Szef w roli coacha. Jak coaching on the job pomaga pracownikom w samodzielnym znajdowaniu rozwiązań - Onepress
ISBN: 978-83-283-1262-3
stron: 256, okładka: twarda
Data wydania: 2015-09-14
Księgarnia: Onepress
Nakład wyczerpany
Z menedżera w coacha
MyÅ›lÄ… przewodniÄ… tej książki jest przekonanie, że podstawowym zadaniem coachingu on the job jest pomoc podopiecznemu w zrealizowaniu celu, który sam sobie wyznaczyÅ‚. GÅ‚Ä™boko wierzymy, że nasi pracownicy majÄ… lepszÄ… od nas, szefów, intuicjÄ™ co do tego, co powinni w sobie zmienić i nad czym pracować. RolÄ… coacha jest zatem jedynie motywowanie podopiecznych do podjÄ™cia tej zmiany i dyskretne ukierunkowanie ku odkrywanym w sobie rozwiÄ…zaniom. Tak rozumiany coaching stanie siÄ™ w najbliższych latach, jak sÄ…dzimy, kluczowÄ… umiejÄ™tnoÅ›ciÄ… wymaganÄ… od każdego odpowiedzialnego menedżera.Rozumiesz już, prawda? TwojÄ… rolÄ… jako coacha wÅ‚asnych pracowników nie jest przekonanie ich do swojego zdania. Nie chodzi o narzucenie im Twojego sposobu myÅ›lenia. TwojÄ… rolÄ… jest... coaching, czyli nienachalne wspomaganie ich na drodze do samorozwoju. Po co masz poÅ›wiÄ™cać na to swój czas? Ponieważ to jedyna sÅ‚uszna metoda zbudowania skutecznego zespoÅ‚u, rozumianego jako grupa samodzielnych ludzi, potrafiÄ…cych wspóÅ‚pracować ze sobÄ…. Takich, którzy stanÄ… siÄ™ dla Ciebie wsparciem. Z niniejszej książki dowiesz siÄ™ tego, co Ty, polski szef, powinieneÅ› wiedzieć o wspomaganiu rozwoju swoich pracowników. Trzymasz w rÄ™ku przewodnik coacha on the job. Studiuj go uważnie i stosuj zawarte w nim rady, techniki i metody, a zagwarantujesz rozwój. Swoim pracownikom i sobie samemu.
Bo kto jest przewodnikiem, ten wiedzie także sam siebie...
Robert Zych — absolwent WydziaÅ‚u Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Zasad sprzedaży uczyÅ‚ siÄ™ w firmie Warszawa Coca-Cola Bottlers. Od 1997 roku prowadzi firmÄ™ szkoleniowÄ… Kontrakt OSH razem ze swoimi mentorami i nauczycielami Jerzym Gutem i Wojciechem Hamanem. Jest autorem książek Gen sprzedawcy oraz Lider sprzedaży. Od ponad 20 lat pracuje jako trener sprzedaży. SzkoliÅ‚ w Polsce firmy z listy 100 najwiÄ™kszych. Specjalizuje siÄ™ w szkoleniach ze sprzedaży dla handlowców i szefów zespoÅ‚ów, pomaga sprzedawcom w aktywnym pozyskiwaniu klientów poprzez coaching i naukÄ™ w miejscu pracy. Odpowiada także za sprzedaż w swojej firmie szkoleniowej i codziennie zdobywa nowe, praktyczne doÅ›wiadczenia. WiÄ™cej o autorze na www.kontraktosh.pl.
Wojciech Badura — urodzony w 1967 trener, coach niezrzeszony i okazjonalnie wykÅ‚adowca na wyższej uczelni. Prywatnie wielki pasjonat gór, narciarstwa pozatrasowego i biegów ultramaratoÅ„skich. SwojÄ… przygodÄ™ z coachingiem rozpoczÄ…Å‚ na poczÄ…tku lat dziewięćdziesiÄ…tych ubiegÅ‚ego wieku. PracujÄ…c w zagranicznej korporacji, próbowaÅ‚ pionierskimi metodami przeszczepić na grunt polski zaÅ‚ożenia tej metody pracy z ludźmi. DziaÅ‚ania te nie zawsze spotykaÅ‚y siÄ™ z aprobatÄ… jego podopiecznych, choć niewÄ…tpliwie przyczyniÅ‚y siÄ™ do pogÅ‚Ä™bionej analizy coachingu jako zjawiska praktycznego i możliwego do zastosowania w każdej organizacji. Nie trzymajÄ…c siÄ™ kurczowo żadnej z doktryn, swoje upodobanie do relacji coachingowych kontynuuje z powodzeniem do dzisiaj w grupie szkoleniowej Kontrakt OSH. Pomaga swoim klientom w doskonaleniu umiejÄ™tnoÅ›ci handlowych, menedżerskich i trenerskich, zresztÄ… nie tylko za pomocÄ… coachingu. Jest zwolennikiem rzadko podejmowanej w mediach koncepcji pracy coachingowej z dziećmi i entuzjastÄ… tego typu podejÅ›cia do najmÅ‚odszych.
Zobacz także:
- Insight. Droga do mentalnej dojrzałości 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
- 77 historii, które mogą dać Ci kopa w życiu i biznesie 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Budowanie zaangażowania, czyli jak motywować pracowników i rozwijać ich potencjał. Wydanie II 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Psychologia szefa 2. Coaching narzędziowy 46,07 zł, (12,90 zł -72%)
- Silny bez krzywdy. Jak zbudowa 44,48 zł, (12,90 zł -71%)
Spis treści
Szef w roli coacha. Jak coaching on the job pomaga pracownikom w samodzielnym znajdowaniu rozwiązań -- spis treści
Podziękowania (8)
Przedmowa (9)
Wstęp (13)
Rozdział 1. Coaching on the job jest prosty! Jak możesz rozwijać swoich podopiecznych w pracy? (17)
- Coaching i pojęcia pokrewne (20)
- Podsumowanie (46)
Rozdział 2. Zyski i straty z prowadzenia coachingu Dlaczego warto stosować coaching on the job? (47)
- Coaching nie jest złotym środkiem na wszystko (48)
- Skutki zaniechania stosowania coachingu w pracy z podwładnymi (50)
- Coaching dla nowo zatrudnionych (53)
- Åšlepe trzymanie siÄ™ standardów może być zgubne dla firmy (55)
- Coaching buduje w pracownikach poczucie odpowiedzialności i samodzielności (60)
- Skutki braku informacji zwrotnych (61)
- Coaching w sprzedaży doradczej (63)
- Negatywne konsekwencje krytycznych i bolesnych ocen w relacji szef - pracownik (65)
- Przygotowanie zespołu do zmian na podstawie coachingu on the job (66)
- Podsumowanie (69)
Rozdział 3. Przygotowanie do rozpoczęcia sesji coachingowych Jak zwiększyć szanse na skuteczne poprowadzenie coachingu narzędziowego? (71)
- Przygotowanie coacha (72)
- Pomiar efektywności procesu coachingowego (74)
- Szef coach uzupełnia swoją wiedzę i umiejętności (75)
- Szef coach przygotowuje siÄ™ do pierwszych rozmów coachingowych (77)
- Szef coach przekazuje zespoÅ‚owi i poszczególnym podwÅ‚adnym decyzjÄ™ o wspólnej pracy metodÄ… coachingowÄ… (79)
- Zapowiedź coachingu (80)
- Szef coach a szef egzekutor (84)
- Indywidualny kontrakt z pracownikiem przed rozpoczęciem procesu coachingu narzędziowego (87)
- Specyficzne ustalenia przed konkretnÄ… sesjÄ… coachingowÄ… (kryteria SMART) (90)
- Spotkanie coacha i podopiecznego bezpoÅ›rednio przed pierwszÄ… wspólnÄ… pracÄ… (98)
- Podsumowanie (100)
Rozdział 4. Coach w trakcie prowadzenia obserwacji Jak umiejętnie towarzyszyć podopiecznemu w coachingu on the job? (103)
- Pułapki czyhające na coacha w trakcie obserwowania pracy podopiecznego (103)
- Nasze rekomendacje i narzędzia do prowadzenia obserwacji w trakcie sesji coachingowej (117)
- Lista przykładowych kategorii coachingowych (dotyczących umiejętności sprzedażowych) (128)
- Podsumowanie (130)
RozdziaÅ‚ 5. Coach mówi podczas sesji Jak prowokować podopiecznego do przemyÅ›leÅ„? (131)
- Typowe obawy szefów zaczynajÄ…cych pracÄ™ w roli coacha (132)
- Kiedy coaching odgrywa swojÄ… rolÄ™? (149)
- Coach skłania podopiecznego do refleksji i zadaje tzw. pierwsze pytanie (153)
- Szef coach w pułapce swoich przekonań (155)
- Analiza punktu widzenia podopiecznego (158)
- Jakie własne umiejętności coach powinien rozwijać na tym etapie coachingu narzędziowego? (159)
- Diagnoza odpowiedzialności podopiecznego (161)
- Coach korzysta z informacji zwrotnej jako inspiracji do rozwoju podopiecznego (163)
- Coach kończy rozmowę i przechodzi do działania (166)
- Podsumowanie (167)
Rozdział 6. Coach działa Jak wybrać obszar do rozwoju i przygotować pomysły do treningu z podopiecznym? (169)
- Niedosyt odczuwany przez podopiecznego (169)
- Zagrożenia podczas wyboru obszaru do rozwoju oraz przygotowywania listy nowych pomysÅ‚ów/rozwiÄ…zaÅ„ (170)
- Nasze rekomendacje odnoÅ›nie do wspólnego wybierania obszaru do rozwoju (182)
- Generowanie nowych pomysÅ‚ów (187)
- Zadowolony podopieczny to sukces coacha (188)
- Podsumowanie (189)
Rozdział 7. Coach rozwija umiejętności podopiecznego poprzez trening Jak uczyć podopiecznego nowych umiejętności w pracy? (191)
- Pułapki w budowaniu sytuacji treningowej (192)
- Podsumowanie (205)
Rozdział 8. Szef w roli coacha ("ściąga") Jak rozwijać swoich podopiecznych metodą coachingu narzędziowego? (207)
- Przygotowanie szefa do wprowadzenia coachingu narzędziowego w zespole (207)
- Wystąpienie przed zespołem (208)
- Struktura coachingu narzędziowego - podsumowanie (210)
- Trudne sytuacje w pracy szefa coacha - najlepsze praktyki polskich szefów (216)
Zakończenie (221)
SÅ‚owniczek terminów stosowanych w coachingu on the job (225)
Bibliografia (231)