reklama - zainteresowany?

Prasa lokalna w relacjach z kluczowymi aktorami społecznymi. Studia przypadków - Onepress

Prasa lokalna w relacjach z kluczowymi aktorami społecznymi. Studia przypadków
ebook
Autor: Sylwia Męcfal
ISBN: 978-83-224-2939-0
stron: 430, Format: ebook
Data wydania: 2020-10-30
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 20,00 zł

Dodaj do koszyka Prasa lokalna w relacjach z kluczowymi aktorami społecznymi. Studia przypadków

Tagi: Ekonomia

Monografia proponowana czytelnikom łączy w sobie elementy różnych dyscyplin naukowych: socjologii, politologii, medioznawstwa, ale przede wszystkim jej istotnym elementem jest zastosowana metoda badawcza – studium przypadku, szczególny nacisk na etykę badawczą oraz obszar badawczy, który można zaliczyć do tzw. trudnych do eksploracji.

„Jest to opracowanie świeże, oparte na nadzwyczaj rzetelnej pracy terenowej i dostarczające transparentnych warsztatowo analiz uzyskanych danych w kilku najważniejszych wymiarach. Agregacja danych ze studiów przypadków pokazuje z jednej strony cechy powtarzalne zjawiska prasy lokalnej (niskie kompetencje dziennikarzy, ich uwikłanie w konflikty interesów, instrumentalne traktowanie lokalnych mediów przez znaczące osoby z otoczenia), ale z drugiej strony uwidacznia rozmaitość wariantów i odcieni, w jakich działania tych mediów przebiegają w rzeczywistości. (…) Relacje między instytucjami zostały starannie i profesjonalnie wyprowadzone z mikropoziomu interakcji lokalnych. Skomponowany wielowarstwowo: poziom empiryczny (z kontekstami), prezentacja, analiza szczegółowa, agregacja danych, analiza w pojęciach systemowych, wywód zawarty w książce Prasa lokalna w relacjach z kluczowymi aktorami społecznymi. Studia przypadków jest wzorcowym przykładem przenikania się pracy empirycznej i teoretycznej. Książka ta zasługuje na opublikowanie i intensywną akcję promocyjną, gdyż powinna się znaleźć w wielu bibliotekach” (z recenzji wydawniczej, prof. Grażyna Woroniecka).

„W recenzowanej rozprawie podjęty został niezmiernie ważny, zarówno z metodologicznego, jak i poznawczego punku widzenia temat, a zarazem bardzo trudny do realizacji, ponieważ mieszczący się w obszarze zjawisk w znacznym stopniu niejawnych, dziejących się «za kulisami» życia społecznego, a tym samym «trudno dostępnych» badawczo”. 

z recenzji rozprawy doktorskiej, prof. Danuta Walczak-Duraj

Dodaj do koszyka Prasa lokalna w relacjach z kluczowymi aktorami społecznymi. Studia przypadków

 

Osoby które kupowały "Prasa lokalna w relacjach z kluczowymi aktorami społecznymi. Studia przypadków", wybierały także:

  • Projekty restrukturyzacyjne
  • Rozw
  • Metody ilo
  • ABC wsp
  • Mikroekonomia dla bystrzaków

Dodaj do koszyka Prasa lokalna w relacjach z kluczowymi aktorami społecznymi. Studia przypadków

Spis treści

Prasa lokalna w relacjach z kluczowymi aktorami społecznymi. Studia przypadków eBook -- spis treści

ROZDZIAŁ 1. PROBLEMATYKA PRACY, INSPIRACJE TEORETYCZNE I EMPIRYCZNE 

1.1. Trudne relacje lokalno-medialne – główne inspiracje teoretyczne  

Konflikt interesów

Konflikt interesów a prasa i dziennikarze

Radzenie sobie z konfliktem interesów

1.2. Główne inspiracje empiryczne

1.3. Szczegółowe cele i problematyka badania

 

ROZDZIAŁ 2. MEDIA LOKALNE – CHARAKTERYSTYKA WYBÓR INTERPRETACJI RELACJI LOKALNYCH

2.1. Media lokalne i ich rola

Krótka historia prasy lokalnej w Polsce po przełomie

Czym są media lokalne? Czym jest prasa lokalna? Propozycje definicji 

Funkcje mediów lokalnych

2.2. Prasa lokalna w społeczności – różne ujęcia relacji, problemów, możliwe interpretacje

Media „prawdziwie” lokalne

Relacje mediów lokalnych z aktorami lokalnymi

2.3. Koncepcje „różnych” grup, systemów i społeczności – czyli jak interpretować niejasne relacje

2.4. Kapitał społeczny, zaufanie społeczne i więzi społeczne a relacje w społeczności 

 

ROZDZIAŁ 3. METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAŃ 

3.1. Czym jest studium przypadku (case study)? 

Definicje, typy i cechy studium przypadku 

Zarzuty stawiane i odpierane 

3.2. Badania własne: metoda badawcza i techniki badawcze 

Wybór metody badawczej 

Wybór przypadków i ustalenie ich granic 

Techniki i sposoby badawcze krok po kroku 

Protokół studium przypadku 

Metoda białego wywiadu (przed fazą terenową; kontynuowana podczas pobytu w terenie)

Wejście w teren 

Wywiady pogłębione ustrukturyzowane (IDI) z dziennikarzami lokalnymi 

Wywiady pogłębione nieustrukturyzowane (IDI) – lokalni liderzy 

Obserwacja bezpośrednia nieformalna

Analiza zawartości – kategorie analityczne 

Sposób analizy zebranych danych 

Triangulacja a studium przypadku 

 

ROZDZIAŁ 4. REFLEKSJE BADAWCZE PO WYJŚCIU Z TERENU – PROBLEMY BADAŃ TERENOWYCH 

4.1. Trudności w terenie – na przykładzie badań własnych 

Problemy etyczno-praktyczne 

Pierwsze kroki i decyzje w terenie 

Wchodząc „do środka” nieznanego środowiska 

Efekty pracy w terenie 

Znaczenie metody badawczej oraz „radzenie sobie” w terenie 

ROZDZIAŁ 5. REZULTATY BADAŃ EMPIRYCZNYCH – STUDIA PRZYPADKÓW 

5.1. Studium przypadku Tygodnika A w jego kontekście społecznym 

Charakterystyka Miasta A 

Władze miejskie 

Przedsiębiorcy w mieście 

Rynek mediów 

Charakterystyka Tygodnika A 

Funkcjonowanie Tygodnika A w jego otoczeniu społecznym 

Poziom indywidualny (individual level) – charakterystyka dziennikarzy 

Poziom rutyn, praktyk (routines level) 

Kryptoreklama 

Potencjalny konflikt interesów – pisanie o sprawach osób z rodziny 

Autocenzura 

Łączenie ról (zajęcia pozadziennikarskie) 

Praca poza własnym regionem i szukanie sensacji – jako praktyki utrudniające pracę 

Poziom organizacji medialnej (organizational level) 

Wpływ właściciela (redaktora naczelnego) – praca nad tekstem, preferencje tematyczne 

Ingerencja ze strony redaktora naczelnego 

Wiedza naczelnego o sprawach lokalnych w Mieście A 

Traktowanie pracowników, finanse 

Linia redakcyjna 

Poziom instytucji społecznych, poziom ponadmedialny (social institutions level/extra-media level) 

Relacje ze sferą polityczną 

BURMISTRZ 

OPOZYCJA 

WYBORY 

KONTAKTY CODZIENNE 

Relacje z konkurencją 

Relacje z przedsiębiorcami 

Relacje z Kościołem 

Układ lokalny w Mieście A – w kierunku analizy systemów społecznych 

Źródła 

 

5.2. Studium przypadku Tygodnika B w jego kontekście społecznym 

Charakterystyka Miasta B 

Władze miejskie 

Przedsiębiorcy w mieście 

Kultura i tradycja lokalna 

Rynek mediów lokalnych 

Charakterystyka Tygodnika B 

Funkcjonowanie Tygodnika B w jego otoczeniu społecznym 

Poziom indywidualny (individual level) 

Poziom rutyn, praktyk (routines level) 

Potencjalny konflikt interesów – (nie)pisanie o sprawach osób z rodziny 

Zasady współpracy z informatorami 

Łączenie ról (zajęcia pozadziennikarskie) 

Poziom organizacji medialnej (organizational level) 

Wpływ właściciela (redaktora naczelnego) – praca nad tekstem, preferencje tematyczne 

Ingerencja ze strony redaktora naczelnego 

Linia redakcyjna 

Traktowanie pracowników, finanse 

Poziom instytucji społecznych, poziom ponadmedialny (social institutions level/extra-media level) 

Relacje ze sferą polityczną 

BURMISTRZ

OPOZYCJA 

STAROSTWO 

WYBORY 

KONTAKTY CODZIENNE 

Relacje z przedsiębiorcami 

Relacje z Kościołem 

Układ lokalny w Mieście B – w kierunku analizy systemów społecznych 207 

Źródła 

 

5.3. Studium przypadku Tygodnika C w jego kontekście społecznym 

Charakterystyka Miasta C 

Władze miejskie 

Przedsiębiorcy w mieście 

Rynek mediów 

Charakterystyka Tygodnika C 

Funkcjonowanie Tygodnika C w jego otoczeniu społecznym 

Poziom indywidualny (individual level) 

Poziom rutyn, praktyk (routines level)

Zasady własne 

Potencjalny konflikt interesów 

Zasady współpracy z informatorami 

Relacje wewnątrz zespołu 

Poziom organizacji medialnej (organizational level) 

Wpływ właściciela (redaktora naczelnego) – praca nad tekstem, preferencje tematyczne 

Ingerencja ze strony redaktora naczelnego 

Linia redakcyjna 

Traktowanie pracowników, finanse 

Poziom instytucji społecznych, poziom ponadmedialny (social institutions level/extra-media level) 

Opinie o Tygodniku C

Relacje ze sferą polityczną 

PREZYDENT 

RADNI 

STAROSTWO 

WYBORY 

Relacje z przedsiębiorcami 

Relacje z Kościołem 

Układ lokalny w Mieście C – w kierunku analizy systemów społecznych 

Źródła 

 

5.4. Studium przypadku Tygodników D1 i D2 w ich kontekście społecznym  

Charakterystyka Miasta D 

Władze miejskie 

Przedsiębiorcy w mieście 

Rynek mediów 

Charakterystyka Tygodników D1 i D2 

Tygodnik D1 

Tygodnik D2 

Funkcjonowanie Tygodników D1 i D2 w ich otoczeniu społecznym  

Poziom indywidualny (individual level)

Tygodnik D1 

Tygodnik D2 

Poziom rutyn, praktyk (routines level) 

Tygodnik D1 – Zasady własne 

Tygodnik D1 – Indywidualny konflikt interesów/potencjalny konflikt interesów 

Tygodnik D1 – Zasady współpracy z informatorami 

Tygodnik D1 – Relacje wewnątrz zespołu

Tygodnik D2 – Zasady własne 

Tygodnik D2 – Konflikt interesów 

Tygodnik D2 – Zasady współpracy z informatorami 

Tygodnik D2 – Relacje wewnątrz zespołu 

Poziom organizacji medialnej (organizational level) 

Tygodnik D1 – Wpływ właściciela (redaktora naczelnego) – praca nad tekstem, preferencje tematyczne 

Tygodnik D1 – Preferencje tematyczne naczelnego 

Tygodnik D1 – Ingerencja ze strony redaktora naczelnego 

Tygodnik D1 – Linia redakcyjna 

Tygodnik D1 – Traktowanie pracowników, finanse 

Tygodnik D2 – Wpływ redakcji głównej na funkcjonowanie redakcji lokalnej 

Tygodnik D2 – Komercjalizacja funkcjonowania Tygodnika D2 

Tygodnik D2 – Linia redakcyjna 

Tygodnik D2 – Traktowanie pracowników, finanse 

Poziom instytucji społecznych, poziom ponadmedialny (social institutions level/extra-media level) 

Relacje ze sferą polityczną 

BURMISTRZ 

RADNI/SAMORZĄDOWCY 

WYBORY 

Relacje z przedsiębiorcami 

Tygodnik 

Tygodnik D2 

Relacje z Kościołem 

Układ lokalny w Mieście D – w kierunku analizy systemów społecznych  

Źródła 

 

ROZDZIAŁ 6. PODSUMOWANIE – SYNTEZA PRZEKROJOWA STUDIÓW PRZYPADKU (CROSS-CASE SYNTHESIS) 

 

BIBLIOGRAFIA 

SPIS TABEL I WYKRESÓW

ANEKS 

ZAŁĄCZNIK NR 1. Dyspozycje do wywiadów pogłębionych ustrukturyzowanych (IDI) z dziennikarzami lokalnymi 

ZAŁĄCZNIK NR 2. Dyspozycje do wywiadów pogłębionych nieustrukturyzowanych (IDI) z liderami lokalnymi 

ZAŁĄCZNIK NR 3. Kategorie analityczne – analiza zawartości tygodników 

INDEKS NAZWISK

Dodaj do koszyka Prasa lokalna w relacjach z kluczowymi aktorami społecznymi. Studia przypadków

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.