WÅ‚asna firma krok po kroku - Onepress
ISBN: 978-83-8087-783-2
stron: 256, Format: ebook
Data wydania: 2019-09-20
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 31,98 zł (poprzednio: 42,64 zł)
Oszczędzasz: 25% (-10,66 zł)
Masz pomysÅ‚ na firmÄ™ i zastanawiasz siÄ™, w jaki sposób przejść przez kolejne etapy jej rozwoju, omijajÄ…c po drodze liczne przeszkody? Jak myÅ›leć strategicznie i jednoczeÅ›nie dziaÅ‚ać operacyjnie? Jak pozyskiwać klientów i zwiÄ™kszać sprzedaż? Jak skutecznie reklamować swoje produkty lub usÅ‚ugi? Jak delegować zadania, rozliczać i motywować pracowników? Jak kontrolować finanse i budżet? Pomoże ci w tym książka Grzegorza Krzemienia, przedsiÄ™biorcy, który od lat z sukcesami dziaÅ‚a w branżach internetowej i reklamowej.
Cenne lekcje z prowadzenia własnego biznesu w Polsce
Autor jest menedżerem z dwudziestoletnim doÅ›wiadczeniem, które zdobyÅ‚, rozwijajÄ…c jednÄ… z najlepszych na rynku agencji interaktywnych – od pomysÅ‚u do stabilnej i zyskownej organizacji z uporzÄ…dkowanÄ… strukturÄ…. W książce dzieli siÄ™ doÅ›wiadczeniami, przywoÅ‚ujÄ…c liczne przykÅ‚ady i proponujÄ…c konkretne rozwiÄ…zania. Adresuje je nie tylko do tych, którzy zaczynajÄ… w biznesie, lecz także do dziaÅ‚ajÄ…cych w nim od lat i nieustannie mierzÄ…cych siÄ™ z rynkowymi wyzwaniami i dylematami.
O wyjÄ…tkowoÅ›ci tej książki stanowiÄ… liczne praktyczne wskazówki, a także mocne osadzenie jej w polskich realiach rynkowych. Poza wszystkim zaÅ› Grzegorz KrzemieÅ„ nie mówi o rozwoju biznesu w kategoriach rychÅ‚ego sukcesu. WrÄ™cz przeciwnie, zwraca uwagÄ™ na mnóstwo problemów oraz na fakt, że nie wszystkim siÄ™ udaje, a w każdym razie – że sukces niekoniecznie nadchodzi szybko bÄ…dź za pierwszym razem.
Wszystko, co z perspektywy osoby zarzÄ…dzajÄ…cej jest istotne w rozwoju firmy
Linearna struktura książki oraz podziaÅ‚ na poszczególne etapy rozwoju biznesu uÅ‚atwiajÄ… nawigacjÄ™ i odnalezienie siÄ™ we wÅ‚aÅ›ciwym momencie. Autor szczegóÅ‚owo omawia najważniejsze obszary rozwoju firmy w podziale na takie pÅ‚aszczyzny jak Biznes i organizacja, Ludzie, Klienci, Ty (jako wÅ‚aÅ›ciciel i zarzÄ…dzajÄ…cy), Marketing oraz Branża. Można książkÄ™ czytać od wybranego fragmentu, który czytelnika interesuje np. ze wzglÄ™du na etap rozwoju firmy czy też konkretny problem zarzÄ…dczy lub sprzedażowy.
Dowiesz siÄ™ z niej, które i w jakim stopniu czynniki wpÅ‚ywajÄ…ce na firmÄ™ decydujÄ… o jej sukcesie. Jak rozwijać ofertÄ™, uwzglÄ™dniajÄ…c trendy oraz zmienne potrzeby klientów, i jak budować z nimi trwaÅ‚e relacje. Autor podpowiada, jak budować sprawnÄ… strukturÄ™, zarzÄ…dzać ludźmi i motywować ich, a także jak rozwijać kompetencje marketingowe firmy. Co najważniejsze zaÅ›, wyjaÅ›nia, w jaki sposób w miarÄ™ rozwoju wÅ‚asnego biznesu mierzyć siÄ™ z problemami oraz odnajdywać w coraz bardziej zÅ‚ożonych warunkach dziaÅ‚ania na drodze do budowy stabilnej i zyskownej firmy.
***
Grzegorz KrzemieÅ„ - Od 1996 roku zwiÄ…zany jest z branżą digitalowÄ…, jeden z jej pionierów w Polsce. Twórca i szef agencji GoldenSubmarine, jednej z najwiÄ™kszych spoÅ›ród niezależnych agencji na rynku. Absolwent AGH Krakowie i SGH w Warszawie (studia doktoranckie).
Firma, którÄ… stworzyÅ‚ i którÄ… kieruje, trzykrotnie uzyskaÅ‚a tytuÅ‚ Agencji Interaktywnej Roku – w tym, jako jedyna w Polsce, dwa razy z rzÄ™du (2017 i 2018) – przyznawany na podstawie wyników finansowych oraz badaÅ„ satysfakcji klientów. GoldenSubmarine ma na koncie także wyróżnienia „Zaufanie Roku” („Press”, 2016), „Wynik roku” („Press”, 2017), i „Partner na Lata” („M&MP”, 2016). W 2018 roku Grzegorz KrzemieÅ„ otrzymaÅ‚ tytuÅ‚ CzÅ‚owieka roku za caÅ‚oksztaÅ‚t dotychczasowych dokonaÅ„, przyznany przez IAB Polska. WczeÅ›niej, w roku 2017, otrzymaÅ‚ wyróżnienie AdMan redakcji magazynu „Press”.
Jest przewodniczÄ…cym Branżowej Rady ds. Kompetencji certyfikatu Dimaq. WspóÅ‚autor podrÄ™cznika „E-marketing” (2018) oraz autor poradnika menedżera „Serwis firmowy” (Warszawa 2009). Jest wykÅ‚adowcÄ… Akademii im. Leona KoźmiÅ„skiego, a także jurorem konkursów reklamowych w Polsce. Twórca firmowego bloga: blog.goldensubmarine.com, który rozwija od lat.
Osoby które kupowały "Własna firma krok po kroku", wybierały także:
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Canva. Kurs video. Projektowanie graficzne od A do Z 89,00 zł, (26,70 zł -70%)
Spis treści
Własna firma krok po kroku eBook -- spis treści
Okładka
Strona tytułowa
Strona redakcyjna
Dedykacja
Motto
Spis treści
Wstęp
Dlaczego?
Kim jestem?
Dla kogo ta książka
Czego nie ma w książce?
Co jest w książce?
Struktura książki
Podziękowania
Podkład teoretyczny na rozgrzewkę
0. Firma to ja
JeÅ›li już zaczÄ…Å‚eÅ› i masz firmÄ™, to… trudno
Nie daj sobie wydrzeć pomysłu
1. Etap pierwszy: Firma to my
Biznes i organizacja
Rób to, na czym siÄ™ znasz
Firma to nie więzienie
Cel
Jednoosobowa armia
ZarzÄ…dzanie przez cele
Pierwsze narzędzia
Koszty, koszty, koszty
Cash flow na +
Przychody minus koszty, czyli jest zysk!
Ludzie
Wspólnicy, czyli w grupie raźniej
Pierwsi zatrudnieni ludzie
Freelancerzy i praca zdalna
Warto było
Klienci
Boso, ale w ostrogach
Najważniejszy klient
Sprzedaż, głupcze!
Zrobione lepsze niż idealne
Marketing
Warto być większym
Czas na reklamÄ™
Ty
Wyobraź to sobie, jesteÅ› póÅ‚bogiem
CEO z 24-godzinnÄ… dniówkÄ…
Twoje ja, a firma
Czasami zjada nas stres
Cierpliwość i odwaga
Branża
MÅ‚ode wilki
Konferencyjne przybijanie piÄ…tek
Nie każdemu się uda
2. Etap drugi: Firma to struktury
Biznes i organizacja
Pierwsze pieniÄ…dze
Na czym zarabiamy?
A co, jeśli coś nie zassało?
Projekty i procesy
Potrzebny lider
Pomysły na zarządzanie
I kto to teraz zrobi?
Pomysł na przyszłość
Bank – serdecznie zapraszamy… później!
Dzień dobry, kontrola
Klient
Normalnie – trudny klient
Zdrowe zasady wspóÅ‚pracy
Wielkie pożegnanie
A może abonament do tego?
Negocjacje
Internacjonalizacja
Ludzie
Zatrudnianie ludzi
Struktura
Kierownicy
Gramy zespołowo
Za dużo pracy
Rotacja ludzi
Bez niego nie damy rady
Pańskie oko konia tuczy
Ile kontroli to w sam raz?
Problemy z komunikacjÄ…
CiÄ…gÅ‚y rozwój
Ty
Samotność prezesa
Twórz w systemie: Projektuj, buduj i remontuj
Twój rozwój
Seks w pracy
Marketing
Pozycjonowanie
Marka
Zmiana postrzegania
Prestiż
Marketingowiec? A czym on siÄ™ zajmuje?
Czas na PR
Branża
Gra pozorów
Bądź miły dla konkurencji
3. Etap trzeci: Firma to procedury
Biznes i organizacja
Wąskie gardło
ZarzÄ…d i dyrektorzy
Show me the money
Procedury kontra: „Jak to siÄ™ mogÅ‚o stać?”
Walidacja zasad
Zjeść ciastko i mieć ciastko
Chwalmy kryzys!
Kontrahenci
Najpierw masa, potem rzeźba
IT-kracja, czyli: „U mnie dziaÅ‚a”
Ludzie
Wizerunek firmy jako pracodawcy
Pozyskiwanie talentów
Trudne zwolnienia
Zgryźliwcy, marudy i „psychopaci”
Szkolenia
Motywowanie pracowników
Lojalność ludzi
Konkretne oczekiwania
Oddolna inicjatywa
Jasna i otwarta komunikacja
Atmosfera w robocie
Transparentność płac
Klienci
Struktura klientów
Rozpieszczanie klientów
Nowi klienci
Co dziś odradziliśmy klientowi
Umowy
Marketing
Misja, wizja i pomysł na firmę
Rebranding
Ścieżka twojego klienta
Ty
Czy prezes Orlenu też to podpisuje?
Pracuj nad firmÄ…, a nie w firmie
Marka osobista
Branża
Działanie na korzyść branży
Dzielenie siÄ™ wiedzÄ…
4. Etap czwarty: Firma to wspóÅ‚praca
Biznes i organizacja
Spasione koty
Nirvana
Klienci
Prawie jak w niebie
Ludzie
Dzień dobry!
Nowi u bram
Jak wiele oznacza zbyt dużo?
Marketing
Im mniej pomysÅ‚ów tym lepiej
Brawo Ty!
Co będzie, kiedy odejdziesz?
Ostatni nierozwiÄ…zany problem zarzÄ…dczy
Branża
Czy to ma sens?
5. Wkurza ciÄ™ TO!
6. WartoÅ›ci – czyli jak siÄ™ zachować
Zakończenie
Bibliografia