reklama - zainteresowany?

Przedsiębiorstwa rodzinne w otoczeniu globalnym. Analiza porównawcza ekspansji międzynarodowej firm rodzinnych i nierodzinnych z rynku NewConnect - Onepress

Przedsiębiorstwa rodzinne w otoczeniu globalnym. Analiza porównawcza ekspansji międzynarodowej firm rodzinnych i nierodzinnych z rynku NewConnect
ebook
Autor: Wojciech Popczyk
ISBN: 978-8-3796-9208-8
stron: 234, Format: ebook
Data wydania: 2014-07-08
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 14,30 zł (poprzednio: 19,86 zł)
Oszczędzasz: 28% (-5,56 zł)

Dodaj do koszyka Przedsiębiorstwa rodzinne w otoczeniu globalnym. Analiza porównawcza ekspansji międzynarodowej firm rodzinnych i nierodzinnych z rynku NewConnect

Tagi: Ekonomia | Mała firma

Monografia dotyczy ważnego z perspektywy naukowej i aplikacyjnej problemu zachowaÅ„ przedsiÄ™biorstw na rynkach miÄ™dzynarodowych. Problem jest poznawczo ważny, gdyż dominujÄ…ce przekonanie o lokalnej skali dziaÅ‚ania rzadko jest konfrontowane z rozpoznaniem rzeczywistych strategii przedsiÄ™biorstw rodzinnych . Jest to widoczne zwÅ‚aszcza na gruncie polskim. Autor analizuje tendencje w rozwoju współczesnego otoczenia biznesu i konfrontuje je z zachowaniami strategicznymi przedsiÄ™biorstw rodzinnych. Z punktu widzenia aplikacyjnego praca jest formÄ… wspierania przedsiÄ™biorstw rodzinnych w ich wysiÅ‚kach funkcjonowania na rynkach zagranicznych - poznanie uwarunkowaÅ„ tych zachowaÅ„ pozwoli na zastosowanie skutecznych instrumentów przez wÅ‚aÅ›cicieli, instytucje wspierania biznesu, oÅ›rodki akademickie i dziaÅ‚ania rzÄ…du. Tradycyjne spojrzenie na zachowania przedsiÄ™biorstw rodzinnych przez inwestorów i instytucje finansowe stawia je w pozycji „upoÅ›ledzonej” w stosunku do konkurentów nierodzinnych . Jak wynika z badaÅ„ zamieszczonych w pracy, sÄ… to skojarzenia nie tylko niesprawiedliwe, lecz nieprawdziwe.

Dodaj do koszyka Przedsiębiorstwa rodzinne w otoczeniu globalnym. Analiza porównawcza ekspansji międzynarodowej firm rodzinnych i nierodzinnych z rynku NewConnect

 

Osoby które kupowały "Przedsiębiorstwa rodzinne w otoczeniu globalnym. Analiza porównawcza ekspansji międzynarodowej firm rodzinnych i nierodzinnych z rynku NewConnect", wybierały także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzaków

Dodaj do koszyka Przedsiębiorstwa rodzinne w otoczeniu globalnym. Analiza porównawcza ekspansji międzynarodowej firm rodzinnych i nierodzinnych z rynku NewConnect

Spis treści

Przedsiębiorstwa rodzinne w otoczeniu globalnym. Analiza porównawcza ekspansji międzynarodowej firm rodzinnych i nierodzinnych z rynku NewConnect eBook -- spis treści


Wstęp 7

RozdziaÅ‚ 1. Globalizacja jako wspóÅ‚czesny typ otoczenia biznesowego 13
1.1. Ewolucja otoczenia i strategii rozwoju biznesu 13
1.2. Globalizacja jako wymiar wspóÅ‚czesnego otoczenia biznesu 17
1.3. Gospodarka oparta na wiedzy – źródÅ‚o konkurencyjnoÅ›ci paÅ„stw, regionów i przed- siÄ™biorstw 24
1.4. PrzedsiÄ™biorczość miÄ™dzynarodowa – definicja, siÅ‚y determinujÄ…ce jej tempo 28

RozdziaÅ‚ 2. Internacjonalizacja – strategia biznesu w globalizujÄ…cym siÄ™ otoczeniu 35
2.1. Istota oraz motywy internacjonalizacji działalności gospodarczej 35
2.2. Wpływ internacjonalizacji na efektywność biznesu 38
2.3. Modele internacjonalizacji biznesu 41
2.3.1. Model tradycyjny 41
2.3.2. Model sieciowy 44
2.3.3. Model nowych przedsięwzięć międzynarodowych (born globals) 45
2.3.3.1. Ogólna charakterystyka mÅ‚odego przedsiÄ™biorstwa globalnego 45
2.3.3.2. Typologia młodych przedsiębiorstw globalnych 48
2.3.3.3. Różnice miÄ™dzy mÅ‚odym przedsiÄ™biorstwem globalnym a trady- cyjnym 52
2.3.3.4. Komponenty wiedzy niezbędnej do wczesnej internacjonalizacji 57
2.3.3.5. ICT jako instrument wczesnej internacjonalizacji biznesu 58
2.4. Struktura strategii internacjonalizacji 60
2.4.1. Przedmiot internacjonalizacji 61
2.4.2. Kierunki geograficzne internacjonalizacji 61
2.4.3. Cel internacjonalizacji 62
2.4.4. Sposoby wchodzenia na rynki zagraniczne 63
2.4.5. Filozofia funkcjonowania biznesu na rynkach zagranicznych 66

RozdziaÅ‚ 3. Zachowania strategiczne przedsiÄ™biorstw rodzinnych w otoczeniu global- nym – teoria i praktyka 69
3.1. Wybrane wymiary kultury organizacyjnej firm rodzinnych determinujące ich ak- tywność międzynarodową 69
3.1.1. Kultura stewardship 70
3.1.2. Wymiary kultury organizacyjnej wspierające orientację przedsiębiorczą
w firmach rodzinnych 71
3.1.3. Sposób nabywania kompetencji niezbÄ™dnych do funkcjonowania w otocze-
niu globalnym 72
3.2. ŹródÅ‚a przewagi konkurencyjnej przedsiÄ™biorstw rodzinnych nad ich odpowiedni- kami nierodzinnymi 73
3.2.1. WyróżniajÄ…ce cechy funkcjonalne firm rodzinnych – przeglÄ…d literatury 73
3.2.2. Badania empiryczne porównawcze wyników osiÄ…ganych przez firmy ro- dzinne i nierodzinne publiczne na Å›wiecie 77
3.2.3. Badania empiryczne porównawcze wyników osiÄ…ganych przez firmy ro- dzinne i nierodzinne niepubliczne na Å›wiecie 81
3.2.4. KapitaÅ‚ rodzinny – źródÅ‚o przewagi konkurencyjnej przedsiÄ™biorstw ro-
dzinnych 84
3.2.5. Zarządzanie zaufaniem jako warunek utrzymania i powiększania przewagi konkurencyjnej przez firmy rodzinne 90
3.2.5.1. Pojęcie zaufania w organizacji 90
3.2.5.2. Zaufanie emocjonalne jako wyróżniajÄ…cy zasób firm rodzinnych 93
3.2.5.3. Zaufanie kompetencyjne i jego rola w utrzymaniu zaufania emo- cjonalnego w firmach rodzinnych 94
3.2.5.4. Zaufanie systemowe i jego rola w utrzymaniu zaufania emocjonal- nego w firmach rodzinnych 96
3.2.6. Familizm jako źródÅ‚o umiejÄ™tnoÅ›ci wyróżniajÄ…cych 97
3.3. Perspektywa ponadgranicznego „wiążącego” kapitaÅ‚u spoÅ‚ecznego – próba wyja-
śnienia zaawansowanych form internacjonalizacji młodych przedsiębiorstw 101
3.3.1. Rola ponadgranicznego kapitału społecznego w internacjonalizacji młodych przedsiębiorstw 101
3.3.2. Mechanizm generowania i wykorzystywania kapitału społecznego w czasie
przez mÅ‚ode, internacjonalizujÄ…ce siÄ™ przedsiÄ™biorstwa – model teoretyczny 106
3.4. Przegląd dotychczasowych badań empirycznych zachowań strategicznych przedsiębiorstw rodzinnych w otoczeniu globalnym 110

Rozdział 4. Ekspansja międzynarodowa przedsiębiorstw rodzinnych i nierodzinnych
z rynku NewConnect 117
4.1. Koncepcja i zakres badań empirycznych 117
4.2. Populacja badanych przedsiÄ™biorstw – uzasadnienie wyboru 119
4.3. Problem badawczy i hipotezy 121
4.4. Metodologia badań 124
4.5. Charakterystyka zmiennych badawczych 126
4.6. Wyniki badań 134
4.6.1. Charakterystyka firm notowanych na NewConnect wedÅ‚ug cech, które mogÄ… mieć wpÅ‚yw na internacjonalizacjÄ™ dziaÅ‚alnoÅ›ci 134
4.6.2. Stan, uwarunkowania i przebieg internacjonalizacji przedsiębiorstw na NewConnect 146
4.6.3. Ocena wielowymiarowa procesów internacjonalizacji firm notowanych na NewConnect 152
4.6.4. Hipotezy pracy a wyniki badań 163
4.7. Przebieg internacjonalizacji w wybranych firmach rodzinnych NewConnect – studia przypadków 167

Zakończenie 213
Bibliografia 219
Spis tabel, rysunków i wykresów 227
Summary 229
Od Redakcji 233

Dodaj do koszyka Przedsiębiorstwa rodzinne w otoczeniu globalnym. Analiza porównawcza ekspansji międzynarodowej firm rodzinnych i nierodzinnych z rynku NewConnect

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.