reklama - zainteresowany?

Od przedstawiciela handlowego do prezesa spółki giełdowej, czyli co robić i czego unikać, aby osiągnąć zawodowy sukces - Onepress

Od przedstawiciela handlowego do prezesa spółki giełdowej, czyli co robić i czego unikać, aby osiągnąć zawodowy sukces
Autor: Zbigniew Mendel
ISBN: 978-83-246-3529-0
stron: 296, Format: 140x208, okładka: miękka
Data wydania: 2011-12-22
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 47,00 zł

Dodaj do koszyka Od przedstawiciela handlowego do prezesa spółki giełdowej, czyli co robić i czego unikać, aby osiągnąć zawodowy sukces

Tagi: Kompetencje osobiste | Twoja kariera

Jaka jest różnica między wygranym i przegranym życiem zawodowym?


Pielęgnuj swoje marzenia. Trzymaj się swoich ideałów. Maszeruj śmiało według muzyki, którą tylko ty słyszysz. Wielkie biografie powstają z ruchu do przodu, a nie z oglądania się do tyłu
Paulo Coelho,
Alchemik

Zwycięzcę poznaje się nie po tym, jak zaczyna, ale po tym, jak kończy

Powyższe sÅ‚owa - parafraza wypowiedzi jednego z polskich polityków — pierwotnie oczywiÅ›cie odnosiÅ‚y siÄ™ do sytuacji w Å›wiecie polityki. Jednak biznes i polityka sÄ… dosyć podobne. Tu i tu toczy siÄ™ walka o stanowiska bÄ…dź pieniÄ…dze. W obu przypadkach mamy wygranych i przegranych. I co ciekawe, zarówno na arenie zmagaÅ„ polityków, jak i w biznesie zdarza siÄ™, że po najwyższe laury siÄ™gajÄ… ludzie, którym poczÄ…tkowo nie wróżylibyÅ›my sukcesu — czy to z racji wyksztaÅ‚cenia, czy też wybranej poczÄ…tkowo Å›cieżki zawodowej. Czy istniejÄ… jakieÅ› szczególne predyspozycje do osiÄ…gniÄ™cia sukcesu? Cechy osobowoÅ›ci? Rodzaj inteligencji? A może decyduje przypadek?

Autor tej książki, nauczyciel akademicki i człowiek biznesu równocześnie, posiadający ogromne doświadczenie w zakresie działania mechanizmów gospodarczych w naszym kraju, stara się odpowiedzieć na te pytania. W oparciu o własną ścieżkę kariery i sytuacje, z jakimi miał do czynienia, rozszerza obszar rozważań o kontekst makro- i mikroekonomiczny. Pisząc np. o roli wykształcenia, analizuje zagadnienie dogłębnie - od racjonalności wyboru podstawowego kierunku studiów, poprzez kształcenie podyplomowe, MBA, kursy doszkalające etc. Książka nie jest jednak tylko zbiorem przemyśleń. Stanowi praktyczny poradnik dla wszystkich, którzy wiedzą, że drzemie w nich zwycięzca, i tylko szukają sposobu na to, by go obudzić.



Zbigniew Mendel - doktor nauk humanistycznych, absolwent Uniwersytetu Śląskiego, Politechniki Śląskiej i SGH w Warszawie. Do 1998 roku nauczyciel akademicki. W 1993 roku rozpoczął pracę w biznesie. Od piętnastu lat zatrudniony na kluczowych stanowiskach (prezes zarządu - dyrektor generalny) w przedsiębiorstwach polskich i zagranicznych. Ponadto prezes i właściciel firmy Mendel Company, podmiotu o szerokim spektrum działania. Konsultant i doradca strategiczny przedsiębiorstw. Trener biznesu. Autor wielu publikacji naukowych o współczesnej Francji i zarządzaniu.

Dodaj do koszyka Od przedstawiciela handlowego do prezesa spółki giełdowej, czyli co robić i czego unikać, aby osiągnąć zawodowy sukces

 

Osoby które kupowały "Od przedstawiciela handlowego do prezesa spółki giełdowej, czyli co robić i czego unikać, aby osiągnąć zawodowy sukces", wybierały także:

  • Mapa Agile & Scrum. Jak si
  • Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora
  • Szef, który myÅ›li, bo warto i siÄ™ opÅ‚aca
  • Elastyczne nawyki. Jak kszta
  • My

Dodaj do koszyka Od przedstawiciela handlowego do prezesa spółki giełdowej, czyli co robić i czego unikać, aby osiągnąć zawodowy sukces

Spis treści

Od przedstawiciela handlowego do prezesa spółki giełdowej, czyli co robić i czego unikać, aby osiągnąć zawodowy sukces -- spis treści

Wprowadzenie (8)

Rozdział 1. Cenzus wykształcenia - mit czy faktyczne źródło przewagi konkurencyjnej na rynku pracy? (12)

  • 1.1. Studia techniczne, ekonomiczne, humanistyczne? W poszukiwaniu optymalizacji (19)
  • 1.2. Studia w Polsce - kompleks, determinizm ekonomiczny czy Å›wiadomy wybór? (24)
  • 1.3. MBA - uzasadniona, racjonalna potrzeba czy zbÄ™dny snobizm o marketingowym charakterze? (30)
  • 1.4. KsztaÅ‚cenie ustawiczne: mÄ…drość osiÄ…gamy z wiekiem, najwiÄ™kszÄ… z wiekiem... od trumny (34)
  • 1.5. Firmy edukacyjno-szkoleniowe: nie wszystko zÅ‚oto, co siÄ™ Å›wieci (36)
  • 1.6. Nie samÄ… szkoÅ‚Ä… żyje czÅ‚owiek (38)

Rozdział 2. Rekrutacja - obiektywny proces czy coś więcej? (42)

  • 2.1. Wybieraj i daj siÄ™ wybrać tylko z peÅ‚nÄ… Å›wiadomoÅ›ciÄ… skutków (43)
  • 2.2. Relatywizm wyborów i decyzji - pozorność porażek (47)
  • 2.3. Standardy i etyka Twoim uniwersalnym drogowskazem (50)
  • 2.4. Przewaga konkurencyjna w procesie rekrutacji i jej determinanty (53)

Rozdział 3. Start w biznesie - czyli wykorzystaj swoją szansę (58)

  • 3.1. W biznesie jak w życiu - szanse sÄ… wszÄ™dzie (59)
  • 3.2. Cokolwiek robisz, wykonuj to dobrze i lepiej; myÅ›l, analizuj oraz planuj (61)
  • 3.3. Skóra, fura i komóra - nie zapominaj o priorytetach (64)
  • 3.4. W biznesie jak w Legii: kto nie maszeruje, ten ginie (66)
  • 3.5. Starych przyjaciół szanuj, nowych zdobywaj i umiejÄ™tnie dobieraj (68)

Rozdział 4. Od wykonywania, przez kierowanie, do zarządzania (72)

  • 4.1. Awans - czyli jak osiÄ…gnąć sukces w hierarchii (72)
  • 4.2. Cechy dobrego kierownika - teoria czy/i praktyka (76)
  • 4.3. Osobowość a sukcesy kierownicze (81)
  • 4.4. Czy Fayol miaÅ‚ racjÄ™? - umiejÄ™tnoÅ›ci kierownicze i ich ewolucja (85)
  • 4.5. Wychowanie nastÄ™pców to Twoja powinność (87)

Rozdział 5. Relacje przełożony - podwładny, czyli jakim być szefem (94)

  • 5.1. Wiarygodność wzmocniona przykÅ‚adem osobistym (95)
  • 5.2. Promuj dobrych i zdolnych, choć nie tylko mÅ‚odych (97)
  • 5.3. Komunikacja i informacja zwrotna kluczem do sukcesu (100)
  • 5.4. Delegowanie uprawnieÅ„ (105)
  • 5.5. Liczby i wskaźniki analizuj zawsze przez pryzmat czÅ‚owieka (107)
  • 5.6. UwÅ‚aczajÄ…ca prywata - trÄ…ba powietrzna Twojego autorytetu (110)

Rozdział 6. Firma państwowa - firma prywatna - firma zagraniczna: różnice i podobieństwa z punktu widzenia pracobiorcy, kierownika i zarządzającego (116)

  • 6.1. Od królestwa procedur po spontanicznÄ… intuicjÄ™ (117)
  • 6.2. Wynik nie musi być najważniejszy, czyli korygujÄ…cy mechanizm polityki (121)
  • 6.3. Nic nie trwa wiecznie - stabilność zatrudnienia i zarzÄ…dzania (124)
  • 6.4. Ulotny czar korporacji, optymalna droga zawodowej kariery (129)

Rozdział 7. Relacje z partnerami społecznymi i otoczeniem biznesowym (134)

  • 7.1. Kooperacja - konfrontacja - konsensus - relacje ze zwiÄ…zkami zawodowymi i radÄ… pracowniczÄ… (135)
  • 7.2. Trudne partnerstwo - relacje z samorzÄ…dem lokalnym (143)
  • 7.3. Organizacje pracodawców - towarzystwa wzajemnej adoracji czy realna siÅ‚a? (146)
  • 7.4. Biznes a Å›rodowiska naukowe (148)
  • 7.5. Nie masz potencjaÅ‚u, aby zbawić Å›wiat, czyli relacje z organizacjami pożytku publicznego (151)

Rozdział 8. Proces upadłości i debiut giełdowy - antypody tego samego procesu zarządzania (156)

  • 8.1. Dlaczego firmy upadajÄ… i jaki w tym udziaÅ‚ majÄ… zarzÄ…dzajÄ…cy? (157)
  • 8.2. Po co przedsiÄ™biorstwa "idÄ…" na gieÅ‚dÄ™ i jaka w tym zasÅ‚uga kierowników? (164)
  • 8.3. Czy debiut gieÅ‚dowy i proces upadÅ‚oÅ›ci majÄ… wymiar edukacyjny dla kierownika? (172)
  • 8.4. Kierowniku, w obu procesach zważaj na reputacjÄ™ i pamiÄ™taj o odpowiedzialnoÅ›ci (175)

Rozdział 9. Nie możesz i nie chciej być sam - jak budować zespół zarządzający (182)

  • 9.1. Ambicja - lojalność - zaufanie, czyli alfabet tworzenia zespoÅ‚u (183)
  • 9.2. Zespół Å›wiadczy o Tobie - kompetencje i zadania kierownika (186)
  • 9.3. Dyktator czy "primus inter pares" - style zarzÄ…dzania zespoÅ‚em (190)
  • 9.4. Synergia w zespole jako fundament jego sukcesów (194)

Rozdział 10. W czym jesteś najlepszy - czyli domeny zastrzeżone prezesa (200)

  • 10.1. Czy naprawdÄ™ warto manifestować, że wszystko Ci wolno? (201)
  • 10.2. ZarzÄ…dzanie z "tylnego siedzenia" - maniera czy uzasadniona konieczność? (203)
  • 10.3. Pomagaj tam, gdzie możesz, angażuj siÄ™ osobiÅ›cie jedynie tam, gdzie musisz (206)
  • 10.4. Twoja główna domena - nielimitowana odpowiedzialność (213)

Rozdział 11. Właściciel to nie Bóg - ma rację tylko do czasu (220)

  • 11.1. Granice optymalizacji podatkowej (220)
  • 11.2. Różnice percepcji - różnice interesów - zróżnicowana odpowiedzialność (225)
  • 11.3. WÅ‚asność kapitaÅ‚u a zarzÄ…dzanie (229)

Rozdział 12. Rodzina Twoim największym kapitałem... choć bez przesady! (236)

  • 12.1. Arystotelesowski zÅ‚oty Å›rodek, czyli równoważność priorytetów (236)
  • 12.2. Nepotyzm - wstydliwy fakt, niezbywalne prawo czy publicystyczna fikcja? (240)

Rozdział 13. Jak nie zwariować - czyli podwójne życie prezesa (246)

  • 13.1. Poczucie humoru jako metoda na rozÅ‚adowanie napiÄ™cia i stresu (247)
  • 13.2. Nie tylko biznesem żyje prezes - znajdź czas na Twoje pasje i zainteresowania (250)

Zakończenie (256)

Notatka o autorze (259)

Bibliografia (261)

Dodaj do koszyka Od przedstawiciela handlowego do prezesa spółki giełdowej, czyli co robić i czego unikać, aby osiągnąć zawodowy sukces

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.