Projekty z dotacją. Podręcznik konsultanta, wnioskodawcy i beneficjenta - Onepress
ISBN: 978-83-283-3416-8
stron: 512, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2017-04-28
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 99,00 zł
Kto ma wsparcie, ten ma przewagę! Dowiedz się, jak je pozyskać!
O unijnych dotacjach i innych bezzwrotnych formach pomocy dla przedsiÄ™biorstw sporo siÄ™ mówi. Rekomendowane sÄ… jako Å›wietne źródÅ‚o finansowania rozwoju firmy. Niestety, niejeden przedsiÄ™biorca i poczÄ…tkujÄ…cy konsultant firmy doradczej przekonaÅ‚ siÄ™, że ich pozyskanie nie jest wcale Å‚atwe. ZwÅ‚aszcza wtedy, gdy decyzja o przyznaniu Å›rodków poprzedzona jest naborem wniosków i dÅ‚ugotrwaÅ‚Ä… procedurÄ… oceniania. Na szczęście osoba starajÄ…ca siÄ™ o dofinansowanie swojej firmy nie jest pozostawiona samej sobie. W sieci, w tym na stronach instytucji odpowiedzialnych za przyjmowanie wniosków o dofinansowanie, można znaleźć mnóstwo instrukcji i przewodników dotyczÄ…cych wypeÅ‚niania wniosków, choć bardzo rzadko pojawiajÄ… siÄ™ tam konkretne przykÅ‚ady dobrych opisów problemu czy zagadnienia.Tymczasem niniejszy poradnik ma charakter stricte praktyczny. TeoriÄ™ dotyczÄ…cÄ… źródeÅ‚ finansowania, reguÅ‚ skÅ‚adania wniosków oraz korzystania z pozyskanych Å›rodków autor ograniczyÅ‚ do niezbÄ™dnego minimum, żeby skupić siÄ™ na konkretnych, z życia wziÄ™tych przykÅ‚adach. OpisaÅ‚ również caÅ‚y warsztat prac nad wnioskiem oraz kwestiÄ™ przygotowywania odpowiednich narzÄ™dzi pomocniczych. Co wiÄ™cej, można znaleźć tu także zasady organizacji pracy i zarzÄ…dzania firmÄ… doradczÄ…, ponieważ niniejszy poradnik skierowany jest zarówno do przedsiÄ™biorców planujÄ…cych podjąć samodzielne starania o dotacje, jak i do tych, którzy pomagajÄ… w ich pozyskiwaniu.
Karol Plata-Nalborski — absolwent WydziaÅ‚u Prawa i Administracji UMK w Toruniu. W branży dotacji europejskich i krajowych aktywny od 2008 roku, skutecznie pozyskuje dofinansowania do licznych przedsiÄ™wzięć inwestycyjnych i badawczo-rozwojowych, do wdrożeÅ„ nowych technologii oraz projektów doradczych, szkoleniowych i CSR. DziaÅ‚a jako konsultant w obszarze administracji, rozliczania projektów i zarzÄ…dzania projektami, a także komercjalizacji nowych produktów i usÅ‚ug oraz wyników prac B+R. WspóÅ‚pracuje z akceleratorami oraz inkubatorami przedsiÄ™biorczoÅ›ci. PublikowaÅ‚ m.in. w magazynie „Fundusze Europejskie”.
Osoby które kupowały "Projekty z dotacją. Podręcznik konsultanta, wnioskodawcy i beneficjenta", wybierały także:
- Stwórz jednorożca. Od idei po startup wart miliony. Wydanie II rozszerzone 48,06 zł, (14,90 zł -69%)
- Pieniądze płyną z duszy. Odzyskaj swoje wewnętrzne bogactwo 39,09 zł, (12,90 zł -67%)
- Zarabiaj na nieruchomościach. Praktyczny poradnik, jak kupić, wyremontować i wynająć mieszkanie 39,09 zł, (12,90 zł -67%)
- Blockchain i kryptowaluty. Kurs video. Zdecentralizowane finanse od podstaw 119,00 zł, (47,60 zł -60%)
- B 49,89 zł, (22,45 zł -55%)
Spis treści
Projekty z dotacją. Podręcznik konsultanta, wnioskodawcy i beneficjenta -- spis treści
Przedmowa (9)
CZĘŚĆ I. INFORMACJE OGÓLNE (15)
RozdziaÅ‚ 1. ŹródÅ‚a dofinansowania - podstawowe informacje (17)
Rozdział 2. Podstawy prawne funduszy strukturalnych dla Polski w okresie 2014 - 2020 (27)
- 2.1. Instytucje odpowiedzialne za realizacjÄ™ funduszy (29)
- 2.2. Zasady finansowania projektów i regulowania pÅ‚atnoÅ›ci (33)
- 2.3. System kontroli i nadzoru (33)
- 2.4. Monitoring i ewaluacja (37)
- 2.5. Partnerstwo w projektach (37)
- 2.6. Projekty grantowe (38)
- 2.7. Nabory i ocena wniosków o dofinansowanie (39)
- 2.8. Decyzja/umowa dotyczÄ…ca dofinansowania projektu (44)
- 2.9. Procedury odwoławcze (44)
RozdziaÅ‚ 3. Podstawy prawne funkcjonowania krajowych programów pomocowych dla sektora B+R (53)
RozdziaÅ‚ 4 . Wydatki kwalifikowane, wartość dofinansowania, próg dotacji oraz metody ich ustalania/podwyższania/obniżania (59)
RozdziaÅ‚ 5. Badania i rozwój - podstawowe definicje, przykÅ‚ady i zasady (65)
Rozdział 6. Poziomy gotowości technologicznej a prace B+R (77)
RozdziaÅ‚ 7. Wdrożenie i komercjalizacja a sprzedaż prototypów i instalacji doÅ›wiadczalnych (87)
Rozdział 8. Od technologii do innowacyjności (93)
Rozdział 9. MŚP czy duże przedsiębiorstwo - analiza statusu i powiązań (103)
CZĘŚĆ II. APLIKOWANIE O DOTACJĘ (115)
RozdziaÅ‚ 10. Planowanie projektów - uwagi ogólne (117)
Rozdział 11. Decyzja o aplikowaniu (119)
Rozdział 12. Weryfikacja wnioskodawcy i projektu oraz planowanie procesu przygotowania wniosku o dotację (123)
RozdziaÅ‚ 13. Rola zasobów i podmiotów zewnÄ™trznych w procesie aplikowania o dotacjÄ™ (131)
RozdziaÅ‚ 14. Specyfika kredytów technologicznych (143)
RozdziaÅ‚ 15. Kilka sÅ‚ów o biznesplanach (151)
RozdziaÅ‚ 16. Kilka sÅ‚ów o matrycy logicznej (159)
Rozdział 17. Planowanie projektu i dokumentacji aplikacyjnej pod kątem jego prawidłowego rozliczania po otrzymaniu dofinansowania (167)
RozdziaÅ‚ 18. Kalkulacja finansowa przedsiÄ™wziÄ™cia i tworzenie struktury wydatków projektu (173)
Rozdział 19. Tworzenie roboczych arkuszy finansowych projektu (budżet, sprzedaż, opłacalność itp.), ułatwiających prace nad wnioskiem o dofinansowanie (187)
Rozdział 20. Budżetowanie i planowanie finansowe projektu za pomocą arkusza kalkulacyjnego na przykładzie "szybkiej ścieżki" (195)
Rozdział 21. Trochę o załącznikach do wniosku o dofinansowanie (211)
RozdziaÅ‚ 22. Kwantyfikacja wskaźników projektu i opis źródeÅ‚ ich weryfikacji (215)
RozdziaÅ‚ 23. Poszukiwanie danych i źródeÅ‚ do opisów merytorycznych w dokumentacji aplikacyjnej (223)
Rozdział 24. Analiza konkurencji i rozwiązań konkurencyjnych w projekcie innowacyjnym (227)
RozdziaÅ‚ 25. Cecha, korzyść i parametr, czyli kilka sÅ‚ów o wskazywaniu przewagi nad konkurencjÄ… (237)
Rozdział 26. Opis dystrybucji i promocji w projektach (243)
RozdziaÅ‚ 27. Opis wybranych zasobów wnioskodawcy (247)
RozdziaÅ‚ 28. WpÅ‚yw projektów na realizacjÄ™ polityk horyzontalnych Unii Europejskiej, w tym zrównoważonego rozwoju i zasady niedyskryminacji oraz równoÅ›ci pÅ‚ci (257)
RozdziaÅ‚ 29. Wybrane przykÅ‚ady rubryk z wniosków o dofinansowanie dla przedsiÄ™biorstw w ramach regionalnych programów operacyjnych (269)
Rozdział 30. Pisma wyjaśniające oraz uzupełnienia na etapie oceny formalnej i merytorycznej wniosku o dofinansowanie (297)
Rozdział 31. Procedura odwoławcza (301)
Rozdział 32. Perspektywa umowy o dofinansowanie (315)
CZĘŚĆ III. REALIZACJA PROJEKTÓW (323)
Rozdział 33. Startujemy z projektem, czyli co jest czym i co dalej (325)
RozdziaÅ‚ 34. Refundacja, zaliczka i dochód w projekcie - na co zwrócić szczególnÄ… uwagÄ™ (331)
Rozdział 35. Ważna rola księgowości w projekcie (339)
- 35.1. B+R (340)
- 35.2. Nowe inwestycje (346)
Rozdział 36. Podstawy zasad realizacji projektu i obiegu dokumentacji (351)
- 36.1. Zalecenia ogólne (351)
- 36.2. Procesy zakupowe - sÅ‚aby punkt projektów, czyli jak prowadzić ofertowanie (354)
- 36.3. Przykłady wytycznych i instrukcji (364)
- 36.4. Dokumentowanie wyników prac badawczych i rozwojowych oraz innych dziaÅ‚aÅ„ techniczno-technologicznych (373)
- 36.5. Dokumentowanie wdrożenia technologii na przykładzie działań pomocowych typu kredyt technologiczny (378)
CZĘŚĆ IV. ASPEKT ORGANIZACYJNO-PRAWNY DORADZTWA (381)
RozdziaÅ‚ 37. Uwagi ogólne (383)
RozdziaÅ‚ 38. Forma prawna wspóÅ‚pracy z konsultantem (387)
Rozdział 39. Organizacja firmy doradczej (395)
RozdziaÅ‚ 40. Struktura finansowa organizacji doradczej, czyli kilka sÅ‚ów o planowaniu przychodów i kosztów (405)
RozdziaÅ‚ 41. ZarzÄ…dzanie zespoÅ‚em doradczym: racjonalne gospodarowanie zasobami ludzkimi, dokumentowanie rozmów i korespondencji itp. (411)
RozdziaÅ‚ 42. Pozyskiwanie klientów na dofinansowanie: selekcja grupy docelowej, tworzenie broszur informacyjnych, puÅ‚apki tzw. mailingu (417)
RozdziaÅ‚ 43. Opracowywanie ankiet dla potencjalnych klientów na wnioski aplikacyjne (429)
RozdziaÅ‚ 44. Zakres oferty, kalkulacja cenowa i modele wspóÅ‚pracy z klientem (437)
RozdziaÅ‚ 45. Zasady konstruowania umów na przygotowanie wniosków o dofinansowanie (445)
RozdziaÅ‚ 46. Tworzenie listy zagadnieÅ„, pytaÅ„ i dokumentów do wniosku aplikacyjnego (451)
Rozdział 47. Parę uwag o klientach i ich oczekiwaniach oraz metodach postępowania z nimi (461)
Rozdział 48. Szczypta psychologii, czyli jak podejść do potencjalnego klienta (471)
Rozdział 49. Okiem klienta i nie tylko... (475)
Rozdział 50. Postępowanie z klientem w przypadku odrzucenia wniosku o dofinansowanie (481)
RozdziaÅ‚ 51. Wytyczne dotyczÄ…ce umów o Å›wiadczenie usÅ‚ug rozliczania projektu i zasad wspóÅ‚pracy w tym zakresie (485)
RozdziaÅ‚ 52. Analityk technologiczno-biznesowy - zawód przyszÅ‚oÅ›ci? (495)
RozdziaÅ‚. 53. Konsultant - zawód nie dla krasomówców. Rzecz o sposobie doboru pracowników i wspóÅ‚pracowników (501)
Podsumowanie (507)
Materiały do pobrania (511)
Nota biograficzna (512)