reklama - zainteresowany?

Rozwój małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce wobec wyzwań gospodarki XXI wieku - Onepress

Rozwój małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce wobec wyzwań gospodarki XXI wieku
ebook
Autor: Ryszard Borowiecki, Katarzyna Żmija, Barbara Siuta-Tokarska, Agnieszka Thier
ISBN: 978-83-953076-1-4
stron: 360, Format: ebook
Data wydania: 2019-01-29
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 18,15 zł (poprzednio: 21,10 zł)
Oszczędzasz: 14% (-2,95 zł)

Dodaj do koszyka Rozwój małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce wobec wyzwań gospodarki XXI wieku

Tagi: Mała firma | Zarządzanie

Rozwój współczesnych przedsiębiorstw jest zagadnieniem wieloaspektowym i wielopłaszczyznowym, co wynika m.in. z oddziaływania zarówno jego warunków, jak i czynników na uzyskiwane efekty tego procesu. Sam rozwój ma zatem charakter wielowymiarowy, a przy tym jest pojęciem rozumianym zarówno w ujęciu deskryptywnym, jak i wartościującym.
Rozwój przedsiębiorstwa to proces ewolucyjny i długotrwały, w którym wyrażają się kierunkowe zmiany ilościowe i jakościowe, prowadzące od form lub stanów prostych czy też stosunkowo prostszych do form lub stanów bardziej złożonych, a zatem doskonalszych pod określonym względem. Zmiany te w sposób istotny przekształcają strukturę wewnętrzną przedsiębiorstwa, jak również sposób jego działania. Wskazuje się, że proces ten oddziałuje w szczególności na te zmiany, które identyfikują pojawiające się problemy, a także ukazują sposoby i możliwości ich rozwiązania. Warto podkreślić, iż źródłem wielu zmian w przedsiębiorstwie jest otoczenie, które w zależności od zakresu swej stabilności lub zmienności oddziałuje w zróżnicowany sposób na jego rozwój. Otoczenie może zatem wzmacniać, ale też i osłabiać, raczej rzadko zaś można przejść obok niego obojętnie.
Uwzględniając wskazany zarys spojrzenia na problematykę rozwoju przedsiębiorstw należy podkreślić, iż celem niniejszej monografii jest przedstawienie zagadnienia rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w kontekście wyzwań gospodarki XXI wieku wraz z uwzględnieniem aspektu ekonomiczno-zarządczego. Jako autorzy wyrażamy nadzieję, iż publikacja ta wniesie wkład w dynamiczny rozwój nauk empirycznych i stanowić będzie udaną próbę powiązania ze sobą celów poznawczych i aplikacyjnych w tym zakresie. Wybór przedsiębiorstw sektora MŚP wynikał z faktu, iż są one określane jako trzon rozwoju współczesnej gospodarki zarówno w wymiarze globalnym, europejskim, jak i narodowym. Badania zostały skoncentrowane na uwarunkowaniach gospodarki Polski, odnoszących się do ogółu przedsiębiorstw sektora MŚP, przedsiębiorstw rodzinnych, a także przedsiębiorstw występujących na obszarach wiejskich. Wybór tych właśnie jednostek nie był przypadkowy, lecz stanowił wyraz dotychczasowych analiz i realizacji prac naukowo-badawczych autorów, w których podkreśla się znaczenie przedsiębiorstw rodzinnych w sektorze, a także występującą lukę statystyczną i empiryczną w odniesieniu do badań przedsiębiorstw na obszarach wiejskich, których istniejący potencjał rozwojowy mógłby zostać efektywniej ukierunkowany na potrzeby realizacji zmian progresywnych na tych obszarach. Na bazie tak ujętego celu pracy została sformułowana hipoteza główna oraz hipotezy operacyjne.

 

 

Recenzje:

„Godnym podkreślenia jest fakt, iż wyniki badań i rozważań teoretycznych zawartych w monografii, dostarczają wielu cennych informacji pozwalających ocenić zarówno kierunki rozwoju MSP w Polsce, ich aktywność innowacyjną oraz zachowania wobec wyzwań gospodarki XXI, ale też zawierają wiele wskazań i rekomendacji pod adresem menedżerów i polityków gospodarczych w zakresie stymulacji postaw przedsiębiorczych oraz formułowania przyszłościowych kierunków polityki wspierania i rozwoju przedsiębiorczości w gospodarce polskiej.
Stwierdzam, iż recenzowana monografia spełnia wymóg aktualności i oryginalności. Łączy teoretyczne aspekty problematyki rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw z  możliwością ich praktycznego wykorzystania.”
z recenzji prof. zw. dr hab. Krystyny Poznańskiej

„Uważam, iż recenzowana książka stanowi wartościowe studium teoretyczno-empiryczne na temat kluczowych wyzwań, kierunków, uwarunkowań i perspektyw rozwoju (mikro) małych i średnich przedsiębiorstw wynikających z aktualnych zmian społeczno-gospodarczych, rozpatrywanych w szerszym kontekście ekonomiczno-menedżerskim. Jej głównym walorem jest wnikliwy przegląd wyników badań wtórnych oraz przeprowadzenie interesujących, własnych analiz statystycznych wyjaśniających i ilustrujących procesy rozwojowe firm sektora MŚP zachodzące w ostatnich latach, jak również zwrócenie uwagi na znaczenie specyfiki i zróżnicowania tych podmiotów gospodarczych (oraz ich szczególnych podgrup: firm rodzinnych i podmiotów działających na obszarach wiejskich) dla przebiegu współczesnych procesów rozwojowych małego biznesu.”
z recenzji prof. PŁ. dr hab. inż. Marka Matejuna

Dodaj do koszyka Rozwój małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce wobec wyzwań gospodarki XXI wieku

 

Osoby które kupowały "Rozwój małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce wobec wyzwań gospodarki XXI wieku", wybierały także:

  • Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi
  • Twój pierwszy pracownik. Zatrudniaj w małej firmie w Polsce
  • Growth Hacker Marketing. O przyszłości PR, marketingu i reklamy. Wydanie rozszerzone
  • GURU KULTU..RY
  • Pułapki small biznesu. 133 mity, które niszczą Twoją firmę

Dodaj do koszyka Rozwój małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce wobec wyzwań gospodarki XXI wieku

Spis treści

Rozwój małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce wobec wyzwań gospodarki XXI wieku eBook -- spis treści

 

Spis treści
WSTĘP     7

Rozdział 1
PROBLEMY TEORETYCZNE I DYLEMATY PRAKTYCZNE ROZWOJU MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW     13
1.1. Pojęcie i istota rozwoju przedsiębiorstwa     13
1.2. Zmiana – wyznacznik rozwoju przedsiębiorstw ery informacji i wiedzy      31
1.3. Procesy restrukturyzacji i ich znaczenie na drodze rozwoju     51
1.4. Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstw     68
1.5. Pragmatyka działań wobec postulatywności otoczenia przedsiębiorstwa     75

 

Rozdział 2
ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORSTW SEKTORA MŚP   83
2.1. Zarys historycznych uwarunkowań rozwoju przedsiębiorstw sektora MŚP     83
2.2. Definicje MŚP – przegląd i ocena możliwości porównawczych przedsiębiorstw     85
2.3. Małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce – analiza statystyczna i ocena zmian     96
2.3.1. Sektor MŚP a rozwój przedsiębiorczości     96
2.3.2. MŚP w okresie pierwszych lat transformacji     107
2.3.3. MŚP w okresie realizacji procesów bezpośredniej konwergencji gospodarki narodowej z gospodarką Unii Europejskiej    119
2.3.4. MŚP wobec globalnego kryzysu ekonomicznego     132
2.3.5. MŚP w okresie pokryzysowym lat 2014-2016     146
2.4. Innowacyjność MŚP w Polsce – węzłowe problemy aplikacyjne      158
2.5. Kierunki działań rozwojowych w przedsiębiorstwach sektora MŚP w Polsce –  konkluzje i wskazania     165


Rozdział 3
PRZEDSIĘBIORSTWA RODZINNE – KONTEKST ROZWOJOWO-ANTYCYPACYJNY     168
3.1. Istota i funkcje przedsiębiorstw rodzinnych w gospodarce     168
3.2. Znaczenie przedsiębiorstw rodzinnych w gospodarce Polski     179
3.3. Badania nad przedsiębiorstwami rodzinnymi w Polsce      187
3.4. Determinanty i kierunki rozwoju przedsiębiorstw rodzinnych w Polsce      243

Rozdział 4
WYZWANIA ORAZ POTRZEBY ROZWOJOWE MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW
Z OBSZARÓW WIEJSKICH     261
4.1. Małe i średnie przedsiębiorstwa na obszarach wiejskich – istota i specyfika      261
4.2. Znaczenie przedsiębiorstw sektora MŚP dla rozwoju obszarów wiejskich     273
4.3. Małe i średnie przedsiębiorstwa wiejskie – analiza statystyczna i przegląd badań     285
4.4. Determinanty i perspektywy rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw na obszarach wiejskich     302
ZAKOŃCZENIE    323
BIBLIOGRAFIA    335
Spis tabel   357
Spis rysunków      358

Dodaj do koszyka Rozwój małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce wobec wyzwań gospodarki XXI wieku

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.