reklama - zainteresowany?

Techniki menedżerskie - Onepress

Techniki menedżerskie
ebook
Autor: Jan Antoszkiewicz, Zbigniew Pawlak
ISBN: 978-8-3756-1335-3
stron: 240, Format: ebook
Data wydania: 2014-05-29
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 28,72 zł (poprzednio: 35,90 zł)
Oszczędzasz: 20% (-7,18 zł)

Dodaj do koszyka Techniki menedżerskie

Tagi: Marketing

 Opis wybranych metod i technik stosowanych w zarzÄ…dzaniu przedsiÄ™biorstwem. Autorzy prezentujÄ… je pod kÄ…tem skutecznoÅ›ci i efektywnoÅ›ci oddziaÅ‚ywania. KoncentrujÄ… siÄ™ na tych instrumentach, które majÄ… korzystny wpÅ‚yw na wyniki uzyskiwane przez firmÄ™ oraz podnoszÄ… sprawność dziaÅ‚ania menedżera. OmawiajÄ… zasady i procedury organizowania przedsiÄ™biorstwa, wykorzystywania: technik nakazowych; delegowania uprawnieÅ„; zarzÄ…dzania przez cele i przez wyjÄ…tki; zarzÄ…dzania strategicznego; sterowania czasem, zmianÄ…,  konfliktami i stresem; zarzÄ…dzania procesami informacyjnymi i komunikacjÄ… miÄ™dzy ludźmi, reagowania w sytuacjach kryzysowych itp. PodajÄ… wiele przykÅ‚adów, gÅ‚ównie z polskiej praktyki gospodarczej, ukazujÄ…cych sposób zastosowania danej techniki w rzeczywistych warunkach firmy.

 
Jan D. Antoszkiewicz – prof. zw. dr hab., dziekan SpoÅ‚ecznej Wyższej SzkoÅ‚y PrzedsiÄ™biorczoÅ›ci i ZarzÄ…dzania (Clark University). WspóÅ‚zaÅ‚ożyciel i czÅ‚onek Rady Programowej Akademickich Inkubatorów PrzedsiÄ™biorczoÅ›ci. Prezes firmy Leo May Consulting. Doradca prezesów Wytwórni Papierów WartoÅ›ciowych, Banku PKO S.A., T.P. S.A., Petrochemii, Huty CzÄ™stochowa oraz mniejszych firm i banków. Autor wielu ekspertyz, analiz, projektów restrukturyzacji przedsiÄ™biorstw i ksztaÅ‚cenia kadr oraz kilkudziesiÄ™ciu książek z dziedziny zarzÄ…dzania.
 
Zbigniew Pawlak – doktor nauk ekonomicznych, pracownik SGH oraz Wyższej SzkoÅ‚y Ekologii i ZarzÄ…dzania. Autor i wspóÅ‚autor ponad 150 publikacji z zakresu organizacji i zarzÄ…dzania. Od ponad dwudziestu lat zajmuje siÄ™ doradztwem z zakresu zarzÄ…dzania dla przedsiÄ™biorstw. Prezes zarzÄ…du firmy konsultingowej Management Consulting Centre PARTNER. DoradzaÅ‚ zarzÄ…dom wielu przedsiÄ™biorstw i grup kapitaÅ‚owych. Autor i wspóÅ‚autor kilkuset opracowaÅ„: ekspertyz, opinii, projektów inwestycyjnych, strategii rozwojowych i wycen przedsiÄ™biorstw.
 
Coraz wiÄ™ksza profesjonalizacja zarzÄ…dzania wyraża siÄ™ w dobrej znajomoÅ›ci metod i technik menedżerskich. Posiadanie tej kompetencji legitymizuje menedżera w Å›rodowisku, podnosi jego prestiż spoÅ‚eczny, dowartoÅ›ciowuje, ale przede wszystkim zwiÄ™ksza skuteczność i efektywność kierowania zespoÅ‚ami ludzi oraz zarzÄ…dzania jednostkami organizacyjnymi. Przedstawione w książce techniki wpisujÄ… siÄ™ w nowe orientacje i koncepcje zarzÄ…dzania, takie jak: zarzÄ…dzanie zmianami, zarzÄ…dzanie procesowe, zarzÄ…dzanie wiedzÄ… w organizacji. PrzystÄ™pny, komunikatywny sposób prezentacji treÅ›ci, a także praktyczne porady Autorów, jako uznanych konsultantów, majÄ… dla Czytelników nieocenionÄ… wartość.

Dodaj do koszyka Techniki menedżerskie

Spis treści

Techniki menedżerskie eBook -- spis treści

 

 
Spis treści
WstÄ™p   
Rozdział 1
ZostaÅ„ menedżerem na miarÄ™ potrzeb 
 1.1.  PamiÄ™taj, że menedżer to zawód  
 1.2.  Menedżer jako wytrwaÅ‚y kolarz  
 1.3.  WÅ‚adza menedżera  
 1.3.1.  Legalna wÅ‚adza menedżera  
 1.3.2.  SiÅ‚a wÅ‚adzy menedżerskiej   
 1.4.  Praca zarzÄ…dzajÄ…cego w fi rmie 
 1.4.1.  ZarzÄ…dzajÄ…cy jako wolny zawód  
 1.4.2.  PrzeciÄ™tny dzieÅ„ menedżera 
 1.5.  Menedżer jako czÅ‚owiek fi rmy 
 1.5.1.  UmiejÄ™tnoÅ›ci menedżera 
 1.5.2.  Podstawowe role menedżerskie 
 1.5.3.  Predyspozycje menedżera   
 1.6.  Podstawowe funkcje kierownicze  
 1.7.  Miejsce menedżera w hierarchii sÅ‚użbowej   
 1.8.  Wskazania praktyczne 
Rozdział 2
Wprowadzaj skutecznie techniki zarzÄ…dcze – ustawienie fi rmy   
 2.1.  Ustal technikÄ™ wyróżnionÄ…  
 2.2. UkÅ‚ad rozwiÄ…zywany – ukÅ‚ad rozwiÄ…zujÄ…cy
 2.3.  SkÅ‚adowe techniki  
 2.4.  Obszary istotne przy wprowadzaniu techniki zarzÄ…dczej
 2.5.  Ustawienie funkcjonowania fi rmy   
 2.5.1.  Wizja
 2.5.3.  Cele i zadania  
 2.5.4.  Pozytywna, twórcza postawa  
 2.6. Organizacja  
 2.6.1.  Organizacja jako system spoÅ‚eczny   
 2.6.2.  Organizacja jako system organizatorski  
 2.6.3.  Analiza organizacyjna  
 2.7.  Wskazania praktyczne  
Rozdział 3
Ustal wÅ‚aÅ›ciwe relacje na stanowisku kierowniczym 
 3.1.  Wydawaj rozkazy i polecenia – zarzÄ…dzanie nakazowe   
 3.2.  Zaufaj podwÅ‚adnym – deleguj wÅ‚adzÄ™   
 3.3.  Ingeruj, gdy trzeba – zarzÄ…dzanie przez wyjÄ…tki   
 3.3.1.  Z punktu widzenia menedżera  
 3.3.2.  Kilka zasad zarzÄ…dzania przez wyjÄ…tki
 3.3.3.  Jak wdrożyć 
 3.4.  Wskazania praktyczne   
Rozdział 4
WÅ‚Ä…cz pracowników w okreÅ›lanie celów  
 4.1.  Przede wszystkim zrozumieć 
 4.2. Kamienie milowe w wyznaczaniu celów   
 4.3.  Wprowadzanie zmiany  
 4.4.  Wdrażanie systemu celów  
 4.5.  Wskazania praktyczne  
Rozdział 5
ZarzÄ…dzaj strategicznie
 5.1.  Koncepcja zarzÄ…dzania strategicznego  
 5.2.  Proces zarzÄ…dzania strategicznego   
 5.3.  Analiza strategiczna   
 5.4.  Plan strategiczny  
 5.5.  Typowe strategie dziaÅ‚ania i rozwoju przedsiÄ™biorstw  
 5.6.  Wskazania praktyczne  
Rozdział 6
ZarzÄ…dzaj inwestycjami   
 6.1.  Jak rozumieć inwestycjÄ™?   
 6.2. Cykl inwestycyjny   
 6.2.1.  Faza przedinwestycyjna   
 6.2.2.  Faza realizacyjna   
 6.2.3.  Faza operacyjna  
 6.3.  UkÅ‚ad treÅ›ci studium wykonalnoÅ›ci ( feasibility study)  
 6.4.  Wskazania praktyczne  
Rozdział 7
ZarzÄ…dzaj konfl iktami   
  7.1.  Co to jest konfl ikt spoÅ‚eczny? 
  7.2.  Dynamika konfl iktu spoÅ‚ecznego 
  7.3.  Rodzaje konfl iktów spoÅ‚ecznych 
  7.4.  Przyczyny konfl iktów spoÅ‚ecznych w organizacjach
  7.5.  Skutki konfl iktów spoÅ‚ecznych w organizacjach  
  7.6.  Formy zarzÄ…dzania konfl iktami  
  7.7.  Strategie pasywne wobec konfl iktów   
  7.8.  Strategie aktywne  
  7.9.  Zasady wyboru strategii opanowania sytuacji konfl iktowej   
 7.10.  Wskazania praktyczne   
Rozdział 8
ZarzÄ…dzaj stresem   
 8.1.  Natura stresu  
 8.2. Reakcja stresowa – schemat ogólny   
 8.3.  Stresory w pracy i życiu menedżera   
 8.4.  Reakcje stresowe oraz negatywne skutki stresu
 8.5.  Sposoby postÄ™powania wobec stresu  
 8.5.1.  Strategie zewnÄ™trzne postÄ™powania ze stresem menedżerskim  
 8.5.2.  Strategie wewnÄ™trzne postÄ™powania ze stresem menedżerskim   
 8.6.  Wskazania praktyczne   
Rozdział 9
ZarzÄ…dzaj swoim czasem  
 9.1.  Przyczyny marnowania czasu  
 9.2.  Metody badania czasu pracy menedżerów  
 9.3.  Typowe przejawy niesprawnoÅ›ci w gospodarowaniu 
czasem menedżerów  
 9.4.  Konsekwencje i przyczyny niesprawnoÅ›ci 
w gospodarowaniu czasem  
 9.5.  Metody zarzÄ…dzania czasem menedżera  
 9.6.  Zasady planowania pracy wÅ‚asnej   
 9.7.  Zasady organizacji pracy wÅ‚asnej   
 9.8.  Zasady samokierowania    Zasady kontroli pracy wÅ‚asnej i wykorzystania czasu pracy 
 9.10.  Wskazania praktyczne   
Rozdział 10
Zdobywaj wiedzÄ™ dla tworzenia innowacji 
 10.1.  Gromadzenie wiedzy   
 10.1.1.  Rozwój wiedzy przez komunikacjÄ™ miÄ™dzyludzkÄ…    
 10.1.2.  Åšrodki komunikacji miÄ™dzyludzkiej  
 10.1.3.  Proces komunikacji miÄ™dzyludzkiej   
 10. 2. Modele tworzenia wiedzy – zarzÄ…dzanie wiedzÄ…   
 10.2.1.  Wiedza ukryta/wiedza dostÄ™pna   
 10.2.2. Tworzenie warunków rozwoju wiedzy   
 10.2.3. Użyteczność wiedzy w fi rmie   
 10.3.  Wskazania praktyczne    
Bibliografia  

Dodaj do koszyka Techniki menedżerskie

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.