reklama - zainteresowany?

Teoria popytu a prawne i marketingowe aspekty dystrybucji w Unii Europejskiej - Onepress

Teoria popytu a prawne i marketingowe aspekty dystrybucji w Unii Europejskiej
ebook
Autor: JANIK Wojciech, MICIUŁA Ireneusz, KOWALCZYK Anna
ISBN: 978-83-653-5710-6
stron: 114, Format: ebook
Data wydania: 2016-02-11
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 13,77 zł (poprzednio: 16,79 zł)
Oszczędzasz: 18% (-3,02 zł)

Dodaj do koszyka Teoria popytu a prawne i marketingowe aspekty dystrybucji w Unii Europejskiej

Tagi: Marketing | Zarządzanie

ISTOTA I CZYNNIKI DETERMINUJĄCE POPYT
Z perspektywy ekonomii rynek jest procesem polegającym na konfrontacji popytu i podaży, czyli kupujący i sprzedający określają, co mają zamiar kupować i sprzedawać oraz na jakich warunkach [Kamerschen, McKenzie i Nardinelli 1993, s. 47]. Powyższa definicja przedstawia rynek jako pewien mechanizm, który posiada umiejętności autoregulacji i dochodzenia do równowagi samoistnie między przeciwnymi siłami rynkowymi. W teorii ekonomii istnieje wiara w rynek, który doprowadza gospodarkę samoistnie w stan równowagi. Poglądy te zainicjował Adam Smith w teorii klasycznej, traktując rynek jako „niewidzialną rękę gospodarki” [Smith 2013]. Kupujący i sprzedający określają ilości dóbr, które mają być kupione i sprzedane. Istotnym elementem procesu rynkowego jest konkurencja, która jest procesem przy pomocy którego uczestnicy rynku, dążąc do realizacji swych interesów, próbują przedstawić korzystniejsze od innych oferty pod względem ceny lub innych cech, np. jakości, co wpływa na decyzję o zawarciu transakcji. W wyniku tego ustalana jest cena rynkowa. Kupujący konkurują
o ograniczoną ilość dóbr znajdujących się na rynku, a sprzedający o środki finansowe będące w posiadaniu konsumentów.
W wyniku tego rynek funkcjonuje jako nieprzerwanie działający system informacji i wymiany [Kirzner 1973,s.10]. W pełni konkurencyjny rynek składa się z licznych sprzedawców i kupujących identyczny produkt tak,że żaden pojedynczy sprzedawca, ani nabywca nie jest w stanie wpłynąć na cenę rynkową przez zmianę wielkości produkcji (podaży) lub wielkości zakupu (popytu) [Hall i Taylor 2004, s. 38]. Dodatkowo wejście lub opuszczenie doskonale konkurencyjnego rynku nie jest
niczym ograniczone. Wzajemne powiązania i zależności pomiędzy podmiotami powstają za pośrednictwem rynku towarów
i usług. Każdy z podmiotów dąży do optymalizacji korzyści z podjętych działalności. Dlatego w literaturze przedmiotu uważa się, że kształtowanie się cen rynkowych produktów i usług wynika z relacji pomiędzy siłami popytu i podaży. Powstające na rynku relacje między popytem, a podażą i wynikającą z tego ceną uzależnione są od tego w jakich warunkach i pod wpływem jakiej konkurencji działają podmioty gospodarcze. W niniejszym rozdziale zostanie zaprezentowana istota i czynniki determinujące popyt oraz jego wpływ na stan gospodarki i bogactwo narodowe.
MARKETINGOWE ASPEKTY LOGISTYCZNE DYSTRYBUCJI W UNII EUROPEJSKIEJ
W Polsce w ciągu ostatnich kilku lat nastąpił bardzo dynamiczny rozwój logistyki, powstało wiele publikacji na ten temat.
Coraz więcej firm zaczęło zwracać uwagę na to w jaki sposób wykorzystywane są środki transportu, czy bardziej opłacalne jest posiadanie magazynów własnych czy ich dzierżawienie, czy klient obsługiwany jest efektywnie i w sposób gwarantujący jego zadowolenie. Powszechne stało się kalkulowanie kosztów dystrybucji towarów i porównywanie ich z osiąganym zyskiem ze sprzedaży. Niejednokrotnie wiele firm zaczęło zlecać całą obsługę logistyczną począwszy od obsługi magazynów, na dostarczaniu do klientów finalnych kończąc, wyspecjalizowanym firmom logistycznym. Okazało się bowiem, że małe firmy miały tak wysokie koszty utrzymania zapasów, obsługi magazynów, koszty pracy i związanych z tym składek, że zlecenie tych
czynności jednej firmie jest korzystniejsze pod względem finansowym. A biorąc pod uwagę to, że klient jest obsłużony szybciej
i kompleksowo, firma może skoncentrować się na pozyskiwaniu nowych odbiorców. Dystrybucja jest procesem przemieszczania towarów od ich wytwórcy do miejsc, gdzie zostaną dostarczone nabywcom finalnym. Ważne jest aby wyrób był dostarczony odpowiedniej jakości, w odpowiedniej ilości, w ściśle określonym czasie i do wyznaczonego miejsca. Każda firma aby wykonać te operacje musi określić jaki kanałami będzie to robić, jaka będzie lokalizacja miejsc sprzedaży, czy będzie korzystać z maksymalnie długich kanałów dystrybucji tzn. wielu różnych pośredników, czy też sama będzie pozyskiwała klientów
i docierała do indywidualnych odbiorców. Celem rozdziału było zbadanie marketingowych i logistycznych aspektów dystrybucji sprzętu rehabilitacyjno-leczniczego.
WYBRANE ASPEKTY PRAWNE WYKORZYSTANIA BEZZAŁOGOWYCH APARAT ÓW LATAJĄCYCH W
OPERACJACH PRZECIWDZIAŁANIA WSPÓŁCZESNEMU TERRORYZMOWI NA TERYTORIUM UNII EUROPEJSKIEJ
ZE SZCZEGÓLNYM UWZGL ĘDNIENIEM UŻYCIA ŚRODKÓW PRZYMUSU BEZPOŚREDNIEGO
Bezzałogowe Aparaty Latające (BAL, z ang. Unmanned Air Vehicles – UAV lub w wersji bojowej – Unmanned Combat Air Vehice – UCAV) wykorzystywane są głównie przez siły zbrojne w procesie wsparcia szeroko rozumianego bezpieczeństwa
narodowego. Ich przeznaczeniem jest przede wszystkim zbieranie informacji o charakterze nadzorczym i obserwacyjnym, rozpoznawczym lub wywiadowczym/zwiadowczym, monitoring i kontrola granic państwowych.
Do innych równie istotnych zadań należy ochrona kontrwywiadowcza; walka radioelektroniczna; transport; ochrona baz wojskowych; akcje
poszukiwawcze i ratownicze oraz działania psychologiczne; wsparcie statków załogowych, w tym śmigłowców; wskazywanie celów (przy dużym nasileniu środków przeciwlotniczych – tak by uniknąć niepotrzebnych strat w ludziach); rozpoznanie meteorologiczne; nadzór szlaków komunikacyjnych, w tym morskich; komunikacja i transport; obrazowanie powierzchni (mapping); nadzorowanie natężenia ruchu oraz monitoring sytuacji kryzysowych. W zależności od parametrów technicznych mogą być również wykorzystane do prowadzenia działań stricte bojowych, takich, jak: obserwacja-namierzanie-likwidacja pojedynczego celu lub grupy celów; korekta ognia artylerii; organizacja łączności radiowej w centrum działań zbrojnych/wojennych oraz wspomaganie operacji odzyskiwania izolowanego personelu (z ang. Personel Recovery – PR). Skuteczne użytkowanie BAL w przestrzeni powietrznej Unii Europejskiej (UE), w tym Polski, obarczone jest całym szeregiem przepisów prawnych. Przepisy prawne krajów europejskich w tym zakresie różnią się znacznie między sobą. Dodatkowym problemem są sytuacje kryzysowe wynikające z zagrożenia terrorystycznego. Charakteryzują się one przede wszystkim zaskoczeniem, nieprzewidywalnością oraz deficytem czasu potrzebnego na przygotowanie się do nich oraz ich skuteczne przeciwdziałanie (działania antyterrorystyczne) oraz zwalczanie (działania kontrterrorystyczne). Autor w niniejszym rozdziale stara się przybliżyć czytelnikowi wybrane modele bezzałogowców oraz możliwości ich skutecznego wykorzystania. Kolejnym omawianym zagadnieniem jest użycie BAL w przestrzeni powietrznej wybranych krajów UE, w tym Polski. W dalszej części omówiony został problem współczesnego terroryzmu. Rozważania zaś kończy analiza wybranych aspektów prawnych związanych z możliwością przeciwdziałania zamachom terrorystycznym, w tym możliwością użycia przez bezzałogowce środków przymusu bezpośredniego.

Dodaj do koszyka Teoria popytu a prawne i marketingowe aspekty dystrybucji w Unii Europejskiej

 

Osoby które kupowały "Teoria popytu a prawne i marketingowe aspekty dystrybucji w Unii Europejskiej", wybierały także:

  • W komunikacyjnej przestrzeni nazw własnych i pospolitych. Księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Robertowi Mrózkowi
  • Cykle
  • Publiczni nadawcy w regionach autonomicznych Hiszpanii. Między misją a polityką
  • Język w prasie. Antologia
  • Technokultura i jej manifestacje artystyczne. Medialny świat hybryd i hybrydyzacji

Dodaj do koszyka Teoria popytu a prawne i marketingowe aspekty dystrybucji w Unii Europejskiej

Spis treści

Teoria popytu a prawne i marketingowe aspekty dystrybucji w Unii Europejskiej eBook -- spis treści

ROZDZIAŁ I
ISTOTA I CZYNNIKI DETERMINUJĄCE POPYT

Wstęp
1.Definicja, istota i elementy składowe popytu
2.Rynkowe i pozarynkowe czynniki determinujące popyt
2.Popyt globalny
3.Podstawowe mierniki gospodarki
Zakończenie
Literatura
ROZDZIAŁ II
MARKETINGOWE ASPEKTY LOGISTYCZNE DYSTRYBUCJI W UNII EUROPEJSKIEJ

WSTĘP
1.Podstawy teoretyczne dystrybucji towarów
1.1.Istota, funkcje i struktura dystrybucji towarów
2. Dystrybucja jako element marketingu mix w ASPEKCIE UNII EUROPEJSKIEJ
2. 1. Pojęcie Marketingu mix
2.2. Dystrybucja w Unii Europejskiej
2.3. Infastruktura dystrybucji
2.4. kanały Dystrybucji
3.Logistyka w procesie dystrybucji towarów
4.Kanały i strategie dystrybucji towarów
4.1.Kanały dystrybucji towarów
5. Czynniki (przesłanki) wyboru kanałów dystrybucji towarów
5.1.Projektowanie kanałów dystrybucji towarów
Podsumowanie
Literatura
ROZDZIAŁ III
WYBRANE ASPEKTY PRAWNE WYKORZYSTANIA BEZZAŁOGOWYCH APARATÓW
LATAJĄCYCH W OPERACJACH PRZECIWDZIAŁANIA WSPÓŁCZESNEMU
TERRORYZMOWI NA TERYTORIUM UNII EUROPEJSKIEJ ZE SZCZEGÓLNYM
UWZGLĘDNIENIEM UŻYCIA ŚRODKÓW PRZYMUSU BEZPOŚREDNIEGO

Wstęp
1.Współczesne bezzałogowce – wybrane modele oraz możliwości ich zastosowania
2.Współczesny terroryzm – typologia zjawiska oraz możliwości przeciwdziałania
3.Wybrane akty prawne związane z przeciwdziałaniem zjawisku współczesnego terroryzmu
4.Możliwości użycia przez Bezzałogowe Aparaty Latające środków przymusu bezpośredniego
4.1.Możliwości oddania strzału z broni palnej przez bezzałogowiec
4.2.Zestrzelenie samolotu cywilnego jako szczególny przypadek użycia BAL w działaniach
kontrterrorystycznych
Podsumowanie
Literatura
Akty prawne
Opracowania zwarte

Dodaj do koszyka Teoria popytu a prawne i marketingowe aspekty dystrybucji w Unii Europejskiej

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.