Tylko dla kobiet. Jak mężczyźni postrzegają biznes oraz kobiety w biznesie - Onepress
Tytuł oryginału: What Men Don't Tell Women About Business: Opening Up the Heavily Guarded Alpha Male Playbook
Tłumaczenie: Małgorzata Kalbarczyk
ISBN: 978-83-246-1782-1
stron: 272, Format: A5, okładka: miękka
Data wydania: 2010-05-24
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 39,00 zł
Chociaż w biznesie nie chodzi o sprawy osobiste, Twoja osobista reputacja jest wszystkim.autor
- Typy osobowości w biznesie
- Męski punkt widzenia
- Kobiety-sabotażystki
- Zwiedzanie wnętrza mężczyzny alfa
- Elementy biznesu, które "kręcą" facetów
- Sposoby pokazywania lub ukrywania emocji w pracy
Alfa… a potem dÅ‚ugo nic
Samiec alfa — to on jest przywódcÄ… stada. To on decyduje o podziale pożywienia i ma pierwszeÅ„stwo przy wyborze najlepszych samic. WystÄ™puje w stadach wilków i wielu innych ssaków, ale znajdziesz go także w dzikim Å›wiecie współczesnego biznesu. Realizuje najkorzystniejsze transakcje, dziÄ™ki niemu firma ma nad czym pracować. Jest wspólnikiem w kancelarii prawnej, głównym maklerem w firmie Å›wiadczÄ…cej usÅ‚ugi finansowe, tym czÅ‚owiekiem, którego nazwisko pojawia siÄ™ w kontekÅ›cie wszystkich spółek deweloperskich w mieÅ›cie. To po prostu "lepszy gość" — mężczyzna, którego pragnÄ… kobiety (zafascynowane wÅ‚adzÄ…), niedoÅ›cigniony ideaÅ‚ samców nie-alfa.
Jeden z takich zdeklarowanych samców alfa zdecydował się rozbić męski monopol władzy. Ujawnia, jak biznesmeni postrzegają swoje koleżanki po fachu. Zdradza, co kobiety powinny wiedzieć o współpracy zawodowej, by zwyciężać na samczym terytorium. Christopher Flett zaprasza Cię do klubu miłośników cygar na szczerą i nowatorską rozmowę, dotyczącą wszystkich cech, jakie musi mieć kobieta, aby zdobywać szczyty w świecie biznesu. Jego uwagi mogą dziwić, szokować, nawet obrażać, ale jednocześnie przygotują Cię na osiągnięcie sukcesu w środowisku, w którym nadal dominują macho.
Kobiety nie powinny prosić o równość, powinny przejąć kontrolę.autor
- Dowiedz się, o czym myśli przeciętny mężczyzna alfa.
- Poznaj dziesięć faktów na temat biznesmenów.
- Zmuszaj mężczyzn, by traktowali Cię poważnie.
- Przestań sabotować samą siebie na rzecz kolegów.
- Bądź doceniana za wszystkie swoje zasługi.
- Stań się pewna siebie i skuteczna.
- Naucz się obejmować przywództwo i zarządzać zespołem.
- Nie wymyślaj wymówek w razie porażki.
- Dotrzymuj tajemnic — to kluczowa sprawa.
- Nie przynoś swoich prywatnych problemów do pracy.
- Zyskaj wiarygodność i zaufanie osobników alfa.
- Nigdy otwarcie nie zabiegaj o aprobatÄ™.
- Skutecznie współpracuj z protekcjonalnymi i lekceważącymi mężczyznami.
- Zrozum, dlaczego będąc "miłą", do niczego nie dojdziesz.
Osoby które kupowały "Tylko dla kobiet. Jak mężczyźni postrzegają biznes oraz kobiety w biznesie", wybierały także:
- Kobieta z planem na 44,48 zł, (12,90 zł -71%)
- Kariera na wysokich obcasach. Jak z wdziękiem i klasą osiągnąć sukces zawodowy 29,32 zł, (12,90 zł -56%)
- Skuteczny coaching dla zaawansowanych 31,30 zł, (14,40 zł -54%)
- Kobieta z planem na 44,90 zł, (22,45 zł -50%)
- Grzeczne dziewczynki nie awansują. 133 błędy popełniane przez kobiety, które nieświadomie niszczą własną karierę. Wydanie III 39,90 zł, (19,95 zł -50%)
Spis treści
Tylko dla kobiet. Jak mężczyźni postrzegają biznes oraz kobiety w biznesie -- spis treści
Przedmowa (5)
CZĘŚĆ I: Męski punkt widzenia (9)
1. Kim jesteÅ›? (11)
2. Typy osobowości w biznesie (49)
3. Dostać się do głowy mężczyzny Alfa (65)
4. Elementy biznesu, które "kręcą" mężczyzn (93)
CZĘŚĆ II: Kobieta jako sabotażystka (121)
5. Wylewanie wody z Å‚odzi: branie wszystkiego do siebie (123)
6. ÅšpiewajÄ…ce syreny: przywdziewanie masek (131)
7. Martwa cisza: przedstawianie pomysłów w formie pytań (147)
8. Na mieliźnie: wymyślanie wymówek (153)
9. Wyrzucone z pracy: otwarte wypowiedzenie wojny (159)
10. Długi język, krótkie życie: niedotrzymywanie tajemnic (163)
11. Zagubiona dusza: przynoszenie do pracy swoich osobistych problemów (169)
12. Szamoczesz siÄ™ i toniesz: poszukiwanie akceptacji ze strony otoczenia (175)
13. Kto zasługuje na miejsce w szalupie ratunkowej: marzenie o sprawiedliwości w biznesie (179)
14. Opuszczenie statku: przyzwolenie na złe traktowanie (187)
15. "Pozwól, że będę wiosłować samodzielnie": próba bycia lubianą i wielkoduszną (193)
16. "To ostatnia kamizelka ratunkowa. Ty ją weź!": proszenie o to, czego potrzebujesz (197)
17. Szalupy ratunkowe z tyłu: przygotowanie planu B (201)
18. "Witamy na pokładzie!": zrozumienie, czym jest rekomendacja w biznesie (207)
CZĘŚĆ III: Typowe pytania zadawane przez kobiety (213)
Pytanie o mężczyzn: co decyduje o sile żeglarza? (213)
Pytanie o awans: przejęcie steru własnego statku (220)
Rodzina czy kariera: z załogą, a może bez niej? (227)
Stosunki koleżeńskie w miejscu pracy: zbaczanie z kursu (233)
Zarządzanie emocjami: nadchodzący przypływ (241)
Polityczna poprawność: poruszanie się po niepewnych wodach (242)
Sponiewieranie: uniknięcie szczęk rekina (244)
Wrogie przejęcia oraz ogólna wrogość: bitwy podjazdowe (251)
Pozyskiwanie szacunku: zdobycie stopni żeglarskich (257)
Epilog (261)