Rebranding - Onepress
ISBN: 9788301206147
stron: 344, Format: ebook
Data wydania: 2019-05-15
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 63,20 zł (poprzednio: 78,02 zł)
Oszczędzasz: 19% (-14,82 zł)
Strategie budowania wizerunku marki w umysłach konsumentów to jeden z głównych elementów umacniania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku. Po stronie podaży trendy się zmieniają. Bardzo ważnym i aktualnym tematem jest zatem rebranding. Redefiniowanie wizerunku marki może zachodzić na różnym poziomie - od modyfikacji samego oznakowania wizualnego danej firmy, aż po zmianę strategii. Bardzo ważne jest też to, że rebranding niesie ze sobą ogromne ryzyko porażki i doprowadzenia do kryzysu wizerunkowego. W książce przedstawiona została klasyfikacja strategii, modeli i typów rebrandingu, zaprezentowane są badania wśród organizacji, które przeszły proces rebrandingu oraz zamieszczone interesujące case study. "Praca charakteryzuje się wielością wątków związanych pośrednio lub bezpośrednio z problematyką zmiany, strategią marki i rebrandingu. Autorka przywołuje liczne koncepcje teoretyczne i podaje wiele praktycznych przykładów strategii ze świata biznesu. () Przedstawiła również główne problemy stosowania rebrandingu, podsumowała kluczowe wyniki badań własnych i wskazała na implikacje menedżerskie i kierunki przyszłych badań." prof. dr hab. Adam Sagan "Podjętą tematykę należy uznać za istotną i aktualną (a nawet przyszłościową), zarówno z punktu widzenia rozwoju teorii zarządzania marką, zarządzania strategicznego, jak i z punktu widzenia praktyki gospodarczej. Fakt, iż autorka odnosi się do problematyki rebrandingu, uwzględniając nie tylko tradycyjne podejście pod kątem zarządzania marką, ale także szersze podejście strategiczne, uwzględniające zarządzanie zmianą w organizacji, stanowi nowe ujęcie problemu i wpływa na oryginalność publikacji." dr hab. inż. Magdalena Grębosz-Krawczyk, prof. Politechniki Łódzkiej "Książka doskonale wpisuje się w najnowsze trendy związane z rozwojem przedsiębiorstw, dotyczące rosnącego znaczenia wartości aktywów niematerialnych. Rebranding jest nieodłącznym składnikiem wzrostu każdej marki. Nowa gospodarka i tworzenie w niej wartości są oparte o fundamenty marketingu holistycznego. Dotyczy to również efektywnego zarządzania marką korporacyjną, dla której rebranding jest jedną z możliwości budowania przewagi konkurencyjnej. Autorka w ramach zrealizowanych badań potwierdza hipotezę, że istnieje korelacja pomiędzy skutecznością rebrandingu a czynnikami zarządczymi: wiedzy o rynku, integracji komunikacji marketingowej 360 stopni i partycypacyjnego stylu zarządzania. To obowiązkowa pozycja dla kadry zarządzającej i szefów marketingu." Jacek Kotarbiński, kotarbinski.com
Osoby które kupowały "Rebranding", wybierały także:
- W komunikacyjnej przestrzeni nazw własnych i pospolitych. Księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Robertowi Mrózkowi 57,50 zł, (6,90 zł -88%)
- Cykle 53,08 zł, (6,90 zł -87%)
- Publiczni nadawcy w regionach autonomicznych Hiszpanii. Między misją a polityką 53,08 zł, (6,90 zł -87%)
- Język w prasie. Antologia 49,29 zł, (6,90 zł -86%)
- Technokultura i jej manifestacje artystyczne. Medialny świat hybryd i hybrydyzacji 40,59 zł, (6,90 zł -83%)
Spis treści
Rebranding eBook -- spis treści
- Okładka
- Strona tytułowa
- O Autorce
- Spis treści
- Wstęp
- I. Zarządzanie zmianą strategiczną perspektywa teoretyczna
- 1.1. Zmiana definicja i ewolucja zmiany w organizacji
- 1.2. Zarządzanie zmianą pojęcie, teorie i modele
- 1.3. Zmiana strategiczna determinanty i znaczenie
- 1.4. Uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne zmian w organizacji czynniki wyzwalające i hamujące zmiany w organizacji
- 2. Rebranding w świetle teorii zarządzania i marketingu
- 2.1. Marka korporacyjna w procesie brandingowym pojęcia podstawowe
- 2.2. Definicje i formy rebrandingu
- 2.3. Przesłanki rebrandingu
- 2.3.1. Wewnętrzne motywy rebrandingu
- 2.3.2. Zewnętrzne motywy rebrandingu
- 2.4. Proces i modele rebrandingu
- 2.5. Czynniki kształtujące skuteczność procesu rebrandingu
- 2.5.1. Skuteczność rebrandingu pojęcie i pomiar
- 2.5.2. Wiedza o rynku i jej znaczenie w procesie rebrandingu
- 2.5.3. Komunikacja marketingowa w rebrandingu
- 2.5.4. Koordynacja interesariuszy procesu rebrandingu
- 3. Rebranding na polskim rynku w świetle badań jakościowych
- 3.1. Opis badań i charakterystyka respondentów
- 3.1.1. Szczegółowa charakterystyka respondentów i podmiotów reprezentowanych przez respondentów
- 3.1.2. Charakterystyki rebrandingu wybranych przedsiębiorstw
- 3.2. Rebranding i jego uwarunkowania
- 3.2.1. Motywy rebrandingu
- 3.3. Proces rebrandingu przebieg, czas trwania i uczestnicy procesu
- 3.4. Czynniki skuteczności procesu rebrandingu w świetle badań jakościowych
- 3.4.1. Wiedza i jej znaczenie w procesie rebrandingu
- 3.4.2. Komunikacja marketingowa w procesie rebrandingu
- 3.4.3. Koordynacja interesariuszy i styl zarządzania w procesie rebrandingu
- 3.5. Wyniki badań jakościowych próba syntezy
- 3.1. Opis badań i charakterystyka respondentów
- 4. Rebranding w świetle badań ilościowych
- 4.1. Charakterystyka procedury badawczej i projekt modelu pomiarowego
- 4.1.1. Charakterystyka metody i próby badawczej
- 4.1.2. Charakterystyka modelu pomiarowego
- 4.2. Charakterystyka rebrandingu w badanych firmach na podstawie zebranych odpowiedzi
- 4.2.1. Ogólne cechy rebrandingu
- 4.2.2. Poziom wiedzy o rynku
- 4.2.3. Integracja komunikacji marketingowej
- 4.2.4. Partycypacyjny wymiar zarządzania
- 4.2.5. Rynkowe skutki rebrandingu
- 4.2.6. Bieżące relatywne wyniki firm
- 4.3. Weryfikacja skal pomiarowych
- 4.3.1. Współzależności pomiędzy konstruktami
- 4.1. Charakterystyka procedury badawczej i projekt modelu pomiarowego
- Aneks
- Załącznik 1 - Przypadki rebrandingu wybranych marek
- ZOO Wrocław
- InPost
- Nest Bank
- Mamut
- Warta
- Cyfrowy Polsat
- Port Lotniczy Wrocław
- Tygodnik Polityka
- TIM
- Work Service
- mBank
- Załącznik 2 - Scenariusz indywidualnego wywiadu pogłębionego
- Załącznik 3 - Skale pomiarowe poszczególnych konstruktów
- Załącznik 1 - Przypadki rebrandingu wybranych marek
- Summary
- Management implications and future research
- Bibliografia
- Przypisy