Polityka z twarzÄ…. Personalizacja parlamentarnych kampanii wyborczych w Polsce w latach 1993-2011 - Onepress
ISBN: 978-8-3801-2356-4
stron: 224, Format: ebook
Data wydania: 2015-11-26
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 30,44 zł (poprzednio: 37,58 zł)
Oszczędzasz: 19% (-7,14 zł)
W pracy rozważany jest proces personalizacji polskich kampanii wyborczych, czyli rosnÄ…cej roli liderów politycznych w dyskursie wyborczym kosztem koncentracji na partiach i problemach politycznych, w latach 1993–2011. Unikalny charakter, w sensie naukowym, majÄ… zaprezentowane badania empiryczne, dotyczÄ…ce personalizacji w ujÄ™ciu medialnym (analiza zawartoÅ›ci Gazety Wyborczej i Rzeczpospolitej) oraz strategicznym (analiza zawartoÅ›ci telewizyjnych audycji wyborczych). Wyniki studiów potwierdzajÄ… tezÄ™ personalizacji w rozumieniu wzrostu roli liderów politycznych w warstwie prezentacji polityki. Publikacja skierowana jest nie tylko do przedstawicieli nauk humanistycznych (medioznawców, politologów, socjologów) zajmujÄ…cych siÄ™ tematykÄ… komunikowania politycznego, ale także tych spoÅ›ród studentów i obserwatorów polityki, których interesujÄ… przemiany wspóÅ‚czesnej demokracji w kontekÅ›cie kampanii wyborczych.
Osoby które kupowały "Polityka z twarzą. Personalizacja parlamentarnych kampanii wyborczych w Polsce w latach 1993-2011", wybierały także:
- W komunikacyjnej przestrzeni nazw własnych i pospolitych. Księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Robertowi Mrózkowi 57,50 zł, (6,90 zł -88%)
- Cykle 53,08 zł, (6,90 zł -87%)
- Publiczni nadawcy w regionach autonomicznych Hiszpanii. Między misją a polityką 53,08 zł, (6,90 zł -87%)
- Język w prasie. Antologia 49,29 zł, (6,90 zł -86%)
- Technokultura i jej manifestacje artystyczne. Medialny świat hybryd i hybrydyzacji 40,59 zł, (6,90 zł -83%)
Spis treści
Polityka z twarzą. Personalizacja parlamentarnych kampanii wyborczych w Polsce w latach 1993-2011 eBook -- spis treści
Spis treści
Wstęp / 7
1. Personalizacja polityki — podstawowe pytania konceptualizacyjne / 10
2. Personalizacja kampanii wyborczych — konceptualizacja problemu badawczego / 17
3. Plan książki / 19
Rozdział 1
Personalizacja kampanii wyborczych w perspektywie mediatyzacji polityki / 23
1.1. Relacje mediów i polityki a personalizacja medialna i strategiczna / 24
1.2. Logika medialna a personalizacja kampanii wyborczych / 38
1.2.1. Logika rynkowa / 44
1.2.2. Logika publiczna / 48
1.2.3. Linia polityczna / 51
1.2.4. Technologia mediów / 55
1.3. Personalizacja medialna w badaniach empirycznych / 60
Rozdział 2
Wpływ profesjonalizacji kampanii wyborczych na personalizację / 71
2.1. Zmiany społeczne w otoczeniu kampanii wyborczych / 73
2.2. Wpływ profesjonalizacji na centralizację partii (kampanii) / 77
2.3. Wpływ profesjonalizacji na personalizację scentralizowaną apeli wyborczych / 83
2.3.1. Konsultanci polityczni / 83
2.3.2. Marketing polityczny / 87
2.3.3. ZarzÄ…dzanie mediami / 90
2.4. Personalizacja apelu wyborczego w świetle badań empirycznych profesjonalizacji kampanii wyborczych / 94
Rozdział 3
Uwarunkowania systemowe i kontekstowe personalizacji kampanii wyborczych. Przypadek Polski / 101
3.1. Uwarunkowania personalizacji parlamentarnych kampanii wyborczych zwiÄ…zane z systemem politycznym w Polsce / 107
3.2. Wpływ profesjonalizacji kampanii wyborczych na personalizację / 113
3.3. Kontekst kampanii wyborczych a personalizacja / 122
3.4. Uwarunkowania personalizacji zwiÄ…zane z systemem medialnym / 126
Rozdział 4
Personalizacja medialna w polskich kampaniach parlamentarnych w badaniach empirycznych / 135
4.1. Stan badań / 135
4.2. Personalizacja scentralizowana na Å‚amach „Gazety Wyborczej” i „Rzeczpospolitej” w kampaniach wyborczych 1993—2011 / 140
4.2.1. Metoda badania / 140
4.2.2. Wyniki / 144
4.2.3. Interpretacja wyników / 157
Rozdział 5
Personalizacja strategiczna w polskich kampaniach wyborczych w badaniach empirycznych / 161
5.1. Stan badań / 161
5.2. Personalizacja scentralizowana w telewizyjnych audycjach wyborczych w latach 1993—2011 / 164
5.2.1. Metoda badania / 164
5.2.2. Wyniki / 166
5.2.3. Interpretacja wyników / 174
Zakończenie / 179
Bibliografia / 187
Wykaz rysunków, tabel, wykresów / 211
Indeks osobowy / 215
Summary / 223
Zusammenfassung / 224