Teksty ezoteryczne w mediach w świetle krytycznej analizy dyskursu - Onepress
ISBN: 978-8-3808-8668-1
stron: 296, Format: ebook
Data wydania: 2017-10-25
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 19,36 zł (poprzednio: 24,20 zł)
Oszczędzasz: 20% (-4,84 zł)
Autorka podjęła maÅ‚o eksplorowanÄ…, lecz ważnÄ… problematykÄ™. Celem publikacji jest bowiem analiza prasowego i telewizyjnego dyskursu ezoterycznego przeprowadzona na tle kontekstu spoÅ‚eczno-psychologicznego. W pracy zostaÅ‚y postawione pytania o to, dlaczego w XXI w. wzrosÅ‚o zainteresowanie magiÄ… i medycynÄ… niekonwencjonalnÄ…, jaki wpÅ‚yw ma na to sytuacja ekonomiczna kraju i co sprawia, że ludzie wierzÄ… wróżkom i bioenergoterapeutom. MateriaÅ‚ zostaÅ‚ pozyskany z 31 numerów czasopism, takich jak: „Wróżka”, „Gwiazdy mówiÄ…...”, „Nieznany Åšwiat” i „Uzdrawiacz” z lat 2008-2012 oraz z emisji 13 programów telewizyjnych, m.in.: „Wróżki”, „Tajemnice losu” i „RÄ™ce, które leczÄ…”.
Warstwa teoretyczna pracy ujawnia wrÄ™cz erudycjÄ™ Autorki, która przedstawia nie tylko ustalenia terminologiczne, ale ze znawstwem odnosi siÄ™ do nich, prezentujÄ…c wÅ‚asne stanowisko. Z kolei zgromadzone w części analitycznej przykÅ‚ady peÅ‚niÄ… nie tylko funkcjÄ™ egzemplifikacyjnÄ… ustaleÅ„ teoretycznych, ale i poznawczÄ… jednoczeÅ›nie, wzbogacajÄ… one również wywód, czyniÄ…c go wiarygodniejszym i bardziej interesujÄ…cym.
Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty Karwatowskiej
UMCS w Lublinie
Osoby które kupowały "Teksty ezoteryczne w mediach w świetle krytycznej analizy dyskursu", wybierały także:
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Wstawaj i walcz. Sprawdzone strategie, techniki i nawyki produktywności ludzi sukcesu 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Teksty ezoteryczne w mediach w świetle krytycznej analizy dyskursu eBook -- spis treści
Wstęp 9
- Stan badań 13
- Krytyczna analiza dyskursu 13
- Tekst a dyskurs 13
- Analiza dyskursu i krytyczna analiza dyskursu 15
- Teksty dotyczÄ…ce wróżb i magii 19
- Krytyczna analiza dyskursu 13
- Założenia metodologiczne 25
- Dyskurs 25
- Dyskurs – przeglÄ…d definicji 25
- Dyskurs – tekst w kontekÅ›cie 30
- Interakcyjny model dyskursu 30
- Krytyczna analiza dyskursu 31
- KAD – przeglÄ…d najważniejszych definicji 32
- Krytyczna analiza dyskursu jako pole badań interdyscyplinarnych 32
- Krytyczne ujęcie w KAD 36
- Dyskurs 25
- Psychologiczno-społeczny kontekst ezoteryzmu 39
- Ezoteryzm 39
- Definicja ezoteryzmu 39
- ŹródÅ‚a ezoteryzmu 42
- Zainteresowanie ezoteryzmem w XXI wieku – dane statystyczne 43
- Formy ezoteryzmu a chrześcijaństwo 61
- Ezoteryzm 39
- Klasyfikacja i charakterystyka analizowanych czasopism ezoterycznych 65
- Podział czasopism ze względu na ich dominantę tematyczną 66
- Czasopisma o wróżbiarskiej dominancie tematycznej 66
- Czasopismo, którego dominantÄ… tematycznÄ… sÄ… tajemnicze i niewyjaÅ›nione naukowo zjawiska 68
- Czasopismo w całości poświęcone alternatywnym metodom leczenia 69
- Podział czasopism ze względu na szatę graficzną 70
- Czasopisma o bogatej i atrakcyjnej szacie graficznej 70
- Czasopisma o uboższej szacie graficznej 74
- Podział czasopism ze względu na ich dominantę tematyczną 66
- Charakterystyka ezoterycznych gatunków prasowych i telewizyjnych 81
- Charakterystyka wybranych gatunków gazet ezoterycznych 81
- Horoskop 82
- Kosmogram a horoskop gazetowy 83
- Konstrukcja i tematyka horoskopów 85
- Definicja, struktura i tematyka listów do redakcji 95
- Definicja, struktura i tematyka artykuÅ‚ów poradnikowych 105
- Definicja i budowa reklamy o tematyce ezoterycznej 117
- Reklama dziaÅ‚alnoÅ›ci wróżek i uzdrawiaczy 117
- Reklama produktów leczniczych 121
- Elementy wizualne reklam o charakterze ezoterycznym 122
- Horoskop 82
- Charakterystyka ezoterycznych gatunków telewizyjnych 124
- .„Wróżki” i „Tajemnice losu” – interaktywne programy rozrywkowe 126
- Konstrukcja programów 127
- Strona wizualna programów 136
- .„RÄ™ce, które leczÄ…” 139
- Konstrukcja programu 142
- Strona wizualna programu 151
- .„Wróżki” i „Tajemnice losu” – interaktywne programy rozrywkowe 126
- Charakterystyka wybranych gatunków gazet ezoterycznych 81
- Analiza językowa ezoterycznego dyskursu prasowego i telewizyjnego 155
- Poradnictwo jako forma władzy 156
- Cechy poradnictwa w mediach 156
- WÅ‚adza w relacji doradca–radzÄ…cy siÄ™ 161
- Perswazja a manipulacja 164
- Perswazja i manipulacja – przeglÄ…d ważniejszych definicji 164
- Perswazja i manipulacja jako przykład asymetrycznej relacji nadawczo-odbiorczej 172
- Analiza językowa prasowego dyskursu ezoterycznego 176
- Sposoby oddziaływania o charakterze perswazyjno-manipulacyjnym 176
- Argumentacja 176
- Åšrodki leksykalne 182
- Środki morfologiczne kształtujące relacje nadawczo-odbiorcze 192
- Sposoby oddziaływania o charakterze manipulacyjno-perswazyjnym 200
- Argumentacja 200
- Åšrodki leksykalne 207
- Åšrodki stylistyczne 212
- Sposoby oddziaływania o charakterze perswazyjno-manipulacyjnym 176
- Analiza językowa ezoterycznego dyskursu telewizyjnego 223
- Sposoby oddziaływania o charakterze perswazyjno-manipulacyjnym 224
- Argumentacja 224
- Åšrodki leksykalne 226
- Środki morfologiczne kształtujące relacje nadawczo-odbiorcze 237
- Sposoby oddziaływania o charakterze manipulacyjno-perswazyjnym 238
- Psychologiczne sposoby oddziaływania na odbiorcę 238
- Językowe sposoby oddziaływania na odbiorcę 243
- Argumentacja 243
- Åšrodki stylistyczne 247
- Stylistyczna wartość Å›rodków sÅ‚owotwórczych 247
- Środki stylistyczno-składniowe 250
- Leksykalne środki stylistyczne 267
- Sposoby oddziaływania o charakterze perswazyjno-manipulacyjnym 224
- Poradnictwo jako forma władzy 156
Zakończenie 271
Wykaz skrótów 277
Bibliografia 279