reklama - zainteresowany?

Oblicza propagandy PRL część II - Onepress

Oblicza propagandy PRL część II
ebook
Autor: Tomasz Leszkowicz
ISBN: 978-83-65156-19-8
stron: 109, Format: ebook
Data wydania: 2017-12-20
Księgarnia: Onepress

Cena książki: 10,77 zł (poprzednio: 14,75 zł)
Oszczędzasz: 27% (-3,98 zł)

Dodaj do koszyka Oblicza propagandy PRL część II

Tagi: Marketing

Propaganda stanowiÅ‚a w PRL codzienność, otaczajÄ…c mieszkaÅ„ców Polski Ludowej sieciÄ… sloganów, obrazów i opowieÅ›ci. Tomasz Leszkowicz, autor e-booka „Oblicza propagandy PRL”, w drugiej części swojej publikacji pokazuje kolejne pola, na które wdarli siÄ™ propagandyÅ›ci z Komitetu Centralnego PZPR.

 

O komunistycznym aparacie bezpieczeÅ„stwa mówi siÄ™, że byÅ‚ „mieczem i tarczÄ…” systemu – broniÅ‚ rzÄ…dów monopartii przed zagrożeniami, a gdy trzeba byÅ‚o uderzaÅ‚ z caÅ‚Ä… siÅ‚Ä… we wrogów. Propaganda speÅ‚niaÅ‚a podobnÄ… rolÄ™, jej polem byÅ‚y jednak serca i umysÅ‚y. Gdy trzeba byÅ‚o, budowaÅ‚a pozytywny wizerunek PZPR, pokazujÄ…c w jak dobrych rÄ™kach znalazÅ‚y siÄ™ stery rzÄ…dów nad WisÅ‚Ä…. DziÄ™ki niej komuniÅ›ci mogli przybierać maski gorliwych rewolucjonistów, żarliwych polskich patriotów i mÄ…drych modernizatorów. W chwilach zagrożenia zaÅ› szarżowaÅ‚a na nieprzyjacióÅ‚, obrzydzajÄ…c ich Polakom, straszÄ…c „niemieckim rewanżyzmem”, „ludźmi o moralnoÅ›ci alfonsa” czy też „nowÄ… TargowicÄ…”.

 

Używano do tego różnych narzÄ™dzi. Dobrym narzÄ™dziem propagandy okazywaÅ‚y siÄ™ banknoty, na których można byÅ‚o przedstawić obrazy rozwijajÄ…cej siÄ™ gospodarki albo bohaterów narodowych (zresztÄ… tak różnych od siebie jak Karol Åšwierczewski czy Fryderyk Chopin). TÄ… dwupasmowÄ… drogÄ… komuniÅ›ci podążali caÅ‚y czas. By pokazywać swoje modernizacyjne oblicze nagÅ‚aÅ›niali budowÄ™ Nowej Huty, a gdy chcieli uchodzić za dobrych Polaków „przytulali siÄ™” do Tadeusza KoÅ›ciuszki i MikoÅ‚aja Kopernika czy ubierali wojskowe rogatywki. Wciąż też wyszukiwali sobie wrogów: „neohitlerowców z NRF”, prymasa Stefana WyszyÅ„skiego czy studentów i „syjonistów”.

 

„Oblicza propagandy PRL część II” to wielowÄ…tkowa opowieść nie tylko o tym, jak dyktatura próbowaÅ‚a manipulować podlegÅ‚ym sobie spoÅ‚eczeÅ„stwem. To także przeglÄ…d najważniejszych epok w historii Polski Ludowej – zideologizowanego stalinizmu, „swojskiego” GomuÅ‚ki, „nowoczesnego” Gierka czy walczÄ…cej z „SolidarnoÅ›ciÄ…” ekipy gen. Jaruzelskiego.

 

 

Tomasz Leszkowicz – historyk, redaktor dziaÅ‚u naukowego „Histmag.org”. W Instytucie Historii PAN przygotowuje rozprawÄ™ doktorskÄ… o polityce historycznej Ludowego Wojska Polskiego. Interesuje siÄ™ historiÄ… XX wieku, zwÅ‚aszcza tematykÄ… PRL, propagandÄ… oraz spoÅ‚eczno-politycznÄ… historiÄ… wojska.

Dodaj do koszyka Oblicza propagandy PRL część II

 

Osoby które kupowały "Oblicza propagandy PRL część II", wybierały także:

  • Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi
  • ReguÅ‚a 80/20. Zasada, która odmienia Å›wiat
  • Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracÄ… na etacie i zacząć zarabiać w sieci
  • Jedna kampania do wolnoÅ›ci. Jak stworzyć produkt online, pozyskać klientów i żyć na wÅ‚asnych warunkach
  • Zen Steve'a Jobsa

Dodaj do koszyka Oblicza propagandy PRL część II

Spis treści

Dodaj do koszyka Oblicza propagandy PRL część II

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.