Uwarunkowania funkcji rzecznika prasowego w Polsce - Onepress
ISBN: 978-83-65697-75-2
stron: 220, Format: ebook
Data wydania: 2019-02-26
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 19,24 zł (poprzednio: 25,32 zł)
Oszczędzasz: 24% (-6,08 zł)
Z recenzji:
Praca zawiera wartościowe elementy poznawcze i nosi nową jakość w dziedzinie roli rzecznika prasowego w systemie społecznym. Jest bez wątpienia oryginalnym, nowatorskim dziełem, osadzonym w dobrej znajomości bogatej literatury przedmiotu.
Prof. Henryk Mruk
Na zawartość publikacji dr Dominiki Narożnej składają się interesujące rozważania nad współczesnymi uwarunkowaniami roli i funkcji rzecznika prasowego, w których wiedza ekspercka Autorki splata się z jej doświadczeniami praktycznymi.
Prof. Ryszard Kowalczyk
Osoby które kupowały "Uwarunkowania funkcji rzecznika prasowego w Polsce", wybierały także:
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Wstawaj i walcz. Sprawdzone strategie, techniki i nawyki produktywności ludzi sukcesu 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Uwarunkowania funkcji rzecznika prasowego w Polsce eBook -- spis treści
WSTĘP . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
1. RZECZNIK PRASOWY . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17
1.1. Zagadnienia definicyjne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17
1.2. Typologia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24
1.3. Profil idealny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30
2. RZECZNIK PRASOWY W SYSTEMIE SPOŁECZNYM . . . . . . . . . . . . 35
2.1. Opinie respondentów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35
2.2. Specyfika zawodowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41
2.3. Zadania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49
3. PRAWO JAKO NARZĘDZIE PRACY RZECZNIKA
PRASOWEGO – WYBRANE ELEMENTY . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57
3.1. Autoryzacja wypowiedzi prasowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57
3.2. Sprostowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64
3.3. Prawo do informacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74
4. PRZYKŁADY DÓBR OSOBISTYCH NARUSZANYCH PRZEZ
DZIENNIKARZY A PRAKTYKA ZAWODOWA RZECZNIKA
PRASOWEGO . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83
4.1. Generalia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83
4.2. Dobre imię (jako cześć zewnętrzna) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88
4.3. Prawo do prywatności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101
4.4. Wizerunek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106
Spis treści
5. AUTOPREZENTACJA RZECZNIKA PRASOWEGO . . . . . . . . . . . . . . 115
5.1. Kształtowanie relacji z mediami – socjotechnika i perswazja . . . . 115
5.2. Komunikacja niewerbalna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 125
5.3. Etykieta . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134
6. FORMY WSPÓŁPRACY Z MEDIAMI . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 143
6.1. Informacja prasowa jako przykład pośredniego kontaktu
z dziennikarzami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 143
6.2. Konferencja prasowa jako kazus bezpośredniej komunikacji
z dziennikarzami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 149
6.3. Wystąpienia w TV . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 157
7. MEDIALNE SYTUACJE KRYZYSOWE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 165
7.1. Fazy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 165
7.2. Rzecznik prasowy w sytuacji kryzysowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 173
7.3. Stres . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 183
ZAKOŃCZENIE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 189
BIBLIOGRAFIA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 193
BIOGRAM . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 209