Od radia Marconiego do mediów strumieniowych - Onepress
ISBN: 978-83-8175-091-2
stron: 442, Format: ebook
Data wydania: 2020-09-25
Księgarnia: Onepress
Cena książki: 51,92 zł (poprzednio: 64,90 zł)
Oszczędzasz: 20% (-12,98 zł)
„Radio nie ma przyszÅ‚oÅ›ci” – stwierdziÅ‚ w 1897 roku lord Kelvin, sÅ‚ynny fizyk. Jakże siÄ™ myliÅ‚. Książka profesora StanisÅ‚awa JÄ™drzejewskiego jest wieloaspektowÄ…, obszernÄ… refutacjÄ… tezy wielkiego uczonego. Radio przetrwaÅ‚o już ponad 120 lat, pierwsze transmisje Guglielmo Marconi przeprowadziÅ‚ w 1894 roku. Mimo konkurencji z mediami streamingowymi, typu Spotify, nadajÄ…cymi muzykÄ™, radio trzyma siÄ™ mocno. Jest niezwykle różnorodne, ma miliardy odbiorców, oferuje niezliczone audycje i podcasty. I o takim, stale zmieniajÄ…cym siÄ™ technologicznie, organizacyjnie, treÅ›ciowo i odbiorczo radiu w ramach transformacji dawnych i pojawienia siÄ™ nowych mediów obszernie traktuje książka StanisÅ‚awa JÄ™drzejewskiego.
Książka omawia także żywo dyskutowanÄ… w Polsce (i nie tylko) problematykÄ™ mediów publicznych, ich potrzeby, funkcje, przeobrażenia i perspektywy. Problem nie jest jedynie polityczny, ale przede wszystkim kulturowy i spoÅ‚eczny, a także organizacyjny i zarzÄ…dczy. Autor wykorzystaÅ‚ praktyczne doÅ›wiadczenia nabyte w latach pracy w Polskim Radiu, prawno-regulacyjne w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji, badawcze w sondażach socjologicznych, dydaktyczne z wykÅ‚adów prowadzonych w prestiżowych uczelniach polskich i zagranicznych.
Książka bÄ™dzie wrÄ™cz niezbÄ™dna dla studentów nauk o mediach i komunikacji spoÅ‚ecznej, zarzÄ…dzania mediami, oraz socjologii kultury, a pomocna dla studentów kulturoznawstwa i sztuk audiowizualnych. SiÄ™gnąć po niÄ… powinni menedżerowie medialni, dziennikarze, szczególnie radiowi, a nade wszystko edukatorzy medialni.
Tomasz Goban-Klas, Professor emeritus Uniwersytetu Jagiellońskiego
Osoby które kupowały "Od radia Marconiego do mediów strumieniowych", wybierały także:
- Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Jedna kampania do wolności. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na własnych warunkach 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Zen Steve'a Jobsa 29,67 zł, (8,90 zł -70%)
Spis treści
Od radia Marconiego do mediów strumieniowych eBook -- spis treści
Okładka
Strona tytułowa
Strona redakcyjna
Dedykacja
Spis treści
Wprowadzenie
Różne oblicza mediów
SiÅ‚a i sÅ‚abość mediów
Media a zmiana społeczna
Media tradycyjne
Historia mediów – kilka uwag metodologicznych
Media w Portugalii – od Estado Novo do nowego spoÅ‚eczeÅ„stwa
Internet
Edukacja medialna w kształceniu dziennikarzy!?
Komentarz
Media publiczne – quo vadis?
Media publiczne na rynku – szansa czy konieczność
Media publiczne – dokÄ…d zmierzajÄ…?
Niezależność mediów publicznych w czasach populizmu – przypadek Polski
Media publiczne w Polsce: strategie rozwoju technologicznego
Media publiczne w Å›wiecie konwergencji – regulacje europejskie a praktyka komunikacyjna
Komentarz
Wirtualizacja dźwiÄ™ku: radio – internet – telefon komórkowy – iPod – iPhone
Od muzyki w radiu do muzyki w sieci
Radiofonia regionalna i lokalna – wprowadzenie
Strategie zarządzania rozgłośnią publiczną w warunkach konwergencji
Polskie Radio wobec wyzwań technologicznych
Radio cyfrowe – przeÅ‚om technologiczny?
Od air do web: rzeźbienie radia w sieci
Komentarz
Odbiorcy jako użytkownicy mediów
Nowe praktyki komunikacyjne odbiorców: media w Å›wiecie konwergencji
Krzyżowa konsumpcja wiadomoÅ›ci medialnych – zastosowanie metody Q sorting
Radio i telewizja publiczna w indywidualnych repertuarach mediów
Użytkownicy mediów w Å›wiecie wielu platform
Komentarz
Pro memoriam
O Leonie jako badaczu, mÄ™drcu, podróżniku…