reklama - zainteresowany?

Procesy internacjonalizacji w gospodarce - Onepress

Procesy internacjonalizacji w gospodarce
ebook
Autor: Ma
ISBN: 9788378758037
stron: 146, Format: ebook
Data wydania: 2022-07-26
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 10,40 zł (poprzednio: 13,00 zł)
Oszczędzasz: 20% (-2,60 zł)

Dodaj do koszyka Procesy internacjonalizacji w gospodarce

Tagi: Gie

Niniejsza monografia jest efektem cyklicznie organizowanej przez Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach konferencji Procesy internacjonalizacji w gospodarce

Dodaj do koszyka Procesy internacjonalizacji w gospodarce

 

Osoby które kupowały "Procesy internacjonalizacji w gospodarce ", wybierały także:

  • Rozw
  • W transie inwestowania. Podbij rynek pewno
  • ETF-y, czyli dzia
  • W transie inwestowania. Podbij rynek pewno
  • Gie

Dodaj do koszyka Procesy internacjonalizacji w gospodarce

Spis treści

Procesy internacjonalizacji w gospodarce światowej w XXI w eBook -- spis treści

Wstęp 9 1. Umiędzynarodowienie sektora usług (Katarzyna Żukrowska) 1.1. Wprowadzenie 13 1.2. Definicje używanych pojęć i stosowane mierniki 13 1.3. Klasyfikacja państw według kryterium roli usług 16 1.4. Dziedziny objęte serwicyzacją 19 1.5. Mierzenie poziomu umiędzynarodowienia sektora usług 26 1.6. Podsumowanie 29 Bibliografia 30 2. Podatkowe grupy kapitałowe - warunki uzyskania statusu i funkcjonowanie na przykładzie Niemiec (Małgorzata Magdalena Hybka) 2.1. Wprowadzenie 32 2.2. Teoretyczne aspekty konsolidacji podatkowej 32 2.3. Status podatkowej grupy kapitałowej w podatkach dochodowych w Niemczech 35 2.4. Konsolidacja podatkowa dla celów podatku od wartości dodanej w Niemczech 39 2.5. Podsumowanie 41 Bibliografia 42 3. Konkurencyjność wybranych państw Azji Centralnej w handlu międzynarodowym a wartość dodana w ich eksporcie (Krzysztof Falkowski) 3.1. Wprowadzenie 45 3.2. Konkurencyjność wybranych państw Azji Centralnej w handlu międzynarodowym - przegląd literatury 47 3.3. Profile konkurencyjne wybranych państw Azji Centralnej w handlu międzynarodowym - mocne i słabe strony 49 3.4. Wartość dodana w eksporcie wybranych państw Azji Centralnej w kontekście ich międzynarodowej konkurencyjności 52 3.5. Podsumowanie 55 Bibliografia 56 4. Pozycja Chin i USA w światowym handlu dobrami high-tech (Małgorzata Fronczek) 4.1. Wprowadzenie 58 4.2. Potencjał Chin i USA w obszarze handlu produktami high-tech 58 4.3. Chiny i USA jako uczestnicy handlu światowego 62 4.4. Chiny i USA w światowych obrotach dobrami high-tech 64 4.5. Rzeczywista pozycja Chin w światowym handlu dobrami high-tech 68 4.6. Podsumowanie 69 Bibliografia 71 5. Wymiana handlowa Rosji z krajami WNP - specyfika i perspektywy (Monika Fiedorczuk) 5.1. Wprowadzenie 75 5.2. Ogólna charakterystyka wymiany handlowej Federacji Rosyjskiej 76 5.3. Instytucjonalne podstawy wymiany handlowej między Rosją a pozostałymi krajami WNP 80 5.4. Specyfika wymiany handlowej między Rosją a innymi krajami WNP 82 5.5. Podsumowanie 86 Bibliografia 87 6. Corporate governance jako element klimatu inwestycyjnego (Anna Wierzbicka, Magdalena Owczarczuk) 6.1. Wprowadzenie 89 6.2. Klimat inwestycyjny kraju i jego komponenty 90 6.3. Istota corporate governance 92 6.4. Modele corporate governance 93 6.5. Ocena elementów corporate governance na podstawie Globalnego Indeksu Konkurencyjności 96 6.6. Podsumowanie 102 Bibliografia 102 7. Badania i rozwój w korporacjach transnarodowych na przykładzie sektora farmaceutycznego (Marek Futkowski) 7.1. Wprowadzenie 105 7.2. Istota korporacji transnarodowych 105 7.3. Rola korporacji w przemyśle farmaceutycznym 107 7.4. Badania i rozwój w międzynarodowych korporacjach farmaceutycznych 109 7.5. Udział nakładów na badania i rozwój w przychodach korporacji farmaceutycznych 111 7.6. Podsumowanie 113 Bibliografia 114 8. Uwarunkowania funkcjonowania na rynkach zagranicznych polskich przedsiębiorstw na przykładzie podmiotu sektora oświetleniowego (Marcin Komor, Anna Wójcik) 8.1. Wprowadzenie 116 8.2. Umiędzynarodowienie przedsiębiorstw - aspekt teoretyczny 116 8.3. Otoczenie przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych 118 8.4. Metodyka badawcza 121 8.5. Studium przypadku przedsiębiorstwa prowadzącego działalność w sektorze oświetleniowym 122 8.6. Podsumowanie 126 Bibliografia 126 9. Postrzeganie usług mobilności współdzielonej w Polsce w kontekście globalnych wyzwań środowiskowych (Grzegorz Młynarski) 9.1. Wprowadzenie 129 9.2. Związki transportu pasażerskiego ze zmianami kliamtu 130 9.3. Mobilność współdzielona jako część szerszej strategii 132 9.4. Charakterystyka i motywacje użytkowników pojazdów w modelu współdzielonej mobilności 133 9.5. Gotowość do rezygnacji z samochodu 136 9.6. Najważniejsze wnioski 137 9.7. Nota metodologiczna 138 Bibliografia 138 Spis rysunków 141 Spis tabel

Dodaj do koszyka Procesy internacjonalizacji w gospodarce

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.