reklama - zainteresowany?

Taktyki i strategie zarządzania kapitałem obrotowym w finansowaniu przedsiębiorstw - Onepress

Taktyki i strategie zarządzania kapitałem obrotowym w finansowaniu przedsiębiorstw
ebook
Autor: Tomasz Szemraj, Agnieszka Czajkowska
ISBN: 978-83-8220-023-2
stron: 234, Format: ebook
Data wydania: 2020-08-03
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 18,00 zł (poprzednio: 22,22 zł)
Oszczędzasz: 19% (-4,22 zł)

Dodaj do koszyka Taktyki i strategie zarządzania kapitałem obrotowym w finansowaniu przedsiębiorstw

Tagi: Finanse | Rachunkowość

Zdolność do utrzymywania pÅ‚ynnoÅ›ci finansowej przez przedsiÄ™biorstwa jest podstawÄ… ich egzystencji na rynku. Z kolei pÅ‚ynność finansowa jest wypadkowÄ… umiejÄ™tnego zarzÄ…dzania kapitaÅ‚em obrotowym. Czym jednak jest zarzÄ…dzanie kapitaÅ‚em obrotowym? Jak zidentyfikować jego rodzaje? W czym przejawia siÄ™ dÅ‚ugookresowe zarzÄ…dzanie kapitaÅ‚em obrotowym? Jaka jest relacja pomiÄ™dzy operowaniem kapitaÅ‚em obrotowym a rentownoÅ›ciÄ… i wypÅ‚acalnoÅ›ciÄ… przedsiÄ™biorstw? Odpowiedzi na te pytania można znaleźć w prezentowanej monografii. Zawiera ona propozycjÄ™ modelu identyfikujÄ…cego taktyki i strategie zarzÄ…dzania kapitaÅ‚em obrotowym oraz jego praktyczne zastosowanie w różnych sektorach polskiej gospodarki.

Książka jest adresowana zarówno do kadry menedżerskiej, która wykorzystuje zarzÄ…dzanie kapitaÅ‚em obrotowym jako element wspierajÄ…cy podejmowanie strategicznych decyzji finansowych, jak i do pracowników naukowych uczelni ekonomicznych oraz studentów kierunków finansowych zainteresowanych kompleksowym podejÅ›ciem do taktyk i strategii zarzÄ…dzania kapitaÅ‚em obrotowym.

Dodaj do koszyka Taktyki i strategie zarządzania kapitałem obrotowym w finansowaniu przedsiębiorstw

 

Osoby które kupowały "Taktyki i strategie zarządzania kapitałem obrotowym w finansowaniu przedsiębiorstw", wybierały także:

  • Kapitalizm interesariuszy. Globalna gospodarka a post
  • PieniÄ…dze pÅ‚ynÄ… z duszy. Odzyskaj swoje wewnÄ™trzne bogactwo
  • Zarabiaj na nieruchomoÅ›ciach. Praktyczny poradnik, jak kupić, wyremontować i wynająć mieszkanie
  • Blockchain i kryptowaluty. Kurs video. Zdecentralizowane finanse od podstaw
  • B

Dodaj do koszyka Taktyki i strategie zarządzania kapitałem obrotowym w finansowaniu przedsiębiorstw

Spis treści

Taktyki i strategie zarządzania kapitałem obrotowym w finansowaniu przedsiębiorstw eBook -- spis treści

Wykaz skrótów    9

WstÄ™p    11

 

RozdziaÅ‚ 1. Finansowanie przedsiÄ™biorstw – aspekty teoretyczne         15

1.1. Istota i rodzaje finansowania przedsiÄ™biorstw      15

1.1.1. Proces inwestowania kapitaÅ‚u w przedsiÄ™biorstwach            15

1.1.2. ŹródÅ‚a i formy finansowania przedsiÄ™biorstw          17

1.2. Ustalenie struktury finansowania jako problem decyzyjny                26

1.2.1. Struktura kapitaÅ‚owa na tle struktury finansowania                26

1.2.2. Finansowe cele przedsiÄ™biorstw                28

1.2.3. Strategia i polityka finansowa przedsiÄ™biorstw        31

1.3. Teorie struktury kapitaÅ‚u jako rekomendacje dla polityki finansowania przedsiÄ™biorstw           34

1.3.1. Systematyka teorii struktury kapitaÅ‚u         34

1.3.2. Charakterystyka wybranych teorii struktury kapitaÅ‚u             35

1.3.3. Determinanty realizacji polityki finansowania w Å›wietle teorii struktury kapitaÅ‚u            41

 

RozdziaÅ‚ 2. Znaczenie kapitaÅ‚u obrotowego w funkcjonowaniu przedsiÄ™biorstw                49

2.1. ReguÅ‚y finansowania przedsiÄ™biorstw     49

2.2. Finansowanie aktywów obrotowych przedsiÄ™biorstw         54

2.2.1. Aktywa obrotowe jako skÅ‚adnik majÄ…tku  54

2.2.2. ŹródÅ‚a finansowania aktywów obrotowych              63

2.3. KapitaÅ‚ obrotowy jako element polityki finansowania         66

2.3.1. Sposoby okreÅ›lania kapitaÅ‚u obrotowego                 66

2.3.2. Poziom i struktura kapitaÅ‚u obrotowego   68

2.3.3. Warunki skutecznego zarzÄ…dzania kapitaÅ‚em obrotowym     73

2.3.4. Określenie zapotrzebowania na kapitał obrotowy 79

 

RozdziaÅ‚ 3. Taktyki i strategie zarzÄ…dzania kapitaÅ‚em obrotowym przedsiÄ™biorstw           87

3.1. Systematyzacja strategii zarzÄ…dzania kapitaÅ‚em obrotowym              87

3.1.1. Istota i cel tworzenia strategii zarzÄ…dzania kapitaÅ‚em obrotowym       87

3.1.2. Umiejscowienie i struktura strategii zarządzania kapitałem obrotowym w procesie zarządzania finansami przedsiębiorstw 88

3.1.3. GÅ‚ówne sposoby strategicznego zarzÄ…dzania kapitaÅ‚em obrotowym   90

3.1.4. Rodzaje strategii zarzÄ…dzania kapitaÅ‚em obrotowym              92

3.2. Metodyka identyfikacji taktyk i strategii zarzÄ…dzania kapitaÅ‚em obrotowym  106

3.2.1. Metodyka identyfikacji taktyk i strategii zarzÄ…dzania kapitaÅ‚em obrotowym wedÅ‚ug kryterium wypÅ‚acalnoÅ›ci          108

3.2.2. Ustalanie taktyk i strategii zarzÄ…dzania kapitaÅ‚em obrotowym wedÅ‚ug zapotrzebowania na kapitaÅ‚ obrotowy           108

3.2.2.1. Rozpoznawanie taktyk i strategii zarzÄ…dzania kapitaÅ‚em obrotowym wedÅ‚ug potrzeb operacyjnych i pieniężnych        109

3.2.2.2. Metodyka identyfikacji taktyk i strategii zarzÄ…dzania kapitaÅ‚em obrotowym a potrzeby kapitaÅ‚owe wynikajÄ…ce z prowadzonej dziaÅ‚alnoÅ›ci operacyjnej    110

3.2.2.3. Metodyka identyfikacji taktyk i strategii zarzÄ…dzania kapitaÅ‚em obrotowym a potrzeby kapitaÅ‚owe wynikajÄ…ce z realizowanej sprzedaży             113

3.3. Determinanty wyboru i realizacji taktyk i strategii zarządzania kapitałem obrotowym 114

3.4. Taktyki i strategie zarzÄ…dzania kapitaÅ‚em obrotowym jako sygnalizator zagrożenia bankructwem            120

 

RozdziaÅ‚ 4. Statystyczna analiza taktyk i strategii kapitaÅ‚u obrotowego przedsiÄ™biorstw  123

4.1. ZarzÄ…dzanie kapitaÅ‚em obrotowym w spóÅ‚kach notowanych na GPW – charakterystyka badaÅ„                123

4.2. Taktyki, strategie oraz struktura kapitaÅ‚u obrotowego        126

4.2.1. Identyfikacja taktyk zarzÄ…dzania kapitaÅ‚em obrotowym         126

4.2.2. Identyfikacja strategii zarzÄ…dzania kapitaÅ‚em obrotowym      131

4.2.3. Struktura aktywów przedsiÄ™biorstw a zarzÄ…dzanie kapitaÅ‚em obrotowym w ukÅ‚adzie branżowym              140

4.2.4. Struktura kapitaÅ‚owa przedsiÄ™biorstw a zarzÄ…dzanie kapitaÅ‚em obrotowym w ukÅ‚adzie branżowym           147

4.2.5. Rotacja majÄ…tku i zobowiÄ…zaÅ„ przedsiÄ™biorstw a zarzÄ…dzanie kapitaÅ‚em obrotowym      151

4.3. ZarzÄ…dzanie kapitaÅ‚em obrotowym w kontekÅ›cie pÅ‚ynnoÅ›ci              155

4.3.1. Symptomy utraty pÅ‚ynnoÅ›ci przedsiÄ™biorstw a sterowanie kapitaÅ‚em obrotowym          155

4.3.1.1. Symptomy utraty pÅ‚ynnoÅ›ci a zarzÄ…dzanie kapitaÅ‚em obrotowym wedÅ‚ug kryterium wypÅ‚acalnoÅ›ci  164

4.3.1.2. Symptomy utraty pÅ‚ynnoÅ›ci a zarzÄ…dzanie kapitaÅ‚em obrotowym wedÅ‚ug kryterium zapotrzebowania na kapitaÅ‚ obrotowy z perspektywy potrzeb operacyjnych i pieniężnych      165

4.3.1.3. Symptomy utraty pÅ‚ynnoÅ›ci a zarzÄ…dzanie kapitaÅ‚em obrotowym wedÅ‚ug kryterium zapotrzebowania na kapitaÅ‚ obrotowy z perspektywy prowadzonej dziaÅ‚alnoÅ›ci operacyjnej   167

4.3.1.4. Symptomy utraty pÅ‚ynnoÅ›ci a zarzÄ…dzanie kapitaÅ‚em obrotowym wedÅ‚ug kryterium zapotrzebowania na kapitaÅ‚ obrotowy z perspektywy realizowanej sprzedaży             168

4.3.2. PÅ‚ynność przedsiÄ™biorstw w Å›wietle modeli dyskryminacyjnych a operowanie kapitaÅ‚em obrotowym      169

4.4. ZarzÄ…dzanie kapitaÅ‚em obrotowym wzglÄ™dem miar rozwojowych przedsiÄ™biorstw      181

4.5. Analiza wybranych determinant kapitaÅ‚u obrotowego       201

4.5.1. Ocena wydatków inwestycyjnych w kontekÅ›cie zarzÄ…dzania kapitaÅ‚em obrotowym       203

4.5.2. Dywidendy na tle zarzÄ…dzania kapitaÅ‚em obrotowym             204

4.5.3. WpÅ‚yw wahaÅ„ na rynku walutowym na operowanie kapitaÅ‚em obrotowym     205

4.5.4. Zmiany w zarzÄ…dach i akcjonariacie a zarzÄ…dzanie kapitaÅ‚em obrotowym spóÅ‚ek             207

4.6. ZarzÄ…dzanie kapitaÅ‚em obrotowym w Å›wietle realizacji gÅ‚ównych celów finansowych spóÅ‚ek    209

 

ZakoÅ„czenie         213

Bibliografia           217

Spis tabel, wykresów, schematów   231

Dodaj do koszyka Taktyki i strategie zarządzania kapitałem obrotowym w finansowaniu przedsiębiorstw

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.