reklama - zainteresowany?

Sposoby promocji współczesnej polskiej prasy drukowanej - Onepress

Sposoby promocji współczesnej polskiej prasy drukowanej
ebook
Autor: Joanna Mikosz
ISBN: 978-8-3796-9558-4
stron: 317, Format: ebook
Data wydania: 2015-08-27
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 22,52 zł (poprzednio: 26,19 zł)
Oszczędzasz: 14% (-3,67 zł)

Dodaj do koszyka Sposoby promocji współczesnej polskiej prasy drukowanej

Tagi: Marketing

Książka przedstawia interesujÄ…ce zagadnienie promocji wspóÅ‚czesnej prasy drukowanej. Autorka wyodrÄ™bniÅ‚a i scharakteryzowaÅ‚a metody badaÅ„ rynku polskiej prasy drukowanej (badania sondażowe, jakoÅ›ciowe, niereaktywne, historyczno-porównawcze, ewaluacyjne) oraz instytucje zajmujÄ…ce siÄ™ takimi badaniami. OmówiÅ‚a: kanaÅ‚y i metody dystrybucji prasy (konsumentów prasy i ich zachowania, dystrybucjÄ™ tradycyjnÄ… i cyfrowÄ…); zewnÄ™trzne i wewnÄ™trzne noÅ›niki wykorzystywane w reklamowaniu tytuÅ‚ów prasowych; fokusowanie wzroku czytelników prasy (poprzez rozwiÄ…zania graficzne, ukÅ‚ad kompozycyjny, fotografie); niestandardowÄ… reklamÄ™ prasowÄ… jako element promocyjny pisma (reklamy w postaci okÅ‚adek, przykrywajÄ…ce tekst, ingerujÄ…ce w strukturÄ™ pisma lub jego leyout, wykorzystujÄ…ce w swej kompozycji różne gatunki papieru lub inne materiaÅ‚y, samoistnie doÅ‚Ä…czane do pisma); zawartość prasy jako sposób zdobycia czytelników (różne aspekty opiniotwórczoÅ›ci, publikowanie skrajnych, bulwersujÄ…cych poglÄ…dów przedstawicieli różnych Å›rodowisk, opinie autorytetów, komentarze specjalistów, cytowalność danego pisma w innych tytuÅ‚ach i mediach, zamieszczanie przedruków z innych pism); przedsiÄ™wziÄ™cia promocyjne redakcji prasowych (akcje spoÅ‚eczne, eventy, konkursy, dziaÅ‚ania podnoszÄ…ce prestiż redakcji, dziaÅ‚ania poza redakcjÄ… prasowÄ…, promocjÄ™ w innych mediach). 

Dodaj do koszyka Sposoby promocji współczesnej polskiej prasy drukowanej

Spis treści

Sposoby promocji współczesnej polskiej prasy drukowanej eBook -- spis treści

Wstęp 7

RozdziaÅ‚ 1 – Metody badaÅ„ rynku polskiej prasy drukowanej 21
1.1. Istota badań marketingowych 22
1.1.1. Badania sondażowe 27
1.1.2. Badania jakościowe gazet i czasopism 29
1.1.3. Badania jakościowe przy testowaniu nowego produktu 30
1.1.4. Analiza jakościowa treści przekazu w gazecie lub czasopiśmie 31
1.1.5. Badania ilościowe na rynku prasowym 32
1.1.6. Badania niereaktywne 34
1.1.7. Badania historyczno-porównawcze 35
1.1.8. Badania ewaluacyjne 36
1.2. Instytucje zajmujÄ…ce siÄ™ badaniem rynku prasy 37

RozdziaÅ‚ 2 – KanaÅ‚y i metody dystrybucji prasy 49
2.1. Charakterystyka konsumentów prasy oraz ich zachowaÅ„ 52
2.2. Sposoby dystrybucji prasy 53
2.2.1. Dystrybucja tradycyjna 53
2.2.2. Dystrybucja cyfrowa 72

RozdziaÅ‚ 3 – ZewnÄ™trzne i wewnÄ™trzne noÅ›niki wykorzystywane w reklamowaniu tytuÅ‚ów prasowych 87
3.1. Nośniki zewnętrzne 88
3.2. Nośniki wewnętrzne 98

RozdziaÅ‚ 4 – Fokusowanie wzroku czytelników prasy 109
4.1. RozwiÄ…zania graficzne przyciÄ…gajÄ…ce uwagÄ™ odbiorców 110
4.2. Układ kompozycyjny stron pisma wpływający na jakość odbioru zamieszczonych treści 128
4.3. Fotografia w prasie 139
4.3.1. Fotograficzne gatunki dziennikarskie 140

RozdziaÅ‚ 5 – Niestandardowa reklama prasowa jako element promocyjny pisma 157
5.1. RozwiÄ…zania niestandardowe stosowane w prasie 160
5.1.1. Reklamy w postaci okładek 163
5.1.2. Reklamy przykrywajÄ…ce tekst dziennikarski 167
5.1.3. Reklamy ingerujÄ…ce w strukturÄ™ pisma 172
5.1.4. Reklamy ingerujÄ…ce w layout gazety 177
5.1.5. Reklamy, które wykorzystujÄ… w swojej kompozycji różne gatunki papieru lub inne materiaÅ‚y 178
5.1.6. Reklamy samoistne dołączane do pisma 181

RozdziaÅ‚ 6 – Zawartość prasy – sposobem na zdobycie czytelników 185
6.1. Różne aspekty opiniotwórczoÅ›ci w prasie 187
6.2. Publikowanie skrajnych, bulwersujÄ…cych poglÄ…dów przedstawicieli różnych Å›rodowisk 209
6.3. Opinie autorytetów o danym tytule prasowym 211
6.4. Komentarze specjalistów, fachowców bÄ™dÄ…cych autorytetami w danej dziedzinie wiedzy 213
6.5. Cytowalność danego pisma w innych tytułach prasowych lub mediach 217
6.6. Zamieszczanie przedruków tekstów z innych pism 218
6.7. Inne sposoby uatrakcyjniania zawartości treściowej pism 221

RozdziaÅ‚ 7 – PrzedsiÄ™wziÄ™cia promocyjne redakcji prasowych 231
7.1. Akcje społeczne 234
7.2. Eventy 238
7.3. Konkursy 242
7.4. Działania promocyjne mające na celu podnieść prestiż redakcji prasowej 247
7.5. Działania promocyjne poza redakcją prasową 262
7.6. Inne metody promocji tytuÅ‚ów 268
7.7. Promocja tytułu prasowego w innych mediach 275

Zakończenie 287
Wykaz fotografii 295
Wykaz tabel 299
Bibliografia 301
Od Redakcji 317

Dodaj do koszyka Sposoby promocji współczesnej polskiej prasy drukowanej

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.