reklama - zainteresowany?

Reklama cyfrowa. Podręcznik. Analiza działań reklamowych największych światowych firm medialnych - Onepress

Reklama cyfrowa. Podręcznik. Analiza działań reklamowych największych światowych firm medialnych
ebook
Autor: Andrew McStay
TÅ‚umaczenie: Karolina Jankowiak
ISBN: 978-83-8142-618-3
stron: 306, Format: ebook
Data wydania: 2020-02-28
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 36,02 zł (poprzednio: 44,47 zł)
Oszczędzasz: 19% (-8,45 zł)

Dodaj do koszyka Reklama cyfrowa. Podręcznik. Analiza działań reklamowych największych światowych firm medialnych

Tagi: Marketing

W czasach, kiedy przeciÄ™tny użytkownik telefonu sprawdza go ponad sto razy dziennie, umiejÄ™tność sprawnego poruszania siÄ™ w Å›wiecie mediów cyfrowych jest kluczowa. CiÄ…gÅ‚a ich ewolucja wymaga, by wciąż aktualizować swojÄ… wiedzÄ™. W tym celu warto siÄ™gnąć po prezentowanÄ… książkÄ™, w której Andrew McStay z pasjÄ… analizuje dziaÅ‚ania reklamowe najwiÄ™kszych Å›wiatowych firm medialnych i przedstawia szeroki zakres bieżących zmian.

Autor podkreÅ›la rolÄ™ kreatywnoÅ›ci, ale docenia też wkÅ‚ad sztucznej inteligencji w reklamÄ™; komentuje pozorny podziaÅ‚ miÄ™dzy technikami i artystami w reklamie; omawia zjawiska gromadzenia przez analityków informacji na temat naszego życia; porusza kwestiÄ™ etyki i praktyk reklamowych adresowanych do dzieci w Å›rodowisku cyfrowym. UwzglÄ™dniajÄ…c dynamikÄ™ zmian, ukazuje praktyczne dziaÅ‚ania, w których Å‚Ä…czy perspektywy branżowe i naukowe z inspirujÄ…cymi przykÅ‚adami.

Dużą zaletÄ… książki jest jej przejrzysty ukÅ‚ad – czytelnik może szybko przejść do interesujÄ…cych go zagadnieÅ„ i pominąć znane mu treÅ›ci. Nie jest też ona zamkniÄ™tÄ… wykÅ‚adniÄ… wiedzy, ale zachÄ™ca do rozważaÅ„ i realizacji wÅ‚asnych pomysÅ‚ów. To niezbÄ™dne źródÅ‚o informacji dla praktyków, a także idealny pad rÄ™cznik dla studentów kierunków z takich dziedzin, jak: reklama, media, komunikacja, marketing czy biznes.

Dodaj do koszyka Reklama cyfrowa. Podręcznik. Analiza działań reklamowych największych światowych firm medialnych

 

Osoby które kupowały "Reklama cyfrowa. Podręcznik. Analiza działań reklamowych największych światowych firm medialnych", wybierały także:

  • W komunikacyjnej przestrzeni nazw wÅ‚asnych i pospolitych. KsiÄ™ga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Robertowi Mrózkowi
  • Cykle
  • Publiczni nadawcy w regionach autonomicznych Hiszpanii. MiÄ™dzy misjÄ… a politykÄ…
  • JÄ™zyk w prasie. Antologia
  • Technokultura i jej manifestacje artystyczne. Medialny Å›wiat hybryd i hybrydyzacji

Dodaj do koszyka Reklama cyfrowa. Podręcznik. Analiza działań reklamowych największych światowych firm medialnych

Spis treści

Reklama cyfrowa. Podręcznik. Analiza działań reklamowych największych światowych firm medialnych eBook -- spis treści

1. Media cyfrowe: możliwoÅ›ci wczeÅ›niej nieosiÄ…galne   11

1.1. Czym jest reklama cyfrowa?           13

1.2. O czym jest ta książka?      16

 

2. Historia i zakres dziaÅ‚ania reklamy cyfrowej  25

2.1. Historia reklamy cyfrowej               25

2.2. Reklama cyfrowa: kwestia skali    29

2.3. Ogólny obraz praktyki reklamy cyfrowej                31

2.4. Kontekst cyfrowy 33

2.5. Agencje cyfrowe    33

2.6. WiodÄ…ce media cyfrowe   35

2.7. Kluczowe dyskusje w Åšwiecie Reklamy    36

2.8. Automatyzacja w reklamie: a co z kreatywnoÅ›ciÄ…?             37

2.9. Blokowanie reklam             38

2.10. Prywatność           39

2.11. Kultura promocyjna         39

2.12. Konwergencja      40

2.13. W stronÄ™ social    42

2.14. Cyfrowy sprzeciw             43

2.15. Podsumowanie   44

 

3. Jak to dziaÅ‚a: standardowe media cyfrowe        47

3.1. Reklama w wyszukiwarkach          48

3.2. Optymalizacja witryn pod kÄ…tem wyszukiwarek (SEO)  51

3.3. Display advertising              54

3.4. Zakup bezpoÅ›redni               56

3.5. Sieci reklamowe    57

3.6. Zakup poprzez ad exchange            58

3.7. Kupno poprzez programmatic i real-time bidding (RTB)                59

3.8. Programmatic        61

3.9. Mobile display        66

3.10. OgÅ‚oszenia             71

3.11. Podsumowanie   72

 

4. Jak to działa: niestandardowe media cyfrowe 75

4.1. In-game advertising i advergaming            75

4.2. In-game advertising – reklama w grach komputerowych              77

4.3. Advergaming          78

4.4. Grywalizacja           79

4.5. Media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe     79

4.6. Reklama w mediach społecznościowych 80

4.7. Reklama pÅ‚atna a shared/earned media   84

4.8. Podsumowanie      88

 

5. Kreatywność           91

5.1. Kontekst branżowy             93

5.2. PomysÅ‚y (big i small ideas)             99

5.3. Storytelling              103

5.4. Kreatywność jest ważna, ale czym ona tak naprawdÄ™ jest?             107

5.5. DoÅ›wiadczenie       107

5.6. Koncepcje sensoryczno-afektywne             109

5.7. Empatia, sytuacja i umiejscowienie            110

5.8. Culture hacking: kombinacje          112

5.9. Eksploracja              114

5.10. Transformacje     115

5.11. Podsumowanie   117

5.12. Podstawowe zasady kreatywnoÅ›ci           118

 

6. Non-interruptive: uwaga, autentyczność i reklama natywna               121

6.1. Odbiorcy   122

6.2. Odbiorcy interaktywni      124

6.3. Pozyskiwanie uwagi           126

6.4. Influencerzy            129

6.5. Reklama natywna: przykÅ‚ad BuzzFeed     133

6.6. Branded entertainment     138

6.7. Virality       140

6.8. Metryka wciąż ma znaczenie          142

6.9. MożliwoÅ›ci wirtualnej rzeczywistoÅ›ci 2.0               145

6.10. Podsumowanie   148

 

7. Media hacking        151

7.1. Wymagania w zakresie media hacking      152

7.2. PrzykÅ‚ad kreatywnego media hacking: B-Reel      154

7.3. Hacked media i reinterpretacje historii     158

7.4. Mixed reality i transmedia                160

7.5. Rola zabawy            164

7.6. Kluczowe terminy                165

7.7. Podsumowanie      167

 

8. Blokowanie reklam i nieuczciwość: zagrożenia dla reklamy               169

8.1. Web adblocking     169

8.2. AdBlock Plus           172

8.3. Mobile adblocking                175

8.4. Anti-adblocking     177

8.5. Uciekanie siÄ™ do oszustwa                178

8.6. Podsumowanie      182

 

9. Reklama adresowana do dzieci: przepisy i etyka mediów cyfrowych            185

9.1. Badanie etyki w reklamie 186

9.2. Prawodawstwo i samoregulacja   187

9.3. Samoregulacja w Wielkiej Brytanii              188

9.4. Czy dzieci dorastajÄ… zbyt szybko? Raport Baileya                189

9.5. Magiczny moment zrozumienia kontekstu internetowego             194

9.6. Advergames             195

9.7. KanaÅ‚y na YouTubie: przykÅ‚ad AmazingPhil          196

9.8. Podsumowanie      198

 

10. Techniki reklamowe: analityka, big data, profilowanie i tożsamość          201

10.1. Wczoraj: korzenie analityki w reklamie 201

10.2. Kontekst big data               205

10.3. Dwudziesty pierwszy wiek: dane i korelacja       206

10.4. Big data i reklama             208

10.5. Profilowanie i tożsamość              210

10.6. Analityka spoÅ‚eczna          213

10.7. Tekst         216

10.8. Obraz        218

10.9. Marketing skierowany do naszych wirtualnych osobistych asystentów (VPA) 221

10.10. Podsumowanie 223

 

11. Media empatyczne: emotiveillance i przyszÅ‚ość reklamy zewnÄ™trznej       225

11.1. Billboardy wrażliwe na emocje  226

11.2. Sztuczna inteligencja        228

11.3. Tam na Wimbledonie       232

11.4. Teorie podejść emocjonalnych   233

11.5. Emotiveillance     234

11.6. Media empatyczne            236

11.7. NiepokojÄ…cy czynnik: bliskość bez wzajemnoÅ›ci              237

11.8. Podsumowanie   241

 

12. Prywatność: przykÅ‚ad aplikacji mobilnych na Android        243

12.1. Test praktyczny  244

12.2. Co jest śledzone? 247

12.3. Pliki cookie           248

12.4. Definiowanie prywatnoÅ›ci: być pozytywnym    253

12.5. Prywatność: interakcje, oczekiwania i protokóÅ‚               256

12.6. Åšledzenie i reklama w aplikacjach mobilnych na Android            258

12.7. Zaufanie  262

12.8. Zgoda        264

12.9. Opt-in/opt-out     265

12.10. Kontekst prawny             266

12.11. Branża reklamowa pod kontrolÄ… organów amerykaÅ„skiej inwigilacji rzÄ…dowej… bez jej zgody           268

12.12. Podsumowanie 271

 

13. Podsumowanie: miÄ™dzy sztukÄ… a naukÄ… w reklamie                273

13.1. WzniosÅ‚ość danych           275

13.2. Riposta kreatywnych       278

13.3. Podwójne zÅ‚udzenie         279

13.4. Czy sztuczna inteligencja kiedykolwiek stworzy Holidays are coming dla Coca-Coli?   281

13.5. Poza pokusÄ…: kreatywność algorytmiczna           283

13.6. NapÄ™dzanie maszyny       287

 

Aneks 291

 

Bibliografia   297

Dodaj do koszyka Reklama cyfrowa. Podręcznik. Analiza działań reklamowych największych światowych firm medialnych

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.