Tradycyjny a nowoczesny sposób budowania zaufania klientów do banku na przykładzie mBanku - Onepress
ISBN: 978-83-8142-878-1
stron: 222, Format: ebook
Data wydania: 2020-09-15
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 18,00 zł (poprzednio: 22,22 zł)
Oszczędzasz: 19% (-4,22 zł)
SferÄ… szczególnie wpÅ‚ywajÄ…cÄ… na decyzje konsumentów sÄ… dziaÅ‚ania marketingowe wykorzystujÄ…ce takie instrumenty, jak reklamy i grywalizacja, których podstawowym celem jest dotarcie do klienta z okreÅ›lonym komunikatem na temat produktu lub usÅ‚ugi bankowej. Reklamy należą do tradycyjnych narzÄ™dzi ksztaÅ‚towania relacji z konsumentami, zaÅ› grywalizacja reprezentuje nowoczesny, a nawet innowacyjny nurt komunikacji marketingowej. Obie te formy – reklamy i grywalizacja - posÅ‚ugujÄ… siÄ™ innymi sposobami oddziaÅ‚ywania na klientów, a w konsekwencji w różnym stopniu wpÅ‚ywajÄ… na ich decyzje i poziom zaufania do banku. Grywalizacja jest mniej znanym narzÄ™dziem komunikacji, dlatego mniejsza jest, w porównaniu do reklam, Å›wiadomość konsumentów dotyczÄ…ca wpÅ‚ywu mechanizmów grywalizacji na ich decyzje zakupowe. JeÅ›li jednak konsumenci zdajÄ… sobie sprawÄ™, że sÄ… poddawani dziaÅ‚aniu owych mechanizmów, może to w jakimÅ› stopniu przekÅ‚adać siÄ™ na ich zaufanie do banku.
GÅ‚ównym celem monografii sÄ… rozważania na temat wpÅ‚ywu reklam i grywalizacji na zaufanie klientów do banków, a w dalszej kolejnoÅ›ci na ich decyzje zakupowe. W książce przedstawiono mechanizmy ksztaÅ‚towania relacji z konsumentami na przykÅ‚adzie dziaÅ‚aÅ„ marketingowych mBanku, jedynego banku w Polsce, który wdrożyÅ‚ w swoim systemie transakcyjnym grywalizacjÄ™, a oprócz tego jego komunikaty reklamowe wyróżniajÄ… siÄ™ pewnym stopniem niestandardowoÅ›ci w caÅ‚oksztaÅ‚cie dziaÅ‚aÅ„ instytucji finansowych.
Publikacja stanowi istotny wkÅ‚ad w rozwój literatury przedmiotu, zaÅ› wnioski z części badawczej mogÄ… przyczynić siÄ™ do udoskonalania dziaÅ‚alnoÅ›ci marketingowej banków.
Osoby które kupowały "Tradycyjny a nowoczesny sposób budowania zaufania klientów do banku na przykładzie mBanku", wybierały także:
- Kapitalizm interesariuszy. Globalna gospodarka a post 67,42 zł, (20,90 zł -69%)
- Pieniądze płyną z duszy. Odzyskaj swoje wewnętrzne bogactwo 39,09 zł, (12,90 zł -67%)
- Zarabiaj na nieruchomościach. Praktyczny poradnik, jak kupić, wyremontować i wynająć mieszkanie 39,09 zł, (12,90 zł -67%)
- Blockchain i kryptowaluty. Kurs video. Zdecentralizowane finanse od podstaw 115,69 zł, (41,65 zł -64%)
- B 49,89 zł, (22,45 zł -55%)
Spis treści
Tradycyjny a nowoczesny sposób budowania zaufania klientów do banku na przykładzie mBanku eBook -- spis treści
Wstęp 9
RozdziaÅ‚ I. Procesy decyzyjne konsumentów 13
- Decyzje konsumentów w Å›wietle wybranych teorii 13
- Techniki i metody perswazji oddziaÅ‚ujÄ…ce na decyzje konsumentów 18
- Uwarunkowania decyzji konsumentów 22
3.1. Uwarunkowania demograficzne 23
3.2. Uwarunkowania ekonomiczne 25
3.3. Uwarunkowania społeczno-kulturowe 26
3.4. Uwarunkowania psychologiczne 29
3.5. Uwarunkowania marketingowe 32
Podsumowanie 33
Rozdział II. Rola zaufania społecznego w sektorze bankowym 35
- Definicja i rodzaje zaufania społecznego 35
1.1. Pojęcie zaufania społecznego 38
1.2. Rodzaje zaufania społecznego 39
- Czynniki kształtujące zaufanie społeczne 41
- Funkcje zaufania społecznego 44
- Bank jako instytucja zaufania społecznego 45
- Fluktuacja poziomu zaufania spoÅ‚ecznego do banków w Polsce i wiodÄ…ce rekomendacje 51
Podsumowanie 58
RozdziaÅ‚ III. Reklama i grywalizacja jako przykÅ‚ad tradycyjnych i nowoczesnych narzÄ™dzi wywierania wpÅ‚ywu na klientów banków 59
- Charakterystyka podstawowych narzÄ™dzi wspóÅ‚czesnego marketingu komunikacyjnego 59
- Reklama jako tradycyjne narzędzie marketingu bankowego 62
2.1. Reklama – etymologia, definicje i geneza 62
2.2. Funkcje i cele reklamy 65
2.3. Rodzaje reklam 67
2.4. Motywy i style w reklamach 68
2.5. Specyfika i problem etyczności reklam bankowych 72
- Grywalizacja jako nowoczesne narzędzie w obrębie marketingu bankowego 76
3.1. Grywalizacja – pojÄ™cie, cele i struktura 76
3.2. Mechanizmy motywujÄ…ce konsumentów stosowane w grywalizacji 84
3.3. Metody oddziaÅ‚ywania grywalizacji na zaangażowanie i zachowania konsumentów 91
Podsumowanie 99
Rozdział IV. Metodologiczne założenia badań 103
- Cel i przedmiot badań oraz podstawowe problemy badawcze 103
- Hipotezy badawcze 106
- Uzasadnienie zastosowanych metod i technik badawczych 107
3.1. Eksperyment 107
3.2. Analiza jakościowa reklam mBanku 110
3.3. Analiza jakościowa mGry 111
3.4. Narzędzia badawcze 111
3.5. Charakterystyka mBanku 119
3.6. Charakterystyka badanej grupy studentów 121
3.7. Procedura badawcza 124
Rozdział V. Kontekst etyczny i merytoryczny reklam mBanku 125
- Krótka charakterystyka reklam mBanku 125
- Wyniki przeprowadzonej analizy wedÅ‚ug przyjÄ™tej matrycy kodów 132
Podsumowanie 136
Rozdział VI. Kontekst etyczny i merytoryczny mGry mBanku 137
- Struktura mGry 137
- Wyniki przeprowadzonej analizy wedÅ‚ug przyjÄ™tej matrycy kodów 138
- Konfrontacja podstaw teoretycznych grywalizacji z założeniami i realnymi efektami mGry 141
Podsumowanie 142
RozdziaÅ‚ VII. Porównanie wpÅ‚ywu reklam i mGry na poziom zaufania klientów do mBanku 145
Zakończenie 179
Bibliografia 185
Spis tabel 199
Spis ilustracji 203
Załącznik 1. Kwestionariusz reklam mBanku 205
Załącznik 2. Kwestionariusz mGry mBanku 213