reklama - zainteresowany?

Pedagogizacja medialna rodziny. Zakres - uwarunkowania - dylematy - Onepress

Pedagogizacja medialna rodziny. Zakres - uwarunkowania - dylematy
ebook
Autor: Marcin Musioł
ISBN: 978-83-801-2219-2
stron: 408, Format: ebook
Data wydania: 2016-10-27
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 43,99 zł (poprzednio: 54,31 zł)
Oszczędzasz: 19% (-10,32 zł)

Dodaj do koszyka Pedagogizacja medialna rodziny. Zakres - uwarunkowania - dylematy

Tagi: Marketing

W monografii opisano dziaÅ‚ania nazywane pedagogizacjÄ… rodziny, które mogÄ… być podjÄ™te z rodzicami i prawnymi opiekunami w celu szerzenia wiedzy i kultury pedagogicznej w zakresie korzystania z mediów przez ich podopiecznych, m.in. przy okazji spotkaÅ„ z wychowawcÄ… klasy. DziaÅ‚ania owe mogÄ… obejmować: wychowanie i ksztaÅ‚cenie za poÅ›rednictwem mediów, wychowanie do mediów oraz edukacjÄ™ medialnÄ… rodziców i prawnych opiekunów. W pracy przedstawiono wyniki badaÅ„ dotyczÄ…ce tej pedagogizacji. Potencjalnymi czytelnikami pracy mogÄ… być czynni zawodowo i przyszli nauczyciele różnych etapów edukacyjnych oraz rodzice i opiekunowie dzieci i nastolatków.

Dodaj do koszyka Pedagogizacja medialna rodziny. Zakres - uwarunkowania - dylematy

 

Osoby które kupowały "Pedagogizacja medialna rodziny. Zakres - uwarunkowania - dylematy", wybierały także:

  • W komunikacyjnej przestrzeni nazw wÅ‚asnych i pospolitych. KsiÄ™ga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Robertowi Mrózkowi
  • Cykle
  • Publiczni nadawcy w regionach autonomicznych Hiszpanii. MiÄ™dzy misjÄ… a politykÄ…
  • JÄ™zyk w prasie. Antologia
  • Technokultura i jej manifestacje artystyczne. Medialny Å›wiat hybryd i hybrydyzacji

Dodaj do koszyka Pedagogizacja medialna rodziny. Zakres - uwarunkowania - dylematy

Spis treści

Pedagogizacja medialna rodziny. Zakres - uwarunkowania - dylematy eBook -- spis treści

Spis treści

 

Wstęp / 11

 

Rozdział 1

Koncepcja metodologiczna badań własnych / 15

1.1. Charakterystyka planowanych badań / 20

1.2. Problematyka badań / 20

1.3. Hipotezy badawcze / 22

1.4. Zmienne i ich wskaźniki / 23

1.5. Wykorzystane metody, techniki i narzędzia badawcze / 28

1.6. Teren badaÅ„ i badana próba / 32

 

Rozdział 2

Proces pedagogizacji rodziny / 39

2.1. Wiedza pedagogiczna przydatna rodzicom i prawnym opiekunom / 41

2.2. Pojęcie pedagogizacji rodziny / 44

2.3. Cele i zadania pedagogizacji rodziny / 45

2.4. Pedagogizacja medialna rodziny / 50

2.5. Cele pedagogizacji medialnej rodziny / 53

2.6. Zakres pedagogizacji medialnej rodziny / 55

2.7. Miejsce pedagogizacji medialnej rodziny / 56

2.8. Planowanie, przygotowanie i przebieg działań pedagogizujących medialnie rodzinę / 62

 

Rozdział 3

DziaÅ‚ania rodziców i opiekunów zwiÄ…zane z wychowaniem i ksztaÅ‚ceniem przez media / 65

3.1. Informacja w życiu jednostki i społeczeństwa / 68

3.2. Media jako nośniki kultury / 70

3.3. Media jako nośniki norm i wartości / 76

3.4. MożliwoÅ›ci wykorzystywania mediów w procesie rozwoju dziecka oraz nastolatka / 78

3.5. MożliwoÅ›ci wykorzystywania materiaÅ‚ów drukowanych w rozwoju i wychowaniu dziecka oraz nastolatka / 84

3.6. MożliwoÅ›ci wykorzystywania mediów audialnych w rozwoju i wychowaniu dziecka oraz nastolatka / 90

3.7. MożliwoÅ›ci wykorzystywania programów telewizyjnych w rozwoju i wychowaniu dziecka oraz nastolatka / 96

3.8. MożliwoÅ›ci wykorzystywania programów komputerowych w rozwoju i wychowaniu dziecka oraz nastolatka / 106

3.9. Możliwości wykorzystywania Internetu w rozwoju i wychowaniu dziecka oraz nastolatka / 110

3.10. MożliwoÅ›ci wykorzystywania fotografii i filmów w rozwoju i wychowaniu dziecka oraz nastolatka / 117

3.11. Media w systemie nagród i kar / 124

 

Rozdział 4

DziaÅ‚ania rodziców i opiekunów zwiÄ…zane z wychowaniem do mediów / 127

4.1. Czas wolny dzieci i młodzieży / 131

4.2. Cyberprzemoc / 135

4.3. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do komunikacji interpersonalnej poÅ›redniej / 138

4.4. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z materiaÅ‚ów drukowanych / 141

4.5. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z mediów audialnych / 142

4.6. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z programów telewizyjnych / 156

4.7. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do nauki i pracy z komputerem / 188

4.8. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z gier komputerowych / 199

4.9. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z usÅ‚ug internetowych / 207

4.9.1. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do komunikowania siÄ™ z wykorzystaniem usÅ‚ug internetowych / 213

4.9.2. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z gier sieciowych / 231

4.9.3. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z serwisu WWW / 238

4.9.4. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do zamieszczania informacji w Internecie / 253

4.9.5. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z portali spoÅ‚ecznoÅ›ciowych / 263

4.9.6. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z alterrzeczywistoÅ›ci typu second life / 270

4.10. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z usÅ‚ug telefonii komórkowej / 277

4.11. Przygotowywanie dzieci i nastolatków do korzystania z aparatu cyfrowego oraz z kamery cyfrowej / 287

4.12. Uzależnienie od mediów / 291

4.13. Manipulacja w mediach / 301

 

Rozdział 5

Edukacja medialna rodziny / 309

5.1. Przygotowanie rodziców i opiekunów w zakresie systemów operacyjnych i oprogramowania użytkowego / 312

5.2. Techniczne zabezpieczenia mające chronić dzieci przed zagrożeniami medialnymi / 321

5.3. Programowe zabezpieczenia mające chronić dzieci przed zagrożeniami medialnymi / 323

 

Rozdział 6

Metodyczne aspekty pedagogizacji medialnej rodziny / 337

6.1. Ustalenie potrzeb i/lub zainteresowaÅ„ medialnych rodziców i prawnych opiekunów / 339

6.2. Przygotowanie i prowadzenie zajęć pedagogizujÄ…cych medialnie rodzinÄ™ — wyniki badaÅ„ / 348

 

Podsumowanie / 355

 

Aneksy / 365

Bibliografia / 387

Indeks nazwisk / 399

 

Summary / 403

Zusammenfassung / 404

Dodaj do koszyka Pedagogizacja medialna rodziny. Zakres - uwarunkowania - dylematy

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.