reklama - zainteresowany?

Oblicza przeciwnika. Język a rzeczywistość w kategoriach ekspresji, polityki, ideologii - Onepress

Oblicza przeciwnika. Język a rzeczywistość w kategoriach ekspresji, polityki, ideologii
ebook
Autor: red. Andrzej Charciarek, Piotr Czerwiński
ISBN: 978-8-3801-2448-6
stron: 232, Format: ebook
Data wydania: 2016-04-11
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 16,84 zł (poprzednio: 20,79 zł)
Oszczędzasz: 19% (-3,95 zł)

Dodaj do koszyka Oblicza przeciwnika. Język a rzeczywistość w kategoriach ekspresji, polityki, ideologii

Tagi: Rosyjski

Monografia stanowi być może pierwsze tego rodzaju ujÄ™cie poruszanej w niej problematyki. Jej nowatorstwo polega na tym, że „obraz przeciwnika” lub – jak to czÄ™sto jest przyjÄ™te w rosyjskiej literaturze przedmiotu – „obraz wroga” stanowi obiekt wieloaspektowej i wszechstronnej analizy konfrontatywnej: polsko-rosyjskiej i polsko-czeskiej. Warto podkreÅ›lić, że analiza ta jest wyÅ‚Ä…cznie lingwistyczna i to jÄ… gÅ‚ównie odróżnia od wielu opracowaÅ„, podobnych tylko z nazwy, w ramach takich dyscyplin, jak: socjologia, politologia, historia, kulturologia, literaturoznawstwo czy psychologia spoÅ‚eczna.

Każda część monografii posiada cechy wspólne z pozostaÅ‚ymi, a jednoczeÅ›nie wyróżnia siÄ™ wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ciami indywidualnymi. TytuÅ‚owe „oblicza przeciwnika” prezentowane sÄ… w poszczególnych częściach monografii. Praktycznie każda z nich ukazuje konfrontacjÄ™ odmiennych potrzeb i postaw politycznych. Przeciwnikiem najczęściej jest konkurent polityczny, wróg ideologiczny lub klasowy.

Przeciwnika atakuje siÄ™ w parlamencie, w mediach papierowych i elektronicznych, w Internecie. WszÄ™dzie tam orężem ataku jest jÄ™zyk (polski, rosyjski i czeski), za którego pomocÄ… odbywa siÄ™ rozprawa z przeciwnikiem politycznym lub wrogiem klasowym. Celem wszystkich tych zabiegów jest jego zdominowanie poprzez narzucenie mu swojej woli, swojej ideologii. Podstawowym chwytem prowadzÄ…cym do osiÄ…gniÄ™cia dominacji nad przeciwnikiem jest jego dyskredytacja, realizowana poprzez wykorzystanie różnorodnych Å›rodków jÄ™zykowych, opisanych szczegóÅ‚owo w poszczególnych częściach monografii.

Dodaj do koszyka Oblicza przeciwnika. Język a rzeczywistość w kategoriach ekspresji, polityki, ideologii

 

Osoby które kupowały "Oblicza przeciwnika. Język a rzeczywistość w kategoriach ekspresji, polityki, ideologii", wybierały także:

  • Rosyjski dla bystrzaków
  • Iliada
  • Russkij jazyk w polskoj auditorii. T. 3. [JÄ™zyk rosyjski w polskiej szkole wyższej. T. 3]
  • Rosyjski. Superkurs (kurs + rozmówki)
  • Polskie i rosyjskie czasowniki jedzenia. Studium leksykalno-semantyczne

Dodaj do koszyka Oblicza przeciwnika. Język a rzeczywistość w kategoriach ekspresji, polityki, ideologii

Spis treści

Oblicza przeciwnika. Język a rzeczywistość w kategoriach ekspresji, polityki, ideologii eBook -- spis treści

Spis treści

 

Przedmowa (Andrzej Charciarek) / 7

 

Действительность настоящего Парламентаризм и непарламентаризм неприятия

 

Andrzej Charciarek

Zwroty etykietalne jako chwyt retoryczny w polskim i czeskim dyskursie parlamentarnym / 17

 

Эва Стрась

Образ политического противника в Интернете (на материале высказываний пользователей) / 41

 

Анета Банашек-Шаповалова

Стратегия дискредитации противника на блогах лидеров политических партий / 75

 

Ед иницы разоблачения

 

Мачей Лябоха

Фразематические средства оценки в языке политики в польско-русском сопоставлении / 107

 

Мачей Вальчак

Оценочная характеристика политического соперника средствами указательных местоимений (на материале русского и польского языков) / 129

 

Наследие (либо константы?) прошлого

 

Маргарита Надель-Червинская

Номинации „несвоего” как средства оценочного маркирования в уголовном жаргоне Совдепии / 153

 

Пётр Червинский

Типология форм идейного морализма. Осуждаемые и осуждающие советского регулятива / 189

 

Язык, политика и действительность: несколько общих слов в заключение (Пётр Червинский) / 223

 

Summary / 231

Dodaj do koszyka Oblicza przeciwnika. Język a rzeczywistość w kategoriach ekspresji, polityki, ideologii

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.