reklama - zainteresowany?

Polskie agencje prasowe w rozwoju historycznym. Kontekst polityczny, ewolucja modelu oraz technik przekazu informacji - Onepress

Polskie agencje prasowe w rozwoju historycznym. Kontekst polityczny, ewolucja modelu oraz technik przekazu informacji
ebook
Autor: Renata Piasecka–Strzelec
ISBN: 978-83-242-2958-1
stron: 256, Format: ebook
Data wydania: 2020-10-22
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 18,00 zł

Dodaj do koszyka Polskie agencje prasowe w rozwoju historycznym. Kontekst polityczny, ewolucja modelu oraz technik przekazu informacji

Tagi: Marketing

Niniejsze opracowanie to pierwsze w literaturze przedmiotu kompendium wiedzy ukazujÄ…ce genezÄ™ i rozwój polskich agencji prasowych, od tworzenia zalążków tych instytucji aż do chwili obecnej. Jest to zarazem synteza podsumowujÄ…ca stulecie istnienia rodzimych agencji prasowych.

W opracowaniu przeÅ›ledzono proces ewolucji polskich agencji prasowych, od agencji telegraficznych do agencji elektronicznych (e-agencji). Autorka podkreÅ›la kontekst polityczny wyrażajÄ…cy siÄ™ w uwikÅ‚aniu agencji prasowych w bieżącÄ… politykÄ™, ukazujÄ…c  rolÄ™ omawianych instytucji w procesie rozpowszechniania informacji. Książka wykracza znacznie poza problematykÄ™ wÅ‚aÅ›ciwÄ… dla historii mediów, podejmujÄ…c refleksjÄ™ nad perspektywami rozwoju wspóÅ‚czesnych agencji informacyjnych.

Walor opracowania stanowi materiaÅ‚ ilustracyjny w postaci fragmentów biuletynów prasowych. Książka adresowana jest do medioznawców, historyków mediów, politologów oraz studentów dziennikarstwa.

 

 

Dr hab. prof. UJK Renata Piasecka-Strzelec - pracownik naukowy Instytutu Dziennikarstwa i Informacji Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. Swoje zainteresowania badawcze koncentruje wokóÅ‚ historii mediów oraz historii najnowszej Polski. W ostatnich latach analizuje również kierunki rozwoju wspóÅ‚czesnych polskich agencji informacyjnych w kontekÅ›cie spoÅ‚eczeÅ„stwa sieci. 

Autorka wielu artykuÅ‚ów naukowych, rozdziaÅ‚ów w monografiach oraz trzech publikacji zwartych. Najważniejsze opracowanie w jej dotychczasowym dorobku naukowym to monografia Polskie agencje prasowe w latach 1944-1972. Upowszechnianie i reglamentacja informacji, dziaÅ‚alność propagandowa (Wydawnictwo UJK, Kielce 2012).

Dodaj do koszyka Polskie agencje prasowe w rozwoju historycznym. Kontekst polityczny, ewolucja modelu oraz technik przekazu informacji

 

Osoby które kupowały "Polskie agencje prasowe w rozwoju historycznym. Kontekst polityczny, ewolucja modelu oraz technik przekazu informacji", wybierały także:

  • Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi
  • ReguÅ‚a 80/20. Zasada, która odmienia Å›wiat
  • Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracÄ… na etacie i zacząć zarabiać w sieci
  • Jedna kampania do wolnoÅ›ci. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na wÅ‚asnych warunkach
  • Wstawaj i walcz. Sprawdzone strategie, techniki i nawyki produktywnoÅ›ci ludzi sukcesu

Dodaj do koszyka Polskie agencje prasowe w rozwoju historycznym. Kontekst polityczny, ewolucja modelu oraz technik przekazu informacji

Spis treści

Polskie agencje prasowe w rozwoju historycznym. Kontekst polityczny, ewolucja modelu oraz technik przekazu informacji eBook -- spis treści

Wykaz skrótów 

WstÄ™p 

 

Rozdział pierwszy

Geneza i narodziny agencji prasowych w Polsce 

1. W sÅ‚użbie sprawy polskiej 

2. Pod znakiem Polskiej Agencji Telegraficznej (1918–1926) 

3. Informacyjna sÅ‚użba prasowa w okresie rzÄ…dów pomajowych (1926–1939) 

 

Rozdział drugi

Trudne póÅ‚wiecze. DziaÅ‚alność agencji prasowych w latach 1939–1989 

1. Poza krajem i w konspiracji (1939–1945) 

2. PAP na pierwszej stronie (1944–1989) 

3. Agencje prasowe „drugiego planu” (1944–1989) 

4. Wobec ładu jałtańskiego. Agencje prasowe poza krajem

 

Rozdział trzeci

W nowej rzeczywistoÅ›ci po 1989 roku 

1. W stronÄ™ obiektywizmu medialnego. Transformacja „starych” agencji prasowych (PAP, PAI, CAF)

2. Powstanie i rozwój nowego rynku informacji agencyjnej w Polsce 

3. Agencje informacyjne w dobie spoÅ‚eczeÅ„stwa sieci 

 

ZakoÅ„czenie 

Dodaj do koszyka Polskie agencje prasowe w rozwoju historycznym. Kontekst polityczny, ewolucja modelu oraz technik przekazu informacji

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.