Proste prawdy o przyw - Onepress
TÅ‚umaczenie: Aleksandra Banasik
ISBN: 978-83-8231-273-7
stron: 164, Format: mp3
Data wydania: 2022-12-22
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 32,13 zł (poprzednio: 42,84 zł)
Oszczędzasz: 25% (-10,71 zł)
Osoby które kupowały "Proste prawdy o przyw", wybierały także:
- Udzia 0,00 zł
- Rachunkowo 0,00 zł
- Rezerwy celowe w systemie rachunkowo 0,00 zł
- Rachunkowo 0,00 zł
- Changing Paradigm for Inventory Management in a Supply Chain Context 0,00 zł
Spis treści
Proste prawdy o przywództwie Audiobook -- spis treści
Spis treści
Wprowadzenie: Proste prawdy
Część I. Przywództw o sÅ‚użebne
Istota przywództwa sÅ‚użebnego
1. Przywództwo sÅ‚użebne to najlepszy sposób na osiÄ…gniÄ™cie zarówno wspaniaÅ‚ych wyników, jak i wspaniaÅ‚ych relacji
2. Każda wybitna organizacja ma porywającą wizję
3. Przywódcy sÅ‚użebni odwracajÄ… tradycyjnÄ… piramidÄ™ hierarchii do góry nogami
Sekrety jednominutowego menedżera
4. Podstawą skutecznego działania są jasne cele
5. Nic tak nie rozwija pracownika jak przyłapanie go na robieniu czegoś dobrze
6. Chwal za postępy!
7. Kiedy ludzie zbaczają z drogi, nie udzielaj im reprymendy, przekieruj ich na właściwe tory
8. Najlepiej wykorzystana minuta w przywództwie sÅ‚użebnym to ta, w której lider inwestuje w ludzi
Sytuacyjne podejÅ›cie do przywództwa sÅ‚użebnego
9. Skuteczni przywódcy sÅ‚użebni wiedzÄ…, że każdy
człowiek wymaga indywidualnego podejścia
10. Skuteczni przywódcy stosujÄ… różne podejÅ›cia nie tylko do różnych osób, ale też do tych samych osób
Tworzenie motywującego środowiska
11. Zysk to twoja premia za stworzenie motywujÄ…cego
Å›rodowiska pracy, w którym twoi ludzie bÄ™dÄ…
dobrze dbać o klientów
12. Zachęcaj do autonomii w określonych
granicach
13. Dostajesz od ludzi to, czego oczekujesz
14. Najlepszym wykorzystaniem władzy jest służba
na rzecz innych
15. Nigdy nie zakładaj, że wiesz, co kogoś motywuje
Cechy przywódców sÅ‚użebnych
16. Ludzie, którzy majÄ… w sobie pokorÄ™, nie myÅ›lÄ… o sobie gorzej lecz rzadziej
17. Czasami nie ma niczego złego w byciu zadowolonym z siebie
18. Nie pracuj ciężej, pracuj mądrzej
19. „Nikt z nas nie jest tak mÄ…dry, jak my wszyscy razem”
20. Odpowiedzią jest miłość. Jak brzmi pytanie?
Co powinni wiedzieć przywódcy sÅ‚użebni
21. Przywódcy sÅ‚użebni nie wydajÄ… ludziom rozkazów zapraszajÄ… ich do wspólnego dziaÅ‚ania
22. Nie planuj bitwy w pojedynkÄ™, a nie staniesz
do samotnej walki
23. Przywódcy sÅ‚użebni uwielbiajÄ… dostawać
informacjÄ™ zwrotnÄ…
24. Ludzie, którzy osiÄ…gajÄ… dobre wyniki, odczuwajÄ…
satysfakcjÄ™ z pracy
25. „Tu nie chodzi o ciebie”
26. Wielcy przywódcy chcÄ… przede wszystkim
służyć
CZĘŚĆ II. BUDO WANIE ZAUFANIA
Zaufanie w przywództwie
27. Przywództwo zaczyna siÄ™ od zaufania
28. Budowanie zaufania to umiejÄ™tność, którÄ… można nabyć i rozwijać
29. „Zaufanie do siebie samego jest gÅ‚ównym
sekretem powodzenia”
30. Ktoś musi podjąć ryzyko i zaufać.
Pierwszy krok należy do lidera
31. „Ludzie podziwiajÄ… twoje mocne strony,
ale szanują twoją szczerość w kwestii
niedoskonaÅ‚oÅ›ci”
Zaufanie w relacjach
32. Do zaufania, jak do tanga, trzeba dwojga
33. Strach jest wrogiem zaufania
34. Relacja bez zaufania jest jak telefon komórkowy bez zasiÄ™gu i dostÄ™pu do internetu – jedyne, co możesz robić, to grać
35. Ludzie nie dbają o to, ile wiesz, jeśli wiedzą,
że nie dbasz o nich
36. „Ludzie zapomnÄ…, co powiedziaÅ‚eÅ›, zapomnÄ…,
co zrobiłeś, ale nigdy nie zapomną, jak dzięki
tobie siÄ™ czuli”
Cechy liderów cieszÄ…cych siÄ™ zaufaniem
37. „Twoje czyny mówiÄ… tak gÅ‚oÅ›no, że nie sÅ‚yszÄ™,
co mówisz”
38. Mów prawdÄ™. Zawsze. To naprawdÄ™ takie proste
39. Nigdy nie skÅ‚adaj obietnic, których nie możesz dotrzymać
40. „Nie ma wiÄ™kszej nierównoÅ›ci niż równe
traktowanie nierównych”
41. Zaufanie zawsze będzie na topie. Robienie
właściwych rzeczy nigdy nie wychodzi z mody
42. Prawdziwi przywódcy sÅ‚użebni przyznajÄ… siÄ™
do bÅ‚Ä™dów
43. Ponieważ dostaliÅ›my dwoje uszu i tylko jedne usta, powinniÅ›my wiÄ™cej sÅ‚uchać, niż mówić
Zaufanie i kontrola
44. NajważniejszÄ… częściÄ… przywództwa jest to, co siÄ™ dzieje, kiedy ciÄ™ nie ma
45. Przeciwieństwem zaufania nie jest nieufność, lecz kontrola
46. Ludzie nie opierajÄ… siÄ™ zmianom; opierajÄ… siÄ™ kontroli
47. Ludzie pozbawieni właściwych informacji nie mogą działać odpowiedzialnie; ludzie mający dostęp do właściwych informacji czują się zobowiązani do odpowiedzialnego działania
Odbudowywanie zaufania
48. Budowanie zaufania to podróż, a nie cel
49. Skuteczne przeprosiny są niezbędne do odbudowania zaufania
50. Przeprosiny niekoniecznie są przyznaniem się do winy, ale z całą pewnością są przyznaniem się do odpowiedzialności
51. Odmówić komuÅ› przebaczenia, to jak zażyć truciznÄ™ i czekać, aż ktoÅ› inny umrze
52. Przebaczenie to porzucenie wszelkiej nadziei na lepszą przeszłość
Zdrowy rozsÄ…dek w przywództwie i w codziennym
życiu
Proste prawdy o przywództwie. Scenariusz dyskusji
Literatura
Podziękowania
Dostępne usługi
Dołącz do nas online
O autorach