Targi w gospodarce rynkowej - Onepress
ISBN: 978-8-3638-0454-1
stron: 164, Format: ebook
Data wydania: 2015-01-14
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 25,52 zł (poprzednio: 34,03 zł)
Oszczędzasz: 25% (-8,51 zł)
Strategia marketingowa organizacji pomijająca jej uczestnictwo w targach jest strategią ułomną. Pozbawiona jest bowiem podstawowego środka komunikowania się środowiska branżowego, a także strategicznego źródła informacji o partnerach, sprzymierzeńcach, konkurentach, a nawet potencjalnych przeciwnikach.
Niniejsza praca ma w zamierzeniu jej Autorów nie tylko przybliżyć idee, cele i koncepcje przedsięwzięć targowych, ale głównie dostarczyć informacji niezbędnych do oceny szans sukcesu przedsiębiorstwa na targach.
Książka składa się z dwóch części.
Część pierwsza, teoretyczno-opisowa, oparta jest na publikacjach krajowych i zagranicznych na temat targów. Zawiera ona uporządkowany przegląd poglądów dotyczących ich istoty, funkcji i typów. Szczególną uwagę poświęcono charakterystyce uczestników rynku targowego oraz długofalowym kierunkom przemian tego rynku. Zaproponowano system mierników wielkości oraz rangi targów w skali mikro-, mezo- i makroekonomicznej.
Druga część monografii zawiera unikatową analizę rzeczywistych struktur polskiego rynku targowego, analizę koncentracji tego rynku oraz hierarchię miejskich ośrodków targowych.
Opracowanie jest efektem zainteresowań pracowników Katedry Handlu i Instytucji Rynkowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, w szczególności dwuletnich studiów oraz analiz w ramach programu badań statutowych UEK.
Osoby które kupowały "Targi w gospodarce rynkowej", wybierały także:
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Canva. Kurs video. Projektowanie graficzne od A do Z 89,00 zł, (26,70 zł -70%)
Spis treści
Targi w gospodarce rynkowej eBook -- spis treści
Wstęp
Część pierwsza
Targi w systemie powiÄ…zaÅ„ uczestników rynku
1. Targi jako rynek – próba syntezy zakresu pojÄ™ciowego i cech wyróżniajÄ…cych
- 1.1. Definiowanie targów w piÅ›miennictwie ekonomicznym – ujÄ™cie retrospektywne
- 1.2. Targi w ujęciu marketingowym
- 1.3. Targi a pozostałe rynki zorganizowane
- 1.4. Istota targów – próba syntezy
- 2.1. Targi jako forma rynku instytucjonalnego
- 2.2. Struktura rynku targowego
- 2.3. GÅ‚ówne cechy handlu targowego
- 3.1. Uwarunkowania rozwojowe targów - czynniki zewnÄ™trzne
- 3.2. Uwarunkowania rozwojowe targów - czynniki wewnÄ™trzne
- 3.3. Perspektywy rozwoju targów w Å›wietle przewidywaÅ„ ekspertów
- 3.4. Zmiany w organizacjii realizacji targów w bliskiej przyszÅ‚oÅ›ci
- 3.5. Tradycyjne i wspóÅ‚czesne ujÄ™cia funkcji targów
- 3.6. Nowa orientacja funkcjonalna targów
- 3.7. Zmiany funkcji targów a nowe trendy w ich rozwoju
- 4.1. Ogólna klasyfikacja mierników targowych
- 4.2. Agregatowe (syntetyczne) wskaźniki targowe
- 4.3. MożliwoÅ›ci wykorzystania metody Bellingera dla wielokryterialnego pomiaru rynków targowych
- 4.4. Taksonomiczne metody pomiaru i porzÄ…dkowania rynków targowych
- 4.5. Analiza czynnikowa w pomiarze i klasyfikacji rynków targowych
- 4.6. MożliwoÅ›ci zastosowania mierników targowych na podstawie zasobów informacyjnych Polskiej Korporacji Targowej (PKT)
- 5.1. Targi jako centrum generowania kosztów
- 5.2. SzczegóÅ‚owa klasyfikacja kosztów targowych przedsiÄ™biorstwa
- 5.3. Wskaźniki kosztowe targów
- 5.4. Identyfikacja wspóÅ‚zależnoÅ›ci zmiennych targowych efektywnoÅ›ciowych
- 5.5. Analiza break - even - point w ocenie efektywności uczestnictwa w targach
Część druga
Targi i ośrodki targowe w Polsce - analiza statystyczno-przestrzenna
6. Dekoncentracja na polskim rynku wystawienniczym w drugiej dekadzie XXI wieku
- 6.1. Rynek targowy - ogólna charakterystyka struktury i dynamika zmian
- 6.2. Przestrzenny rozkład polskiego rynku targowego w świetle miar koncentracji
- 7.1. Targi w Polsce - próba periodyzacji rozwoju
- 7.2. OÅ›rodki targowe w Polsce - ogólna charakterystyka
- 7.3. Identyfikacja przestrzennego zróżnicowania rozwoju oÅ›rodków targowych w Polsce w latach 2007 - 2012 w Å›wietle analizy wielowymiarowej
- 8.1. Potencjał imprez targowych
- 8.2. Przemysł targowy w Polsce w latach 2008-2012
- 8.3. Koszty targowe z punktu widzenia przedsiębiorstw
- 8.4. Metodyka badania kosztów targowych
- 8.5. Profil przebadanych przedsiębiorstw
- 8.6. Struktura kosztów targowych w Å›wietle badaÅ„
Zakończenie, czyli kilka uwag o przemyśle, usłudze i przedsiębiorstwie targowym
Kwestionariusz badawczy
Bibliografia
Indeks