Strategie ekspansji polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne. Etapy i formy - Onepress
ISBN: 978-83-8142-547-6
stron: 208, Format: ebook
Data wydania: 2019-09-11
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 19,94 zł (poprzednio: 24,32 zł)
Oszczędzasz: 18% (-4,38 zł)
Publikacja dotyczy różnych strategii wejÅ›cia polskich przedsiÄ™biorstw na rynki zagraniczne. Autorzy przedstawili charakterystykÄ™ tego procesu ze szczególnym naciskiem na okreÅ›lenie motywów, metod oceny, wyboru rynków zagranicznych, form i kierunków geograficznych, a także dziaÅ‚aÅ„ marketingowych i efektów ekspansji zagranicznej firm. PodjÄ™te zagadnienia zaprezentowali na podstawie przeprowadzonych badaÅ„ literaturowych oraz pierwotnych na próbie polskich przedsiÄ™biorstw z różnych branż. W monografii znajduje siÄ™ też kilka studiów przypadków odnoszÄ…cych siÄ™ do internacjonalizacji polskich firm.
Osoby które kupowały "Strategie ekspansji polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne. Etapy i formy", wybierały także:
- Kapitalizm interesariuszy. Globalna gospodarka a post 67,42 zł, (20,90 zł -69%)
- Pieniądze płyną z duszy. Odzyskaj swoje wewnętrzne bogactwo 39,09 zł, (12,90 zł -67%)
- Zarabiaj na nieruchomościach. Praktyczny poradnik, jak kupić, wyremontować i wynająć mieszkanie 39,09 zł, (12,90 zł -67%)
- Blockchain i kryptowaluty. Kurs video. Zdecentralizowane finanse od podstaw 115,69 zł, (41,65 zł -64%)
- B 49,89 zł, (22,45 zł -55%)
Spis treści
Strategie ekspansji polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne. Etapy i formy eBook -- spis treści
Wstęp 9
1. Proces ekspansji przedsiębiorstw na rynki zagraniczne 11
-
- Czynniki i motywy ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw 11
- Mikroekonomiczne teorie internacjonalizacji 16
- Strategia wejścia na rynki zagraniczne i jej elementy 21
- Rodzaje strategii ekspansji przedsiębiorstw na rynki zagraniczne 21
- Znaczenie rynków zagranicznych w strategii firmy 24
- Ocena i wybór rynków zagranicznych 29
- Wybór formy ekspansji na rynki zagraniczne 31
- Specyfika procesu ekspansji na rynki zagraniczne małych i średnich przedsiębiorstw 48
2. Metody wyboru rynków zagranicznych i pomiar efektów ekspansji na te rynki 55
-
- ŹródÅ‚a informacji w procesie wejÅ›cia firmy na rynek zagraniczny 55
- Obszar prowadzonych badań i analiz na rynkach zagranicznych 61
- Metody selekcji i wyboru rynków zagranicznych 66
- Pomiar stopnia internacjonalizacji i jej efektów 73
3. Proces ekspansji firm na rynki zagraniczne – wyniki badaÅ„ wtórnych 81
-
- Charakterystyka założeń badawczych 81
- Formy ekspansji polskich firm na rynki zagraniczne – wyniki badaÅ„ wtórnych 86
- Działania eksportowe polskich przedsiębiorstw 89
- Wykorzystanie franchisingu na rynkach zagranicznych 96
- Inwestycje bezpośrednie polskich przedsiębiorstw 98
4. Proces ekspansji firm na rynki zagraniczne – wyniki badaÅ„ pierwotnych 103
-
- Charakterystyka badanych firm działających na rynkach zagranicznych 103
- Motywy internacjonalizacji przedsiÄ™biorstw województwa Å‚ódzkiego 112
- OkreÅ›lenie metod oceny i wyboru rynków zagranicznych jako celu ekspansji firm 124
- Formy ekspansji na rynki zagraniczne i ich proces 129
- Kierunki ekspansji i liczba rynków zagranicznych 134
- Działania marketingowe firm na rynkach zagranicznych 141
- Pomiar efektów ekspansji firm na rynki zagraniczne 156
5. Ekspansja polskich firm na rynki zagraniczne – studia przypadków 163
-
- Firma z branży kwiaciarsko‑ogrodniczej 163
- Charakterystyka firmy 163
- Działania na rynkach zagranicznych 165
- Strategia marketing‑mix firmy na rynkach zagranicznych 166
- Modele ekspansji i analiza efektywności działań za granicą 167
- Wnioski i rekomendacje 167
- Producent tworzyw sztucznych dla branży budowlanej 168
- Charakterystyka firmy 168
- Działalność na rynkach zagranicznych 169
- Motywy i cel działań na rynkach zagranicznych 170
- Modele ekspansji na rynki zagraniczne 171
- Strategia działalności na rynkach zagranicznych 172
- Analiza efektywności działań 173
- Wnioski i rekomendacje 174
- ZakÅ‚ad przetwórstwa owoców i warzyw 175
- Charakterystyka firmy 175
- Działalność na rynkach zagranicznych 176
- Motywy i cel podjęcia działań na rynkach zagranicznych 176
- Modele ekspansji na rynki zagraniczne 177
- Strategia działalności na rynkach zagranicznych 177
- Analiza efektywności działań 178
- Wnioski i rekomendacje 179
- Producent z branży napojów energetycznych 180
- Charakterystyka firmy 180
- Działalność na rynkach zagranicznych 181
- Motywy i cel podjęcia działań na rynkach zagranicznych 182
- Modele ekspansji na rynki zagraniczne 182
- Strategia działalności na rynkach zagranicznych 182
- Wnioski i rekomendacje 184
- Producent drzwi i oÅ›cieżnic – branża budowlana 184
- Charakterystyka firmy 184
- Działalność na rynkach zagranicznych 185
- Motywy i cel podjęcia działań na rynkach zagranicznych 186
- Modele ekspansji na rynki zagraniczne 186
- działalności na rynkach zagranicznych 186
- Analiza efektywności działań 187
- Wnioski i rekomendacje 188
- Producent wyposażenia placówek oÅ›wiatowych 188
- Firma z branży kwiaciarsko‑ogrodniczej 163
5.6.1. Charakterystyka firmy 188
5.6.2. Działalność na rynkach zagranicznych 189
5.6.3. Motywy i cel podjęcia się działań na rynkach zagranicznych) 190
5.6.4. Modele ekspansji na rynki zagraniczne 190
5.6.5. Strategia działalności na rynkach zagranicznych 190
5.6.6. Wnioski i rekomendacje 191
Podsumowanie 193
Bibliografia 197
Spis rysunków i tabel 205