reklama - zainteresowany?

Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Studia przypadków - Onepress

Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Studia przypadków
ebook
Autor: Wojciech Grzegorczyk, Kamila Szymańska
ISBN: 978-83-8088-992-7
stron: 180, Format: ebook
Data wydania: 2018-07-20
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 17,45 zł

Dodaj do koszyka Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Studia przypadków

Tagi: Marketing | Zarządzanie

W publikacji przedstawiono dwanaście studiów przypadków, opisujących działania wybranych przedsiębiorstw z różnych branż w ramach ich marketingowej strategii internacjonalizacji. Autorzy omówili problemy strategii marketing-mix na rynkach zagranicznych, tj. doboru instrumentów marketingowych, ich wzajemnych relacji i roli orientacji internacjonalizacyjnej w strategii marketingowej. Ze względu na różnorodność przedsiębiorstw poddanych badaniom uwzględniono także specyfikę marketingu małych i średnich firm na rynkach zagranicznych.

Książka jest adresowana przede wszystkim do menedżerów przedsiębiorstw oraz studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania. Dzięki niej można poszerzyć wiedzę na temat realizowanych przez polskie firmy strategii internacjonalizacji i marketingu na rynkach zagranicznych.

Studium przypadku (case study) jest jedną z metod badań jakościowych, bardzo pomocną przy rozwiązywaniu problemów z zakresu zarządzania. To szczegółowy opis zazwyczaj rzeczywistego zjawiska gospodarczego, np. organizacji, procesu zarządzania, jego elementów lub otoczenia organizacji, w celu sformułowania wniosków o przyczynach i rezultatach jego przebiegu. Stosuje się ją na uczelniach wyższych jako metodę edukacji menedżerskiej, szczególnie w odniesieniu do nauczania marketingu, ponieważ pozwala skonfrontować wiedzę studentów z praktyką funkcjonowania przedsiębiorstw oraz kształtuje umiejętności analityczne i decyzyjne.

Dodaj do koszyka Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Studia przypadków

 

Osoby które kupowały "Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Studia przypadków", wybierały także:

  • Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi
  • Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat
  • Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci
  • Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach
  • Zen Steve'a Jobsa

Dodaj do koszyka Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Studia przypadków

Spis treści

Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Studia przypadków eBook -- spis treści

Wstęp 9

 

1. Strategie obecności przedsiębiorstwa na rynku zagranicznym – etapy, treść i rodzaje 11

    1. Badania rynków zagranicznych 12
    2. Określenie celów działania na rynku zagranicznym 17
    3. Określenie narzędzi marketingowych przedsiębiorstwa i formułowanie strategii marketing‑mix 18
    4. Realizacja strategii i kontrola 22
    5. Rodzaje strategii marketingowych na rynkach zagranicznych 23

 

2. Strategie marketingmix na rynkach zagranicznych 31

    1. Polityka produktu na rynkach zagranicznych 31
    2. Polityka cenowa na rynku zagranicznym 38
      1. Ustalanie ceny w działalności eksportowej 39
      2. Formy płatności w transakcjach zagranicznych 42
      3. Polityka cenowa w rozwiniętych formach internacjonalizacji 45
    3. Polityka dystrybucji na rynku zagranicznym 48
    4. Polityka promocji przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym 56
      1. Etapy strategii promocji na rynku międzynarodowym 57
      2. Rodzaje działań promocyjnych 61
    5. Marketing‑mix a orientacja internacjonalizacyjna przedsiębiorstw 63
    6. Specyfika marketingu małych i średnich firm na rynkach zagranicznych 65
      1. Badania marketingowe rynków zagranicznych na użytek firm sektora MSP 67
      2. Podstawowe rodzaje strategii marketingowych małych i średnich firm na rynkach zagranicznych 69
      3. Organizacja działalności marketingowej MSP na rynkach zagranicznych 72

 

3. Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych – wyniki badań wtórnych 75

    1. Formy działania przedsiębiorstw województwa łódzkiego na rynkach zagranicznych 75
    2. Strategie marketing‑mix polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych 77
      1. Badania marketingowe rynków zagranicznych i organizacja marketingu 78
      2. Rodzaje i treść strategii marketing‑mix polskich firm na rynkach zagranicznych 81

 

4. Strategie marketingmix przedsiębiorstw województwa łódzkiego na rynkach zagranicznych. Studia przypadków 87

    1. Charakterystyka założeń badawczych 87
    2. Studia przypadków 90
      1. Przedsiębiorstwo z branży ogrodniczej Everlasting Flowers 93
      2. Przedsiębiorstwo z branży odzieżowej 97
      3. Przedsiębiorstwo odzieżowe i sklep internetowy z odzieżą oraz tekstyliami 106
      4. Producent w branży instalacyjno‑grzewczej 113
      5. Producent obudów plastikowych dla wyrobów elektronicznych 120
      6. Producent sprężarek do klimatyzacji pojazdów 128
      7. Producent wstążek i dodatków do kwiatów 135
      8. Producent komponentów plastikowych i metalowych do aparatury elektrycznej 140
      9. Przedsiębiorstwo handlowe z branży motoryzacyjnej 147
      10. Producent oprogramowania komputerowego dla przedsiębiorstw 152
      11. Producent taśm i etykiet odzieżowych 157
      12. Producent odlewów ze stopów aluminium 164

 

Podsumowanie 173

Bibliografia 177

Dodaj do koszyka Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Studia przypadków

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.