Stawka większa niż biznes - Onepress
ISBN: 9788301205881
stron: 256, Format: ebook
Data wydania: 2019-06-19
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 63,20 zł (poprzednio: 78,02 zł)
Oszczędzasz: 19% (-14,82 zł)
Prowadzenie firmy rodzinnej jest nie tylko wielką sztuką, ale też wielką szansą. Przedsiębiorstwa rodzinne mają ogromny wkład w tworzenie nowych miejsc pracy, w kształcenie zawodowe, wpływają na eksport i rozwój gospodarki narodowej. Są uosobieniem kapitalizmu z ludzką twarzą": opłacalnego ekonomicznie i odpowiedzialnego społecznie. Styk biznesu i rodziny prowadzi jednak do szczególnych zależności. Dlatego uwzględnienie interakcji zachodzących w przedsiębiorstwie podczas procesu budowy strategii i podejmowania bieżących decyzji może przyczynić się do uniknięcia klasycznych błędów zarządzania i osiągnięcia sukcesu ekonomicznego. Książka będzie inspiracją dla każdego właściciela firmy rodzinnej do doskonalenia tych kompetencji zarządczych, które pozwolą zwiększyć szansę długofalowego rozwoju przedsiębiorstwa. "Wartości, które od tysiącleci są przypisywane rodzinie, w tym m.in.: miłość, akceptacjo, empatia, szacunek, a także humor, stają się nieodłącznym elementem biznesu rodzinnego. Życzę, aby niezwykle wartościowa publikacja Petera Maya i Adrianny Lewandowskiej, zawierająca mnóstwo rad jak organizować firmy rodzinne, ogromnie znaczące dla gospodarki światowej, dotarta do jak najszerszego grona odbiorców." Kazimierz Wierzbicki, założyciel i właściciel Grupy Trefl "Doskonała pozycja nie tylko dla właścicieli firm rodzinnych, ale również dla menedżerów, którzy w swej codziennej praktyce zarządzania przykładają dużą wagę do zachowania najwyższych standardów etycznych i moralnych. Książka zawiera praktyczne wskazówki, jak zarządzać firmą, aby odnosiła sukcesy przez dziesięciolecia." Marcin Ochnik, prezes zarządu OCHNIK SA "Publikacja dotyka najważniejszych zjawisk, charakterystycznych dla firmy rodzinnej. Czyni to z niej szczególnie wartościowe kompendium wiedzy. Pojawienie się książki wypełniło dotkliwą lukę na rynku wydawniczym. Dotychczas brakowało wnikliwej analizy, ujmującej w szerokiej perspektywie specyfikę tego typu organizacji. Autorzy prowadzą czytelnika przez meandry zarządzania ukazując, jak aspekt rodzinności może przyczynić się do sukcesu lub upadku biznesu. Doskonały poradnik dla liderów i menadżerów nie tylko w przedsiębiorstwach o takiej proweniencji. Przydatny w procesie budowania strategii długofalowego rozwoju firmy, opartej na wartościach." dr Adam Mokrysz, prezes zarządu Grupy Mokate
Osoby które kupowały "Stawka większa niż biznes", wybierały także:
- Kapitalizm interesariuszy. Globalna gospodarka a post 67,42 zł, (20,90 zł -69%)
- Pieniądze płyną z duszy. Odzyskaj swoje wewnętrzne bogactwo 39,09 zł, (12,90 zł -67%)
- Zarabiaj na nieruchomościach. Praktyczny poradnik, jak kupić, wyremontować i wynająć mieszkanie 39,09 zł, (12,90 zł -67%)
- Blockchain i kryptowaluty. Kurs video. Zdecentralizowane finanse od podstaw 115,69 zł, (41,65 zł -64%)
- B 49,89 zł, (22,45 zł -55%)
Spis treści
Stawka większa niż biznes eBook -- spis treści
- Okładka
- Strona tytułowa
- Strona redakcyjna
- Spis treści
- Wstęp
- Przedmowa
- CZĘŚĆ I. Strategia indywidualna - wszystko zależy od właściciela
- Rozdział 1. Firmy rodzinne są inne, czyli czym tak naprawdę zarządzasz
- 1.1. Fakty i mity przedsiębiorczości rodzinnej
- 1.2. Firmy rodzinne to nie druga liga ani średnia klasa
- 1.3. Syndrom Buddenbrooków to wyzwanie nie tylko dla firm rodzinnych
- 1.4. Przedsiębiorstwa rodzinne nie są dobre tylko dlatego, że są rodzinne
- Rozdział 2. Własność kluczem do odmienności
- 2.1. Własność dominująca
- 2.2. Rodzina
- 2.3. Aspekt wielopokoleniowy
- 2.4. Przedsiębiorstwa rodzinne a rodzina przedsiębiorców
- Rozdział 3. Po co właścicielowi własna strategia?
- 3.1. Historia o drodze na szczyt i upadku rodziny
- 3.2. Strategie zarządzania przedsiębiorstwem to za mało
- 3.3. Przenikanie się dwóch światów
- 3.4. Strategia indywidualna właściciela
- Rozdział 1. Firmy rodzinne są inne, czyli czym tak naprawdę zarządzasz
- CZĘŚĆ II. Strategia rodziny
- Rozdział 4. Jak rodzinność wpływa na biznes?
- 4.1. Odwagi! Rodzinne mogą być silniejsze niż nierodzinne!
- 4.2. Słabsze, bo mają za sobą rodzinę!
- 4.3. Konflikt pryncypał agent
- 4.4. Firmy rodzinne to maratończycy
- 4.5. Konkluzja
- Rozdział 5. Trójwymiarowy model punkt wyjścia do lepszego rozumienia przedsiębiorstw rodzinnych
- 5.1. Rodzaje własności rodzinnej (struktura własnościowa)
- 5.2. Sposób inwestowania rodziny (struktura przedsiębiorstwa)
- 5.3. Sposób ingerencji rodziny w sprawy firmy (struktura ładu)
- 5.4. Praca z trójwymiarowym modelem rozwoju przedsiębiorstwa rodzinnego
- Rozdział 6. Strategie rodzinne poszukaj własnych odpowiedzi
- 6.1. Ilu właścicieli może mieć jedna firma?
- 6.2. Kto może zostać właścicielem?
- 6.3. Kto jeszcze należy do rodziny właścicielskiej?
- 6.4. Czy warto być rodziną przedsiębiorców?
- 6.5. Priorytet interesów rodziny czy priorytet interesów firmy?
- 6.6. Specjalizacja czy dywersyfikacja?
- 6.7. Jakie przyjąć zasady polityki finansowo-operacyjnej?
- 6.8. Jak zorganizować zależności między firmą a rodziną?
- 6.9. Jak zorganizować zarządzanie firmą?
- 6.10. Jak sprawować kontrolę?
- 6.11. Jak przeprowadzić sukcesję?
- Rozdział 7. Ład rodzinny
- 7.1. Wzajemne relacje
- 7.2. Reprezentowanie firmy na zewnątrz, spójność w zachowaniu
- 7.3. Sytuacje kryzysowe i łagodzenie konfliktów
- 7.4. Cztery obszary wspólnej aktywności
- 7.5. Role w rodzinie biznesowej
- 7.6. Uregulowanie wzajemnych stosunków między właścicielami
- 7.7. Znaczenie Konstytucji Firmy Rodzinnej
- Rozdział 4. Jak rodzinność wpływa na biznes?
- CZĘŚĆ III. Strategia biznesu
- Rozdział 8. Biznes oparty na wartościach
- 8.1. Znaczenie wartości w firmie rodzinnej
- 8.2. Odkodowanie tego, co rzeczywiście ważne
- 8.3. Harmonizacja wartości
- Rozdział 9. Strategiczna układanka w biznesie rodzinnym
- 9.1. Typowe atrybuty firm rodzinnych strategiczna pozycja wyjściowa
- 9.2. Czy strategie biznesu w czasie chaosu są jeszcze potrzebne?
- 9.3. Strategiczne wyzwania firm rodzinnych
- 9.4. Interesariusze w procesie strategicznym
- 9.5. Operacjonalizacja strategii biznesowej
- 9.6. Czy firma rodzinna z opracowaną strategią jest skuteczna?
- Rozdział 10. Praktyczne wskazówki zarządzania strategicznego w firmach rodzinnych
- 10.1. Zacznij od wartości i zdefiniuj kulturę organizacji
- 10.2. Określ wspólną wizję rozwoju
- 10.3. Wybierz odpowiedni rynek
- 10.4. Wykorzystaj walor własności
- 10.5. Bądź bliżej klienta
- 10.6. Łam zasady
- 10.7. Wypracuj atrybuty konkurencyjności, które trudno skopiować
- 10.8. Nigdy nie składaj broni
- 10.9. Przechytrz cykl życia
- 10.10. Pomnażaj zamiast przejmować
- 10.11. Dziel sukces, nie władzę
- Rozdział 11. Wdrażanie strategii struktury, zadania i sposób pracy
- 11.1. Dlaczego ład korporacyjny ma znaczenie?
- 11.2. Ład korporacyjny w przedsiębiorstwie rodzinnym
- 11.3. Członkowie rodziny na stanowiskach przekleństwo czy błogosławieństwo?
- 11.4. Ciągłość zarządzania ale nie za długo
- 11.5. Odpowiedni profil osobowościowy przedsiębiorca i powiernik w jednej osobie
- 11.6. Narzędzia zarządzania dobry przykład i systemy profesjonalne
- 11.7. Zabezpieczenie szans i ryzyka
- 11.8. Współdziałanie organów
- Rozdział 8. Biznes oparty na wartościach
- Podsumowanie. Czas na zmianę paradygmatu
- Bibliografia
- O Autorach
- Przypisy