Twórcze metafory medialne. Baudrillard - McLuhan - Goffman - Onepress

ISBN: 978-83-242-1524-9
stron: 296, Format: ebook
Data wydania: 2020-11-27
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 9,25 zł (poprzednio: 10,88 zł)
Oszczędzasz: 15% (-1,63 zł)
W książce poruszono fundamentalną kwestię obecności metafor w tekstach naukowych poświęconych mediom, mediasferze, mediamorfozie. Obok trzech głównych bohaterów prowadzonych w niej rozważań: Jeana Baudrillarda, Marshalla McLuhana i Ervinga Goffmana uwzględniono także teksty m.in.: Derricka de Kerckhove’a, Johna Urry’ego, Deana MacCannella, a także innych badaczy, którzy nawiązują do trzech wymienionych w tytule klasyków. Okazuje się, że specyficzne - dla każdego z przywoływanych autorów – metafory, determinują obraz świata mediów, który wyłania się z ich tekstów. Metafory medialne przenikają także do języka potocznego i dziennikarskiego.
Osoby które kupowały "Twórcze metafory medialne. Baudrillard - McLuhan - Goffman", wybierały także:
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Zen Steve'a Jobsa 29,67 zł, (8,90 zł -70%)
Spis treści
Twórcze metafory medialne. Baudrillard - McLuhan - Goffman eBook -- spis treści
Wprowadzenie. Metafory w dyskursie medioznawczym
Część pierwsza
Prekursorzy i „klasycy”
Rozdział 1. Twórcze metafory medialne. Zarys problemu w ujęciu
kognitywno –kulturowym na przykładzie teorii Jeana Baudrillarda
Rozdział 2. Macluhanizm czy nowa wizja świata?
Rozdział 3. Erving Goffman jako teoretyk mediów.
Rola metafory dramaturgicznejw portretowaniu współczesnych
Zjawisk kulturowo -społecznych
Część druga
Konteksty i kontynuacje
Rozdział 4. Netokracja wobec literatury
Rozdział 5. John Urry: doświadczenie wizualne.
Między MacCannellem a Baudrillardem
Rozdział 6. Między reprezentacją a symulacją.
Metafory mediacji
Zakończenie. Perspektywy dalszych badań nad twórczą
metaforą medialną w ujęciu kognitywno-kulturowym
Bibliografia
Słownik najważniejszych pojęć
Indeks nazwisk