Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Studia przypadków - Onepress

ISBN: 978-83-8088-992-7
stron: 180, Format: ebook
Data wydania: 2018-07-20
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 17,45 zł
W publikacji przedstawiono dwanaście studiów przypadków, opisujących działania wybranych przedsiębiorstw z różnych branż w ramach ich marketingowej strategii internacjonalizacji. Autorzy omówili problemy strategii marketing-mix na rynkach zagranicznych, tj. doboru instrumentów marketingowych, ich wzajemnych relacji i roli orientacji internacjonalizacyjnej w strategii marketingowej. Ze względu na różnorodność przedsiębiorstw poddanych badaniom uwzględniono także specyfikę marketingu małych i średnich firm na rynkach zagranicznych.
Książka jest adresowana przede wszystkim do menedżerów przedsiębiorstw oraz studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania. Dzięki niej można poszerzyć wiedzę na temat realizowanych przez polskie firmy strategii internacjonalizacji i marketingu na rynkach zagranicznych.
Studium przypadku (case study) jest jedną z metod badań jakościowych, bardzo pomocną przy rozwiązywaniu problemów z zakresu zarządzania. To szczegółowy opis zazwyczaj rzeczywistego zjawiska gospodarczego, np. organizacji, procesu zarządzania, jego elementów lub otoczenia organizacji, w celu sformułowania wniosków o przyczynach i rezultatach jego przebiegu. Stosuje się ją na uczelniach wyższych jako metodę edukacji menedżerskiej, szczególnie w odniesieniu do nauczania marketingu, ponieważ pozwala skonfrontować wiedzę studentów z praktyką funkcjonowania przedsiębiorstw oraz kształtuje umiejętności analityczne i decyzyjne.
Osoby które kupowały "Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Studia przypadków", wybierały także:
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Zen Steve'a Jobsa 29,67 zł, (8,90 zł -70%)
Spis treści
Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Studia przypadków eBook -- spis treści
Wstęp 9
1. Strategie obecności przedsiębiorstwa na rynku zagranicznym – etapy, treść i rodzaje 11
-
- Badania rynków zagranicznych 12
- Określenie celów działania na rynku zagranicznym 17
- Określenie narzędzi marketingowych przedsiębiorstwa i formułowanie strategii marketing‑mix 18
- Realizacja strategii i kontrola 22
- Rodzaje strategii marketingowych na rynkach zagranicznych 23
2. Strategie marketing‑mix na rynkach zagranicznych 31
-
- Polityka produktu na rynkach zagranicznych 31
- Polityka cenowa na rynku zagranicznym 38
- Ustalanie ceny w działalności eksportowej 39
- Formy płatności w transakcjach zagranicznych 42
- Polityka cenowa w rozwiniętych formach internacjonalizacji 45
- Polityka dystrybucji na rynku zagranicznym 48
- Polityka promocji przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym 56
- Etapy strategii promocji na rynku międzynarodowym 57
- Rodzaje działań promocyjnych 61
- Marketing‑mix a orientacja internacjonalizacyjna przedsiębiorstw 63
- Specyfika marketingu małych i średnich firm na rynkach zagranicznych 65
- Badania marketingowe rynków zagranicznych na użytek firm sektora MSP 67
- Podstawowe rodzaje strategii marketingowych małych i średnich firm na rynkach zagranicznych 69
- Organizacja działalności marketingowej MSP na rynkach zagranicznych 72
3. Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych – wyniki badań wtórnych 75
-
- Formy działania przedsiębiorstw województwa łódzkiego na rynkach zagranicznych 75
- Strategie marketing‑mix polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych 77
- Badania marketingowe rynków zagranicznych i organizacja marketingu 78
- Rodzaje i treść strategii marketing‑mix polskich firm na rynkach zagranicznych 81
4. Strategie marketing‑mix przedsiębiorstw województwa łódzkiego na rynkach zagranicznych. Studia przypadków 87
-
- Charakterystyka założeń badawczych 87
- Studia przypadków 90
- Przedsiębiorstwo z branży ogrodniczej Everlasting Flowers 93
- Przedsiębiorstwo z branży odzieżowej 97
- Przedsiębiorstwo odzieżowe i sklep internetowy z odzieżą oraz tekstyliami 106
- Producent w branży instalacyjno‑grzewczej 113
- Producent obudów plastikowych dla wyrobów elektronicznych 120
- Producent sprężarek do klimatyzacji pojazdów 128
- Producent wstążek i dodatków do kwiatów 135
- Producent komponentów plastikowych i metalowych do aparatury elektrycznej 140
- Przedsiębiorstwo handlowe z branży motoryzacyjnej 147
- Producent oprogramowania komputerowego dla przedsiębiorstw 152
- Producent taśm i etykiet odzieżowych 157
- Producent odlewów ze stopów aluminium 164
Podsumowanie 173
Bibliografia 177