reklama - zainteresowany?

Orientacja rynkowa we współrządzeniu miastem - Onepress

Orientacja rynkowa we współrządzeniu miastem
ebook
Autor: Justyna Anders-Morawska, Wawrzyniec Rudolf
ISBN: 978-8-3796-9702-1
stron: 282, Format: ebook
Data wydania: 2016-01-25
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 19,98 zł (poprzednio: 23,51 zł)
Oszczędzasz: 15% (-3,53 zł)

Dodaj do koszyka Orientacja rynkowa we współrządzeniu miastem

Tagi: Marketing | ZarzÄ…dzanie | Zasoby ludzkie (HR)

W publikacji przedstawiono praktyki dużych miast polskich, które wpisujÄ… siÄ™ w nowy model zarzÄ…dzania publicznego – wspóÅ‚rzÄ…dzenie. Analiza licznych przykÅ‚adów wspóÅ‚dziaÅ‚ania menedżerów publicznych z interesariuszami instytucjonalnymi w procesach przyciÄ…gania inwestorów, turystów i potencjalnych studentów oraz w tworzeniu dobrych warunków do rozwoju lokalnych przedsiÄ™biorców pozwoliÅ‚a na zobrazowanie sposobów realizacji zasad dobrego wspóÅ‚rzÄ…dzenia przez samorzÄ…dy miejskie. PrzykÅ‚ady te wzbogacone o przejawy dobrych praktyk wewnÄ…trzorganizacyjnych urzÄ™dów wskazujÄ…cych na ich otwartość, efektywność, nastawienie partycypacyjne i koordynacjÄ™ dajÄ… bogaty obraz orientacji rynkowej badanych miast rozumianej jako kultura organizacyjna, w której gÅ‚ównÄ… rolÄ™ odgrywa responsywna maksymalizacja wartoÅ›ci dostarczanych mieszkaÅ„com i użytkownikom.
Tematyka monografii ma duże znaczenie nie tylko dla nauk ekonomicznych, ale i dla pokrewnych, w tym nauk o urbanistyce, architekturze, planowaniu przestrzennym. Autorzy badajÄ… tworzenie relacji miÄ™dzy marketingiem a wspóÅ‚rzÄ…dzeniem na szczeblu samorzÄ…dów terytorialnych. UjmujÄ… to w ujÄ™ciu modelowym, koncentrujÄ…c siÄ™ na skutecznoÅ›ci funkcjonowania tych relacji wobec dÅ‚ugotrwaÅ‚ych tendencji, jakie wystÄ™pujÄ… w procesie miastotwórczym.
 

Dodaj do koszyka Orientacja rynkowa we współrządzeniu miastem

Spis treści

Orientacja rynkowa we współrządzeniu miastem eBook -- spis treści

Wstęp 7
Rozdział 1. Procesy ewolucji w zarządzaniu publicznym 11
1.1. Klasyczny model administracji 13
1.1.1. Biurokracja idealna według Webera i jej krytyka 14
1.1.2. Legalizm organizacji biurokratycznej jako pozorna racjonalność 17
1.1.3. Krytyka biurokracji idealnej w koncepcjach N. Luhmana 20
1.2. Menedżeryzm – w kierunku nowego zarzÄ…dzania publicznego 22
1.2.1. Uwarunkowania ekonomiczno-społeczne rozwoju NZP 23
1.2.2. Uwarunkowania polityczno-intelektualne rozwoju NZP 25
1.2.3. Teoretyczne podstawy nowego zarzÄ…dzania publicznego 26
1.2.4. Podstawowe elementy modelu NZP 28
1.3. WspóÅ‚rzÄ…dzenie (public governance) 34
1.4. Analiza porównawcza modeli zarzÄ…dzania publicznego 37
1.5. Procesy zmian w zarzÄ…dzaniu publicznym w Polsce 40
1.6. Podsumowanie 42
RozdziaÅ‚ 2. Dobre wspóÅ‚rzÄ…dzenie jako koncepcja normatywna w zarzÄ…dzaniu publicznym 43
2.1. Operacjonalizacja zasad dobrego wspóÅ‚rzÄ…dzenia 43
2.2. Jakość usÅ‚ug publicznych w kontekÅ›cie dobrego wspóÅ‚rzÄ…dzenia 49
2.3. Koncepcja dobrego wspóÅ‚rzÄ…dzenia w polityce Unii Europejskiej 56
2.4. Dobre wspóÅ‚rzÄ…dzenie w kontekÅ›cie przemian w polskiej administracji publicznej 59
2.5. Podsumowanie 69
Rozdział 3. Orientacja rynkowa w zarządzaniu publicznym 71
3.1. Orientacja rynkowa i orientacja marketingowa w działalności organizacji publicznej 71
3.1.1. Orientacja rynkowa a orientacja marketingowa 73
3.1.2. Upowszechnianie elementów koncepcji orientacji rynkowej w publikacjach poÅ›wiÄ™conych administracji publicznej 76
3.1.3. Próby zastosowania narzÄ™dzi pomiaru orientacji rynkowej w badaniach sektora publicznego i non profit 79
3.2. Ewolucja marketingu w organizacjach publicznych 87
3.2.1. Wczesne próby wykorzystania marketingu w sektorze publicznym 87
3.2.2. Podejście transakcyjne w marketingu organizacji publicznych 89
3.2.3. Podejście relacyjne w marketingu organizacji publicznych 92
3.2.4. Marketing terytorialny w świetle podejścia transakcyjnego i relacyjnego 95
3.3. Procesy tworzenia wartości dla interesariuszy organizacji publicznych 99
3.3.1. Interesariusze organizacji publicznych 99
3.3.2. Tworzenie i dostarczanie wartości interesariuszom 104
3.4. Podsumowanie 108
Rozdział 4. Metodyka badań 111
4.1. TÅ‚o badania 111
4.2. Pytania badawcze i cele badania 115
4.3. Dobór przypadków w Å›wietle teorii zależnoÅ›ci od zasobów i teorii zasobowej przedsiÄ™biorstwa 117
4.4. Charakterystyka badanych oÅ›rodków 121
4.5. Operacjonalizacja pojęć 133
4.6. Przebieg procesu badawczego 139
Rozdział 5. Orientacja rynkowa miast 147
5.1. Możliwości adaptacji koncepcji orientacji rynkowej w kontekście praktyk występujących w badanych miastach 147
5.1.1. Pozyskiwanie wiedzy o potrzebach użytkowników 148
5.1.2. Koordynacja wspóÅ‚pracy z interesariuszami instytucjonalnymi 153
5.1.3. Responsywność – kontrola rezultatów procesów przyciÄ…gania użytkowników 155
5.2. Dobre praktyki w zakresie orientacji rynkowej miast 158
5.2.1. Przykłady dobrych praktyk badanych miast 159
5.2.2. Skuteczne przyciÄ…ganie inwestorów – konsekwencje w dziaÅ‚aniach komunikacyjnych i budowaniu wartoÅ›ci dla inwestorów 161
5.2.3. Skuteczne przyciÄ…ganie turystów – konsekwencje w dziaÅ‚aniach komunikacyjnych i budowaniu wartoÅ›ci dla turystów 168
5.2.4. Skuteczne przyciÄ…ganie studentów – konsekwencje w dziaÅ‚aniach komunikacyjnych i budowaniu wartoÅ›ci dla mÅ‚odych, podejmujÄ…cych studia wyższe 175
5.2.5. Tworzenie sprzyjajÄ…cych warunków dla lokalnych przedsiÄ™biorców 185
5.3. Podsumowanie 191
RozdziaÅ‚ 6. Operacjonalizacja zasad dobrego wspóÅ‚rzÄ…dzenia w badanych miastach 193
6.1. Dobre wspóÅ‚rzÄ…dzenie w dokumentach strategicznych badanych oÅ›rodków 193
6.2. Znaczenie pojÄ™cia „dobre wspóÅ‚rzÄ…dzenie” wÅ›ród menedżerów miejskich 195
6.3. Realizacja zasad dobrego wspóÅ‚rzÄ…dzenia w jednostkach organizacyjnych urzÄ™dów badanych miast 202
6.3.1. Zasada otwartości 204
6.3.2. Zasada partycypacji 210
6.3.3. Zasada efektywności 218
6.3.4. Zasada spójnoÅ›ci 222
6.4. Podsumowanie 228
Zakończenie 231
Bibliografia 239
Spisy tabel, rysunków, ramek, wykresów, map 251
Załączniki 255

Dodaj do koszyka Orientacja rynkowa we współrządzeniu miastem

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.