treści
WPROWADZENIE 9
ROZDZIAŁ I. KOMUNIKOWANIE WIZERUNKU I METODOLOGIA JEGO BADANIA 15
-
- W poszukiwaniu metody badania wizerunku komunikowanego na poziomie werbalnym 16
- Analiza językowa i analiza treści wypowiedzi medialnych a badanie wizerunku felietonisty 16
- Metody badań społecznych w badaniu wizerunku 20
- Podsumowanie 24
- Przyjęta perspektywa badawcza i zastosowana metodologia 24
- Teoretyczna perspektywa badawcza 25
- Konstruktywizm 25
- Kreowanie wizerunku przez odbiorcę wypowiedzi 31
- Komunikowanie wizerunku przez autora tekstu 33
- Mówienie a komunikowanie 33
- Wizerunek a tożsamość i autoprezentacja 34
- Tekst – wypowiedź – komunikat 42
- Empiryczne podejście metodologiczne jako konsekwencja przyjętej teoretycznej perspektywy badawczej 44
- Empiryczne podejście metodologiczne 44
- Co można badać w obszarze komunikatów i wypowiedzi? 45
- Metodologiczne rozwiązania 46
- Szczegółowe cele badania 48
- Dobór metodologii do celów badania 50
- Triangulacja – eksperyment i analiza dyskursu jako wiodące metody badawcze 52
- Triangulacja 52
- Eksperyment 52
- Analiza dyskursu 54
- Typy analizy dyskursu 54
- Konstruktywistyczna analiza dyskursu 58
- Triangulacja – eksperyment i analiza dyskursu jako wiodące metody badawcze 52
- Teoretyczna perspektywa badawcza 25
- W poszukiwaniu metody badania wizerunku komunikowanego na poziomie werbalnym 16
-
-
-
- Układ poleceń w grupach i brzmienie pytań 61
- Przebieg badania 67
- Uczestnicy oraz czas i miejsce realizacji badania 70
- Gatunek felietonu i jego cechy 73
- Kryteria doboru autorów i ich felietonów 79
- Wykorzystane teksty 81
- Ustalenia terminologiczne 85
-
- Stan badań i metodologia – podsumowanie 86
-
ROZDZIAŁ II. WIZERUNKI FELIETONISTÓW 91
ROZDZIAŁ III. WYKŁADNIKI KOMUNIKACYJNE POSZCZEGÓLNYCH CECH 99
-
- Zastosowana analiza dyskursu na materiale empirycznym – (od)twarzająca wizerunek na podstawie zbioru cytatów 99
- Kodowanie (otwarte) 100
- Zasady kodowania cech wizerunkowych 100
- Zasady kodowania wykładników językowych poszczególnych cech 101
- Kolejność i sposób prezentowania wyników 102
- Cecha: inteligentny 107
- Cecha: spostrzegawczy 118
- Cecha: dosadnie przekazujący swoje odważne sądy 126
- Cecha: szczery 140
- Cecha: krytyczny 145
- Cecha: ironiczny 155
- Cecha: złośliwy 169
- Cecha: zabawny 174
- Cecha: ciekawie piszący 186
- Cecha: znawca tematu 196
- Cecha: wykształcony 205
- Cecha: oczytany 210
- Cecha: interesujący się 220
- Cecha: zaangażowany 225
- Cecha: dociekliwy 233
- Cecha: ciekawy świata 242
- Cecha: analizujący 246
- Cecha: dokładny 251
- Cecha: obiektywny 259
- Cecha: subiektywny 268
- Cecha: realista 275
- Cecha: sceptyczny 283
- Cecha: cyniczny 286
- Cecha: sentymentalny 290
- Cecha: młody 293
- Cecha: otwarty 295
- Cecha: wymagający 299
- Cecha: refleksyjny 302
- Cecha: emocjonalny 305
- Cecha: wrażliwy 308
- Cecha: empatyczny 312
- Cecha: tolerancyjny 316
- Cecha: liberalny 319
- Cecha: lewicowy 323
- Cecha: przeciwnik PiS-u 326
- Cecha: antyklerykalna 329
- Cecha: feministka 331
- Cecha: konserwatywny 334
- . Cecha: wierzący 340
- Cecha: patriota 346
- Zastosowana analiza dyskursu na materiale empirycznym – (od)twarzająca wizerunek na podstawie zbioru cytatów 99
PODSUMOWANIE I WNIOSKI 349
LITERATURA 357
SPIS TABEL 383
ANEKS 1 391
ANEKS 2 405
ANEKS 3 417
ANEKS 4 423