Postawy zawodowe informatyków. Jednostka, zespół, organizacja - Onepress
ISBN: 978-8-3233-8797-8
stron: 234, Format: ebook
Data wydania: 0000-00-00
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 26,47 zł (poprzednio: 31,89 zł)
Oszczędzasz: 17% (-5,42 zł)
Postawy zawodowe informatyków: jednostka, zespół, organizacja to książka interesująca z trzech perspektyw. W perspektywie publikacji naukowej jest przykładem szeroko zakrojonych badań z zakresu zachowań organizacyjnych przynosi odpowiedzi na temat indywidualnego funkcjonowania informatyków w organizacjach. Tematyka dotycząca postaw pracowników branży IT wobec zatrudniających ich organizacji, odnoszenia się do współpracowników oraz postrzegania samych siebie pozwala wysnuć ciekawe wnioski, użyteczne w kierowaniu zespołami w firmach IT. Z punktu widzenia refleksji naukowej o bardziej uniwersalnym charakterze wartościowe są części publikacji odnoszące się do funkcjonowania ekspertów organizacyjnych czy też szerzej pracowników wiedzy. Wreszcie z perspektywy popularnonaukowej otrzymujemy uzasadniony badawczo informatyków portret własny. Wizerunek pracownika branży IT prezentowany w książce może weryfikować w świetle naukowym pewne powszechne uogólnienia czy nawet stereotypy odnoszące się do tej grupy zawodowej.
Osoby które kupowały "Postawy zawodowe informatyków. Jednostka, zespół, organizacja", wybierały także:
- W komunikacyjnej przestrzeni nazw własnych i pospolitych. Księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Robertowi Mrózkowi 57,50 zł, (6,90 zł -88%)
- Cykle 53,08 zł, (6,90 zł -87%)
- Publiczni nadawcy w regionach autonomicznych Hiszpanii. Między misją a polityką 53,08 zł, (6,90 zł -87%)
- Język w prasie. Antologia 49,29 zł, (6,90 zł -86%)
- Technokultura i jej manifestacje artystyczne. Medialny świat hybryd i hybrydyzacji 40,59 zł, (6,90 zł -83%)
Spis treści
Postawy zawodowe informatyków. Jednostka, zespół, organizacja eBook -- spis treści
Podziękowania 9
Wstęp 11
RozdziaÅ‚ 1. Informatycy – zmiany w otoczeniu pracownika 19
1.1. W kierunku gospodarki opartej na wiedzy 20
1.2. Zmiana zachodzÄ…ca na poziomie organizacji 26
1.3. Przemiany zachodzÄ…ce na poziomie indywidualnym 35
RozdziaÅ‚ 2. Charakterystyka i funkcjonowanie pracowników wiedzy 47
2.1. Rola pracowników wiedzy w gospodarce 47
2.2. Pracownicy wiedzy a inni pracownicy 50
2.3. Charakterystyki pracowników wiedzy – przeglÄ…d stanowisk 53
Rozdział 3. Informatycy jako pracownicy wiedzy 57
3.1. Proces przejÅ›cia od „maga” do „technika” 58
3.2. Specyfika informatyków jako pracowników wiedzy 64
3.2.1. IstniejÄ…ce stereotypy 64
3.2.2. Elementy odróżniajÄ…ce informatyków od innych pracowników wiedzy 68
3.2.3. Elementy wspólne dla pracowników IT i innych pracowników wiedzy 73
RozdziaÅ‚ 4. Funkcjonowanie informatyków w organizacjach 77
4.1. Zakres eksploracji tematyki 77
4.2. SzczegóÅ‚owy przeglÄ…d badaÅ„ nad informatykami 78
Rozdział 5. Metodyka własnych badań empirycznych 97
5.1. Zestawienie hipotez badawczych 97
5.2. Procedura badań empirycznych 98
5.3. Charakterystyka użytych narzędzi badawczych 99
5.4. Opis próby osób badanych 100
RozdziaÅ‚ 6. Dane uzyskane na temat postaw informatyków 105
6.1. Postrzeganie zatrudniajÄ…cej organizacji 105
6.2. Motywatory materialne zwiÄ…zane z pracÄ… na rzecz organizacji 115
6.3. Postrzeganie osobistego funkcjonowania zawodowego 116
6.4. Charakterystyki pracowników z branży IT i spoza IT 124
6.5. Porównanie osób charakteryzowanych przez rolÄ™ zespoÅ‚owÄ… Specjalisty i pozostaÅ‚e role zespoÅ‚owe 127
6.6. Porównanie osób charakteryzowanych przez rolÄ™ zespoÅ‚owÄ… Specjalisty i pozostaÅ‚e role zespoÅ‚owe w grupach pracowników z branży IT i spoza IT 132
6.7. Porównanie osób z krótkim i dÅ‚ugim stażem pracy 135
6.8. Porównanie osób charakteryzowanych przez rolÄ™ zespoÅ‚owÄ… Specjalisty i pozostaÅ‚e role zespoÅ‚owe w grupach osób z krótkim i dÅ‚ugim stażem pracy 139
6.9. Porównanie osób pracujÄ…cych w branży IT i poza branżą IT ze wzglÄ™du na pozostaÅ‚e 8 ról zespoÅ‚owych wedÅ‚ug M.R. Belbina 142
RozdziaÅ‚ 7. Charakterystyka postaw informatyków – interpretacja wyników 147
7.1. Specyfika funkcjonowania pracowników IT 147
7.1.1. Sposób postrzegania zatrudniajÄ…cej organizacji przez informatyków 147
7.1.2. Postrzeganie motywatorów materialnych zwiÄ…zanych z pracÄ… na rzecz organizacji 149
7.1.3. Wybrane elementy postrzegania osobistego funkcjonowania zawodowego 150
7.1.4. Zróżnicowania na poziomie opisów osobowoÅ›ciowych 157
7.1.5. Charakterystyki wynikajÄ…ce z ról zespoÅ‚owych 160
7.2. Specyfika funkcjonowania Specjalistów 162
7.2.1. Specjaliści pracujący w branży IT i poza branżą IT 162
7.2.2. Specjaliści a pozostałe role zespołowe 164
7.3. Weryfikacja hipotez badawczych 169
RozdziaÅ‚ 8. Informatycy jako pracownicy wiedzy – dyskusja wyników 175
8.1. Funkcjonowanie informatyków – progres wiedzy 176
8.1.1. PodobieÅ„stwa: informatycy – grupa kontrolna 176
8.1.2. WystÄ™pujÄ…ce zróżnicowania: informatycy – grupa kontrolna 180
8.1.3. Dyskusja wyników zweryfikowanych hipotez badawczych 190
8.2. Funkcjonowanie Specjalistów – lepsze zrozumienie ekspertów organizacyjnych 196
8.2.1. ZnaczÄ…ce podobieÅ„stwa: Specjalista – taki sam niezależnie od branży? 196
8.2.2. WystÄ™pujÄ…ce zróżnicowania w stosunku do innych ról zespoÅ‚owych – specyfika funkcjonowania roli Specjalisty 198
8.2.3. Funkcjonowanie Specjalistów – podsumowanie 202
Podsumowanie i zasadnicze wnioski 205
Bibliografia 209
Aneksy 225