reklama - zainteresowany?

Prasowa wizja dziewczyny (analiza konfrontatywna polskich i rosyjskich czasopism młodzieżowych) - Onepress

Prasowa wizja dziewczyny (analiza konfrontatywna polskich i rosyjskich czasopism młodzieżowych)
ebook
Autor: Ewa Kapela
ISBN: 978-83-801-2407-3
stron: 216, Format: ebook
Data wydania: 2015-09-09
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 18,31 zł (poprzednio: 22,89 zł)
Oszczędzasz: 20% (-4,58 zł)

Dodaj do koszyka Prasowa wizja dziewczyny (analiza konfrontatywna polskich i rosyjskich czasopism młodzieżowych)

Tagi: Marketing

Media masowe, bÄ™dÄ…ce obecnie jednÄ… z najbardziej rozpowszechnionych form bytowania jÄ™zyka, nie tylko opisujÄ… otaczajÄ…cy czÅ‚owieka Å›wiat i oferujÄ… sposoby jego interpretacji, lecz czÄ™sto go konstruujÄ…. Celem przekazów medialnych jest coraz częściej ksztaÅ‚towanie postaw odbiorców, narzucanie okreÅ›lonego Å›wiatopoglÄ…du i hierarchii wartoÅ›ci. StanowiÄ…c swego rodzaju filtr miÄ™dzy czÅ‚owiekiem a rzeczywistoÅ›ciÄ…, Å›rodki masowego przekazu majÄ… moc modyfikowania indywidualnych obrazów Å›wiata oraz zachowaÅ„ komunikacyjnych.

Å»yjÄ…c w epoce mediów masowych, nie sposób ignorować ich roli w ksztaÅ‚towaniu poglÄ…dów czÅ‚owieka na otaczajÄ…cy go Å›wiat, zwÅ‚aszcza, gdy idzie o formowanie Å›wiadomoÅ›ci nastolatków. W Å›wietle powyższych uwag zasadne wydaje siÄ™ zrekonstruowanie wizji dziewczyny (i odpowiednio девушки), propagowanej przez wspóÅ‚czesne czasopisma mÅ‚odzieżowe. Zamierzeniem autorki jest ukazanie jÄ™zykowych mechanizmów kreujÄ…cych pożądane przed nadawców prasowych stany rzeczy, a wiÄ™c poszczególne elementy skÅ‚adowe odtwarzanego wizerunku dziewczyny. Heterogeniczność prasowej wizji dziewczyny/девушки pozwala na traktowanie jej nie w kategoriach utrwalonego stereotypu, ale raczej w kategoriach performansu. W monografii zwrócono uwagÄ™ na korelacje miÄ™dzy jÄ™zykowym obrazem kobiety, kulturowo utrwalonymi stereotypami pÅ‚ciowymi a prasowÄ… wizjÄ… mÅ‚odej kobiety. Ukazana zostaÅ‚a zależność miÄ™dzy jÄ™zykiem przekazu prasowego a jego potencjalnym odbiorcÄ…. Wyniki analizy stanowiÄ… podstawÄ™ do zabrania gÅ‚osu w kwestii roli prasy w ksztaÅ‚towaniu Å›wiadomoÅ›ci mÅ‚odzieży, w kreowaniu i redefiniowaniu wzorców pÅ‚ciowych.

Publikacja adresowana jest nie tylko do jÄ™zykoznawców, lecz także do szerokiego grona czytelników zainteresowanych danÄ… problematykÄ….

Dodaj do koszyka Prasowa wizja dziewczyny (analiza konfrontatywna polskich i rosyjskich czasopism młodzieżowych)

 

Osoby które kupowały "Prasowa wizja dziewczyny (analiza konfrontatywna polskich i rosyjskich czasopism młodzieżowych)", wybierały także:

  • Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi
  • ReguÅ‚a 80/20. Zasada, która odmienia Å›wiat
  • Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracÄ… na etacie i zacząć zarabiać w sieci
  • Jedna kampania do wolnoÅ›ci. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na wÅ‚asnych warunkach
  • Wstawaj i walcz. Sprawdzone strategie, techniki i nawyki produktywnoÅ›ci ludzi sukcesu

Dodaj do koszyka Prasowa wizja dziewczyny (analiza konfrontatywna polskich i rosyjskich czasopism młodzieżowych)

Spis treści

Prasowa wizja dziewczyny (analiza konfrontatywna polskich i rosyjskich czasopism młodzieżowych) eBook -- spis treści

Spis treści

 

Wprowadzenie / 7

 

Rozdział pierwszy

Teoretyczne podstawy rekonstrukcji obrazu DZIEWCZYNY/ДЕВУШКИ w prasie /17

Prasa młodzieżowa / 17

Stan badań na temat prasy młodzieżowej i obrazu dziewczyny w prasie / 20

Pojęcie językowego obrazu świata / 22

Założenia badawcze / 41

 

Rozdział drugi

Nazwy DZIEWCZYNY/ДЕВУШКИ w czasopismach / 49

Nominaty pełniące w czasopismach funkcję referencyjną / 52

Nominaty pełniące w czasopismach funkcję predykatywną / 54

Punkt widzenia a nominacja / 75

Podsumowanie / 78

 

Rozdział trzeci

Charakterystyka spoÅ‚eczna DZIEWCZYNY/ДЕВУШКИ / 81

Obraz relacji z rodzicami / 82

Obraz relacji z rówieÅ›nikami / 91

Obraz relacji damsko-męskich / 103

 

Rozdział czwarty

Charakterystyka fizyczna DZIEWCZYNY/ДЕВУШКИ. Perswazyjność tekstów prasowych o urodzie, zdrowiu i modzie / 141

 

Rozdział piąty

Specyfika języka w prasie młodzieżowej i jego rola w kształtowaniu prasowego wizerunku dziewczyny / 171

 

Zakończenie / 189

 

Bibliografia / 197

 

Summary / 213

Резюме / 214

Dodaj do koszyka Prasowa wizja dziewczyny (analiza konfrontatywna polskich i rosyjskich czasopism młodzieżowych)

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.