reklama - zainteresowany?

Układ wielkości organizacyjnych. Koncepcja metodologiczna badania rzeczywistości organizacyjnej - Onepress

Układ wielkości organizacyjnych. Koncepcja metodologiczna badania rzeczywistości organizacyjnej
ebook
Autor: Olaf Flak
ISBN: 978-83-226-3323-6
stron: 480, Format: ebook
Data wydania: 2018-04-17
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 27,73 zł (poprzednio: 39,61 zł)
Oszczędzasz: 30% (-11,88 zł)

Dodaj do koszyka Układ wielkości organizacyjnych. Koncepcja metodologiczna badania rzeczywistości organizacyjnej

Tagi: Marketing | ZarzÄ…dzanie

Publikacja przedstawia projekt koncepcji metodologicznej w naukach o zarzÄ…dzaniu, nazwanej ukÅ‚adem wielkoÅ›ci organizacyjnych. Projekt ten ma 3 gÅ‚ówne cele. Po pierwsze, ukÅ‚ad wielkoÅ›ci organizacyjnych jest odpowiedziÄ… na wciąż zwiÄ™kszajÄ…cÄ… siÄ™ „dżunglÄ™ teorii zarzÄ…dzania” i w pewnym stopniu porzÄ…dkuje metodykÄ™ badania rzeczywistoÅ›ci organizacyjnej. Po drugie, koncepcja ta ma na celu przynajmniej częściowe rozwiÄ…zanie niektórych problemów nauk o zarzÄ…dzaniu, takich jak brak spójnej perspektywy badawczej, nadmierny subiektywizm w procesie wnioskowania na temat rzeczywistoÅ›ci organizacyjnej, niewspóÅ‚mierność tej dyscypliny naukowej i „nadprodukcjÄ™ prawdy” na temat rzeczywistoÅ›ci organizacyjnej. Po trzecie, ukÅ‚ad wielkoÅ›ci organizacyjnych jest odpowiedziÄ… na wyzwanie XXI wieku, jakim jest postÄ™pujÄ…ca automatyzacja życia ludzkiego, wkraczajÄ…ca również w obszar zarzÄ…dzania organizacjÄ…. W zamierzeniu autora ukÅ‚ad wielkoÅ›ci organizacyjnych jako koncepcja metodologiczna nauk o zarzÄ…dzaniu ma być sposobem na ujednolicenie poszczególnych obszarów badania rzeczywistoÅ›ci organizacyjnej. Ma on peÅ‚nić podobnÄ… rolÄ™ jak ukÅ‚ad SI w przypadku badania i automatyzacji zjawisk fizycznych, co w konsekwencji może prowadzić do stworzenia w przyszÅ‚oÅ›ci menedżera-robota, zdolnego zastÄ…pić pracÄ™ menedżera-czÅ‚owieka w pewnych obszarach zarzÄ…dzania organizacjÄ….

Publikacja adresowana jest do badaczy rzeczywistoÅ›ci organizacyjnej, skoncentrowanych na funkcjonowaniu organizacji, a w niej na pracy menedżera i jego zespoÅ‚u. Zamierzeniem autora byÅ‚o również zainteresowanie naukowców i praktyków zarzÄ…dzania ideÄ… pomiaru rzeczywistoÅ›ci organizacyjnej w sposób analogiczny do pomiarów zjawisk fizycznych, a także zwrócenie uwagi na nieuchronnÄ… automatyzacjÄ™ pracy menedżera. Z uwagi na to, że publikacja zawiera szeroki przeglÄ…d wielu aspektów z zakresu metodologii nauk, wydaje siÄ™, że zainteresuje również doktorantów i mÅ‚odych doktorów specjalizujÄ…cych siÄ™ w naukach ekonomicznych i spoÅ‚ecznych.

Dodaj do koszyka Układ wielkości organizacyjnych. Koncepcja metodologiczna badania rzeczywistości organizacyjnej

 

Osoby które kupowały "Układ wielkości organizacyjnych. Koncepcja metodologiczna badania rzeczywistości organizacyjnej", wybierały także:

  • Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi
  • ReguÅ‚a 80/20. Zasada, która odmienia Å›wiat
  • Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracÄ… na etacie i zacząć zarabiać w sieci
  • Jedna kampania do wolnoÅ›ci. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na wÅ‚asnych warunkach
  • Zen Steve'a Jobsa

Dodaj do koszyka Układ wielkości organizacyjnych. Koncepcja metodologiczna badania rzeczywistości organizacyjnej

Spis treści

Układ wielkości organizacyjnych. Koncepcja metodologiczna badania rzeczywistości organizacyjnej eBook -- spis treści

Spis treści

 

Podziękowania 9

 

Wprowadzenie

Od autora 11

Przesłanki podjęcia tematu 17

Problem badawczy, cele i przedmiot pracy 22

Struktura pracy 24

 

Rozdział 1 Uwarunkowania uprawiania nauk o zarządzaniu i tworzenia wiedzy o rzeczywistości organizacyjnej

1.1. Rozwój nauki 33

1.2. Cele i funkcje nauki 39

1.3. Rodzaje nauk i zjawisko niewspóÅ‚miernoÅ›ci 43

1.4. Kryteria naukowości 47

1.5. Uprawianie nauki 52

1.6. Cechy wiedzy 57

1.7. Rodzaje wiedzy 61

1.8. Tworzenie wiedzy 67

1.9. ŹródÅ‚a wiedzy 73

1.10. Niepewność wiedzy 78

1.11. Redukowanie niepewności wiedzy 85

 

RozdziaÅ‚ 2 Uwarunkowania i definicje gÅ‚ównych elementów nauk o zarzÄ…dzaniu

2.1. Paradygmat i metoda naukowa 90

2.2. Problem badawczy i hipotezy 99

2.3. Teoria naukowa 109

2.4. Twierdzenia i prawa naukowe 118

2.5. Znaczenie modelowania zjawisk 126

2.6. Definicje i rodzaje modeli zjawisk 130

2.7. Budowanie modelu zjawiska 136

Rozdział 3 Ontologiczne podstawy nauk o zarządzaniu

3.1. Znaczenie ontologii 144

3.2. Istota bytu 147

3.3. Klasyfikacje, typologie i aksjomaty 151

3.4. Dylemat matematyczności rzeczywistości organizacyjnej 156

3.5. Definicje organizacji 160

3.6. Modele i metafory organizacji 164

3.7. Problemy organizatorskie 171

3.8. Grupa społeczna i wspołdziałanie 174

3.9. Istota faktu w rzeczywistości organizacyjnej 178

3.10. Zasoby w rzeczywistości organizacyjnej jako fakty 183

3.11. Procesy w rzeczywistości organizacyjnej jako fakty 192

3.12. Tworzenie ontologii rzeczywistości organizacyjnej 201

 

Rozdział 4 Epistemologiczne podstawy nauk o zarządzaniu

4.1. Znaczenie epistemologii 209

4.2. Poznanie rzeczywistości organizacyjnej 215

4.3. Pytanie i odpowiedź w procesie poznania 224

4.4. Podejście ilościowe i jakościowe 228

4.5. Metody badawcze 234

4.6. Pojęcia zjawisk w rzeczywistości organizacyjnej 242

4.7. Istota definiowania pojęć 246

4.8. Uwarunkowania wykorzystania języka w definiowaniu pojęć 250

4.9. Budowanie definicji pojęć 259

4.10. Definicje operacyjne i pomiar 262

4.11. Cechy, wymiary, zmienne i wskaźniki 270

4.12. Narzędzie pomiarowe i skala pomiaru 276

4.13. Narzędzie menedżerskie jako narzędzie pomiarowe 287

 

Rozdział 5 Koncepcje wspomagające badanie rzeczywistości organizacyjnej

5.1. Teoria informacji i jej znaczenie w naukach o zarzÄ…dzaniu 292

5.2. Istota logiki i jej znaczenie w naukach o zarzÄ…dzaniu 297

5.3. Zdania o rzeczywistości organizacyjnej w sensie logicznym 303

5.4. Pojęcie prawdy 308

5.5. Wnioskowanie na temat rzeczywistości organizacyjnej 311

5.6. Istota podejścia systemowego 316

5.7. Definicje i rodzaje systemów 322

5.8. Cechy systemu 325

5.9. Dynamika i równowaga systemu 328

5.10. Koncepcja organizacji jako systemu 332

5.11. Relacja przyczynowości 335

Rozdział 6 Koncepcja układu wielkości organizacyjnych

6.1. Wprowadzenie 342

6.2. Charakterystyka koncepcji układu wielkości organizacyjnych 346

6.3. Nauki o zarzÄ…dzaniu 348

6.4. Rzeczywistość organizacyjna 350

6.5. Ontologia rzeczywistości organizacyjnej 356

6.6. Epistemologia rzeczywistości organizacyjnej 363

6.7. Wiedza o rzeczywistości organizacyjnej 367

6.8. Wielkości organizacyjne 370

6.9. Definiowanie wielkości organizacyjnych 374

6.10. Operacjonalizacja wielkości organizacyjnej 377

6.11. Elementy nauk o zarzÄ…dzaniu 385

 

Podsumowanie

Realizacja celów badawczych 393

RozwiÄ…zanie problemu badawczego 395

Ograniczenia rozwiÄ…zania problemu badawczego 406

Dotychczasowe wyniki badań z wykorzystaniem układu wielkości organizacyjnych 407

Dalsze badania nad układem wielkości organizacyjnych 415

Zastosowanie układu wielkości organizacyjnych w automatyzacji pracy menedżera 418

 

Bibliografia 425

Spis tabel 471

Spis rysunków 473

Summary 475

Dodaj do koszyka Układ wielkości organizacyjnych. Koncepcja metodologiczna badania rzeczywistości organizacyjnej

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.