reklama - zainteresowany?

Targi w gospodarce rynkowej - Onepress

Targi w gospodarce rynkowej
ebook
Autor: Andrzej Szromnik, Jacek Bazarnik, Adam Figiel, Iryna Manczak, Krzysztof Piotr Wojdacki
ISBN: 978-8-3638-0454-1
stron: 164, Format: ebook
Data wydania: 2015-01-14
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 25,52 zł (poprzednio: 34,03 zł)
Oszczędzasz: 25% (-8,51 zł)

Dodaj do koszyka Targi w gospodarce rynkowej

Tagi: Marketing | ZarzÄ…dzanie

Strategia marketingowa organizacji pomijająca jej uczestnictwo w targach jest strategią ułomną. Pozbawiona jest bowiem podstawowego środka komunikowania się środowiska branżowego, a także strategicznego źródła informacji o partnerach, sprzymierzeńcach, konkurentach, a nawet potencjalnych przeciwnikach.

Niniejsza praca ma w zamierzeniu jej Autorów nie tylko przybliżyć idee, cele i koncepcje przedsięwzięć targowych, ale głównie dostarczyć informacji niezbędnych do oceny szans sukcesu przedsiębiorstwa na targach.

Książka składa się z dwóch części.
Część pierwsza, teoretyczno-opisowa, oparta jest na publikacjach krajowych i zagranicznych na temat targów. Zawiera ona uporządkowany przegląd poglądów dotyczących ich istoty, funkcji i typów. Szczególną uwagę poświęcono charakterystyce uczestników rynku targowego oraz długofalowym kierunkom przemian tego rynku. Zaproponowano system mierników wielkości oraz rangi targów w skali mikro-, mezo- i makroekonomicznej.

Druga część monografii zawiera unikatową analizę rzeczywistych struktur polskiego rynku targowego, analizę koncentracji tego rynku oraz hierarchię miejskich ośrodków targowych.

Opracowanie jest efektem zainteresowań pracowników Katedry Handlu i Instytucji Rynkowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, w szczególności dwuletnich studiów oraz analiz w ramach programu badań statutowych UEK.

Dodaj do koszyka Targi w gospodarce rynkowej

Spis treści

Targi w gospodarce rynkowej eBook -- spis treści

Wstęp

Część pierwsza
Targi w systemie powiÄ…zaÅ„ uczestników rynku


1. Targi jako rynek – próba syntezy zakresu pojÄ™ciowego i cech wyróżniajÄ…cych

  • 1.1. Definiowanie targów w piÅ›miennictwie ekonomicznym – ujÄ™cie retrospektywne
  • 1.2. Targi w ujÄ™ciu marketingowym
  • 1.3. Targi a pozostaÅ‚e rynki zorganizowane
  • 1.4. Istota targów – próba syntezy
2. Targi i handel targowy
  • 2.1. Targi jako forma rynku instytucjonalnego
  • 2.2. Struktura rynku targowego
  • 2.3. GÅ‚ówne cechy handlu targowego
3. Funkcje targów w gospodarce rynkowej
  • 3.1. Uwarunkowania rozwojowe targów - czynniki zewnÄ™trzne
  • 3.2. Uwarunkowania rozwojowe targów - czynniki wewnÄ™trzne
  • 3.3. Perspektywy rozwoju targów w Å›wietle przewidywaÅ„ ekspertów
  • 3.4. Zmiany w organizacjii realizacji targów w bliskiej przyszÅ‚oÅ›ci
  • 3.5. Tradycyjne i wspóÅ‚czesne ujÄ™cia funkcji targów
  • 3.6. Nowa orientacja funkcjonalna targów
  • 3.7. Zmiany funkcji targów a nowe trendy w ich rozwoju
4. Mierniki targowe - statystyczne kryteria i metody pomiaru oraz porzÄ…dkowania rynku targowego
  • 4.1. Ogólna klasyfikacja mierników targowych
  • 4.2. Agregatowe (syntetyczne) wskaźniki targowe
  • 4.3. MożliwoÅ›ci wykorzystania metody Bellingera dla wielokryterialnego pomiaru rynków targowych
  • 4.4. Taksonomiczne metody pomiaru i porzÄ…dkowania rynków targowych
  • 4.5. Analiza czynnikowa w pomiarze i klasyfikacji rynków targowych
  • 4.6. MożliwoÅ›ci zastosowania mierników targowych na podstawie zasobów informacyjnych Polskiej Korporacji Targowej (PKT)
5. Koszty udziaÅ‚u przedsiÄ™biorstwa w targach - próba identyfikacji istoty, struktury i determinant
  • 5.1. Targi jako centrum generowania kosztów
  • 5.2. SzczegóÅ‚owa klasyfikacja kosztów targowych przedsiÄ™biorstwa
  • 5.3. Wskaźniki kosztowe targów
  • 5.4. Identyfikacja wspóÅ‚zależnoÅ›ci zmiennych targowych efektywnoÅ›ciowych
  • 5.5. Analiza break - even - point w ocenie efektywnoÅ›ci uczestnictwa w targach

Część druga
Targi i ośrodki targowe w Polsce - analiza statystyczno-przestrzenna


6. Dekoncentracja na polskim rynku wystawienniczym w drugiej dekadzie XXI wieku
  • 6.1. Rynek targowy - ogólna charakterystyka struktury i dynamika zmian
  • 6.2. Przestrzenny rozkÅ‚ad polskiego rynku targowego w Å›wietle miar koncentracji
7. Struktura i tendencje zmian polskiego rynku targowego w latach 2000-2012
  • 7.1. Targi w Polsce - próba periodyzacji rozwoju
  • 7.2. OÅ›rodki targowe w Polsce - ogólna charakterystyka
  • 7.3. Identyfikacja przestrzennego zróżnicowania rozwoju oÅ›rodków targowych w Polsce w latach 2007 - 2012 w Å›wietle analizy wielowymiarowej
8. Koszty targowe w opinii wystawców - próba zdiagnozowania
  • 8.1. PotencjaÅ‚ imprez targowych
  • 8.2. PrzemysÅ‚ targowy w Polsce w latach 2008-2012
  • 8.3. Koszty targowe z punktu widzenia przedsiÄ™biorstw
  • 8.4. Metodyka badania kosztów targowych
  • 8.5. Profil przebadanych przedsiÄ™biorstw
  • 8.6. Struktura kosztów targowych w Å›wietle badaÅ„

Zakończenie, czyli kilka uwag o przemyśle, usłudze i przedsiębiorstwie targowym
Kwestionariusz badawczy
Bibliografia
Indeks

Dodaj do koszyka Targi w gospodarce rynkowej

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.