Pedagogizacja medialna rodziny. Zakres - uwarunkowania - dylematy - Onepress
ISBN: 978-83-801-2219-2
stron: 408, Format: ebook
Data wydania: 2016-10-27
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 43,99 zł (poprzednio: 54,31 zł)
Oszczędzasz: 19% (-10,32 zł)
W monografii opisano dziaÅ‚ania nazywane pedagogizacjÄ… rodziny, które mogÄ… być podjÄ™te z rodzicami i prawnymi opiekunami w celu szerzenia wiedzy i kultury pedagogicznej w zakresie korzystania z mediów przez ich podopiecznych, m.in. przy okazji spotkaÅ„ z wychowawcÄ… klasy. DziaÅ‚ania owe mogÄ… obejmować: wychowanie i ksztaÅ‚cenie za poÅ›rednictwem mediów, wychowanie do mediów oraz edukacjÄ™ medialnÄ… rodziców i prawnych opiekunów. W pracy przedstawiono wyniki badaÅ„ dotyczÄ…ce tej pedagogizacji. Potencjalnymi czytelnikami pracy mogÄ… być czynni zawodowo i przyszli nauczyciele różnych etapów edukacyjnych oraz rodzice i opiekunowie dzieci i nastolatków.
Osoby które kupowały "Pedagogizacja medialna rodziny. Zakres - uwarunkowania - dylematy", wybierały także:
- W komunikacyjnej przestrzeni nazw własnych i pospolitych. Księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Robertowi Mrózkowi 57,50 zł, (6,90 zł -88%)
- Cykle 53,08 zł, (6,90 zł -87%)
- Publiczni nadawcy w regionach autonomicznych Hiszpanii. Między misją a polityką 53,08 zł, (6,90 zł -87%)
- Język w prasie. Antologia 49,29 zł, (6,90 zł -86%)
- Technokultura i jej manifestacje artystyczne. Medialny świat hybryd i hybrydyzacji 40,59 zł, (6,90 zł -83%)
Spis treści
Pedagogizacja medialna rodziny. Zakres - uwarunkowania - dylematy eBook -- spis treści
Spis treści
Wstęp / 11
Rozdział 1
Koncepcja metodologiczna badań własnych / 15
1.1. Charakterystyka planowanych badań / 20
1.2. Problematyka badań / 20
1.3. Hipotezy badawcze / 22
1.4. Zmienne i ich wskaźniki / 23
1.5. Wykorzystane metody, techniki i narzędzia badawcze / 28
1.6. Teren badaÅ„ i badana próba / 32
Rozdział 2
Proces pedagogizacji rodziny / 39
2.1. Wiedza pedagogiczna przydatna rodzicom i prawnym opiekunom / 41
2.2. Pojęcie pedagogizacji rodziny / 44
2.3. Cele i zadania pedagogizacji rodziny / 45
2.4. Pedagogizacja medialna rodziny / 50
2.5. Cele pedagogizacji medialnej rodziny / 53
2.6. Zakres pedagogizacji medialnej rodziny / 55
2.7. Miejsce pedagogizacji medialnej rodziny / 56
2.8. Planowanie, przygotowanie i przebieg działań pedagogizujących medialnie rodzinę / 62
Rozdział 3
DziaÅ‚ania rodziców i opiekunów zwiÄ…zane z wychowaniem i ksztaÅ‚ceniem przez media / 65
3.1. Informacja w życiu jednostki i społeczeństwa / 68
3.2. Media jako nośniki kultury / 70
3.3. Media jako nośniki norm i wartości / 76
3.4. MożliwoÅ›ci wykorzystywania mediów w procesie rozwoju dziecka oraz nastolatka / 78
3.5. MożliwoÅ›ci wykorzystywania materiaÅ‚ów drukowanych w rozwoju i wychowaniu dziecka oraz nastolatka / 84
3.6. MożliwoÅ›ci wykorzystywania mediów audialnych w rozwoju i wychowaniu dziecka oraz nastolatka / 90
3.7. MożliwoÅ›ci wykorzystywania programów telewizyjnych w rozwoju i wychowaniu dziecka oraz nastolatka / 96
3.8. MożliwoÅ›ci wykorzystywania programów komputerowych w rozwoju i wychowaniu dziecka oraz nastolatka / 106
3.9. Możliwości wykorzystywania Internetu w rozwoju i wychowaniu dziecka oraz nastolatka / 110
3.10. MożliwoÅ›ci wykorzystywania fotografii i filmów w rozwoju i wychowaniu dziecka oraz nastolatka / 117
3.11. Media w systemie nagród i kar / 124
Rozdział 4
DziaÅ‚ania rodziców i opiekunów zwiÄ…zane z wychowaniem do mediów / 127
4.1. Czas wolny dzieci i młodzieży / 131
4.2. Cyberprzemoc / 135
4.3. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do komunikacji interpersonalnej poÅ›redniej / 138
4.4. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z materiaÅ‚ów drukowanych / 141
4.5. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z mediów audialnych / 142
4.6. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z programów telewizyjnych / 156
4.7. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do nauki i pracy z komputerem / 188
4.8. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z gier komputerowych / 199
4.9. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z usÅ‚ug internetowych / 207
4.9.1. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do komunikowania siÄ™ z wykorzystaniem usÅ‚ug internetowych / 213
4.9.2. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z gier sieciowych / 231
4.9.3. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z serwisu WWW / 238
4.9.4. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do zamieszczania informacji w Internecie / 253
4.9.5. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z portali spoÅ‚ecznoÅ›ciowych / 263
4.9.6. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z alterrzeczywistoÅ›ci typu second life / 270
4.10. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z usÅ‚ug telefonii komórkowej / 277
4.11. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z aparatu cyfrowego oraz z kamery cyfrowej / 287
4.12. Uzależnienie od mediów / 291
4.13. Manipulacja w mediach / 301
Rozdział 5
Edukacja medialna rodziny / 309
5.1. Przygotowanie rodziców i opiekunów w zakresie systemów operacyjnych i oprogramowania użytkowego / 312
5.2. Techniczne zabezpieczenia mające chronić dzieci przed zagrożeniami medialnymi / 321
5.3. Programowe zabezpieczenia mające chronić dzieci przed zagrożeniami medialnymi / 323
Rozdział 6
Metodyczne aspekty pedagogizacji medialnej rodziny / 337
6.1. Ustalenie potrzeb i/lub zainteresowaÅ„ medialnych rodziców i prawnych opiekunów / 339
6.2. Przygotowanie i prowadzenie zajęć pedagogizujÄ…cych medialnie rodzinÄ™ — wyniki badaÅ„ / 348
Podsumowanie / 355
Aneksy / 365
Bibliografia / 387
Indeks nazwisk / 399
Summary / 403
Zusammenfassung / 404