reklama - zainteresowany?

Od prawicy do lewicy. Struktura ideologiczna polskich partii politycznych w latach 2015-2017 - Onepress

Od prawicy do lewicy. Struktura ideologiczna polskich partii politycznych w latach 2015-2017
ebook
Autor: Anita Filipczak-Białkowska
ISBN: 978-83-8220-320-2
stron: 190, Format: ebook
Data wydania: 2021-02-25
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 24,07 zł (poprzednio: 29,72 zł)
Oszczędzasz: 19% (-5,65 zł)

Dodaj do koszyka Od prawicy do lewicy. Struktura ideologiczna polskich partii politycznych w latach 2015-2017

Tagi: Marketing

Czy w swoich wypowiedziach politycy identyfikujÄ…cy siÄ™ z prawicÄ… bÄ…dź lewicÄ… faktycznie manifestujÄ… poglÄ…dy wÅ‚aÅ›ciwe dla deklarowanej opcji? Jak to możliwe, że partie uznawane przez wyborców i ekspertów za prawicowe majÄ… ekonomicznie lewicowe elektoraty? Czy tzw. „socjal” zawsze należy wiÄ…zać z ideologiÄ… socjalizmu? W prezentowanej książce można znaleźć odpowiedzi na te i inne pytania dotyczÄ…ce polskiego dyskursu parlamentarnego w latach 2015–2017.

Dodaj do koszyka Od prawicy do lewicy. Struktura ideologiczna polskich partii politycznych w latach 2015-2017

 

Osoby które kupowały "Od prawicy do lewicy. Struktura ideologiczna polskich partii politycznych w latach 2015-2017", wybierały także:

  • W komunikacyjnej przestrzeni nazw wÅ‚asnych i pospolitych. KsiÄ™ga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Robertowi Mrózkowi
  • Cykle
  • Publiczni nadawcy w regionach autonomicznych Hiszpanii. MiÄ™dzy misjÄ… a politykÄ…
  • JÄ™zyk w prasie. Antologia
  • Technokultura i jej manifestacje artystyczne. Medialny Å›wiat hybryd i hybrydyzacji

Dodaj do koszyka Od prawicy do lewicy. Struktura ideologiczna polskich partii politycznych w latach 2015-2017

Spis treści

Od prawicy do lewicy. Struktura ideologiczna polskich partii politycznych w latach 2015-2017 eBook -- spis treści

WstÄ™p  9

 

1. Ideologia. Prawica i lewica          13

    1. Ideologia, orientacja ideologiczna, myÅ›lenie polityczne     13
    2. Lewica i prawica – ustalenia teoretyczne    15

1.3. PodziaÅ‚ lewica-prawica w Polsce     22

1.4. Lewicowość i prawicowość a struktura spoÅ‚eczeÅ„stwa      24

1.5. Kto to „lewica”? Kto to „prawica”?            25

1.6. Lewica i prawica w polskim parlamencie w VIII kadencji Sejmu (okres 2015–2017)      29

 

2. Analiza dyskursu ideologicznego           31

    1. Od systemu języka do działania komunikacyjnego 32
    2. Akty mowy w gramatyce komunikacyjnej  34
    3. Od koncentracji na tekÅ›cie jako gotowym dziele do procesualnoÅ›ci tekstu           37
    4. Od socjolingwistyki do krytycznej analizy dyskursu          41

2.5. Analiza zawartoÅ›ci   46

 

3. Hipotezy i metoda badawcza      53

3.1. Hipotezy       53

    1. Charakterystyka materiaÅ‚u badawczego      54
    2. Normalizacja materiaÅ‚u badawczego           57

3.4. Metoda badawcza – schemat ogólny          58

3.5. Metoda badawcza – opis szczegóÅ‚owy       59

3.6. Ograniczenia metody           65

 

  1. Koncepcja znaczników ideologicznych           69
    1. Operacjonalizacja zaÅ‚ożeÅ„ ideologicznych   69
    2. Znaczniki ideologiczne – ujÄ™cie kategorialne          70
    3. Znaczniki ideologiczne a oÅ› lewica-prawica            71

 

5. Analiza lingwistyczna      77

5.1. Analiza paradygmatyczna    78

5.2. Analiza syntagmatyczna      79

 

  1. Profile ideologiczne klubów parlamentarnych          81
    1. Orientacja ideologiczna partii Prawo i Sprawiedliwość      81
      1. Konserwatyzm w orientacji ideologicznej partii Prawo i Sprawiedliwość  82
      2. Socjalizm w orientacji ideologicznej partii Prawo i Sprawiedliwość           88
      3. Liberalizm w orientacji ideologicznej partii Prawo i Sprawiedliwość          90
      4. Profil ideologiczny partii Prawo i Sprawiedliwość   93
    2. Orientacja ideologiczna partii Platforma Obywatelska       95
      1. Konserwatyzm w orientacji ideologicznej partii Platforma Obywatelska   97
      2. Socjalizm w orientacji ideologicznej partii Platforma Obywatelska            100
      3. Liberalizm w orientacji ideologicznej partii Platforma Obywatelska           101
      4. Profil ideologiczny partii Platforma Obywatelska    106
    3. Orientacja ideologiczna partii Kukiz15       108
      1. Konserwatyzm w orientacji ideologicznej partii Kukiz15    109
      2. Liberalizm w orientacji ideologicznej partii Kukiz15           115
      3. Profil ideologiczny partii Kukiz15    121
    4. Orientacja ideologiczna partii Nowoczesna 124
      1. Konserwatyzm w bazie ideologicznej partii Nowoczesna    125
      2. Liberalizm w orientacji ideologicznej partii Nowoczesna    127
      3. Profil ideologiczny partii Nowoczesna         136
    5. Orientacja ideologiczna partii Polskie Stronnictwo Ludowe          138
      1. Konserwatyzm w bazie sÄ…dów ideologicznych partii Polskie Stronnictwo Ludowe          139
      2. Socjalizm w bazie sÄ…dów ideologicznych partii Polskie Stronnictwo Ludowe       143
      3. Liberalizm w bazie sÄ…dów ideologicznych partii Polskie Stronnictwo Ludowe     144
      4. Profil ideologiczny partii Polskie Stronnictwo Ludowe       148

 

  1. Lewicowość i prawicowość polskich partii politycznych      151
    1. Lewicowość i prawicowość w profilu ideologicznym partii Prawo i Sprawiedliwość      152
    2. Lewicowość i prawicowość w profilu ideologicznym partii Platforma Obywatelska       154
    3. Lewicowość i prawicowość w profilu ideologicznym partii Kukiz15        155
    4. Lewicowość i prawicowość w profilu ideologicznym partii Nowoczesna            157
    5. Lewicowość i prawicowość w profilu ideologicznym partii Polskie Stronnictwo Ludowe         159

 

Wnioski         163

 

Bibliografia   171

 

Aneks 1. Wykaz debat parlamentarnych zawartych w bazie materiaÅ‚owej           175

Aneks 2. Znaczniki ideologiczne konserwatyzmu, socjalizmu i liberalizmu          177

Aneks 3. Dychotomiczny schemat lewicy i prawicy w wymiarze ideologiczno-doktrynalnym   185

Dodaj do koszyka Od prawicy do lewicy. Struktura ideologiczna polskich partii politycznych w latach 2015-2017

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.