reklama - zainteresowany?

Witryny nie do ukrycia. Jak zbudować stronę, którą znajdzie każda wyszukiwarka - Onepress

Witryny nie do ukrycia. Jak zbudować stronę, którą znajdzie każda wyszukiwarka
Autor: Aarron Walter
Tytuł oryginału: Building Findable Web Sites: Web Standards SEO and Beyond
TÅ‚umaczenie: Jan Lipka
ISBN: 978-83-246-1836-1
stron: 280, Format: 170x230, okładka: miękka
Data wydania: 2009-03-27
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 44,90 zł

Dodaj do koszyka Witryny nie do ukrycia. Jak zbudować stronę, którą znajdzie każda wyszukiwarka

Tagi: E-biznes | Marketing

  • Jak zagwarantować wysokie miejsce Twojej witryny w wyszukiwarkach internetowych?
  • Jak pozycjonować sÅ‚owa kluczowe?
  • Jak wykrywać i rozwiÄ…zywać problemy z TwojÄ… stronÄ… WWW?

Stworzenie strony WWW to pierwszy krok do sukcesu. Kolejny z nich to wybranie właściwej firmy, która opublikuje Twoją stronę. Jednak najważniejszy jest krok trzeci... Chodzi o to, jak szybko Twoją stronę znajdzie wyszukiwarka, w jaki sposób zostanie ona zindeksowana i jak wysoko pojawi się w wynikach wyszukiwania - czyli jak szybko dotrze do niej potencjalny odbiorca. Wbrew pozorom masz na to wpływ! Jeżeli tworzysz strony WWW, ta książka wskaże Ci, jak zaprojektować strony przyjazne dla wyszukiwarek. Jeśli natomiast jesteś klientem projektanta, możesz zweryfikować jakość dostarczonej Ci strony!

Dzięki tej książce poznasz istotne znaczniki, promujące szybkie wyszukiwanie. Dowiesz się, w jaki sposób zapewnienie zgodności z standardami oraz zastosowanie mikroformatów wpływają na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Zdobędziesz wiedzę na temat mechanizmów po stronie serwera, wpływających na wizerunek Twojej strony. Opanujesz niuanse związane z pozycjonowaniem słów kluczowych. Zrozumiesz, jak wykorzystać wewnętrzną wyszukiwarkę i uniknąć zatorów oraz jakich narzędzi możesz użyć, aby odkryć potencjalne problemy. Autor prezentuje tu najpopularniejsze podejście do kwestii wyszukiwania:

standardy WWW + atrakcyjna treść = lepsze wyszukiwanie = większy sukces witryny

Jeżeli chcesz, aby Twoja strona odniosła sukces i pojawiała się na pierwszych stronach wyszukiwarek, nie przegap tej pozycji!

  • PojÄ™cie wyszukiwalnoÅ›ci
  • Strategie tworzenia kodu HTML
  • WÅ‚aÅ›ciwe wykorzystanie znaczników
  • Zastosowania systemów wymiany Å‚Ä…czy
  • Tworzenie dostÄ™pnych witryn
  • Wykorzystanie mikroformatów
  • Używanie moduÅ‚u Apache - mod_rewrite
  • Zastosowanie wÅ‚asnych stron dla bÅ‚Ä™dów 404
  • Pozycjonowanie słów kluczowych
  • Zasady budowy bloga z możliwoÅ›ciÄ… wyszukania
  • Wykorzystanie wyszukiwarki wewnÄ™trznej
  • Zapobieganie zatorom wyszukiwalnoÅ›ci
  • Używanie list dyskusyjnych
  • Odkrywanie bÅ‚Ä™dów na stronie WWW
  • DostÄ™pne narzÄ™dzia do analizy witryny

standardy WWW + atrakcyjna treść =
lepsze wyszukiwanie = większy sukces witryny!

Dodaj do koszyka Witryny nie do ukrycia. Jak zbudować stronę, którą znajdzie każda wyszukiwarka

 

Osoby które kupowały "Witryny nie do ukrycia. Jak zbudować stronę, którą znajdzie każda wyszukiwarka", wybierały także:

  • Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi
  • ReguÅ‚a 80/20. Zasada, która odmienia Å›wiat
  • Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracÄ… na etacie i zacząć zarabiać w sieci
  • Blitzscaling. Åšcieżka bÅ‚yskawicznej ekspansji firm
  • Jedna kampania do wolnoÅ›ci. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na wÅ‚asnych warunkach

Dodaj do koszyka Witryny nie do ukrycia. Jak zbudować stronę, którą znajdzie każda wyszukiwarka

Spis treści

Witryny nie do ukrycia. Jak zbudować stronę, którą znajdzie każda wyszukiwarka -- spis treści

Wstęp (13)

Witryna związana z książką (14)

Rozdział 1. Pojęcie wyszukiwalności (15)

  • Co to jest wyszukiwalność? (16)
  • Wyszukiwalność a programowanie (17)
  • NajgÅ‚Ä™bsze pragnienia wyszukiwarek (18)
  • WiÄ™cej niż SEO (20)
  • Od poczÄ…tku zaangażuj caÅ‚y zespół (21)
  • Wykorzystanie kompasu moralnego (23)

Rozdział 2. Strategie tworzenia kodu HTML (25)

  • Elementarz standardów internetowych WWW (26)
    • Zaczynamy stosować standardy WWW (28)
    • KorzyÅ›ci wynikajÄ…ce ze standardów WWW (29)
  • Standardy WWW i wyszukiwalność - dobrana para (31)
    • Kwestia semantyki (31)
    • Czy wyszukiwarki naprawdÄ™ nagradzajÄ… za trzymanie siÄ™ standardów WWW? (33)
    • Istotne znaczniki promujÄ…ce wyszukiwalność (35)
    • Mit znaczników meta: dobre, zÅ‚e i brzydkie (38)
    • Zapobieganie indeksowaniu treÅ›ci (42)
    • Otwórz siÄ™ na technologie przyszÅ‚oÅ›ci (43)
  • Treść dostÄ™pna jest treÅ›ciÄ… wyszukiwalnÄ… (45)
    • Aby elementy graficzne byÅ‚y widoczne (45)
    • UsuniÄ™cie zatorów spowodowanych przez mapy obrazkowe (48)
    • Podmiana obrazów: dostÄ™pność, wyszukiwalność i estetyka (49)
    • Dobry i zÅ‚y sposób korzystania z tabel (51)
    • WiÄ™cej słów kluczowych w elementach zwiÄ…zanych z dostÄ™pnoÅ›ciÄ… (52)
    • Zagrożenia dostÄ™pnoÅ›ci przeszkodÄ… w indeksowaniu (53)
  • WpÅ‚yw mikroformatów na wyszukiwalność (53)
    • Jak uzyskać przenoszenie danych o wydarzeniach - hCalendar i hCard (54)
    • Wykorzystanie obiektu hCard (58)
    • Zastosowanie mikroformatu rel-tag (59)
    • Inne mikroformaty, z którymi warto siÄ™ zapoznać (60)
    • Zastosowanie ikon do wskazania treÅ›ci mikroformatów (61)
    • Czy wyszukiwarki naprawdÄ™ rozpoznajÄ… treść mikroformatów? (62)

Rozdział 3. Strategie po stronie serwera (65)

  • Znaczenie nazw plików i folderów (66)
  • Wybór nazw domen i zarzÄ…dzanie nimi (67)
    • RozwiÄ…zanie problemu kanonicznego Google (68)
  • Budowanie adresów URL przyjaznych wyszukiwarkom (71)
    • Proste rozwiÄ…zanie (71)
  • Przenoszenie stron i domen poprzez przekierowanie 301 (75)
  • WÅ‚asne strony 404 uÅ‚atwiajÄ… powrót na wÅ‚aÅ›ciwÄ… Å›cieżkÄ™ (77)
    • Jak zrobić udanÄ… stronÄ™ obsÅ‚ugi kodu 404 (78)
  • Optymalizacja wydajnoÅ›ci indeksowania (79)
    • Pamięć podrÄ™czna i buforowanie plików (81)
    • ZarzÄ…dzanie rozmiarem pliku (86)
    • Kompresja plików za pomocÄ… Gzip (89)
    • Redukcja liczby żądaÅ„ HTTP (92)
    • Diagnostyka z wykorzystaniem YSlow (93)
  • Sterowanie procesem indeksacji przez plik robots.txt (94)

Rozdział 4. Tworzenie treści przyciągającej internautów (97)

  • Treść wciÄ…gajÄ…ca (użytkowników) (98)
    • Historia Tomka (98)
  • Treść - prawo przyczyny i skutku (100)
    • Framework CSS zwany Blueprint (100)
    • Otwarta treść rodzi uznanie (102)
  • Treść ze znakiem jakoÅ›ci (103)
    • PozostaÅ„ w temacie (103)
    • WypeÅ‚nij niszÄ™ (104)
    • Zachowaj żarliwość i autorytatywność (104)
    • BÄ…dź godny zaufania (105)
    • OdwoÅ‚aj siÄ™ do zainteresowaÅ„ czytelników (106)
    • BÄ…dź oryginalny (107)
    • Użyj odpowiedniej formy wyrazu (108)
    • BÄ…dź regularny (109)
  • Wszystkie drogi prowadzÄ… do treÅ›ci (109)
  • Treść ma wiele aromatów (111)
    • Blogi (112)
    • ArtykuÅ‚y, analizy przypadku i raporty (113)
    • Biblioteki linków (115)
    • Szablony dokumentów, przykÅ‚ady kodu źródÅ‚owego i inne narzÄ™dzia (115)
    • Recenzje i rekomendacje (116)
    • Treść subskrybowana (RSS) (117)
    • Treść generowana przez użytkowników (UGC) (118)
  • Pozycjonowanie słów kluczowych w treÅ›ci (120)
    • Badanie i wybór słów kluczowych (120)
  • Pozycjonowanie słów kluczowych (125)
    • Obliczanie gÄ™stoÅ›ci sÅ‚owa kluczowego (126)
  • Strategie rozwijania treÅ›ci (127)
    • WyÅ›wietlanie treÅ›ci RSS na witrynie (128)
    • Inne zastosowania RSS (135)
    • Zastosowanie systemu RSS do tworzenia biblioteki linków (137)

Rozdział 5. Budowanie wyszukiwalnego bloga (143)

  • Blog - najlepsze praktyki zwiÄ…zane z wyszukiwalnoÅ›ciÄ… (144)
    • Pisz regularnie na ten sam temat (145)
    • Używaj czÄ™sto linków, w tym linków do innych wpisów, z uwagi na trackback (145)
    • Utwórz wÅ‚asny szablon dla bloga (146)
    • Umieść sÅ‚owa kluczowe w tytuÅ‚ach swoich wpisów (146)
    • Podziel archiwum na tematy (147)
    • Streszczaj wpisy, by uÅ‚atwić nawigacjÄ™ (148)
    • Dodaj sekcjÄ™ z popularnymi wpisami (149)
    • Dodaj sekcjÄ™ z ostatnimi wpisami (150)
    • Powiedz ludziom, kim jesteÅ› i o czym jest Twój blog (150)
    • Propaguj kanaÅ‚ RSS (151)
    • Dodaj linki do starszych wpisów (151)
    • Zachęć użytkowników, by podzielili siÄ™ TwojÄ… treÅ›ciÄ… z innymi (152)
    • Kieruj użytkowników do pokrewnych wpisów (153)
    • Indeksacja treÅ›ci zduplikowanej (153)
  • Wykorzystanie WordPress (154)
    • Instalacja wtyczek WordPress (156)
    • Tworzenie wÅ‚asnych motywów graficznych (156)
  • Jak poprawić wyszukiwalność bloga na WordPress (157)
    • Definiowanie serwisów aktualizacyjnych (157)
    • Remapowanie adresów URL typu Permalink (159)
    • Wykorzystanie kategorii do archiwizacji tematycznej (161)
    • Streszczenia wpisów uÅ‚atwiajÄ… nawigacjÄ™ (162)
    • WyÅ›wietlanie najpopularniejszych wpisów (163)
    • WyÅ›wietlanie najnowszych wpisów (164)
    • Wspieranie i Å›ledzenie subskrypcji RSS za pomocÄ… FeedBurnera (166)
    • ZachÄ™ty do wymiany treÅ›ci w obrÄ™bie spoÅ‚ecznoÅ›ci internetowych (166)
    • Prezentacja pokrewnych wpisów (167)
    • Automatyczne generowanie XML-owej mapy witryny (168)
    • Inne wtyczki WordPress zwiÄ…zane z SEO (168)
    • Oznaczanie wpisów (170)
    • Optymalizacja przekazu treÅ›ci za pomocÄ… buforowania (171)

Rozdział 6. Wyszukiwarka wewnętrzna (173)

  • Zastosowanie darmowych systemów wyszukiwania (175)
    • Zastosowanie systemu wyszukiwania Google (CSE) (175)
    • Zastosowanie interfejsu Google AJAX Search API (181)
    • Zastosowanie Rollyo (189)
    • Zastosowanie Atomz (190)
    • Yahoo! Search Builder (192)
  • Zakup systemu wyszukiwania (194)
    • Zastosowanie wyszukiwarki FastFind (194)
    • Zastosowanie wyszukiwarki Zoom (195)
  • Zbuduj wÅ‚asny prosty system wyszukiwania produktów (197)
    • Utworzenie narzÄ™dzia do wyszukiwania produktów (197)
    • Archiwizacja lokalnych wyszukiwaÅ„ w celu wykrycia mankamentów witryny (200)
  • Dodaj OpenSearch do swojej witryny (201)
    • Konfigurowanie OpenSearch (201)

Rozdział 7. Zapobieganie zatorom wyszukiwalności (203)

  • Unikanie puÅ‚apek zwiÄ…zanych z JavaScript (204)
  • Ulepszanie progresywne (205)
    • RozwiÄ…zywanie problemów nawigacyjnych zwiÄ…zanych z JavaScript (207)
    • RozwiÄ…zywanie problemów z formatowaniem opartym na JavaScript (208)
    • RozwiÄ…zywanie problemów z Ajaksem (214)
  • Wyszukiwalny Flash (224)
    • Zastosowanie obiektu SWFObject do ulepszania progresywnego Flasha (227)
  • Wyszukiwalne audio i wideo (234)
    • Tworzenie transkrypcji tekstowych (235)

Rozdział 8. Lista mailingowa przyciągnie internautów (239)

  • ZachÄ™canie do subskrypcji (240)
    • Zapracuj na ich zaufanie (240)
    • Deklaracja zgody powinna rzucać siÄ™ w oczy (241)
    • Ogranicz formularz do minimum (242)
    • Powiedz im, na co mogÄ… liczyć (243)
  • Zastosowanie systemu zarzÄ…dzania listÄ… mailowÄ… (243)
    • Dlaczego warto skorzystać z systemu zarzÄ…dzania listÄ… mailowÄ…? (244)
  • System subskrypcyjny w technologii Ajax (247)
    • Eksperymentowanie z MailChimp (247)
    • Zarejestruj mnie! Ogólny schemat dziaÅ‚ania systemu (249)
    • Tworzenie formularza subskrypcyjnego (250)
    • Budowanie funkcji zapiszAdres() (252)
    • Warstwa Ajaksa (257)

Rozdział 9. Wykorzystanie wyszukiwalności w praktyce (261)

  • PodejÅ›cie oparte na priorytetach (262)
    • Priorytet 1 (262)
    • Priorytet 2 (263)
    • Priorytet 3 (264)
  • Odkrywanie problemów na witrynie (264)
    • NarzÄ™dzia SEO firmy Sitening (264)
    • Spam Detector (264)
    • Semantic Extractor (265)
    • Obliczanie priorytetu i gÄ™stoÅ›ci słów kluczowych (265)
    • Kontroluj statystyki (265)
  • Kiedy pojawiÄ… siÄ™ rezultaty? (265)
  • Uwagi koÅ„cowe: wyszukiwalność ocaliÅ‚a Å›wiat (266)

Skorowidz (269)

Dodaj do koszyka Witryny nie do ukrycia. Jak zbudować stronę, którą znajdzie każda wyszukiwarka

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.