Voces y caminos en la enseñanza de español/LE: desarrollo de las identidades en el aula - Onepress
ISBN: 978-83-226-3489-9
stron: 240, Format: ebook
Data wydania: 2020-06-05
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 20,48 zł (poprzednio: 29,26 zł)
Oszczędzasz: 30% (-8,78 zł)
Monografia „Voces y caminos en la enseñanza de español /LE: desarrollo de las identidades en el aula”, ma na celu przedstawienie różnorodnoÅ›ci badaÅ„ prowadzonych we wspóÅ‚czesnej dydaktyce jÄ™zyka hiszpaÅ„skiego dotyczÄ…cych ksztaÅ‚towania siÄ™ i rozwijania tożsamoÅ›ci. Znajdziemy w niej dwanaÅ›cie rozdziaÅ‚ów napisanych przez autorów reprezentujÄ…cych polskie i zagraniczne uczelnie, poÅ›wiÄ™conych zarówno rozważaniom teoretycznym zawartym w pierwszej części, jak i konkretnym propozycjom wykorzystania badaÅ„ w praktyce glottodydaktycznej, które opisane zostaÅ‚y w części drugiej.
PierwszÄ… część publikacji rozpoczyna tekst Evy Álvarez Ramos i Carmen Romero Claudio poÅ›wiÄ™cony rozwojowi indywidualnemu i jego wpÅ‚ywowi na edukacjÄ™ interkulturowÄ…. W dalszej części R. Sergio Balches Arenas i Magdalena SÅ‚owik, na bazie analizy porównawczej zdrobnieÅ„ w jÄ™zyku hiszpaÅ„skim i polskim, przedstawiajÄ… nowe propozycje pracy na lekcji hiszpaÅ„skiego. Mª del Carmen García Manga wyjaÅ›nia mechanizmy motywacyjnych w ksztaÅ‚towaniu i kreowaniu leksyki. Justyna HadaÅ› analizuje introspekcjÄ™ jako gÅ‚ównÄ… strategiÄ™ nauczania kultury. Antonio María López González, omawia rolÄ™ obserwacji w pracy nauczyciela. Manuel Fco. Romero Oliva, i Ester Trigo Ibáñez przedstawiajÄ… ksztaÅ‚cenie nowych czytelników. José María Santos Rovira omawia rolÄ™ nauczyciela jako motywatora w nauce jÄ™zyków obcych, natomiast Bożena WisÅ‚ocka Breit skupia siÄ™ na kursach typu MOOC’s i omawia ich możliwe zastosowania w nauczaniu jÄ™zyka hiszpaÅ„skiego.
Druga część tomu zawiera propozycje wykorzystania badaÅ„ naukowych w praktyce nauczania jÄ™zyka hiszpaÅ„skiego, których autorami sÄ…: Roland Campos López, Rafael Fernández Jiménez, Hugo Heredia Ponce, Fátima Quirós Rivero, Monika Ciesielkiewicz, Raúl Fernández Jódar i Joanna Fernández.
R. Sergio Balches Arenas, starszy wykÅ‚adowca w ZakÅ‚adzie Filologii HiszpaÅ„skiej Uniwersytetu JagielloÅ„skiego. Koordynator studiów magisterskich filologii hiszpaÅ„skiej specjalność nauczycielska. W latach 2001–2002 koordynator Kursu Mediacji Interkulturowej oraz w latach 2003–2004 studiów magisterskich specjalność mediacja interkulturowa prowadzonych przez Uniwersytet w Almerii, wchodzÄ…cych w skÅ‚ad europejskiego programu EQUAL.
Zainteresowania badawcze: socjolingwistyka, jÄ™zykoznawstwo stosowane w dydaktyce, pragmatyka i glottodydaktyka. Jest wspóÅ‚autorem podrÄ™cznika do nauczania jÄ™zyka hiszpaÅ„skiego, wspóÅ‚redaktorem monografii dotyczÄ…cej nauczania jÄ™zyka hiszpaÅ„skiego w Polsce oraz autorem licznych artykuÅ‚ów naukowych. We wspóÅ‚pracy z Instytutem Cervantesa w Krakowie i polskimi oÅ›rodkami naukowymi koordynuje oraz organizuje liczne konferenyje naukowe na temat nauczania jÄ™zyka hiszpaÅ„skiego. [16.05.2018]
Cecylia Tatoj, doktor nauk humanistycznych w zakresie jÄ™zykoznawstwa, specjalność gramatyka kontrastywna hiszpaÅ„sko-polska. Od poczÄ…tku zwiÄ…zana z jÄ™zykiem hiszpaÅ„skim na Uniwersytecie ÅšlÄ…skim: jako studentka nowo powstaÅ‚ego kierunku, asystent naukowo-dydaktyczny, a obecnie adiunkt w ZakÅ‚adzie Studiów Iberyjskich i LatynoamerykaÅ„skich (dawniej ZakÅ‚ad Hispanistyki).
Zainteresowania badawcze: porównywanie różnych pól semantycznych jÄ™zyka hiszpaÅ„skiego i polskiego na bazie gramatyki kognitywnej oraz glottodydaktyka ze szczególnym uwzglÄ™dnieniem roli kompetencji interkulturowej w nauczaniu jÄ™zyka hiszpaÅ„skiego Polaków. Jest wspóÅ‚redaktorkÄ… piÄ™ciu monografii wydanych w Polsce i w Hiszpanii, autorkÄ… 18 artykuÅ‚ów i rozdziaÅ‚ów w monografiach naukowych opublikowanych w polskich i zagranicznych czasopismach naukowych, materiaÅ‚ów dla nauczycieli, a także raportu na temat nauczania jÄ™zyka hiszpaÅ„skiego w sekcjach dwujÄ™zycznych w Polsce. [16.05.2018]
Osoby które kupowaÅ‚y "Voces y caminos en la enseñanza de español/LE: desarrollo de las identidades en el aula", wybieraÅ‚y także:
- Hiszpański. Superkurs (kurs + rozmówki) 16,86 zł, (11,80 zł -30%)
- Język hiszpański metodą skojarzeń 14,99 zł, (10,64 zł -29%)
- Hiszpański raz a dobrze 19,34 zł, (13,73 zł -29%)
- Hiszpański. Konwersacje na wakacje De vacaciones. Nowe wydanie 24,67 zł, (18,01 zł -27%)
- Hiszpański w podróży 1000 podstawowych słów i zwrotów - Nowe wydanie 19,72 zł, (14,59 zł -26%)
Spis treści
Voces y caminos en la enseñanza de español/LE: desarrollo de las identidades en el aula eBook -- spis treÅ›ci
Índice
Introducción (Cecylia Tatoj, R. Sergio Balches Arenas) | 9
I parte
Voces y caminos teóricos
Eva Álvarez Ramos, Carmen Romero Claudio
Desarrollo y gestión de la identidad personal en el aula plurilingüe: hacia una
educación intercultural | 15
R. Sergio Balches Arenas, Magdalena SÅ‚owik
Aproximación al contraste pragmático del diminutivo en español y en polaco como
apoyo a la enseñanza de ele a estudiantes polacos | 31
María del Carmen García Manga
Los mecanismos motivacionales de formación y creación léxica como manifestación
de procesamiento lingüístico y su aplicación al aprendizaje del léxico en
español/LE | 61
Justyna HadaÅ›
La conciencia transcultural y la introspección en el aula de lenguas extranjeras.
Una mirada hacia la noción de saber comprender de Michael Byram desde la perspectiva
transcultural | 78
Antonio María López González
El papel de la observación de clases en el desarrollo de la competencia docente:
investigación, colaboración, reflexión | 96
Manuel Fco. Romero Oliva, Ester Trigo Ibáñez
Entre la realidad y la experiencia en la formación de nuevos lectores. Un análisis
del discurso de especialistas más allá de la propia teoría | 119
José María Santos Rovira
El papel del profesor como agente motivador en la enseñanza de lenguas y sus
implicaciones a nivel metodológico | 138
Bozena Wislocka Breit
Los cursos tipo MOOCs y su aprovechamiento en la clase de aprendizaje de idiomas
presencial | 155
II parte
Voces y caminos prácticos
Ronald Campos López
(Re)descubriendo identidades a partir del dolor, el sufrimiento y la tragedia humanos
como tópicos poéticos en clases de ELE: Una propuesta didáctica | 167
Rafael Jiménez Fernández, Hugo Heredia Ponce, Fátima Quirós Rivero
Estudio comparativo sobre la producción textual escrita en estudiantes universitarios
españoles (L1) y polacos (ELE) | 192
Monika Ciesielkiewicz
El análisis contrastivo como recurso en la didáctica de ELE | 205
Raúl Fernández Jódar, Joanna Fernández
La evaluación y la calificación de la expresión escrita y de la comprensión lectora
en contexto académico | 223
Contents
Introduction (Cecylia Tatoj, R. Sergio Balches Arenas) | 9
I part
Voices and theoretical paths
Eva Álvarez Ramos, Carmen Romero Claudio
Development and management of personal identity in the multilingual classroom:
towards intercultural education | 15
R. Sergio Balches Arenas, Magdalena SÅ‚owik
Approach to the pragmatic contrast of the diminutive in Spanish and in Polish as
support to the SFL teaching for Polish students | 31
María del Carmen García Manga
The motivational mechanisms of lexical formation and creation as a manifestation
of linguistic processing and its application to the learning of the lexis in Spanish
as a Foreign Language | 61
Justyna HadaÅ›
Transcultural awareness and introspection in a language classroom. Approaching
Michael Byram’s savoir comprendre from a transcultural perspective | 78
Antonio María López González
The role of class observation in the development of teaching competence: research,
collaboration, reflection | 96
Manuel Fco. Romero Oliva, Ester Trigo Ibáñez
Between the reality and the experience of formation of new foreign language assistants.
An analysis of the discourse of the specialists beyond the theory itself
José María Santos Rovira | 119
The role of the teacher as a motivator in the teaching language process and its
methodological implications | 138
Bozena Wislocka Breit
Benefits of MOOCs courses in a face-to-face language learning class | 155
II part
Voices and practical ways
Ronald Campos López
(Re)discovering identities from the human pain, suffering and tragedy as poetical
topics in SSL classes: A didactical proposal | 167
Rafael Jiménez Fernández, Hugo Heredia Ponce, Fátima Quirós Rivero
Comparative study about textual written production in Spanish and Polish university
students | 192
Monika Ciesielkiewicz
Contrastive analysis as a resource for Teaching Spanish as a Second Language | 205
Raúl Fernández Jódar, Joanna Fernández
The evaluation and the qualification of written expression and reading comprehension
in academic context | 223