reklama - zainteresowany?

Storytelling oparty na danych - Onepress

Storytelling oparty na danych
Autor: Micha
ISBN: 978-83-289-0696-9
okładka: mi
Księgarnia: Onepress

Książka będzie dostępna od sierpnia 2023

Spis treści

Storytelling oparty na danych -- spis treści

Wstęp

Rozdział 1. Co to jest storytelling oparty na danych i dlaczego przedsiębiorstwa go potrzebują?

  • 1.1. Geneza storytellingu
  • 1.2. Storytelling w biznesie
  • 1.3. Dlaczego potrzebujemy storytellingu opartego na danych?
  • 1.4. Czym jest storytelling oparty na danych?
  • 1.5. Jak konstruować opowieść?
  • 1.6. Jak formuÅ‚ować wnioski?
  • 1.7. Studium przypadku: trudnoÅ›ci finansowe Mailbox. Projekt opowieÅ›ci
  • 1.8. Podsumowanie

Rozdział 2. Jak zaprząc dane do pracy?

  • 2.1. Jak przygotować dane do analizy?
  • 2.2. Jakie sÄ… podstawowe techniki analizy danych?
  • 2.3. Jak analizować trendy?
  • 2.4. Jak znajdować zależnoÅ›ci?
  • 2.5. Jak znajdować anomalie w danych?
  • 2.6. Z jakich narzÄ™dzi korzystać?
    • 2.6.1. Kartka papieru
    • 2.6.2. Arkusze kalkulacyjne
    • 2.6.3. Programy statystyczne
    • 2.6.4. NarzÄ™dzia business intelligence / wizualizacji danych
    • 2.6.5. ChatGPT
  • 2.7. Podsumowanie

Rozdział 3. Analiza danych: studia przypadku

  • 3.1. Studium przypadku: produkcje filmowe. Analiza danych przy pomocy ChatGPT
  • 3.2. Studium przypadku: obsÅ‚uga klienta. Analiza sentymentu przy pomocy ChatGPT
  • 3.3. Studium przypadku: sprzedaż samochodów. Przygotowanie danych przy pomocy Power Query (Power BI)
  • 3.4. Studium przypadku: incydenty w systemie IT. Przygotowanie danych przy pomocy Power Query (Excel)
  • 3.5. Studium przypadku: sprzedaż samochodów. Analiza danych przy pomocy Power BI
  • 3.6. Studium przypadku: sprzedaż i reklamacje. Identyfikowanie anomalii w Power BI
  • 3.7. Studium przypadku: zamkniÄ™cie miesiÄ…ca. Analiza porównawcza w Power BI
  • 3.8. Studium przypadku: prognoza sprzedaży. Arkusz prognozy w Excelu
  • 3.9. Studium przypadku: analiza produktów. Tabela przestawna w Excelu
  • 3.10. Studium przypadku: Web scraping w Excelu, Arkuszach Google i w ChatGPT
  • 3.11. Podsumowanie

Rozdział 4. Jak stosować wizualizacje?

  • 4.1. Dlaczego stosujemy wizualizacje?
  • 4.2. Jak projektować wykresy?
  • 4.3. Czego unikać w projektowaniu wykresów?
  • 4.4. Jak projektować tabele?
  • 4.5. Jak posÅ‚ugiwać siÄ™ kolorem?
  • 4.6. Jak stosować tekst?
  • 4.7. Inne elementy wizualne
  • 4.8. Jak projektować slajdy?
  • 4.9. Podsumowanie

Rozdział 5. Jak budować opowieść?

  • 5.1. Studium przypadku: budowa opowieÅ›ci z ChatGPT
  • 5.2. Gdzie szukać pomysÅ‚u na opowieść?
  • 5.3. Czy potrzebujemy opowieÅ›ci?
  • 5.4. JakÄ… przyjąć strategiÄ™?
  • 5.5. Jak konstruować narracjÄ™ opowieÅ›ci?
  • 5.6. Inne koncepcje narracji
  • 5.7. Jak akcentować kluczowe momenty?
  • 5.8. Czy warto ubarwiać opowieść?
  • 5.9. Dlaczego opowieść dziaÅ‚a, a dlaczego nie?
  • 5.10. Data storytelling a data crafting
  • 5.11. Jak pisać rekomendacje?
  • 5.12. Podsumowanie

Rozdział 6. Jak przygotować raport?

  • 6.1. Cechy dobrego raportu
  • 6.2. Proces przygotowywania raportu
  • 6.3. Wybór formy wizualizacji
  • 6.4. Wybór rodzaju wykresu
  • 6.5. Projektowanie ukÅ‚adu caÅ‚ego raportu
  • 6.6. Studium przypadku: AIRMAX
  • 6.7. Podsumowanie

Rozdział 7. Od danych do opowieści: studia przypadku

  • 7.1. Studium przypadku 1: ZwiÄ™kszenie zaangażowania w projekty spoÅ‚eczne i ekologiczne
  • 7.2. Studium przypadku 2: Optymalizacja procesu produkcyjnego
  • 7.3. Studium przypadku 3: ZwiÄ™kszenie zaufania klientów banku
  • 7.4. Studium przypadku 4: Inicjatywa biznesowa
  • 7.5. Studium przypadku 5: Exposé menedżera
  • 7.6. Podsumowanie

Rozdział 8. Jak zaprojektować kokpit menedżerski?

  • 8.1. Rodzaje i zasady budowania kokpitów menedżerskich
  • 8.2. PrzeglÄ…d rynku narzÄ™dzi do budowania kokpitów menedżerskich
  • 8.3. Zastosowanie struktury narracyjnej w budowie kokpitu menedżerskiego
  • 8.4. Hierarchia wizualna i projektowanie ukÅ‚adu kokpitu
  • 8.5. Jakie wizualizacje sprawdzajÄ… siÄ™ w kokpitach menedżerskich?
  • 8.6. Wykorzystanie interaktywnoÅ›ci w kokpicie menedżerskim
  • 8.7. Komunikowanie siÄ™ z odbiorcami kokpitu
  • 8.8. Projektowanie kokpitów menedżerskich: kilka praktycznych porad na koniec
  • 8.9. Podsumowanie

Zakończenie

Bibliografia

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.