Twórcze metafory medialne. Baudrillard - McLuhan - Goffman - Onepress
ISBN: 978-83-242-1524-9
stron: 296, Format: ebook
Data wydania: 2020-11-27
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 9,25 zł (poprzednio: 10,88 zł)
Oszczędzasz: 15% (-1,63 zł)
W książce poruszono fundamentalnÄ… kwestiÄ™ obecnoÅ›ci metafor w tekstach naukowych poÅ›wiÄ™conych mediom, mediasferze, mediamorfozie. Obok trzech gÅ‚ównych bohaterów prowadzonych w niej rozważaÅ„: Jeana Baudrillarda, Marshalla McLuhana i Ervinga Goffmana uwzglÄ™dniono także teksty m.in.: Derricka de Kerckhove’a, Johna Urry’ego, Deana MacCannella, a także innych badaczy, którzy nawiÄ…zujÄ… do trzech wymienionych w tytule klasyków. Okazuje siÄ™, że specyficzne - dla każdego z przywoÅ‚ywanych autorów – metafory, determinujÄ… obraz Å›wiata mediów, który wyÅ‚ania siÄ™ z ich tekstów. Metafory medialne przenikajÄ… także do jÄ™zyka potocznego i dziennikarskiego.
Osoby które kupowały "Twórcze metafory medialne. Baudrillard - McLuhan - Goffman", wybierały także:
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Wstawaj i walcz. Sprawdzone strategie, techniki i nawyki produktywności ludzi sukcesu 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Twórcze metafory medialne. Baudrillard - McLuhan - Goffman eBook -- spis treści
Wprowadzenie. Metafory w dyskursie medioznawczym
Część pierwsza
Prekursorzy i „klasycy”
RozdziaÅ‚ 1. Twórcze metafory medialne. Zarys problemu w ujÄ™ciu
kognitywno –kulturowym na przykÅ‚adzie teorii Jeana Baudrillarda
Rozdział 2. Macluhanizm czy nowa wizja świata?
RozdziaÅ‚ 3. Erving Goffman jako teoretyk mediów.
Rola metafory dramaturgicznejw portretowaniu wspóÅ‚czesnych
Zjawisk kulturowo -społecznych
Część druga
Konteksty i kontynuacje
Rozdział 4. Netokracja wobec literatury
Rozdział 5. John Urry: doświadczenie wizualne.
Między MacCannellem a Baudrillardem
Rozdział 6. Między reprezentacją a symulacją.
Metafory mediacji
ZakoÅ„czenie. Perspektywy dalszych badaÅ„ nad twórczÄ…
metaforą medialną w ujęciu kognitywno-kulturowym
Bibliografia
Słownik najważniejszych pojęć
Indeks nazwisk