To nie jest zawód dla cyników - Onepress

Tytuł oryginału: Los cinco sentidos del periodista (estar, ver, oír, compartir, pensar). Il cinico non adatto a questo mestiere. Conversazioni sul buon giornalismo
Tłumaczenie: Magdalena Szymków,Andrzej Flisek
ISBN: 978-83-268-1424-2
Format: ebook
Data wydania: 2017-11-14
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 27,99 zł
Wykłady i rozmowy o dziennikarstwie Ryszarda Kapuścińskiego wydane dotąd tylko po hiszpańsku i włosku, teraz nareszcie w całości ukazują się w polskim przekładzie. Pierwsza część Pięć zmysłów dziennikarza to zapis warsztatów, które w latach 20002002 reporter prowadził dla dziennikarzy w Ameryce Łacińskiej. W części drugiej, To nie jest zawód dla cyników, znalazły się trzy rozmowy mistrza z 1994 i 1999 r. W czasach, gdy różnica między dziennikarzami a pracownikami mediów zaciera się coraz bardziej, tabloidyzacja mediów postępuje, a w informacjach mniej ważna bywa prawda niż ich atrakcyjność i klikalność, Ryszard Kapuściński przypomina fundamentalne prawdy o swoim zawodzie. Kapuściński dowiódł, że dziennikarstwo może zbliżyć się do sztuki. Chciał poznawać, rozumieć, a dopiero potem wyjaśniać. Miał w sobie nienasyconą ciekawość świata, któremu przyglądał się z zadartą głową, nigdy z góry. Zabierał czytelników w podróż, brał ich za rękę i razem z nimi szedł w nieznane. I marzył do końca swoich dni pewnie dlatego pozostał wiecznie młody.
Wojciech Jagielski
W swym pisarstwie był ascetycznym wyznawcą czystości języka i śmiertelnym wrogiem cynizmu oraz zakłamania. Powtarzał uparcie, że warunkiem dobrego pisarstwa dziennikarskiego jest ludzka dobroć i życzliwość wobec bliźnich. Tak niewiele, a jakże wiele.Adam Michnik
Osoby które kupowały "To nie jest zawód dla cyników", wybierały także:
- Prawa ludzkiej natury 74,50 zł, (14,90 zł -80%)
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek ma 59,60 zł, (14,90 zł -75%)
- Twoja firma w social mediach. Podr 57,31 zł, (14,90 zł -74%)
- Stw 57,31 zł, (14,90 zł -74%)