reklama - zainteresowany?

Strategie przedsiębiorstw handlu elektronicznego - Onepress

Strategie przedsiębiorstw handlu elektronicznego
ebook
Autor: Jan Michalewski
ISBN: 978-83-958889-0-8
stron: 103, Format: ebook
Data wydania: 2020-09-15
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 24,00 zł

Dodaj do koszyka Strategie przedsiębiorstw handlu elektronicznego

Tagi: E-biznes | Zarządzanie

W ostatnich latach obserwujemy intensywny rozwój sektora e-commerce. Branża ta rośnie dynamicznie, ale też bardzo intensywnie się zmienia, co stanowi duże wyzwanie dla konkurujących w niej przedsiębiorstw. Publikacja ta pozwala spojrzeć na strategie przedsiębiorstw handlu elektronicznego z perspektywy szkoły zasobowej. Celem tej publikacji jest:

  • pokazanie czytelnikowi kontekstu, w jakim rozwija się handel internetowy;
  • przybliżenie głównych elementów wpływających na dynamikę rozwoju branży e‑commerce;
  • przybliżenie relacji i zależności, jakie zachodzą między modelami biznesu handlu internetowego a metodami generowania wartości i ich implikacji dla budowania kompetencji i strategii;
  • zrozumienie optymalnych strategii firm sektora handlu internetowego oraz mechanizmów ich tworzenia w oparciu o podejście szkoły zasobowej.

Rozważania teoretyczne dotyczące strategii i modeli biznesowych poparte zostały przykładami praktycznymi oraz studium przypadku przedsiębiorstwa Amazon jednej z największych i najbardziej innowacyjnych firm sektora.

Dodaj do koszyka Strategie przedsiębiorstw handlu elektronicznego

 

Osoby które kupowały "Strategie przedsiębiorstw handlu elektronicznego", wybierały także:

  • Mastering Blockchain. Second edition
  • 52 inspiruj
  • 52 inspiruj
  • Building Blockchain Projects
  • Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi

Dodaj do koszyka Strategie przedsiębiorstw handlu elektronicznego

Spis treści

Strategie przedsiębiorstw handlu elektronicznego eBook -- spis treści

Wstęp………………………………………………………………………………………….……..4

Rozdział 1. Sektor handlu elektronicznego ………………………...………………………………6

1.1. Handel elektroniczny jako sektor we wczesnej fazie rozwoju …………………………………6

1.2. Handel elektroniczny jako sektor technologiczny……………………………………………...10

1.3. Modele biznesowe handlu elektronicznego……...……………………………………………..15

1.3.1. Definicje i klasyfikacje modeli biznesowych………………………………………………...16

1.3.2. Ewolucja modeli biznesowych w firmach internetowych……………………………………24

Rozdział 2. Tworzenie wartości w handlu internetowym…………………………………………...28

2.1. Łańcuch, warsztat i sieć wartości………………………………………………………………29

2.2. Efektywność a tworzenie wartości……………………………………………………………..34

2.3. Komplementarność a tworzenie wartości………………………………………………………36

2.4. Zamknięcie a tworzenie wartości………………………………………………………………38

2.5. Innowacyjność a tworzenie wartości…………………………………………………………...40

2.5.1. Transformacja produktu i rynku……………………………………………………………...40

2.5.2. Transformacja procesów biznesowych……………………………………………………….42

2.5.3. Transformacja sektora………………………………………………………………………..46

Rozdział 3. Istota strategii w ujęciu zasobowym………………………………………………… ..49

3.1. Podstawy ujęcia zasobowego strategii…………………………………………………………51

3.2. Ujęcie zasobowe strategii – perspektywa statyczna…………………………………………...54

3.2.1. Zasoby organizacji…………………………………………………………………………...54

3.2.2. Umiejętności i kompetencje organizacji……………………………………………………..57

3.3. Ujęcie zasobowe strategii – perspektywa dynamiczna………………………………………...64

Rozdział 4. Zasobowe strategie przedsiębiorstw handlu elektro­nicznego………………………….69

4.1. Model kluczowych kompetencji przedsiębiorstw handlu elektronicznego…………………….69

4.2. Studium przypadku – firma Amazon…………………………………………………………...70

4.2.1. Rys historyczny………………………………………………………………………………70

4.2.2. Ewolucja wizji strategicznej………………………………………………………………….72

4.3. Strategia Amazona – perspektywa statyczna…………………………………………………...76

4.3.1. Budowanie oferty…………………………………………………………………………….77

4.3.2. Budowanie doświadczenia użytkownika……………………………………………………..81

4.3.3. Budowanie sieci użytkownika………………………………………………………………..86

4.4. Strategia Amazona – perspektywa dynamiczna………………………………………………..90

4.5. Podsumowanie………………………………………………………………………………….91

Zakończenie…………………………………………………………………………………………94

Literatura……………………………………………………………………………………………95

Spis tabel…………………………………………………………………………………………..102

Spis wykresów……………………………………………………………………………………..102

Spis schematów……………………………………………………………………………………103

Dodaj do koszyka Strategie przedsiębiorstw handlu elektronicznego

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.