reklama - zainteresowany?

Tajniki warsztatu legendarnego copywritera - Onepress

Tajniki warsztatu legendarnego copywritera
Autor: Claude Hopkins
ISBN: 978-83-7701-288-8
stron: 224, okładka: miękka
Data wydania: 2011-10-18
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 26,17 zł (poprzednio: 34,89 zł)
Oszczędzasz: 25% (-8,72 zł)

Dodaj do koszyka Tajniki warsztatu legendarnego copywritera

Tagi: Marketing

GdybyÅ›my o każdej wydanej książce mówili, że jest najlepsza, to nikt by nam nie uwierzyÅ‚. Czasem jednak zdarzajÄ… siÄ™ takie publikacje, że po prostu TRZEBA TO POWIEDZIEĆ

Legendarne zasady
tworzenia skutecznych tekstów sprzedażowych i reklam

Znasz takie powiedzenie: PoÅ‚owa pieniÄ™dzy wydanych na reklamÄ™ jest zmarnowana, tylko nigdy nie wiadomo która? To zapomnij o nim natychmiast!
 

NadszedÅ‚ czas, kiedy reklama w niektórych rÄ™kach uzyskaÅ‚a status nauki. Opiera siÄ™ na staÅ‚ych zasadach i jest w miarÄ™ Å›cisÅ‚a. Przyczyny i skutki zostaÅ‚y zanalizowane na tyle, że dajÄ… siÄ™ dobrze rozumieć. Udowodniono i ustalono wÅ‚aÅ›ciwe metody dziaÅ‚ania. Wiemy teraz, co jest najskuteczniejsze, i dziaÅ‚amy na podstawie tych praw.

Reklama, która niegdyÅ› byÅ‚a hazardem, staÅ‚a siÄ™ w ten sposób, pod kompetentnym kierownictwem, jednym z najbezpieczniejszych przedsiÄ™wzięć biznesowych. Z caÅ‚Ä… pewnoÅ›ciÄ… żadne inne przedsiÄ™wziÄ™cie o porównywalnych możliwoÅ›ciach nie zawiera w sobie tak maÅ‚o ryzyka.

Claude Hopkins

Dlaczego zacytowaÅ‚em pierwsze akapity książki legendarnego copywritera, jakim byÅ‚ Claude Hopkins? Z dwóch powodów:

  • ChciaÅ‚bym zwrócić TwojÄ… uwagÄ™ na jednego z najbardziej niezwykÅ‚ych ludzi reklamy. OsiÄ…gnÄ…Å‚ w tej dziedzinie niebywaÅ‚Ä… skuteczność i sukces finansowy i jeÅ›li zechcesz, może CiÄ™ dziÅ› wprowadzić w ten niezwykÅ‚y Å›wiat. To, czego siÄ™ od niego możesz nauczyć, POMOÅ»E CI w każdym biznesie, za jaki kiedykolwiek zechcesz siÄ™ wziąć.
  • Ponieważ ten tekst jest poÅ›wiÄ™cony książce o reklamie, zależaÅ‚o mi na tym, by pokazać Ci, że masz przed sobÄ… coÅ› niezwykÅ‚ego, co rzuca wyzwanie wszystkiemu, co kiedykolwiek napisano na temat skutecznej reklamy.

Miał być duchownym, a stał się...
legendÄ… copywritingu

Claude Hopkins pochodził z pastorskiej rodziny. Jego ojciec był zatwardziałym baptystą, matka szkocką prezbiterianką. W wieku lat siedemnastu został kaznodzieją i do pewnego momentu był przekonany, że zostanie duchownym. Jednak określone wydarzenia sprawiły, że jego los związał się z reklamą.

SwojÄ… karierÄ™ w reklamie rozpoczÄ…Å‚ od pracy w Fabryce Froterek do Dywanów Bissella, jako mÅ‚odszy ksiÄ™gowy, za 40 dolarów miesiÄ™cznie. Pewnego dnia zaproponowaÅ‚, że stworzy reklamÄ™ skuteczniejszÄ… niż najwiÄ™kszy autorytet w tamtym okresie John Powers, który byÅ‚ wÅ‚aÅ›nie u szczytu swej sÅ‚awy.

Hopkinsa poczÄ…tkowo wyÅ›miano, ale po jego namowach pozwolono mu spróbować. Przez nastÄ™pne dwie noce nie zmrużyÅ‚ oka. Trzeciego dnia przedstawiÅ‚ broszurÄ™, która sprawiÅ‚a, że wszyscy zadecydowali wypróbować jego pomysÅ‚.

RozesÅ‚aÅ‚ jakieÅ› 5000 listów.

DostaÅ‚ w odpowiedzi 1000 zamówieÅ„

Nikt do tej pory tak nie sprzedawaÅ‚! To byÅ‚y narodziny nowej idei, która
doprowadziÅ‚a go do pozostawienia za sobÄ… dziedziny wydatków i rozpoczÄ™cia kariery copywritera.

Przez pierwsze lata swojej kariery reklamował tylko froterki. Przyszedł jednak czas na zmiany i zaczął pracować dla znacznie większej firmy z większym asortymentem. Dla Hopkinsa oznaczało to, że może rozwijać swoje pomysły
w nowych branżach.

Najciekawsze jest to, że jego sukces opieraÅ‚ siÄ™ na pierwszych pomysÅ‚ach z Fabryki Froterek do Dywanów Bissella. Nie byÅ‚o mu Å‚atwo w nowej firmie, ale siÄ™ sprawdziÅ‚. I to jak! Oto jego opis przeÅ‚omowego momentu w jego karierze:

W ciÄ…gu tygodnia sprzedaÅ‚em wiÄ™cej Cotosuet niż szeÅ›ciu sprzedawców przez sześć tygodni. Ani jeden kupujÄ…cy nie skarżyÅ‚ siÄ™ w sprawie ceny. Pan Swift przysÅ‚aÅ‚ mi telegram, żebym wywaliÅ‚ z roboty wszystkich pracujÄ…cych w Chicago, ale poprosiÅ‚em, żeby poczekaÅ‚, aż wrócÄ™ i wyjaÅ›niÄ™ mu swoje metody.

Claude Hopkins "Tajniki warsztatu legendarnego copywritera"

Ratował upadające biznesy

Kariera Hopkinsa nabierała tempa. Był angażowany w coraz to nowe przedsięwzięcia. Jego pasją było ratowanie firm przed upadkiem. Wkraczał tam, gdzie wszyscy inni rozkładali ręce. I wygrywał. Przykładem takiej firmy była Liquozone. Tak opisuje swoje działania:

DoÅ‚Ä…czyÅ‚em do Liquozone w lutym. Nie mieliÅ›my żadnych pieniÄ™dzy, tyle tylko żeby zapÅ‚acić za wynajem. W naszym pierwszym roku fiskalnym, zaczynajÄ…c od 1 lipca, nasze dochody netto wyniosÅ‚y 1 800 000 dolarów. W nastÄ™pnym roku dokonaliÅ›my inwazji na EuropÄ™. ZaÅ‚ożyliÅ›my biuro w Londynie, gdzie zatrudniliÅ›my 306 osób. ZbudowaliÅ›my fabrykÄ™ we Francji i wyposażyliÅ›my jedno z najpiÄ™kniejszych biur w Paryżu. Po dwóch latach reklamowaliÅ›my siÄ™ w siedemnastu jÄ™zykach i sprzedawaliÅ›my Liquozone w prawie wszystkich krajach Å›wiata.

Claude Hopkins "Tajniki warsztatu legendarnego copywritera"

Claude Hopkins stał się Legendą. Czego by się nie dotknął, jego reklamy odnosiły niesamowity sukces.

SprzedawaÅ‚ za pomocÄ… zabójczych reklam miÄ™dzy innymi: tÅ‚uszcz spożywczy, syrop na kaszel, preparaty odżywcze, lek na reumatyzm, piwo, buty, inkubatory do wylÄ™gu kurczÄ…t, lodówki, sekretarzyki, pÅ‚yn antybakteryjny, wieprzowinÄ™ z fasolÄ…, skondensowane mleko, samochody, opony, mydÅ‚o, krem do golenia, pÅ‚atki Å›niadaniowe, owsiankÄ™, pastÄ™ do zÄ™bów, którÄ… uważaÅ‚ za swój najwiÄ™kszy sukces.

Dlaczego piszÄ™ tyle o autorze,
zamiast o jego książce?

Ten czÅ‚owiek żyÅ‚ reklamÄ…. ZajmowaÅ‚ siÄ™ niÄ… 35 lat, choć on sam twierdziÅ‚, że dwa razy dÅ‚użej, dlatego że pracowaÅ‚ dwa razy wiÄ™cej niż ktokolwiek inny i temu przypisywaÅ‚ swój sukces. Nie talentowi, nie szczególnym zdolnoÅ›ciom, lecz ciężkiej pracy nad reklamÄ….
Jego przesłanie jest proste:

Każdy może osiągnąć ogromny sukces za pomocą reklam

Bo kluczem zawsze jest człowiek

Zobacz, co on o tym napisał:

Inni nadal bÄ™dÄ… twierdzić: Ja nie mam takich możliwoÅ›ci. Mój produkt nie jest taki jak tamten. OczywiÅ›cie, że nie jest, ale wedÅ‚ug wszelkiego prawdopodobieÅ„stwa oferuje tysiÄ…c korzyÅ›ci. Nie ma czÅ‚owieka, który zajmowaÅ‚by siÄ™ towarem trudniejszym do sprzedania niż w tamtych czasach byÅ‚y froterki do dywanów. Nie obchodzi mnie, co by to nie byÅ‚o. Normalne reklamowanie produktu byÅ‚o niemożliwe. Froterka wytrzymywaÅ‚a dziesięć lat. Zysk na jednej wynosiÅ‚ okoÅ‚o dolara. Nikt nigdy nie wynalazÅ‚ dochodowego sposobu reklamowania z zyskiem artykuÅ‚u tej klasy.

Å»aden mÅ‚ody czÅ‚owiek nie znajduje siÄ™ na polu, gdzie jest mniej możliwoÅ›ci rozwoju. Każdy w banku, w biurze tartaku, w koncernie opon albo w sklepie spożywczym ma dużo wiÄ™cej możliwoÅ›ci niż miaÅ‚em ja. Jedyna różnica leży w sposobie postrzegania Å›wiata.

Claude Hopkins "Tajniki warsztatu legendarnego copywritera"

Zasady dla każdego

Wiesz, nawet jeÅ›li nie chcesz nauczyć siÄ™ tworzyć reklamy, to warto poznać sposób widzenia Å›wiata, jaki reprezentowaÅ‚ Claude Hopkins. Jego historia otwiera oczy na sposób prowadzenia biznesu, opartego na sprzedaży.

DziÄ™ki swojej ciężkiej pracy Hopkins popeÅ‚niÅ‚ wiÄ™cej bÅ‚Ä™dów reklamowych niż ktokolwiek inny. Szybko siÄ™ uczyÅ‚, co siÄ™ sprawdza, a co nie. Każdego miesiÄ…ca przeprowadzaÅ‚ SETKI TESTÓW skutecznoÅ›ci nowych pomysÅ‚ów. I dlatego mógÅ‚ później napisać:
 

ZarobiÅ‚em na Pepsodencie milion dolarów na propozycji, której poczÄ…tkowo nie chciaÅ‚em przyjąć. A staÅ‚o siÄ™ tak dlatego, że dziÄ™ki niezliczonym testom nauczyÅ‚em siÄ™ prawdy o ludzkiej psychologii. A jakaż to nauka? Taka, że nikt z nas nie może sobie pozwolić, aby polegać na osÄ…dach i doÅ›wiadczeniu. Musimy macać drogÄ™ przed sobÄ…. Nowe problemy wymagajÄ… nowych doÅ›wiadczeÅ„. Musimy przetestować nasze przedsiÄ™wziÄ™cia w sposób najbardziej dokÅ‚adny z możliwych. Dostrzegać nasze bÅ‚Ä™dy i poprawiać je.

Claude Hopkins "Tajniki warsztatu legendarnego copywritera"

Wszystkie swoje doÅ›wiadczenia z reklamÄ… Claude Hopkins opisaÅ‚ w książce My Life In Advertising, którÄ… wydaliÅ›my wÅ‚aÅ›nie pod tytuÅ‚em:

 Tajniki warsztatu legendarnego copywritera.
Jak nauczyłem się tworzyć najskuteczniejsze na świecie reklamy?

Ta książka jest mniej popularna niż legendarna Scientific Advertising. Tym gorzej dla osób, które jej nie znajÄ…. Dlaczego? Bo dokÅ‚adnie opisuje ona, w jaki sposób Hopkins doszedÅ‚ do tak ogromnego sukcesu w reklamie.
Ujawnia kulisy powstawania jego najlepszych reklam i daje rozbudowane przykłady zastosowania zasad, jakie opisał w swojej pierwszej książce.
JeÅ›li znasz już Scientific Advertising, to ta książka otworzy Ci oczy na zasady Hopkinsa i doznasz gÅ‚Ä™bokiego oÅ›wiecenia, które zostanie z TobÄ… na zawsze. A jeÅ›li nie znasz?
Nie bÄ™dÄ™ siÄ™ siliÅ‚ na niezwykÅ‚e opisy zawartoÅ›ci tej książki. Hopkinsowi by siÄ™ to nie spodobaÅ‚o, bo w swoich reklamach nie stosowaÅ‚ żadnych tanich trików. Zamiast tego za chwilÄ™ zÅ‚ożę Ci wyjÄ…tkowÄ… propozycjÄ™.
Zanim jednak to zrobiÄ™, podam Ci tytuÅ‚y rozdziaÅ‚ów, by dać Ci przedsmak tego, czego możesz siÄ™ spodziewać po tej publikacji. JeÅ›li masz jakieÅ› wÄ…tpliwoÅ›ci, to nie martw siÄ™, na obie książki masz gwarancjÄ™ satysfakcji. To znaczy, że możesz je zwrócić, gdyby okazaÅ‚o siÄ™, że CiÄ™ nie zachwyciÅ‚y. Możesz wiÄ™c je brać w ciemno.

Dodaj do koszyka Tajniki warsztatu legendarnego copywritera

Spis treści

Tajniki warsztatu legendarnego copywritera -- spis treści

Przedmowa Rozdział I. Wczesne wpływy Rozdział 2. Lekcje reklamy i sprzedaży Rozdział 3. Mój start w biznesie Rozdział 4. Jak zacząłem pracę w reklamie Rozdział 5. Szersze wody Rozdział 6. Sprzedaż osobista Rozdział 7. Reklamy medyczne Rozdział 8. Moje doświadczenia z Liquozone Rozdział 9. Początek moich siedemnastu lat w agencji reklamowej Rozdział 10. Reklamy samochodów Rozdział 11. Reklamy opon Rozdział 12. Wczesna historia Palmolive Rozdział 13. Płatki śniadaniowe i owsianka Quakera Rozdział 14. Pepsodent Rozdział 15. Trochę doświadczeń ze sprzedażą wysyłkową Rozdział 16. Przyczyny sukcesu Rozdział 17. Reklamy naukowe Rozdział 18. Mój wielki błąd Rozdział 19. Parę spraw

Dodaj do koszyka Tajniki warsztatu legendarnego copywritera

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.