reklama - zainteresowany?

Prowadzenie warsztatów szkoleniowych. Podręcznik trenera biznesu - Onepress

Prowadzenie warsztatów szkoleniowych. Podręcznik trenera biznesu
ebook
Autor: Jarosław Holwek
ISBN: 978-83-246-5465-9
stron: 256, Format: ebook
Data wydania: 2012-09-25
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 29,50 zł (poprzednio: 59,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-29,50 zł)

Dodaj do koszyka Prowadzenie warsztatów szkoleniowych. Podręcznik trenera biznesu

Tagi: Kompetencje osobiste | Zasoby ludzkie (HR)

To książka dla tych, którzy wierzą - za Leonardem da Vinci - że "mądrość to córka doświadczenia" i że bez praktycznego doświadczenia rozwój jest nieefektywny lub wręcz niemożliwy.

Podobną maksymą kieruje się autor Podręcznika trenera biznesu, opisując metodę prowadzenia szkoleń, którą nazywa realistycznym treningiem. Jego sednem jest przeprowadzanie uczestników szkolenia przez realne doświadczenie, odwzorowujące realia ich pracy oraz prawdziwe problemy.

Oto podręcznik nie tylko dla zawodowych trenerów. Mogą po niego sięgnąć wszyscy ci, którym od czasu do czasu zdarza się nauczać innych: menedżerowie, nauczyciele, superwizorzy.

Książka jest efektem doświadczeń trenerskich oraz biznesowych autora oraz zebraniem dorobku jednej z najdłużej działających polskich firm szkoleniowych - Kontrakt-OSH - z którą autor był związany przez dwanaście lat. Zbiór refleksji na temat rozwoju człowieka, roli trenera, funkcjonowania grupy, efektywności szkoleń uzupełnia podstawową treść tego podręcznika, którą stanowi opis kluczowych "narzędzi" trenerskich, czyli bardzo konkretnych wskazówek i umiejętności, pozwalających wykonywać ten zawód sprawnie i efektywnie.

    Jeśli chcesz dowiedzieć się:
  • na czym polega realistyczny trening biznesowy i kim tak naprawdÄ™ jest trener,
  • jakie puÅ‚apki czyhajÄ… na trenera i jak siÄ™ przed nimi zabezpieczać,
  • jakie mechanizmy psychologiczne rzÄ…dzÄ… życiem maÅ‚ej grupy,
  • jak przygotować efektywny projekt szkoleniowy, oparty o realne problemy i specyfikÄ™ pracy uczestników oraz jak zmierzyć jego skuteczność,
  • jak budować na szkoleniu atmosferÄ™ zaufania i partnerskÄ… relacjÄ™, sprzyjajÄ…cÄ… nauczaniu poprzez doÅ›wiadczenie,
  • jak diagnozować realne problemy grupy oraz organizować doÅ›wiadczenia treningowe pozwalajÄ…ce wdrażać nowe umiejÄ™tnoÅ›ci w życie…

  • … to ta książka jest przeznaczona dla Ciebie.

A wszystko przyprawione jest sosem autentycznych anegdot i historii z życia trenera…

Patron medialny:

Dodaj do koszyka Prowadzenie warsztatów szkoleniowych. Podręcznik trenera biznesu

 

Osoby które kupowały "Prowadzenie warsztatów szkoleniowych. Podręcznik trenera biznesu", wybierały także:

  • Mapa Agile & Scrum. Jak si
  • Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora
  • Szef, który myÅ›li, bo warto i siÄ™ opÅ‚aca
  • Elastyczne nawyki. Jak kszta
  • My

Dodaj do koszyka Prowadzenie warsztatów szkoleniowych. Podręcznik trenera biznesu

Spis treści

Prowadzenie warsztatów szkoleniowych. Podręcznik trenera biznesu eBook -- spis treści

Wstęp (7)

Część I: O zawodzie trenera biznesu

Rozdział 1. Kim jest trener biznesu? (13)

  • Kto to jest trener i na czym polega jego praca? (13)
  • Co trener biznesu powinien mieć wspólnego z biznesem? (16)

Rozdział 2. Droga do zawodu trenera (19)

  • Czy każdy może być trenerem? (19)
  • Co to znaczy być trenerem-praktykiem? (21)
  • Czym sÄ… tak zwane umiejÄ™tnoÅ›ci trenerskie? (23)

Rozdział 3. Pułapki zawodu trenera (27)

  • PuÅ‚apka pierwsza: nadodpowiedzialność, czyli zbawiciel i matka Polka (27)
  • PuÅ‚apka druga: megalomania, czyli guru doskonaÅ‚y (29)
  • PuÅ‚apka trzecia: uleganie pokusom, czyli nocny Å‚owca (31)
  • PuÅ‚apka czwarta: ocenianie i weryfikowanie, czyli nieÅ›wiadomy samobójca (32)
  • PuÅ‚apka piÄ…ta: wypalenie, czyli sterany weteran (33)

Rozdział 4. Jak unikać pułapek zawodu trenera (35)

  • Superwizja trenerska, czyli w kupie siÅ‚a (35)
  • BHP trenera. Jak zostać dÅ‚ugodystansowcem (36)
  • Etyka zawodu, czyli dbanie o dobrÄ… karmÄ™ (37)

Część II: O warsztatach i treningach biznesowych

Rozdział 5. Szkolenie - warsztat - trening (43)

Rozdział 6. Korzenie realistycznego treningu biznesowego (47)

Rozdział 7. Filozofia pracy z grupą w realistycznym treningu biznesowym (51)

  • PrzemÄ…drzaÅ‚y belfer czy partner towarzyszÄ…cy w rozwoju? (51)
  • Czy powinno siÄ™ mieszać rozwój z ocenÄ…? (52)
  • Krawaty czy dresy? (52)
  • Kto ma być w centrum uwagi? (53)
  • MożliwoÅ›ci i granice rozwoju dorosÅ‚ego czÅ‚owieka (54)

Część III: O grupie i procesach grupowych

Rozdział 8. Grupa i jej tajemne życie (61)

  • MaÅ‚a grupa spoÅ‚eczna, czyli co? (62)
  • Jak żyje i rozwija siÄ™ maÅ‚a grupa? (64)
  • Od czego zależy rozwój grupy? (65)
  • Fazy (etapy) rozwoju maÅ‚ej grupy (66)

Rozdział 9. Bierność i konformizm, czyli faza zależności (69)

Rozdział 10. Rywalizacja i indywidualizm, czyli faza różnicowania (75)

Rozdział 11. Narzekanie i krytycyzm, czyli kryzys odpowiedzialności (85)

Rozdział 12. Bunt na pokładzie, czyli atak na lidera (93)

Rozdział 13. Zespół w manii, czyli nadzwyczajna moc grupy (97)

Rozdział 14. Odpowiedzialność i współpraca, czyli faza realnych możliwości grupy (99)

Rozdział 15. Jaki mamy na to wszystko wpływ? (101)

Część IV: O przygotowywaniu treningów biznesowych

Rozdział 16. Co trzeba wiedzieć, żeby dobrze przygotować trening (107)

Rozdział 17. Jak optymalnie wykorzystać oczy, uszy i mózg do przygotowania treningu, czyli o narzędziach diagnostycznych (113)

  • Ankiety, czyli co ludzie wypisujÄ… i dlaczego? (114)
  • Wywiad, czyli trener w roli detektywa (117)
  • Obserwacja, czyli weryfikacja opowieÅ›ci (120)
  • Gdzie drążyć - źródÅ‚a informacji przydatne do przygotowania treningu (122)
  • Jak nie wejść na minÄ™, czyli trudnoÅ›ci i puÅ‚apki, które można zidentyfikować na etapie przygotowania (124)

Rozdział 18. Logika i metodologia tworzenia projektów szkoleniowych (129)

Część V: O narzędziach trenera

Rozdział 19. Umiejętności komunikacyjne trenera (145)

  • Jak mieć wpÅ‚yw na to, co myÅ›lÄ… o nas inni? Czyli: "czytelność" trenera (146)
  • Jak zrozumieć motywy innych ludzi? Czyli: co siÄ™ za czym kryje (148)
  • Belfer czy wspierajÄ…cy partner? NarzÄ™dzia konstruktywnej komunikacji i budowania partnerskich relacji z grupÄ… (151)
  • Jak poÅ‚Ä…czyć różne Å›wiaty? UwzglÄ™dnianie typologii osobowoÅ›ci w pracy trenera (158)
  • Czym jest "zdrowe pomaganie"? (163)

Rozdział 20. Modele pracy stosowane w treningu biznesowym (167)

  • Od teorii do praktyki, czyli model akademicki (167)
  • Od doÅ›wiadczenia, przez teoriÄ™, do praktyki, czyli model pracy z diagnozÄ… (169)

Rozdział 21. Opis metod prowadzenia treningu biznesowego (173)

  • Jak sobie poÅ›cielesz, tak siÄ™ wyÅ›pisz, czyli o sztuce robienia wstÄ™pów (173)
  • Jak mówić, żeby nie zanudzić? Czyli o prowadzeniu wykÅ‚adów (180)
  • Grupa kreatywna, czyli prowadzenie ćwiczeÅ„ koncepcyjnych (189)
  • Jak organizować poglÄ…dowe doÅ›wiadczenia diagnozujÄ…ce konkretny problem, czyli praca z użyciem psychodramy diagnostycznej (192)

Część VI: O efektywności szkoleń

Rozdział 22. Jaka jest naprawdę efektywność szkoleń? (217)

  • Dlaczego szkolenia nie zawsze dajÄ… spodziewany efekt? (218)

Rozdział 23. Czynniki wpływające na efektywność szkoleń (221)

  • Co może trener? Granice odpowiedzialnoÅ›ci firmy szkoleniowej/trenera za efekt szkolenia (222)
  • Druga strona medalu. Odpowiedzialność zleceniodawcy za efekty szkoleÅ„ (224)
  • A co na to wszystko sam zainteresowany? Za co odpowiada uczestnik? (231)

Rozdział 24. Pomiar efektywności szkoleń (235)

  • Co zrobić, żeby wiedzieć, co mierzyć? Cele szkolenia a kryteria pomiaru efektywnoÅ›ci (236)
  • Co da siÄ™ zmierzyć? Poziomy badania efektywnoÅ›ci szkoleÅ„ (237)

Zakończenie (247)

Bibliografia (249)

Dodaj do koszyka Prowadzenie warsztatów szkoleniowych. Podręcznik trenera biznesu

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.