reklama - zainteresowany?

Od radia Marconiego do mediów strumieniowych - Onepress

Od radia Marconiego do mediów strumieniowych
ebook
Autor: Stanisław Jędrzejewski
ISBN: 978-83-8175-091-2
stron: 442, Format: ebook
Data wydania: 2020-09-25
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 51,92 zł (poprzednio: 64,90 zł)
Oszczędzasz: 20% (-12,98 zł)

Dodaj do koszyka Od radia Marconiego do mediów strumieniowych

Tagi: Marketing

„Radio nie ma przyszÅ‚oÅ›ci” – stwierdziÅ‚ w 1897 roku lord Kelvin, sÅ‚ynny fizyk. Jakże siÄ™ myliÅ‚. Książka profesora StanisÅ‚awa JÄ™drzejewskiego jest wieloaspektowÄ…, obszernÄ… refutacjÄ… tezy wielkiego uczonego. Radio przetrwaÅ‚o już ponad 120 lat, pierwsze transmisje Guglielmo Marconi przeprowadziÅ‚ w 1894 roku. Mimo konkurencji z mediami streamingowymi, typu Spotify, nadajÄ…cymi muzykÄ™, radio trzyma siÄ™ mocno. Jest niezwykle różnorodne, ma miliardy odbiorców, oferuje niezliczone audycje i podcasty. I o takim, stale zmieniajÄ…cym siÄ™ technologicznie, organizacyjnie, treÅ›ciowo i odbiorczo radiu w ramach transformacji dawnych i pojawienia siÄ™ nowych mediów obszernie traktuje książka StanisÅ‚awa JÄ™drzejewskiego.

Książka omawia także żywo dyskutowanÄ… w Polsce (i nie tylko) problematykÄ™ mediów publicznych, ich potrzeby, funkcje, przeobrażenia i perspektywy. Problem nie jest jedynie polityczny, ale przede wszystkim kulturowy i spoÅ‚eczny, a także organizacyjny i zarzÄ…dczy. Autor wykorzystaÅ‚ praktyczne doÅ›wiadczenia nabyte w latach pracy w Polskim Radiu, prawno-regulacyjne w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji, badawcze w sondażach socjologicznych, dydaktyczne z wykÅ‚adów prowadzonych w prestiżowych uczelniach polskich i zagranicznych.

Książka bÄ™dzie wrÄ™cz niezbÄ™dna dla studentów nauk o mediach i komunikacji spoÅ‚ecznej, zarzÄ…dzania mediami, oraz socjologii kultury, a pomocna dla studentów kulturoznawstwa i sztuk audiowizualnych. SiÄ™gnąć po niÄ… powinni menedżerowie medialni, dziennikarze, szczególnie radiowi, a nade wszystko edukatorzy medialni.

Tomasz Goban-Klas, Professor emeritus Uniwersytetu Jagiellońskiego

 

Dodaj do koszyka Od radia Marconiego do mediów strumieniowych

Spis treści

Od radia Marconiego do mediów strumieniowych eBook -- spis treści

Okładka

Strona tytułowa

Strona redakcyjna

Dedykacja

Spis treści

Wprowadzenie

Różne oblicza mediów

SiÅ‚a i sÅ‚abość mediów

Media a zmiana społeczna

Media tradycyjne

Historia mediów – kilka uwag metodologicznych

Media w Portugalii – od Estado Novo do nowego spoÅ‚eczeÅ„stwa

Internet

Edukacja medialna w kształceniu dziennikarzy!?

Komentarz

Media publiczne – quo vadis?

Media publiczne na rynku – szansa czy konieczność

Media publiczne – dokÄ…d zmierzajÄ…?

Niezależność mediów publicznych w czasach populizmu – przypadek Polski

Media publiczne w Polsce: strategie rozwoju technologicznego

Media publiczne w Å›wiecie konwergencji – regulacje europejskie a praktyka komunikacyjna

Komentarz

Wirtualizacja dźwiÄ™ku: radio – internet – telefon komórkowy – iPod – iPhone

Od muzyki w radiu do muzyki w sieci

Radiofonia regionalna i lokalna – wprowadzenie

Strategie zarządzania rozgłośnią publiczną w warunkach konwergencji

Polskie Radio wobec wyzwań technologicznych

Radio cyfrowe – przeÅ‚om technologiczny?

Od air do web: rzeźbienie radia w sieci

Komentarz

Odbiorcy jako użytkownicy mediów

Nowe praktyki komunikacyjne odbiorców: media w Å›wiecie konwergencji

Krzyżowa konsumpcja wiadomoÅ›ci medialnych – zastosowanie metody Q sorting

Radio i telewizja publiczna w indywidualnych repertuarach mediów

Użytkownicy mediów w Å›wiecie wielu platform

Komentarz

Pro memoriam

O Leonie jako badaczu, mÄ™drcu, podróżniku…

Dodaj do koszyka Od radia Marconiego do mediów strumieniowych

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.